Strana 2 z 2
Ačkoliv to není špatná hra a rozhodně není ve stavu nepromyšleného a nedodělaného propadáku, jakým je Fallout 76, na to, co by měla nabízet hra od vydavatele s možnostmi EA a hlavně na to, jaké kvality očekáváme od BIOWARE, není výsledek prostě dobrý ani nemá potenciál se zlepšit.
Vzhledem k tomu, že finální hra bude mít zcela jiné vyvážení ekonomiky, tedy množství odměn apod. nelze dojmy z VIP DEMO a chystané free DEMO verze vůbec brát v potaz. Dojem je značně zkreslený (dokonce by se dal označit za klamavou reklamu), finální hra bude 100% o poznání méně štědrá, a tedy bude vyžadovat velkou časovou investici k dosažení postupu a získání odměn. Plus bude obsahovat obrovské množství mikrotransakcí, a tedy limitované možnosti vizuální konfigurace postavy, což je bohužel jedna z věcí, které ANTHEM má dobře zpracované a DEMO na to láká. Platit ale třeba 200 korun navíc za trochu jinou červenou, nebo jinou povrchovou texturu, to je prostě šílené. A neměli bychom jen přihlížet této zvrácenosti.
Celkově se bojím, že ač ANTHEM vypadá graficky dobře, herně nejvíce baví létání, tak jinak nenabízí nic nového, originálního ani zajímavého. Od BIOWARE přitom plným právem očekáváme velké zajímavé a originální výpravné RPG s příběhem s mnoha rozhovory a rozhodováním. Tohle jim vždy šlo a na to se mají zaměřovat. V ANTHEM jsou však jen zlomky a zbytky toho, co kdysi BIOWARE běžně ve svých hrách nabízelo a působí to značně chudě až nuzně. A mám velké obavy, že tohle prostě dobře nedopadne. ANTHEM vypadá jako další krok špatným směrem. Potenciál je zajímavý, ale důraz na online hraní, na mikrotransakce velmi ubližuje konceptu, a navíc když celkem nedávno vyšla hra velmi podobného stylu, designu a zaměření. Myslím si, že prodeje hry zůstanou daleko za očekáváním EA a investorů a většina hráčů, kteří si hru pořídí o ní rychle ztratí zájem. Zejména když se chystají na brzké vydání minimálně dvě zajímavější hry zavedených značek (METRO EXODUS a DIVISION 2). Pokud se potvrdí, že finální verze ANTHEM bude o poznání méně herně štědřejší než DEMO a tedy o poznání více náročnější na čas, nemohu se ubránit dojmu, že to bude velká ztráta času. A to hraní her jako ztrátu času osobně nevnímám. V tomto případě u podobného typu a stylu „her jako služeb“, je však dojem ztráty času stále větší … navíc často je tento design cílený k podpoře prodeje mikro (dnes spíše makro) transakcí.
Budete mít všichni možnost si DEMO vyzkoušet, bude brzy dostupné všem, a tak si budete moci udělat svůj názor. Upřímně ale říkám, tohle není BIOWARE hra s kvalitami, jaké očekáváme od tvůrců takových pecek, jakým je původní trilogie Mass Effect, starší KOTOR a naprosto fenomenální první Dragon Age. Nový ANTHEM působí v současné podobě suše a genericky … postrádá zajímavost, atraktivitu, inovativnost a důraz na masivní příběh a výpravnost prostředí ovlivňované rozhodnutím hráče.
Nelze se ubránit tomu, že tahle hra je navíc dle záměru vydavatele kopií něčeho, co už tu několikrát bylo a nic nového nepřináší, protože hlavní důraz byl evidentně kladený na to, aby hra fungovala jako služba s maximalizací zisků z mikrotransakcí. A na tom vše staví. A to je špatně. Pro Bioware, EA i hráče … a jako hráči/zákazníci bychom tento styl tvorby her neměli podporovat. DEMO se snaží mikrotransakce a záměrnou časovou náročnost hraní maximálně schovat, ale finální hra ¨to mít bude. Je tak otázkou, zda si tuhle ztrátu času rovnou neodpustit …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|