Jak vypadá český hráč PC her? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 25 říjen 2010
altUrhovitý teenager s krví podlitýma očima v tmavé kobce bez kontaktu s reálným světem?

 

 

 

Český hráč počítačových her netráví celý svůj čas zavřený doma u počítače, ale je to normální kluk, který chodí ven s kamarády. To vyplynulo z ankety, kterou společně připravily společnost Intel a herní portál GamePark.cz. Co do rozsahu a účasti ojedinělá cesta do duše českého „pařana“ měla mimo jiné zjistit, jaký život vede fanoušek počítačových her, o čem sní, co dělá ve volném čase, jaké hry má rád, proč a jak dlouho hraje. Probíhala dva měsíce a otázky prozkoumaly nitro počítačových hráčů velmi zevrubně. „Na počátku stála snaha zjistit, jak vypadá typický fanoušek počítačových her, co ho na nich baví a jací ti hráči vlastně jsou. Díky spolupráci s herním portálem GamePark tak přišla na svět anketa, do které se zapojil velmi reprezentativní vzorek téměř šesti tisíc lidí. Průzkum ukázal, že hráči jsou normální mladí lidé, kteří nejsou fixovaní pouze na své PC, svůj čas tráví aktivně a nijak výrazně se kromě své záliby neodlišují od svých vrstevníků,“ uvedl Pavel Svoboda, PR manažer společnosti Intel.

A jaký je tedy hráč počítačových her? Český „pařan“ je z 98 procent muž zpravidla mezi 13 a 25 lety. (viz Graf 1) Jde o generaci, jež přicházela do kontaktu s počítačem již od útlého dětství, proto polovina respondentů uvádí, že se k hraní počítačových her dostala již v šesti letech. „Děti zařadily počítač mezi své hračky a stal se pro ně nedílnou součástí jejich života, stejně jako pro každého z nás. Mají tedy možnost si hrát na vojáky a bitvy ve virtuálním prostředí, které jim dává více volnosti, a nehrají si s předměty přímo v ruce a reálném světě. To samé ale platí pro práci s počítačem všeobecně,“ komentoval výsledky psycholog Jiří Šimonek ze společnosti DAP Services, která se zabývá průzkumy v oblasti školství.

 

  • Relaxace u počítače

Pro českého hráče není hraní her to jediné a hlavní, na co se zaměřuje. Představuje pro něj pouze alternativní příležitost k odreagování, zábavě a relaxaci. „Zábava a relaxace motivačně zcela odpovídají jakékoliv hře a to se i od her očekává. Hra jako taková je tou nejlepší ,mozkovou přípravou‘ na reálné činnosti,“ upřesnil Jiří Šimonek (viz Tabulku 1). Hraním her tedy mladí lidé rozvíjejí i své logické schopnosti, postřeh a koncentraci. Tuto schopnost pak mohou uplatnit jak ve škole, tak v reálném světě. Adrenalinové akční či sportovní hry upevňují jejich analytické myšlení či reakční dobu, hry nazývané strategické zase pomáhají rozvíjet smysl pro dlouhodobé budování cílů v podobě vlastních 3D světů. (viz Počítačové hry – průvodce pro rodiče, kde jsou vyjmenovány všechny benefity)

Studie ukázala, že český „pařan“ není osoba trávící svůj čas jenom u počítače bez kontaktu s okolním světem, ale má také zájem o věci, které ho obklopují. Hraním her stráví v průměru 3 hodiny denně (39 % respondentů). „Co se týká rozdělení času, nejde o nic neobvyklého. 76 % z nich hraje nejraději on-line společně s dalšími kamarády a spoluhráči. Nicméně svůj volný čas netráví jenom hraním her a komunikací s virtuálními přáteli,“ potvrdil Jiří Šimonek. „Obecně platí, že činností spojených s počítačem a internetem se účastní lidé, kteří jsou v kontaktu s lidmi a mají více aktivit než ostatní,“ dodal sociolog Petr Soukup, proděkan Fakulty sociálních věd UK v Praze. Právě rostoucí obliba on-line hraní svědčí o tom, že gaming je společenská činnost, při které mohou být hráči ve vzájemném kontaktu. Gaming se právě díky možnosti on-line propojení stává stále společenštějším, to ale neznamená, že by jeho vyznavači rezignovali na „staromódní“ společenské kontakty se svými společníky a kamarády. Typický pařan se s většinou svých známých zná ze skutečného života a více než třikrát do týdne si vyrazí s kamarády za zábavou (52 % respondentů, viz Tabulku 2), což odpovídá životnímu tempu dnešního teenagera.

Kromě běžného kontaktu s přáteli a známými nejsou českému hráči lhostejné ani činnosti, které mají vliv na okolní dění. O nadprůměrné sociální aktivitě a smyslu pro širší okolí, než je mikrosvět vlastního monitoru, svědčí například údaj, že plné dvě třetiny z nich chtějí jít k volbám, a to i za předpokladu, že ještě nedosahují věku, který by je k tomu opravňoval. (viz Graf 2) „Je to jen ukázka toho, že hráči se zajímají o dění kolem sebe a respektují běžné věci jako ostatní populace. Není to tedy skupina úplně vyhraněná a odtržená od reality,“ vysvětlil Jiří Šimonek.

  • Gaming se nerovná závislost

S hraním her se často v obecném mínění pojí představa, že při něm hráči snadněji propadají závislosti. Dotyčný jedinec pak není s to rozlišit hranice skutečného a virtuálního světa. Výsledky průzkumu tento předsudek vyvracejí. Potvrzuje to i Petr Soukup: „Hraní může vnímání okolí narušit, pokud by jedinec nedělal nic jiného a od dětství se nestýkal s lidmi. To je ale i díky povinné školní docházce nemožné.“

 

V obecné rovině platí, že hraní her není nic škodlivého. Závislost nehrozí obecně a všem. Záleží na dalších aktivitách, kterými hráči vyplňují svůj čas. „U her je to podobné jako u ostatních věci. Existuje nějaká obecná predispozice k závislosti a měl by na ni být brán ohled. Fenomén her není ale nijak nový a on-line hry jsou jen modifikací,“ řekl Petr Soukup. Jiří Šimonek k tomu dodal: „Dá se s určitostí říct, že na čemkoli, co děláme, často vzniká aktivní psychická závislost. Jen tak se můžeme v dané oblasti rozvíjet. Do formy patologické závislosti jich nedojde více než třeba lidí závislých na čokoládě, hamburgrech a kole.“

Virtuální prostředí v sobě skrývá nebezpečí anonymity – rodiče by si měli uchovat přehled

Sociální vztahy se pěstují nejen v reálném světě, ale i v elektronickém prostředí. Tento způsob komunikace se stává každodenní součástí života mladých lidí, hráče nevyjímaje. Velký rozmach sociálních sítí a komunitních webů nabízí okamžitou komunikaci s lidmi, kteří mají obdobné zájmy, problémy nebo cíle. Přes toto všechno v sobě skrývá virtuální svět i jistou míru anonymity. Oproti reálnému životu se v něm jedinec může vydávat za někoho jiného. Hraní her však nepředstavuje výjimku, jde o vlastnost, která se pojí se světem internetu jako takovým.

„Chování v sociálních sítích je jiné než v reálném světě. Lidé jsou on-line schopni prozradit mnohem více,“ vysvětlil Petr Soukup, proděkan Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jiří Šimonek, psycholog z DAP Services, dodal: „Dříve byl obdobný rozdíl hmatatelný a viditelný v tom, co si lidé dokázali psát a co reálně říkali a žili. Je a bude mezi tím vždy rozdíl. Část populace (kolem 11 %) se bude vždy dělat lepší, když může, a to i na dálku. Dokonce, i když je to riskantní a porušují tím třeba pravidla nebo zákony.“

Prostředí internetu představuje ideální mimikry pro ty, kteří chtějí prožívat jiné životy, ať už v dobrém či zlém slova smyslu. Gaming v tomto není výjimkou, tím, že na sebe vezmeme tělo hvězdného bojovníka či se převtělíme do postavy svého avatara ve 3D prostoru, realizujeme samotný princip hry. Na rozdíl od skutečného života to lze v prostředí hry uskutečnit „v rámci pravidel“, což z něj činí bezpečnou záležitost. Přesto by rodiče zvláště u svých dětí měli mít přehled o tom, čím se zabývají, a využívat edukativní potenciál některých her. Shrnutí těchto pravidel lze najít v dokumentu Počítačové hry – průvodce pro rodiče. (viz zkrácenou verzi v informačním boxu nebo přílohu)

  • Kancelářské stroje hráčům nestačí

Hráči jsou skupinou uživatelů počítačů, pro které je zásadní mít to nejlepší možné vybavení – od zdánlivých maličkostí, jakou je třeba kvalita „myši“, až po co nejvýkonnější procesor, kterým je v současnosti Intel Core i7. „Klasické kancelářské počítače a notebooky jsou hráči z převážné části ignorovány. Jejich potřebám zdaleka nedostačují. Proto raději volí počítače sestavené podle jejich přání. To, že se čeští hráči v počítačích vyzná, dokládá i fakt, že si z velké části, konkrétně 69 % z nich, počítač sami upravují nebo vyměňuji jeho komponenty. Skoro 83 % si také informace shání na internetu. Mají tak přehled o všech novinkách, trendech, historii a budoucím vývoji. Pro 72 % z nich je Intel preferovanou značkou,“ uzavřel Pavel Svoboda, PR manažer společnosti Intel.

  • O metodice průzkumu

Anketa probíhala na serveru GamePark.cz po dva měsíce v průběhu letošního léta. Byla rozdělena do čtyř kol po 20 otázkách. Celkem se tedy odpovídalo na 80 otázek. Celkový počet zúčastněných byl 5859 (bez duplicit). Jednotlivých kol se zúčastnilo od dvou tisíc do tří a půl tisíc hráčů.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Intel

 

Poznámka by DDWorld: Uvedený průzkum ukazuje mnoho zajímavého, ale zase v mnohém nepřekvapí. Tedy nepřekvapí, pokud víte, kdo dnes skutečně hry hraje a hlavně kdo si hry skutečně kupuje. Ani tento průzkum však není příliš přesným a neukazuje zdaleka vše, co známe ze studií v zahraničí. Ostatně není se moc co divit, jelikož průzkum byl dělán na jediném menším a to navíc čistě herním portálu. Zahraniční studie jsou v tomto ohledu poněkud dál. Například v mnoha evropských státech je průměrný věk hráče kolem 26 let. Jsem si jist, že pokud by se podobný průzkum dělal jen mezi hráči, kteří si hry kupují, a to napříč největšími nejen herními weby na internetu, vypadaly by výsledky diametrálně jinak. Osobně bych tedy výsledky moc nezevšeobecňoval a rozhodně z nich nedělal celorepublikovou studii.  

Na druhou stranu, pokud budeme brát některé informace jako přesné, pokud tedy ti mladí z valné části ekonomicky neaktivní, kteří se průzkumu účastnili, nelhali, je dobré vidět, že se rozhodně před světem neuzavírají, spíše naopak. To je opravdu něco, co nabourává tradiční obrázek počítačového pařana. Osobně bych se ale přimlouval za nějaký skutečně seriózní výzkum a průzkum napříč celým CZ Internetem, který by mezi skutečnými hráči, kteří si hry kupují, zjistil, jak se věci skutečně mají.    

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
PraseIII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:07:01

Možná sice trochu nepřesná, ale i tak zajímavá studie......dost mě překvapilo, že "paří" jen 2% procenta žen přitom jen v mém řekl bych postarším okolí "paří" dost holek (žen)....... třebas sims.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:12:56
avatar
Asi nechoděj na gamepark : )
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 22:50:02
avatar
Přesně, holek co chodí na GP je minimum (znam 2).
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 00:18:03

Jo, průzkum, provedený na internetu poukázal na to, že 100% obyvatel České republiky používá počítač.
Cena takových průzkumů je absolutní nula.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 09:16:50
avatar
Já taky na Gamepark nechodím a považuju se za pařana.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:24:41
avatar
zalezi s kolika zenama (a hlavne jakyma)se udela ta studie...pokud to neni ze 100% lidi (coz nikdy nebude) tak to vzdy bude trochu vice ci mene scestne
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 23:53:55
avatar
Na GP nechodi lidi(popripade vetsi pocet zen ci holek)co hraji Sims adt. z jednoho duvodu,GP je byt "mozna nechtene" doupe pro CoDckare a vice mene lidi co hraji spise FPS,jsou tam sice i MMORPG ci strategie,ale FPS jsou nejvice zastoupeny a kromne Lineage II jsou FPSka nejcasteji hrany hry pres GameParkClienta a proto se z holkama na GP moc nesetkate.Nejvic se na GP hraje CoD2 a CoD4,ja osobne hraji CoD4 a muzu potvrdit ze na GP je velka skupina lidi co nesedi jen u PC a ve volny cas(hlavne vykend)chodime hrad Painball ci Military Painball-cos neni v hale,ale po krajine a lese o rozloze nekolika kilometru ctverecnich a to jsou akce na 2-3dny cos by nejaky vyzrany ci svalove ochably PC paran asi moc nedal
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:07:26
avatar
Vzhledem k tomu jak je v ČR bráno hraní, tak si myslim, že tahle anketa je to maximum co se ze zdějšího trhu může "vymáčknout". Dokážete si vůbec představit, co by se dělo na webech které navštěvuje hodně lidí s ankteou jak často hrajete, co se vám líbí za hry atd? Novinky.cz hadr...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:14:17
avatar
Tak teď vidím, že jsem v tom průkumu odpověděl otázky tak, jak je odpovědělo nejvíc lidí. DD má pravdu, kdyby byl průkum jenom mezi hráči, které hry kupují, tak by šel průměrný věk. Přece nemůžu chtít od průměrného hry, aby všechny kupoval, kde by na to taky všechno vzal


EDIT: Klidně mě dejte palce dolů, ale je to můj názor.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:16:21
avatar
Pořád nechápu, proč když na něco nemám a je to "průměrná" hra, poč to někdo vůbec pirátí a hraje? Třeba počkat si na price cut nebo něco takovýho nejde? Mě se prostě nelibí, že kradení se prostě bere jako normál a argumentuje se to tak, že "hry dneska stojej za hovno". Nevim myslim si, že ty hry nikdo nikomu nenutí, takže je může v klidu nechat ten dotyčnej bejt...
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:19:29
avatar
ale oni nemaj co jinyho na praci nez hrat vse co vyjde a pak nadavat ze je to hnusny a nedohravat to
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:23:36
avatar
Jo taky to pozoruju "kdo neokrádá ostatní, okrádá svoji rodinu"...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:50:56
avatar
tak jak kdo já poslední dobou moc času na hraní nemám mimo školy se trochu zajímám o IT a na hraní už toho moc nezbude
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:16:33
avatar
"uhrovity teenager"
Tak co se tyce mych poznatku tak od cca 20ti do 30ti to opravdu uhraci nejsou...jsou to lidi co maj i jiny starosti (prace, skola, brigada, mlada atd...)a hry maj jako zabavu, tak to ma byt... ale ti teenageri - od cca 13 - 15ti do tech cca 18ti - 20ti to uhraci jsou Vyzably tyce s rukama jak sirky (u PC svaly nerostou )a oblecenim velikosti XXL co na nich planda (planadalo by i Sko), uhry a tvrdy a cool husty reci... takze vyzkum je jedna vec a realita co vidim kolem sebe druha je jasny ze clovek od 20ti ma i jiny starosti a i kdyby chtel tak u PC nemue vydrzet tolik co ti uhraci.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:53:56
avatar
tak podle tebe patřím ještě do těch uhráků jinak to nevidím tak zle, i podle té ankety chodí většina s kamarády . Podle mě jim to s postupem času dojde, že život není jen o hraní her
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 22:29:21
avatar
vyjimky potvrzujou pravidlo pokud jsi teenager i s jinymi zajmy a s tim ze hry jsou super, ale zivot na nich nezavysi, tak chvalim...kez by takovych bylo vic, pak by verejnost zacla hry brat nej ajko zavislost ale jako filmy, proste spestreni volneho casu...Chodi, kamarady chlastat a rvat se na diskosky dloho uz jsem nevidel "normalni" particku co jde vem treba do kina a pak si jen tak nekam posedet...vetsinou se chodi chlastat a ozitrat a rvat se To pak uz je lepsi kdyz sedi u toho PC
Prave o to jde...ze casem dojde k tomu ze hry jsou sice super, ale pro zivot jsou treba i jiny veci...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 09:33:41
avatar
Jo no. S tim rvaním to je fakt. Dělám ochranku na jedné diskotéce, kde bývá v pátek vstup od patnácti a v sobotu vstup od osmnácti, a nejvíce se rvou ti mladí sopláci v pátek. Přijdou už navalení z nějaké hospody, ti na kterých to jde hodně vidět se do vnitř nedostanou. Mladší osmnácti dostanou jiné pásky na ruku, aby na baru ukázali pásek a prostě jim nenalejou. Stejně to dělají tak, že nějaký starší kámoš jim ten chlast kupuje a taky mají v nejbližším okolí poschovávané flašky s tvrdým chlastem, takže se stejně v průběhu večera narvou a dělají bordel a vyvolávají rvačky. Nejhorší je, že to jsou takové sušinky, ale jak jsou navalení, tak ryjou i do takových, co by je jednou ranou zabili. Prostě se dojdou doslova ožrat a vyřádit(porvat).
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 18:22:12
avatar
presne, z tech susinek je mi nekdy az zle...jak si mysli ze jsou pani sveta kdyz maj cerstvou obcanku, ruku jak sirku, den prosedi u kompu a na facebooku a pak jdou nekam zakalit pak mladez nema vypadat jak vypada a samozdrejme za to muzou jiste hry
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 13:59:57
avatar
jj přesně tak souhlasím
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:23:10
avatar
Tak nejaky obrazek to utvori, ale podle toho jsem opravdu zanedbatelne procento Casem se treba dockame nejake reprezentativnejsi ankety.
MiraDH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No nevím 2010-10-25 21:41:42

Miluju tyhle průzkumy.

Moji kamarádi aktivní hráči + PC jako koníček - 30 let, 34 let (Já), 38 let, 41 let, atd...

Kde se stala chyba?

Takové průzkumy jsou na nic, rozhodně nezobrazují průměrného hráče.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 22:10:35
avatar
chyba se stala v tom, že to bylo děláno na jediném menším herním serveru s výrazně věkově vyhraněnou skupinou čtenářů ... protože mnozí starší hráči na herní weby moc nechodí, jelikož nemají čas, nepřijde mi to zrovna ideální
amDDement [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 00:05:30
avatar
Chyba je v tom ze gamepark servery nekontroluji cd klic (CoD1,2,4) proto ma takovou navstevnost a proto je to tam same dite. Starsi clovek si koupi origo a da JOIN GAME nejakej gamepark je mu u ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 09:37:28
avatar
Já 30 Jinak koníčky mám ještě motosport, i aktivně, takže i vše kolem aut a focení, dá se řict, že už i poloprofesionálně.
Kubík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 21:58:10
avatar
Zajímavá studie. Jinak ta hra pod tím prvním grafem vypadá zajímavě. Nevíte někdo o co se jedná?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jen detail.. 2010-10-25 22:51:34
avatar
..GP neni malej server, ale jestli se nepletu, tak největší v ČR.

Ovšem věk návštěvníků je dost konzistentní.. (tzn. většina je ráda, že má občanku, ale volit rozhodně nemůže).

Což vypovídá jen o téhle věkové skupině. Ve skutečnosti hrají i o hodně starší.. ostatně už já tam nezapadam věkem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 22:54:58
avatar
pleteš ... největší není ani zdaleka
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 09:38:28
avatar
Taky se mi zdá, že není největší.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-25 23:49:39

Ja mam kopec kamaratov, ktori mali obycajne starsie pc na ktorom obcas hravali hry este z ery 2005 a starsie ale moc ich to nebavilo lebo to skratka vyzeralo na..... ale akonahle prisla next gen era a videli na mojom compe taky AC alebo Crysis tak vsetci zrazu nakupili stroje a ficali. Tak si myslim ze velku ulohu zohrava aj vizualna stranka a ked podla mna za takych 10 rokov ked uz hry vlastne nebudu vyzerat ako hry tak k mladsim vekovym priemerom budu pribudat aj starsie. Ved kto by si nechcel radsej zahrat film ako ho pozerat.
Poly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - éra 2005 2010-10-26 07:05:36
avatar
Moc se mi líbí se mi hláška typu "hry ještě z éry 2005". Též mám spoustu přátel, kteří chodili ráno do školy po propařené noci např. u Civilation, Tranport Tycoon, Wolf, Settlers, UFO, aj. A kdo neměl to štěstí mít doma PC, zrazu přesvědčil rodiče či našetřil na brigádě a pořídil stroj (v tomto případě 386 x 486) a frčel :-). Tak si myslím že opravdu velkou úlohu sehrává esence zvaná hratelnost... :-)
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 07:51:58

Ano to suhlasim ide to ruka v ruke s vizualom. Jedno bez druheho sa nezaobide.
Woteklina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 08:28:56

nesouhlasim, nesouhlasim, nesouhlasim...hratelnost sama o sobě je dostatečně silný argument k tomu, abych si něco pustil a zůstal u toho celou noc...i dneska je spousta lidí, co znova a znova hrajou třeba Fallout II, Jagged Aliance a podobný pecky, který rozhodně dneska mezi vizuální skvosty nepatří, leč hratelností jsou mnohem dál než mnohé dnešní gamesy...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 10:48:19

S cim nesuhlasis, nikto predsa nepovedal ze hratelnost dolezita nie ale zhodou okolnosti ludia okolo mna sa viac sustredia na grafiku a cast hracov vseobecne je skratka taka. A ta druha cast dava hlavne na hratelnost, potom je tu aj tretia skupina ktora potrebuje k spokojnosti jedno aj druhe a myslim ze ta je najvacsia. Vela ludi sa stale ohana iba hratelnostou ale ked vyjde nejaka pecka tak polka obsahu blogov je zaplnena recmi o grafike.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 18:26:50
avatar
Resident Evil 2 a 3, Metal gear solid 1-3, Gran Turismo 1-4, GoW 1-2, WRC 2-5...radsi si zahraju tyto skvosty nez 90% dnesnich her Super grafiku na PC umi doslova kazdej (udelat takovou aby makala na storji s XXXjadrovym procesorem a s XXXGb videoRAM... pokud chapete, proste neoptimalizovat s krvavejma narokama... ale napad a hratelnost, to je tezsi orisek a to hro prodava vic.
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 00:39:09

Tak jsem konečně doregistrovanej, tak se tu mužu vyjádřit.
V ty anketě byl celkem dost specifickej a nereprezantativní vzorek pokud bychom to chtěli nějak zobecňovat na něco víc než jen návštěvníky GameParku. Například muži kolem 40-50 let co pracujou na počítači tvořej dost velkou skupinu hráčů různejch prohlížečovejch onlineovek (Divoké kmeny, Travian, Fallen Sword,...), protože by třeba v práci před šéfem těžko utajili, že pařej nějakou střílečku (která by jim tam stejně asi nešlapala), ale jedna záložka v prohlížeči se utajuje o dost líp a občas tam něco naklikat se dá i při práci a takový lidi třeba na GameParku moc nebudou a přitom ta skupina bude docela velká, alespoň co mam zkušenosti z několika takových her, navíc muj taťulda tam spadá taky.
A holky hrajou zas jiný hry. Prostě bych řekl, že se ta anketa tváří jako něco víc než skutečně je.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 06:02:36
avatar
len malý dotaz: ktorý "pařan", ako ho na začiatku dd opísal - uhrovitý s podliatymi očami - si prizná, že nemá priatelov a nechodí von?? KAŽDÝ ide občas von a má nejakého toho kamaráta, s ktorým behne na pivo a pokecajú o novej taktike v traviane - tomu ale ja nehovorím normálny život. Hovorím to z vlastnej skúsenosti, kde jeden môj kamarát hrá pomaly nonstop nejaké onlinovky, dáva si budíčka ráno aby naklikal travian a keď ho zavoláme, nech ide s nami von, tak ide jeden krát z 5. Určite by vám ale povedal, že von chodí a má kamarátov, lebo si to sám myslí. Realita je ale niekde úplne inde.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 07:23:31

Do prdele, asi stárnem, keď sa nachádzam v 3% kategórií
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 08:10:56
avatar
Nj a co mam rict ja 1%. A pritom znam tolik me podonmych a jeste starsich. Jenze mi uz asi k tomu PC utikame jen pred manzelkama.
Woteklina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 08:30:30

lol, vim o čem mluvíš...jsem na tom tak nějak podobně
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 08:39:56
avatar
Já zas znám hodně lidí po 45,co paří jak o život a vzdali se častých návštěv své hospůdky.Což myslím je lepší než stále požívat víte co ale nic se nemá přehánět jednou za čas požít není na škodu.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 13:14:12
avatar
návšteva hospúdky - ako to chápem ja, že so známymi skočiť na pivko, pokecať, zahrať šach, je určite lepšie, ako sedieť za PC. a po 45ke je to už úplne odveci - by mali skôr okopávať zahrádku alebo sedieť na rybách, užívať si život zrelého človeka.
Keby nás tak vidia nejaký mimozemšťania, ako sa tešíme pohladu na jeden monitor a uteká nám realita vonku!!
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 19:19:44
avatar
To je jedno ktera realita to je, kdyz je to bavi, do hrobu si to stejne nikdo nevezme.
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jsem zklamán 2010-10-26 12:17:38
avatar
Ad1) Tento článek vyšel před 6 dny na DIIT přesně v tomto znění, jedná se tedy o kopii?

Ad2) Jak již jsem psal na DIIT zkopíruji svůj postřeh i sem:
Došlo k popletení významu pojmů "hráč" a "pařan". "pařan" je podskupina hráče a je obvykle chápán jako velmi náruživý hráč, který většinu svého času věnuje hraní. Tvrzení, že "Studie ukázala, že český „pařan“ není osoba trávící svůj čas jenom u počítače bez kontaktu s okolním." je prostě nesmysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 12:52:02
avatar
Ad1, Jedná se o tiskovou zprávu společnosti Intel (viz. zdroj) ... je tedy stejná pro všechny jen se mi ji právě nechtělo vydávat ve stejný den


normálně tiskové zprávy v takovém celém znění nezveřejňujeme, ale tohle mi přišlo zajímavé, i když souhlasím s tím, že z hlediska relevnatního průzkumu má tohle více děr, než ementál ...
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 13:10:10
avatar
OK, chápu...

Bohužel to, že je uveden zdroj ještě neukazuje na to, zda se jedná "kopii" z daného zdroje, nebo zda byl zdroj použit k sepsání "vlastního" článku, takže je jasné jak se to z mého pohledu se to jevilo...

Btw. nebyl by přímý odkaz na ten zdroj?
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-26 13:10:03
avatar
-- přesunuto --
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pruzkum 2010-10-26 14:05:37
avatar
Snad to tu uz v diskuzi neni, ale me by zajimalo, jaka struktura chodi na DDworld..nekde uz neco bylo, ale tusim, ze to nebylo moc rozsahle. Co takhle udelat nejaky pruzkum?? Vek, preference hardwaru, softwaru, her atd. atd.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Průzkum :) 2010-10-26 22:44:43
avatar
Jako každej průzkum, dost zajimavý ale vynásobit 2 a odmocnit tak možná pak to jsou reálná čísla Ale i tak zajimavý btw - to an té fotce u CSka ty ženy nejsou to Ladies?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 650x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 433x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 934x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1187x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1509x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6