Strana 2 z 2
Ačkoliv to není špatná hra a rozhodně není ve stavu nepromyšleného a nedodělaného propadáku, jakým je Fallout 76, na to, co by měla nabízet hra od vydavatele s možnostmi EA a hlavně na to, jaké kvality očekáváme od BIOWARE, není výsledek prostě dobrý ani nemá potenciál se zlepšit.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2019/ANTHEM/ANTHEM-3_thumb.jpg)
Vzhledem k tomu, že finální hra bude mít zcela jiné vyvážení ekonomiky, tedy množství odměn apod. nelze dojmy z VIP DEMO a chystané free DEMO verze vůbec brát v potaz. Dojem je značně zkreslený (dokonce by se dal označit za klamavou reklamu), finální hra bude 100% o poznání méně štědrá, a tedy bude vyžadovat velkou časovou investici k dosažení postupu a získání odměn. Plus bude obsahovat obrovské množství mikrotransakcí, a tedy limitované možnosti vizuální konfigurace postavy, což je bohužel jedna z věcí, které ANTHEM má dobře zpracované a DEMO na to láká. Platit ale třeba 200 korun navíc za trochu jinou červenou, nebo jinou povrchovou texturu, to je prostě šílené. A neměli bychom jen přihlížet této zvrácenosti.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2019/ANTHEM/ANTHEM-4_thumb.jpg)
Celkově se bojím, že ač ANTHEM vypadá graficky dobře, herně nejvíce baví létání, tak jinak nenabízí nic nového, originálního ani zajímavého. Od BIOWARE přitom plným právem očekáváme velké zajímavé a originální výpravné RPG s příběhem s mnoha rozhovory a rozhodováním. Tohle jim vždy šlo a na to se mají zaměřovat. V ANTHEM jsou však jen zlomky a zbytky toho, co kdysi BIOWARE běžně ve svých hrách nabízelo a působí to značně chudě až nuzně. A mám velké obavy, že tohle prostě dobře nedopadne. ANTHEM vypadá jako další krok špatným směrem. Potenciál je zajímavý, ale důraz na online hraní, na mikrotransakce velmi ubližuje konceptu, a navíc když celkem nedávno vyšla hra velmi podobného stylu, designu a zaměření. Myslím si, že prodeje hry zůstanou daleko za očekáváním EA a investorů a většina hráčů, kteří si hru pořídí o ní rychle ztratí zájem. Zejména když se chystají na brzké vydání minimálně dvě zajímavější hry zavedených značek (METRO EXODUS a DIVISION 2). Pokud se potvrdí, že finální verze ANTHEM bude o poznání méně herně štědřejší než DEMO a tedy o poznání více náročnější na čas, nemohu se ubránit dojmu, že to bude velká ztráta času. A to hraní her jako ztrátu času osobně nevnímám. V tomto případě u podobného typu a stylu „her jako služeb“, je však dojem ztráty času stále větší … navíc často je tento design cílený k podpoře prodeje mikro (dnes spíše makro) transakcí.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2019/ANTHEM/ANTHEM-5_thumb.jpg)
Budete mít všichni možnost si DEMO vyzkoušet, bude brzy dostupné všem, a tak si budete moci udělat svůj názor. Upřímně ale říkám, tohle není BIOWARE hra s kvalitami, jaké očekáváme od tvůrců takových pecek, jakým je původní trilogie Mass Effect, starší KOTOR a naprosto fenomenální první Dragon Age. Nový ANTHEM působí v současné podobě suše a genericky … postrádá zajímavost, atraktivitu, inovativnost a důraz na masivní příběh a výpravnost prostředí ovlivňované rozhodnutím hráče.
![](/images/stories/herni%20sekce/recenze/2019/ANTHEM/logo.jpg)
Nelze se ubránit tomu, že tahle hra je navíc dle záměru vydavatele kopií něčeho, co už tu několikrát bylo a nic nového nepřináší, protože hlavní důraz byl evidentně kladený na to, aby hra fungovala jako služba s maximalizací zisků z mikrotransakcí. A na tom vše staví. A to je špatně. Pro Bioware, EA i hráče … a jako hráči/zákazníci bychom tento styl tvorby her neměli podporovat. DEMO se snaží mikrotransakce a záměrnou časovou náročnost hraní maximálně schovat, ale finální hra ¨to mít bude. Je tak otázkou, zda si tuhle ztrátu času rovnou neodpustit …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|