Jste závislí na Internetu? Pojďme to zjistit … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 05 květen 2008
web_linksJako lidé, co žijeme internetem a počítačovými hrami tuto zprávu zásadně odmítáme :). Hrozí nám i tak nějaké nebezpečí?

 

 

   To, že máme rádi Internet a bavíme se, komunikujeme, učíme se a hrajeme si na něm neustále, ještě nemusí nutně znamenat, že jsme na něm závislí. Nebo ano? Podle dnešního článku idnes.cz již několik desítek lidí v ČR muselo vyhledat lékařskou pomoc. Vládní protidrogový koordinátor Kamil Kalina dokonce prohlásil: "Informační technologie jsou v něčem horší než gambling a heroin. Ty musí člověk omezit, když mu dojdou peníze. Tady peníze nedojdou,". Podle lékařů prý má více než 5% Čechů problém se odtrhnout od internetu. Navíc prý nejde jen o internet, ale i počítačové hry. Samozřejmě se na paškál hned vzalo nejoblíbenější MMORPG - WoW. Mnoho lékařů vidí ve stále se rozvíjejících herních technologiích velké nebezpečí. Zejména když vše směřuje k takzvané virtuální realitě.

pc_zavislak

Inu, co na to říci. Nemá cenu si nalhávat, že Internet je pro většinu z nás, co se zde na DDWorldu scházíme, denní chleba. Ačkoli bychom se bez něj většina obešla, přináší nám mnoho nových věcí, a když už tu je, tak proč ho nevyužívat. Pořád lepší, než čučet na pitomou televizi a dokonce na TV Nova (která mimochodem právě vstupuje i na internet)a rozhodně lepší než věčně nasávat někde v hospodě, hulit a fetovat někde v parcích, či se bezcílně poflakovat městem. Nicméně musíme souhlasit s tím, že nic se nemá přehánět. Internet je sice fajn, já sám na něm trávím většinu svého času (jaksi nejde provozovat internetový webzin bez internetu). Nicméně nedělá mi problém se od něj odtrhnout a jít taky dělat něco jiného - třeba si zahrát nějakou tu počítačovou hru :-). Ne sranda. Samozřejmě kromě toho se dají dělat i další věci a člověk musí mít stále přehled, co je skutečný svět a co není. V tomto ohledu rozhodně věřím tomu, že někteří psychicky jednodušší jedinci, kteří toho ve skutečném životě příliš mnoho nemají šanci dokázat, se upnou na Internet a online hry a schovaní za nejrůznějšími přezdívkami si hrají na něco, co si vysnili a čím nejsou a tak se na to upnou, že pro ně vše ostatní přestane existovat. Toto je opravdu vážný problém, zejména v asijských zemích už značně rozšířen a to, že se o něm začíná mluvit i u nás je jen logickou věcí a také jedním z důsledků internetu. Otázka samozřejmě je, jak tohle řešit. Osobně mě nenapadá žádné přijatelné řešení a bohužel s dalším zdokonalování technologie bude tento problém a nutnost jeho řešení stále naléhavější. Nemáte někdo nějaký recept jak to řešit?  

Na závěr si můžete udělat takový malý test, zda vám hrozí závislost:

  • 1. Zatímco u jiných lidí je přirozené, že u nich po počátečním nadšení zájem o novou technologii upadá, vás baví hra, chat či jiná zábava na počítači pořád stejně.
  • 2. Kvůli vysedávání u počítače zanedbáváte hygienu a jídlo, práci či učení, naopak používáte stimulační drogy, abyste udrželi svou pozornost u počítače i během noci a po dlouhé době.
  • 3. Dáváte přednost mezilidským vztahům vytvořeným přes internet (a na internetu prožívaným) před těmi reálnými
  • 4. Máte nutkavé myšlenky na hraní
  • 5. Jste nervózní, když někde nemáte přístup k internetu a mailu
  • 6. Ztratili jste zájem o okolní dění
  • 7. Máte poruchy spánku

   Abyste v tom nebyly sami, tak já začnu. Hrozí mi závislost na Internetu a hraní? Co se týká zájmu o nové technologie, tak to je jeden z důvodů proč tu DDWorld vůbec je, ale musím říci, že mě novinky velice rychle přecházejí, protože dostanu na vyzkoušení zase nové :P. Co se týká her, tak musím říci, že i když je tu pár opravdu skvělých, hodně si dnes vybírám a žádná mě nebaví donekonečna a zdaleka nehraji každý den. Pokud jde o druhý bod, tak naštěstí nic z toho nezanedbávám - spíše naopak. Jídlo mám rád, do sprchy chodím přemýšlet a práci mám jako stimul a zábavu :). Vztahům přes internet příliš nevěřím a určitě jim nedávám přednost před skutečnými. Nutkavé myšlenky na hraní? Tak to ano, ale jen občas a dost často mě rychle přejdou, navíc nutkavých myšlenek mám hodně i ohledně jiných věcí takže ... hehe. Pátý bod - když nemám přístup k internetu nebo mailu jsem nervózní? Ohledně emailu ani ne, ohledně internetu, pokud mám dopředu vše zařízené, tak jsem v klidu a nevyhledávám ho, pokud nemám vše hotovo a zařízeno, či vím, že někdo dělá bordel v diskusích, tak jsem dost nervózní, že s tím nemůžu nic udělat :). Šestý bod, ztráta zájmu o okolí? :) Nikdy, vždy mě zajímá, kde vznikla nová PC herna, nový obchod s PC atd. ;). A poruchy spánku? Tak to bohužel nevím. Moc nespím, takže je ani nestihnu mít. Jak vidíte, jsem úplně normální, tak normální, jak jen ten, kdo žije moderními technologiemi a internetem může být ... A co vy, kolika z vás budeme muset sjednat psychologa k odvrácení hrozící závislosti?

Zdroj: iDnes.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 17:50:37
avatar
ten obrazek je vyborny
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 18:13:51
avatar
Co mas proti hospode? Je to mnohem lepsi nez internetova diskuse
1nt3GraC2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 18:15:27

DD mas tam chybku delat si test na uzaver je divny.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 18:39:09
avatar
ale tak to huleni v parku a vysedavani po hospodach neni vubec spatne raci sem v kontaktu s kamosema takle naprimo nez jen pres icq a zavislej na pc nejsem..naopak rad od nej treba na vikend vypadnu nekam kalit
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 11:37:38
avatar
...s týmto súhlasím...
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 18:52:24
avatar
sakra ludia,,,okrem trojky to na mna sedi no,,,sice som bol uz za psychologickou par krat kvoli inemu, ale aj tak sa ma nakoniec spitala ci by mi nevadilo ze by som siel za psychyatrom,ze ona mi pomoct nedokaze a tak som toho nechal,,,pomozem si sam,,,a som tu ,,,hehe
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 18:57:09

Mno tak v testu to mam tak 40:60 (ve prospech "nezavislosti"), ale myslim ze jsem na tom este hoodne dobre, bohuzel totiz znam lidi na ktere tento popis dokonale sedi, dva z nich hraji Lineage a treti WoW... Hlavne jeden z nich se totalne odloucil od ostatnich a spise nez chodi do skoly tak hraje a hraje... ani na zadne akce uz nechodi, je to dost smutny, ale myslim ze se to nemuze brat jako zavislost na internetu jako takovem, ale zavislost na mmorpg a to je bohuzel momentalne hodne popularni "nemoc".
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 19:08:54
avatar
Sedí na mě trochu jednička - když je něco pecka, nemávnu nad tím rukou, ale baví mě to dlouho. Jinak je to jak chorobopis od Chocholouškových pacientů PC je místo, kam sednout, když nemám co jiného dělat, asi tak bych to definoval.
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 19:19:46
avatar
Uz se mi parkrat stalo ze sem mel v vypadek internetu a proste pocitac bez internetu mi vubec nesedi.Vubec sem nevedel co mam na PC delat .Hrat hry me nebavilo a divat se na filmy to same. Internet je pro me zdroj informaci a novinek , nepatrim mezi ty kteri stravi na chatu 5 hodin denne tyhle lidi fakt nechapu ale tak s par lidma si popisu na ICQ.
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase reakce na MMORPG 2008-05-05 19:43:55

Už delší dobu sleduju a pravidelně čtu zdejší články a novinky. A opravdu mě už začíná vadit jak se šéfredaktor naváží do MMORPG titulů. Jde vidět že opravdu má přehled v herní scéně ale pořád mu něco chybí, a to jsou právě onlinovky. Ano, beru jeho argumenty že je to možná návykové, že to stojí měsíčně prachy (WoWko ano, jiné tituly ne), že by to možná šlo s tímto webzinem k šípku.... Vím o čem píšu, několik let jsem hrál WoW, vím jak se to na mě projevilo, teď už 3 měsíce "abstinuju" a nemám aktuálně žádný důvod se k tomu vracet. Ale dnešní článek už mě opravdu donutil reagovat: V tomto ohledu rozhodně věřím tomu, že někteří psychicky jednodušší jedinci, kteří toho ve skutečném životě příliš mnoho nemají šanci dokázat, se upnou na Internet a online hry a schovaní za nejrůznějšími přezdívkami si hrají na něco, co si vysnili a čím nejsou a tak se na to upnou, že pro ně vše ostatní přestane existovat Pokud jsi milí šéfredaktore v životě žádnou onlinovku nevyzkoušel, jak tady při každé příležitosti píšeš, tak jak si můžeš dovolit napsat něco takového? Myslíš si že nějaký mentálně retadrovaný jedinec je schopný hrát onlinovky a zůstat v nich déle než pár dní? Zamysli se nad tím prosím a pokud chceš nadále ve svých týdenních souhrnech herní scény zmiňovat o žánru MMORPG tak si nějakou zkus, určitě nepatříš mezi psychicky jednodušší jedince a budeš schopný s tím třeba po pár dnech/týdnech skončit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:25:06
avatar
Pokud jsi milí šéfredaktore v životě žádnou onlinovku nevyzkoušel, jak tady při každé příležitosti píšeš, tak jak si můžeš dovolit napsat něco takového?

Já je samozřejmě vyzkoušel a právě proto se jim vyhýbám, jsou až příliš návykové mám radši singlplayer ;)
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 21:40:02

A které konkrétně? A jak dlouho? Protože ty argumenty mi víc sedí k člověku který s tím moc do styku nepřišel
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 21:45:39
avatar
Já hrál celou vysokou Brutus MUD a jsem rád, že jsem se toho zbavil A to byla ještě doba textových onlinovek. Dnešní grafické raději ani zkoušet nebudu Kdoví jak by to dopadlo
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 19:51:51
avatar
kdyz sem si precet titulek tak sem se trochu obaval co zjistim no ale nastesti na to nejsem tak spatne bod 1. myslijm ze ne, ale naslo by se par vyjimek nastesti uz sem se dostal ze zavislosti na lineage a wow. 2. higienu ani jidlo nezanedbavam, jim u PC s asi si sem pritahnu i vodovod co se tyce uceni tak na to kaslu uz peknejch par roku, kdyby nebylo PC nasel bych si urcite jinej duvod ted sem v devitce tak doufam ze to takle vydrzim i na stredni 3. zadnej vztah pres net nemam ani sem nemel 4.no jasne ze mam ale i na jiny veci tak je to snad normalni 5. na internet tak trochu, a na mail me nazajima 6.zajem o okolni deni sem neztratil, teda aspon doufam 7. poruchy spanku nemam. nakonec sem s toho vysel docela dobre
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:09:38

Takovejch smajlu pohromade sem v non-flood zprave nevidel uz hodne dlouho, ale aspon je to tu trochu barevnejsi a veselejsi
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:16:20
avatar
a to sem se jeste mirnil sem zvyklej je psat vsude, no snad to nikomu nevadi...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 19:54:41
avatar
Pánové co je to prosímvás ten Interenet? U nás v Tesku to prý nevedou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:22:55
avatar
kde to vidis?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 21:36:41
avatar
To nebylo upozornění na překlep To byla otázka do diskuze, protože internet je spíš medium, než výsledek, tedy podle mne.

Někdo může být závislý na hrách, na chatu, nebo na diskuzích Tedy na obsahu Ale internet je myslím spíš hardware, resp. způsob komunikace hardwaru. (něco jako TCPIP a HTTP). Těžko si někdo vypěstuje závislost na hardware, ale spíš na obsahu. A je asi celkem jedno, jestli ten obsah dostane na internetu nebo sjíždí seznamky v mobilu, teletextu, v annonci nebo oslintává servírky v stripbaru atak.
Internet za to nemůže, je to jen jiný komunikační kanál, zprostředkovávající nám v podstatě to, co už jiné také dělají, ale pohodlněji a efektivněji.

Jinak k tomu seznamu, u mne asi připadá v úvahu kousek jedničky, na ostatní pchylky bohužel nemám čas a moje přítelkyně by mne asi brzy vykázala z ložnice Proti jejímu "hardware" je i ta nejvýkonnější grafika zcela nezajímavá

I když třeba taková 5) taky není marná, ale to už se mi hodně dlouho nestalo
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 22:36:13
avatar
internet je síť... A clovek je zavisly na tech vecech na siti... lidech, vecech apod
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:17:49
avatar
Internet je pro mě skvělým zdrojem zábavy-hlavně kvalitních seriálů které u nás nikdy neběžely a běžet nebudou.
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 21:01:42

heh podle toho testu vlastne ani tak moc zavislej nejsem, krome brouzdani na netu a to ze zanedbavam tak trochu jidlo(teda zakladni tri chody ne, ale svaciny docela jo). na tech serialech asi ujizdim nejvic
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tusim som na tom este celkom d 2008-05-05 21:07:38

1. moze byt.
2. vobec nie.
3. Nehrozi
4. Obcas.
5. Hlavne na*rany po vikende ked otvorim pracovny e-mail ..
6. Nie.
7. Spanok dobieham v Nedelu poobede.
Hlavne treba presedlat z PC na priatelku/a.
Najlepsie taku co si da proti Vam aj paintball :-)
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 22:34:12
avatar
Dobre, vemme to tak, ze jsem zavisly... Co ted?
konopnikopes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 22:37:20
avatar
teda... podle toho testu bych z toho asi mel se sebou neco delat zorvna dneska sem si rikal.. dnes se uz budu ucit na maturitu,,,a hle kouknu na net a uz to vidim, novy clanky tady novy clanky tam par mailu od potenicionalni pritelkyne, pak zas zacne nekdo prudit na qipu no a pak nema clovek bejt furt u pc ....

otazka do pranice : taky na vas mati jeci kdyz parite udelej tuto a tutoa vy ji to hezky odkejvete vas po par minutou zabijou a vy si pri loadovani levelu rikate, sakra co mi to rikala ?
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 07:25:03
avatar
no presne tak u me je to uplne stejny akorad ja to nekdy zapomenu jeste driv
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 00:45:20
avatar
1. Tak na 70%
2. Sčasu - načas
3. Ee
4. Málokedy
5. Vôbec
6. Vôbec
7. Spím ako bábo

Takže závislý niesom... až tak veľmi
R4don [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 01:46:28

krasne nazvani jednodussi jedinci DD, dobre chranis nas normalni pocitacove ehm.. navrhl bych jako reseni lecbu sokem, a to bud sokem z odpojeni o zdroje problemu nebo elektrickym.

Jinak osobne se s zadnym bodem hodnoceni neztotoznuji, nemam proc.
Zkousel jsem poslat test znamenu, odpoved znela: tak to jsem zdravy jak rybka.
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 10:09:39
avatar
Léčbu šokem?
Mám mladší setru těžce závislou na Chatu. První věc kterou ráno udělá když se probudí, tak stratuje PC nejlépe s televizí zarás.
Když mě jednoho krásného dne dopálila natolik, že jsemn ji odstřihl od routeru, tak se zmněníla ve svých 22 letech na řvoucího parchanta a celou půl hodinu na mně řvala že co si to dovoluju , že na to nemám právo a kdesi cosi ... takovej jakot sem vživotě nezažíl. Ale měla smůl, na net sem ji nepustil celej den : D
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 11:00:46

No dopln si tam este jedno pravidlo zavislosti a to je:
Si mierny zavisliak ak vydržiš tyždeň bez PC a niesi zavysli ak vydržiš mesiac mez (grogi cigarety alkoholu netu hry Takže do nohy tu sme všeci zavysli len sa tu delime na tych, ktory si to vedia priznat a tych ktory nie (vyšie štadium zavyslosti )
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 11:41:31

Souhlasím s hodnocením hospody a fetování. Ale co je špatného na "poflakování"? Naopak, teď je skvělé počasi, všechno voní, venku je prima. Kdyby ne práce, tak hned si běžím bezcílně poflakovat! Při tom člověk může PŘEMÝŠLET. Rozpracovávat myšlenku se dá i za počítačem, ale vymyslet novou - to se líp dělá při poflakování... Nebo na záchodě :-)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 11:52:46

Já bych řekl, že všechno je mnohem horší. Lidí, které jsou "závislé" na Internetu prostě nemají ve svém životě to, co doopravdy potřebují. Například, přitelkyňi s dobrým HW, která tady byla zmíněna. Nebo bydlení u moře. Nebo cestovaní na lodi... atd. atp. Nemůžou si to dovolit kvůli penězům, času, odpovědnosti, rodičům atd. atp. Cestu z toho nevidí. Nebo nemají na ni sílu. A proto utíkají z ne zrovna moc příjemného pro ně reálního života jinam. Pseudoseznamení, pseudosex, pseudoboj... ano, pseudo, ale stejně je lepší než realita.
Problém je v tom, že právě tyto lidí, které nepřijímají realitu, by je mohli změnit, kdyby všichni spolu neutekli fo virtuality. A tak ta reálita bude ještě horší. Cestou ven by mohla být jen vážná kríze. Ono k ní stejně dojde, jen čím později, tím krutější bude.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 12:30:04
avatar
moje přítelkyně mý zatraceně dobrý HW
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Závislost ? Úvaha 2008-05-06 12:29:11
avatar
Jen úvaha pokud je někdo závislý na počítačové hře například WoW a v podstatě upřednostnujě "elfa" před svým vlastním životem. Dají se jeho výkyvy v chování(agresivita apod.) a abstinenční příznaky omluvit jako například při požívání drog nebo povolených drog jako jsou alkohol a cigarety, a poslat ho jednoduše do léčebny pro závislé ? Zajímalo by mě kdy se něco takového stane. Jak chcete léčit někoho od her nejen PC ale PS3, Xbox , PSP, domino , člověče nezlob se, když je 99% šanče že se během svého života bude s temito předměty dále setkávat. Pak bude ve stejné situaci jako odnaučení kuřák v zakouřeném lokálu kdy se snaží co nejvíc nenápadně nadýchat ale cigeretu si už nezapálí. Zajímalo by mě jestli jsou příznaky a případná léčba stejné jako v případě jiných závoslostí.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 12:39:53

no ale všichni o tom jenom kecaj, je ale nějaký případ uznaného v závislosti na hrách a případně léčeného? Já myslím že v Evropě určitě ne , něco jsem zaslechl v Jižní Korei, ale tam maj na jednu ženskou dva a půl chlapa, tak co jim zbývá.... a v Americe, tam je všechno absurdní...
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 12:34:41

ale tak v letech dy jsem chodil do školy bych kromě trojky a pětky odkejval všechno a dneska mi zůstal na odkejvání jen bod jedna, ale jen v zimě.... takže bych byl být váma v klidu i když to vyšlo skoro všechno na odkejvání, teda pokud chodíte ještě do školy, pokud ne, tak si dejte facku
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 13:27:03

Tak já trochu závsilý sem, ale nijak zvlášť. Souhlasím s tím, že vysedávání u PC je lepší, než vysedávání v hospodě. Jednak hospoda stojí peníze a bohužel v mé blízkosti zemřel člověk na zničená játra z alkoholu, takže hospodě moc neholduju. Samozřejmě občas zajdu, přeci jen s kamarády jsem rád, ale podnikáme spolu i jiné věci než jen že se poflakujeme v hospodě (v takové posilovně se dá taky dobře pokecat, pokud člověk není fanatický kulturista). Takové zahradní grilovací párty taky nejsou na škodu.

To navážení se do MMORPG mi taky trochu vadí, i když teďka sám vidím, že mě WoWko docela chytlo a místo práce tu vymýšlím virtuální budoucnost své postavy. No ale to je detail.

K bodům o závislosti:
1) Spíše u mě vždycky zájem upadá (někdy veeelice pomalu, ale upadá)
2) Tak to vůbec, i když jsem někdy myšlenkama jinde než v práci/škole.
3) Tohle vyloženě závisí na lidech, se kterými tyto vztahy mám a na mé aktuální náladě.
4) Občas ano.
5) Občas ano.
6) Tak to nehrozí, spíše se o dění kolem sebe zajímám až moc a mnoho věcí mě tak akorát se*e.
7) Spím jak dřevo v noci i ve dne.

To Pif Paf:
Ty jo ve 22 letech toto dělat, to je docela vážné ne? Chci říct, kámoše to postihlo taky a stal se závislým na dolování fotek z 15letých holek na chatu, ani nevím, co ho z toho dostalo, teďka už to nedělá.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 17:12:29
avatar
Náhodou dolování fotek je fajn.. i když občas ty výsledky překvapí.
oukydouky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bod 4 2008-05-06 15:22:01
avatar
všichni tady zmiňují MMORG hry. Věřim tomu, že pár lidí (a asi jich nebude málo), kteří na nich jsou asi dost závisly, ale je tu ještě další typ hry a to web game typu travian, ogame, a je nevím co všechno.

Bohužel u mě osobně byli obě hry velký problém. Když u nás začal travin cz, začal jsem hrát na všech servrech, na konec jsem zůstal u prvního cz speed serveru. Dalo by se říci že prakticky půl roku kdy trval net jsem neznal nic jiného než net a travina v praci, doma, v noci o vikendech. Do hospody jsem sice chodil ale s vymezenym časem do kdy se musim vrátit na net. Mel jsem hustou zavislost. Po skonceni veku (konec hry) jsem na netu prakticky nebyl az do doby nez me kamaradi neukazali/neprinutili zacit hrat ogame kde se tento proces prakticky opakoval.

Problem v techto hrach je ten, ze u nich musite sedet nonstop. Nemuzete si dovolit tam treba jen jeden den nebyt.

jeste ze jsem uz dva mesice od tehle her cistej :-)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 17:11:30
avatar
Kdyby byl Matrix v podobě WoW, nebo jiného online světa co se mi líbí.. v klidu bych zmizel..
Laura Palmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 19:59:15
avatar
jj ja jsem zavislej a to dost,ale neva me to, navic skladam compy pro lidi takze zavislost je i konickem dalo by se rici..) ale co bych chtel podotknout tak na sobe pozoruji zavislost na stahovani dat(u me jsou to movie ,hudba) kdesy jsem cetl ze se i tohle da povazovat za zavislost...
ORy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No.. 2008-05-07 08:28:35

..toto sa da v prvom rade povazovat za kradez.. ;)
satanovaruka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-07 15:10:50

Ten obrazok je butalny .... a dalsia vec: Je to kazdeho osobna volba ci stravi cely den na nete ci pri hre alebo niekde inde... nech sa stara kazdy sam o seba a netreba tu rozoberat ci je niekdo zavisli na nete...
Uz som spomenul ze ten obrazok je tucne dobry---
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 666x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1090x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 790x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1272x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1604x
Komentářů: 0