Blizzard názorně předvedl, že tvůrce her a vydavatele dnes zajímají jen peníze a ne tvorba kvalitních her.
Možná jste to zaregistrovali, možná ne. Před několika dny proběhla pravidelná akce Blizzardu s představením nových her. Firma lákala na velkou herní událost, ovšem co představila zvedlo zcela pochopitelně ze židle nejednoho dlouholetého fandu a zákazníka, kdy drtivá většina jsou hardcore PC hráči, kvůli kterým Blizzard je vůbec tam, kde je. Jeden by tak předpokládal, že firma si je vědoma toho, kdo její hry hraje a kupuje, a tak by nás nenapadlo, že hlavním bodem programu a hlavní novinkou bude představení mobilní verze DIABLO, kterou navíc ani sám Blizzard nevyvíjí.
Diablo Immortal aneb další zbytečná mobilní hra
S velkým korporátním nadšením Blizzard představil nové Diablo Immortal a očekával od hráčů potlesk a nadšení. Dočkal se ovšem naprosto opačné redakce až se divím, že se publikum na akci udrželo a výsledkem tak bylo jen to bučení a pořadatelé nemuseli ty tři „šašky“ z jeviště urychleně evakuovat.
Na akci určené po hardcore PC fandy a hráče, kteří firmu podporují od samého počátku, jako hlavní bod programu a finále, představit mizernou mobilní hru, to jen ukazuje na fakt, o kterém se často mluví. Že herní studia a vydavatelé, kteří kdysi v minulosti tvořili hry, aby byly co nejlepší, jsou dnes úplně mimo. Místo pořádných her pracují hlavně na různých způsobech, jak z hráčů vytáhnout co nejvíce za co nejméně práce z jejich strany, přestože vydělávají miliardy dolarů a peníze by je nemuseli vůbec zajímat. Věci, které dříve byly automatické a běžnou součástí her, jsou dnes prodávány do her po kouskách a hráči musí mnohem hlouběji sahat do peněženek.
Fakt že na iOS a ANDROID dorazí mobilní hra DIABLO, by nikomu až tak sám o sobě nevadil, kdyby se to prezentovalo tak, jak si to zaslouží a hlavně pro publikum, pro které je to určeno. Mobilní verze DIABLO navíc nevzniká přímo od Blizzardu, ale dělá na něm společnost NetEase, která má solidní mobilní RPG podobného typu na trhu. Dle prvních ukázek reálně nové Diablo Immortal je prakticky jen přeskinovaným Crusaders of Light od NetEase. Důvodů, proč většinový fanoušek a hráč DIABLO série není z této hry nijak nadšený, je spoustu. Od faktu, že jde o mobilní hru, tedy hru, která je omezena na malé obrazovky s mizerným ovládáním a jednoduššími herními mechanismy, k faktu, že téměř určitě půjde o další hamižnou mobilní hru, které se hnusnými mikrotransakcemi jen hemží.
Blizzard je prostě mimo …
Co prostě nikdo nemůže pochopit, jak Blizzard evidentně nechápe, že představit podobnou hru, podobným stylem jako hlavní bod programu na akci určené pro hardcore příznivce a PC hráče, není prostě vhodné. Zejména když jim předem oznámil, že se mají těšit na novinkou ze série DIABLO. Už následné dotazy z publika, kdy se mnozí ptali, jestli si z nich nedělají srandu, zjevně tvůrce hodně zaskočily. Firma je zkrátka úplně mimo a ztratila kontakt s hráči. Jediné, na co dnes myslí je, jak vydělat co nejvíce, a tedy zabývá se hlavně tvorbou mikrotransakcí. Kolem toho se její design her točí a je to hlavní, co má Blizzard při vývoji her na paměti. Ne aby to byla dobrá hra, ale aby se na ní snadno co nejvíce vydělalo.
Diablo Immortal trhá rekordy v nepopularitě na Youtube, kdy ho lidi upřímně nenávidí. Opět jako řada mobilních her láká úžasně vypadajícím trailerem, ovšem reálná podoba hry je tomu vizuálu na hony vzdálená. Firma dokonce začala mazat některé příspěvky. S odstupem pak přiznává, že takový negativní ohlas opravdu nečekala, a tak narychlo oficiálně potvrzuje, že chystá opravdu nové DIABLO hry, a to i pro PC a konzole. Jenže právě v tom je problém.
DIABLO II je dosud nepřekonaná legenda. DIABLO III už je hrou, kde touha studia po výdělku jednoznačně převážila a hra a její stálé online mechanismy a ekonomika podle toho vypadá. Navíc DIABLO III je na světě už řadu let, nový obsah už dávno nedostává, a tak zcela logicky očekávají PC hráči a fandové, že s tím BLIZZARD něco udělá. A ten jim místo toho předhodí mizernou mobilní hru, kterou prakticky nikdo z fandů série hrát nebude ani o ní nestojí, protože nezlobte se na mě, ale jít z kombinace myš + klávesnice a velkého monitoru u PC na 6“ telefon, to stěží nabídne nějaký zajímavý zážitek. Dokonce i původní tvůrci DIABLO II, kteří už ve firmě nepracují, jednoznačně říkají, že současný BLIZZARD ztratil kontakt s hráči a těmi, co jej dostali tam, kde dnes je.
Tvůrčí krize u BLIZZARD …
Abychom neskončili úplně negativně, firma oznámila také jiné herní počiny. V obou případech však vlastně nejde o nic nového. Naopak, to vypadá, že firma prostě neví, jak dál. A tak místo tvorby nových her, kde by bylo také něco jiného než mikrotransakce, recykluje staré populární tituly. To není úplně špatně, nicméně zoufalost firmy, která neumí nic nového herně zajímavého vymyslet, je o to viditelnější.
A tak firma představila Warcraft 3: Reforged, tedy modernizovanou populární strategickou hru a původní podobu Warcraftu. Ta nabídne veškerý obsah Warcraft 3: Reign of Chaos a Warcraft 3: The Frozen Throne, všech 62 přepracovaných misí, modernizované 4 hodiny videosekvencí, 20 hrdinů původní hry, Editor světů a Custom Games, tedy také DOTA, Tower of Defense a další, Multiplayer s moderním matchmakingem, nové vyvážení hry, které už nebude odpovídat originálu. Hra dostane i moderní interface a integraci do Battle.net aplikace. Standardní edice Warcraft 3: Reforged bude stát 29,99 euro. K dispozici bude také edice Spoils of War za 39,99 euro, která nabídne různé virtuální doplňky pro další hry Blizzardu. Hra vyjde někdy v příštím roce …
Po dvou odstavcích jsem přestal číst.
Nad touto situací sice můžeme brečet, ale je to chyba nás zákazníků. Bohužel se dělíme do několika skupin a jedna z nich je ta skupina, co dává těmhle vývojářům největší prachy.
Ti co musí mít hned teď tu novou hru a musí v ní být nejlepší, ideální si postup zaplatit (P2W). Často to jsou děcka, kterým to cálujou rodiče protože...no prostě proto.
A vývojáři tu nejsou pro to, aby dělali kvalitní hry. Jsou to soukromé firmy, zisk je vždy na prvním místě. No a když jim ty prachy za nekvalitní produkt lidi stejně dávají, tak se nedivme.
Od Blizzardu jsem naposledy koupil Diablo 3, protože u dvojky jsem proseděl mraky hodin a prostě bavila. D3 jsem koupil myslím v nějaké akci tenkrát za cca 500kč a po pár hodinách jsem litoval. Přišlo mi, že je to prostě klikačka u které není potřeba myslet, snažit se. Jako projít prvních asi 5-6 (nevím přesně) obtížností s prstem v nose, bez smrti...co bez ní, ale i bez obav že někde zhebnu...no to bylo moc.
nejlepší na co se ta firma za posledních X let zmohla byl HD remaster SC1. Teď čeká remaster WC3 a nakonec vydají remastrované Diablo 1 a 2. Ano, to remastrované D1+2 bude fajn, na druhou stranu co potom? Další 8K remastery?
Uvažoval jsem o SC2, ale už zde mám výhrady. Asi jsem moc starý nebo tak něco. Dám šanci ještě Star Citizenovi, ten sice tahá peníze taky, ale těch mechanik a technologií co proto vyvíjejí je tolik, že tomu stále věřím a přece jen tam progress v alfě je.
Activision Blizzard je úplně stejný případ jako Zenimax Bethesda, EA nebo Ubisoft. To jak budou hry vypadat neurčují studia, ale vydavatelé. A jejich jediným cílem je udržet lidi u značky a co nejvíc na nich vydělat.
Dablo, Warcraft (ne WoW) a Starcraft negenerují dlouhodobě žádný zisk a je vidět kolik snahy se vkládá do dalšího vývoje. Zato do Heroes of the Storm stačí vydat jednoho nového hrdinu a pak kasírovat peníze na nové skiny.
Ten přednášející se prý v zákulisí rozbrečel. Já bych neházel vinu na Blizzard, ale na Activision.
Jediné čo ma zaujíma na W3 je či sa do nej dostane aj ten perfektný pôvodný český dabing. Je mi jasné, že najskôr nie, ale bola by to paráda. Len kvôli tomu by som si tú hru určite z nostalgie kúpil.
100% souhlas. W3 je pro mně ikona non plus ultra a ten dabing to jen podtrhoval. Šel bych do něj také a vůbec bych se nerozmýšlel. Mladí hráči by aspoň viděli jak má vypadat dobrá hra.
Viděl jsem ty reakce publika a opravdu mi toho chudáka co to publiku řekl je skoro líto. Připravit si řeč pro jásajíci lid a pak jen lomit rukama a potit každé dalši slovo... No mě by asi odvezly...
Jinak letošní Blizzcon = Epic fail
Na rychlo nejspíš budou remasterovat Diablo 1 a 2 rovnou do 12k a k tomu zdarma Diablo imortal
Prvá veta čo mu vyšla z úst bola "We LOVE Diablo at Blizzard!" s pohľadom tak intenzívnym, a rukami zaťatými v dramatickom geste až som myslel že oznámi Diablo 4.
A ochvíľu sa ukázalo že ide o mobilnú hru, ktorú outsourcovali Číňanom, a je to vlastne iba re-skin ich predchádzajúcej hry.
Já byl natěšený, když jsem se doslechl, že bude možné si v D3 zahrát D1. Těšil jsem se, jak si zas vyrubám bezocasého démona, protože Diablo v jedničce se mi líbil nejvíc, ještěrku ve dvojce jsem moc nemusel, no ale ta dáma ve trojce byl úplný omyl a pak jsem neveřil, co to sakra je a hledal jsem, kde mám ve hře v nastavení chybu, když na mě vybafly ty hnusné kostky, kde nebylo nic vidět. Žádné přepnutí do původní hry nebo komplet předělávka původní hry do nového D3 kabátu (nové modely potvor apod.). Už to bylo varování.
SC1 Remastered je fajn. Na W3 Reforged se těším víc, protože fantasy mě vždy víc bralo než sci-fi.
Ale když vidím, co Blizzard teď dělá, tak jen musím zatlačit další slzu nostalgie a stavět pomyslný pomníček nad další kdysi výbornou společností, co dělala pořádné a odladěné hry, ale nyní jak se zdá se už odporoučela za takovými velikány, jako byl Bullfrog, Westwood studios, Sierra apod. a zbyla jen skořápka.
Byť to byly promrhané stovky hodin, 90.léta patřila k nejlepším letům PC herního průmyslu, kdy vznikaly skutečné klenoty. Z "Blizzardu" Lost Vikings, Blackthorne, první Warcraft, druhý Warcraft už v SVGA, Starcraft.
Tak zase když už nostalgie, tak pořádná ne...tzn.:
Za pár šupů si postavit PC s CPU na 300-400MHz, 16-32MB RAM, 500-750MB HDD, 2-8MB GPU a k tomu 15" CRT 640x480 - 1024x768 a Win95 či 98 a vrátit se do dětství
Věřte nebo ne, ale jednu dobu, ještě než jsem poznal DOSBOX (pokud tehdy vůbec už existoval), jsem pořídil Pentium 100MHz, 8MB RAM, 850MB disk (nebo víc, to už nevím) a 14" CRT monitor a jel jsem.
Dneska už to řeším přes DOSBOX a nebo ve slevě přes Steam, GOG apod.
Je mi jasné, že budu mít milion disliků.
Ale pokud je člověk časově vytížený tak hraní na mobilu je poslední možnost jak si zkrátit čas. (třeba v čekárně u doktora nebo na úřadu)
Osobně jsem za Diablo Immortal rád jen doufám, že to nebude plné mikrotransakcí. Tzn. Pokud to bude jako Titan Quest na mobilu tak to bude podle mě super, ale pokud tam narvou mikrotransakce tak to bude s(těch pět písmen si domyslete). Pokud tedy někdy bude další Diablo na PC proč se čertit nad Diablem na mobily. (JO vím, že ho neoznámili, ale proč to musí automaticky znamenat, že nikdy nevýjde)
Mne nevadi ze vydaju Diablo na Android. Kludne nech to je iba port. Sice to bude mat v konkurencii existujucich Android hier tazke ale nech sa teda ukazu. A my PC hraci si pockame ci a aka bude plnohodnotna 4 na PC.Dovtedy mame co hrat aj bez Diabla.
Od Blizzardu už dávno nic nečekám, takže mě to ani nepřekvapilo. Už nějaký ten pátek je vidět, že na prvním místě jsou peníze a kvalita je někde hodně v pozadí.
Příklad budiž Hearthstone, jediná hra od nich, kterou v poslední době občas zapnu. Rejžujou na tom neskutečný prachy, ale že by opravovali chyby a nedostatky hry to ne... jenom chrlí nový a nový karty, aby mohli rejžovat dál.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!