A je to oficiálně venku s parádní dlouhou upoutávkou a překvapivým datem vydání.
Tvůrci originální a povedené české hry Kingdom Come: Deliverance posledních pár dní dávali najevo, že něco představí. Dnes nastal den D, a není to zase tak velké překvapení v tom ohledu, co že to bude :). Druhý díl české středověké výpravné příběhové RPG je realitou a vyjde dříve, než jsme čekali.
Warhorse si připravili opravdu unikátní a dlouhé oficiálně video s představením, které říká prakticky všechno. A je to asi nejlepší video představení a oznámení nové hry, které jsem za 20+let viděl! Najdete ho na konci článku. Jen tedy shrnu, na co se těšit.
Druhý díl naváže na ten první. A to i hlavní herní postavou a tedy příběhově i stylově. Nicméně jak sami tvůrci přiznávají, první díl byl značně kompromisní v mnoha věcech, neměli ani zdroje ani zkušenosti to prostě udělat jinak a lépe. U druhého dílu měli mnohem více možností a hra byla ve vývoji plných 6 let a s mnohem větším teamem. Výsledkem je po všech stránkách mnohem větší hra.
Rozlohou je prý 2x větší, herně je ale významně hutnější a delší. Obsahuje mnohem více filmových sekvencí, příběh je delší a také některé věci, jako chování vaší postavy, její činy a jejich dopady na to, jak vás budou lidé vnímat, můžete ovlivnit. Hra tedy bude mít mnohem hlubší RPG mechaniky.
Hra zůstává na CryEngine, ale dočkala se nějakých vylepšení, i když na Unreal Engine 5 zdaleka nemá. Nicméně výhodou je, že tvůrci mohli použít a vylepšit mechaniky z prvního dílu, což se týká zejména soubojových systémů, které má jedny z nejlepších na poli her vůbec. Nicméně v druhém díle bude o něco přístupnější, přibydou také střelné zbraně. Druhý díl nás vezme tedy opět do českých zemí 15.století a konkrétně do okolí Kutné hory i do ní samotné. Takže už tady je velký rozdíl proti prvnímu dílu, který zpracovával jen menší lokace. Část mapy se pak inspiruje přírodou Českého ráje.
Pokud chcete vědět více, tak tvůrci připravili opravdu parádní komplexní video, které bychom ocenili i u jiných her a všichni ostatní tvůrci a vydavatelé by si měli udělat poznámky a přiučit se, jak se prezentuje nová hra. Dozvíte se v něm vše:
Asi nejpřekvapivější je pro mě osobně datum vydání. Na novou hru už totiž nebudeme čekat dlouho. Šéf studia ve videu přímo oznámil, že má přijít už na konci tohoto roku! Kingdom Come: Deliverance 2 se tedy rázem stává jednou z nejočekávanějších her tohoto roku, která má navíc jako hra s maximálně výraznou českou stopou šanci opravdu ve velkém zabodovat mezinárodně. Tak kdo se těší? :)
Jsem na to zvědavý. Z prvního dílu mám takové smíšené pocity. Prvních pár hodin, kdy pěkně osýpal příběh, to byl perfektní zážitek. Po přechodu do fáze "open-world" mě to přestalo bavit. Nepodařilo se mi přijít na chuť soubojovému systému a několika dalším herním mechanikám. Holt mi sedí víc gamesy typu Skyrim a Zaklínač, KC bylo už za hranou, kdy končí "realismus" a začíná nuda.
A taky nevím, co to je, ale rozpohybování postav, které se podle videa od prvního dílu nezměnilo, přijde něčím strašně nepřirozené.
Ale doufám, že dvojka obrousí některé hrany a bude to dobrá hra, kterou dojedu do konce.
tak to ja jsem trpel na zacatku hry asi tak +- 10h a jak sem se naucil ten kombat system,tak jsem si uz jen pomlaskaval blahem a uzival si cesky stredovek.A podle me mela hra lepsi pribeh plny zvratu a prekvapeni praveze az za pulkou hry a open-world to byl hned po 3 ci 5 misich,takze po 1-2h hrani(prece jak ujedes s vypalene Skalice,tak uz muzes kde chces)
Tak určitě jsem prošel víc jak 5 misí a nějakou tu desítku hodin. Tím, kdy se z toho stal "open-world" jsem myslel, kdy hra už netlačila na posun v příběhu, ale začala "učin" nové herní mechaniky - začali questy typu natrénuj alchymii, kovář chce 10 kůží, atd. A jelikož jsem nepřišel na kloub boji (myš+klávasnice, možná na ovladači to je přirozenější), jsem dostal všude pěkně na budku. Ale možná jsem jenom nerozvíjel dobře postavu...
Ten kombat byl boží. Ale musel jsi ho trénovat. Jak v reálu, tak hlavně ve hře. Tréninkem se ti odemykaly nové pohyby a možnosti a pak to teprve dávalo smysl. Neznám moc her s bojem, který ti připadá, že opravdu záleží jak, a co a kdy uděláš.
Ja mam s kombat systemem spise opacny problem, dle meho je s postupem pribehu a hlavne postavy prave prehnane jednoduchy. Ano, na zacatku je hrac kopyto, ale po rpgeckovsku s kazdym soubojem nabiras expy a rozvijis stats a pak to jde razem samo..
Pokud s tim kombatem mas problem, tak te hra sama nabada at se zastavis za nejakym mistrem a potrenujes...dva tri treninky s Bernardem, u toho stoupnou staty a hra vysvetli mechaniku a ukaze komba, pak uz se chytnes.
Jeste jedna takova vyraznejsi odlisnost proti jinym hram ale taky je, ze v souboji s mecem neni dobre vlitnout do chumle vice nepratel najednou, to je pak podstatne slozitejsi se vubec ubranit a dokud nemas staty je casto lepsi plachnout a zkusit to jinak. Hra se pokousi docela vyrazne o realisticnost, takze ono asi v souboji s mecem proti vice souperum naraz to asi taky nikdy moc neslo. Staci prijmout, ze to neni call of duty ci tak neco ;)
PS: o ovladaci to opravdu neni, tenhle typ her jen velmi malo nas PCckaru hraje na gamepadech..
Obecne na hru se tesim obzvlast, ocekavani mam vysoka, ale Danove produkci verim. Osobne mne trochu desi ten posun, velka mesta a hromady NPC, u puvodniho dilu jsem si prave vychutnaval ten venkovsky klid, lesy, jednoduchost ale dobrou funkcnost. Snad to tam aspon zpulky zustane taky. resp. mechaniky v prvnim dile mi chutnaly velice, takze nejake vetsi zmeny a pripadny vyznamnejsi odklon od prvniho dilu me trochu znepokojuje. Ja nejsem moc fanda kdyz vyvojari v pokracovani uspesneho a zabavneho titulu snazi vice odlisit od sveho predchudce. Mam radeji evoluci, nez revoluci. Tomuhle dilu ale opravdu verim a vyjimecne bez jakehokoliv vahani predobjednavam a moc se tesim
edit: Rozhovor s Prokopem Jirsou mi dal presne to, co jsem chtel slyset, nadseni dale vzrusta, skvela prace
Mě to taky hned nešlo, musel jsem s Bernardem trénovat hodiny v ringu, na komba jsem si musel napsat tahák, pak ty turnaje mě dost naučily, ale pak už to byla pohoda a protivníky jsem dával jak nic
Jednička mě bavila abnormálně, takže jsem hodně zvědav. Ten soubojový systém mě právě tou realističností bavil, narozdíl od her, kde "hardcore" spočívá v tom, že protivník má "hodně života" a fatální rány mu z něj jen něco uberou. Tady jsou bossové prostě jen dobří, ale kritický zásah stejně nerozchodí.
Co mě ale trochu mrazí, je opětovné použití CryEngine. Snad to nebude taková cukatura jako minule.
Na jednicce+DLCs jsem nahral cca 120h a to jsem na zaklinaci 3 i s DLCs jsem dohromady nahral 150h a to ma Zaklinac 3 ma vetsi mapu a vic obsahu.Jen se bojim co bude delat CryEngine u takoveho RPGcka,uz jednicka byla i kdyz mel clovek 60+FPS tak se to jakoby posekavalo i kdyz FPSka rikala neco jineho
KCD je hra, ktera mne opravdu zaujala. Zadna tupa strilecka, nebo bezducha mlaticka. Uveritelny pribeh, stredoveke kulisy a zajimavy svet. Jedna z mala her, ktere jsem byl ochoten koupit i s pridavky. Jsem zvedav na to pokracovani.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!