Pro zkušeného hráče World of Tanks je současný stav hry nadále neakceptovatelný.
Hru World of Tanks mám rád. Hodně rád. Bohužel tvůrci udělali v poslední době vše proto, aby hru zničili. Kvalitní hráč, co si chce občas zahrát tuhle strategickou bitvu, nechce hrát v četách ani v klanech, je vyloženě trápen a týrán.
Mluvím z pozice hráče, který ačkoliv se nepovažuje za kdovíjak zdatného a rozhodně počtem bitev zdaleka ne tak zapáleného, tak jeho hodnocení je v horním 1% hráčů. A ve většině ostatních statistikách je také v horních 5%-10%, přitom mám jen 12330 bitev.
Bohužel poslední změny hry, současná kvalita hráčů a další věci, tuhle skvělou zábavu zničili tak, že jsem musel přestat. Za většinou věcí stojí samotní tvůrci, ale hodně problémů způsobují i hráči samotní. Problémem je narůstající počet botů, tedy hráčů, kteří nejsou v bitvě aktivní, nebo za ně hraje program. Tvůrci hry to nepostihují v podstatě vůbec. Velkým problémem je i hloupost velké části hráčů, kteří sice hrají, ale dělají naprosté hlouposti, včetně palby do vlastních a ještě se tomu smějí. Pokud by si kazili vlastní hru jen sami sobě, bylo by to v pořádku, bohužel ji kazí i všem ostatním.
Tvůrci přitom mají možnost udělat MM tak, aby zohledňoval statistiky a schopnosti hráče. Ve hře je přítomno hodnocení. Bohužel na to kašlou. Tvůrci totiž takové hráče chtějí. Právě z nich jim nejvíce kape. A ve snaze dostat do hry co nejvíce takových hráčů, je hra konstantně herně ničena.
Asi největší bolístkou je redesign map. Starší mapy umožňovali v podstatě jen 2-3 strategie a cesty. Teamy tam musely jednat strategičtěji, bitvy byly delší a o to zábavnější a napínavější. Jenže když se podíváte na mapy dnes, jsou plné cest, takže strategie v podstatě neexistuje a na mnoha nových mapách trvají bitvy sotva 4-5 minut. Proč tomu tak je? Jednoduše ... více bitev, více utracených peněz za prémiové zboží a více peněz do kapes autorů. Co na tom, že zábavnost hry šla do kytek.
Většina hráčů se neobtěžuje poznat mapu, naučit se ji, ono se vlastně ani nedá mapa strategicky uhlídat. Stejné je to i se znalostí vozidel a tak dále. Tvůrci navíc hru naládovali velkým počtem rychlých středních tanků, které pálí jak kulomet a tradiční strategická vozidla jako těžké tanky či TDčka jsou v obrovské nevýhodě a v rychlých bitvách se svým nuceným stylem hry vystřelit, schovat se nabít, nemají moc šancí něco udělat. A tak by se dalo pokračovat ...
Tvůrci WoT ve velkém kašlou na vylepšování hry po stránce technologií a grafiky, o hodně věcech se stále jen mluví, mapy sice vypadají lépe, jenže je to na úkor hlavně odezvy serverů a tak dále a tak dále. Hlavní je ovšem ona cílená ignorace proseb o vylepšení tvorby teamů s přihlédnutím ke schopnostem hráčů a také ničení map, kdy místo strategických bojišť z nich tvůrci dělají deathmatch arény. O ignorování takových věcí, jako bot programů, cílené neaktivity a dalších prohřešků, které můžete jen nefunkčně nahlásit, už raději ani nemluvíme. Obrovský potenciál World of Tanks je jednoduše házen do koše. V současné době je hratelnost hry a její zábavnost o dost horší, než před rokem-dvěma lety. Aneb opět se potvrzuje, že méně je někdy více a s přibývajícím obsahem a "vylepšeními" je WoT spíše zhoršováno než vylepšováno. Dokud ale budou tvůrci získávat miliony nezkušených hráčů, kteří okamžitě vyrabují svou peněženku a nakoupí za tisíce a tisíce korun prémiový účet, prémiové tanky a spousty zlata, nemají tvůrci zájem hru skutečně vylepšovat.
Díky WoT, byla to zábava a podpořil jsem tvůrce, ovšem v současné době už je to všechno možné, jen ne zábava. Jsem sám podobného názoru?
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|