Aliens: Colonial Marines byl průšvih od začátku do konce. A ještě dnes vycházejí napovrch vtipné věci.
Mnozí si jistě vzpomínají na hru Aliens: Colonial Marines, od které jsme si hodně slibovali. Navnadilo nás na to i fantastické demo a ukázka rozpracované hry. Jaké ale bylo překvapení, když u hotové hry byla grafika i obsah a veškerá atmosféra i chování nepřátel zásadně na horší úrovni. GearBox, který měl za hrou stát, totiž hru předal externímu studiu, které pokazilo, co mohlo, přesto měli tvůrci a zejména vydavatel hry tento produkt vydat a chtít za něj plnou cenu. Hra samozřejmě zcela propadla, protože se prakticky nedala hrát.
Jedním z velkých problémů byla umělá inteligence nepřátel, která prakticky neexistovala, nepřátelé se chovali velmi podivně a vzniklo velké množství tzv. meme na ně. No nebudete tomu věřit, ale před nedávnem skupina hráčů objevila neuvěřitelnou chybu, která to chování AI způsobila. Může za ni překlep jednoho písmenka v ini souboru!
V souboru PecanEngine.ini, který najdete ve složce „My Document\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\“ se nachází řádek:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather. Jenže v posledním sově je team místo „Tether“ napsáno „Teather“. Když to tedy změníte na ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether , začnou se dít neuvěřitelné věci. Chování nepřátel a AI obecně se zásadně zlepší. Začne totiž fungovat!
Je neuvěřitelné, že i když pro hru vyšly nějaké update a opravy, že si takto zásadního problémů a školácké chyby nikdo z vývojářů nevšiml a od roku 2013 to neopravily. Samozřejmě finální hru to nezachrání, ale už není alespoň viditelně rozbitá. Celkově zůstává Aliens: Colonial Marines příkladem, jak se nemá hra dělat a vydávat. Jenže her v podobném stavu neustále přibývá. Objevuje se stále více her, které nemají prakticky žádný obsah, stěží fungují ale hlavně že jsou online a tvůrci vybírají peníze za hry i mikrotransakce. Naštěstí spousta těchto her končí tak, že je nikdo nehraje. Pastí na nás hráče a zákazníky však trvale přibývá.
V kontextu clanku je to srandovni no
jinak k tomu externimu studiu, "ktere pokazilo, co mohlo" bych se jich trochu zastal, protoze primarni vinu na konecnem vyslednu ma ten megasrac Randy Pitchford, ktery penize od Segy urcene na vyvoj A:CM pouzil na dokonceni Borderlands 2 a kdyz uz na ne byl vyvijen tlak na podani nejakych vysledku, tak to prehodili na Timegate studios s tim, ze hra "potrebuje dodelat". No naivne ten kontrakt vzali aby zjistili, ze dostali skoro nepouzitelnou zmet rozdelanych levelu, polovicatych assetu, rozbiteho kodu a k tomu sibenicni termin.
A kdyby slo jen o tohle, tady je trefny prispevek hezky shrnujici, proc je Pitchford zmrd Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!