Zajímavou skutečnost naznačil zakladatel firmy ATARI, který řekl, že počítačovému pirátství, bude brzy konec.
Počítačové pirátství je vážně problém a jak tak pročítám diskuse u minulých článků, které se zde zabývaly počítačovým pirátstvím, je to problém, který se bude muset řešit velmi rychle a bude zapotřebí změnit i myšlení mnoha lidí, kteří si dnes zkrátka krádež softwaru omluví a vůbec to za nic špatného nepovažují. Nebude to možná tak dlouho trvat a dočkáme se jistého zajímavého kroku.
Na nové základní desky se prý už dnes přidává speciální šifrovací čip nazývaný TPM. Ten bude obsahovat unikátní, šifrou chráněný soukromý klíč. Pokud jsem to správně pochopil, každá hra by se musela po nainstalování zaregistrovat a následně by se dané heslo a kód hry spojilo s tím neměnným soukromým klíčem prostřednictvím toho speciálního čipu na desce. Hra by tedy nešla hrát na jiném PC, a pokud by se někdo pokusil stejnou instalaci hry použít jinde na jiném PC s jiným TPM čipem na desce s jiným osobním klíčem, měl by smůlu.
Bohužel nic podrobnějšího není známo. Říkáte si, že má celá věc několik háčků? Například, co když nebudete mít desku s TPM šifrovacím čipem? Zahrajete si? Mě osobně by spíše zajímalo, pokud se tedy již TPM čipy na desky instalují delší dobu, jak dlouho? Je dost možné, že už nějakou dobu tenhle čip na deskách je a jen se čeká, až bude dostatečně rozšířen na to, aby spustit celý protipirátský systém mělo smysl. Osobně by mě také zajímalo, jak se vyřeší případný problém při výměně desky z jakéhokoliv důvodu. Nicméně myslím, že to by až takový problém být nemusel prostě právoplatný majitel koupené kopie zadá v opakované ověřovací registraci několik údajů z původní registrace a bude ustanoveno nové spojení šifrovacího klíče čipu desky a kíče a čísla hry. Každopádně pokud se něco takového chystá, myslím že je to chvályhodné a zajímavé řešení. Internetová registrace hry, pokud je to jednou, nikoho slušného obtěžovat nemůže a je to rozhodně elegantnější řešení, než aby co 10 dní počítač pomocí internetu ověřoval pravost kopie. Možná tenhle připravovaný a z velké časti prý již realizovaný utajovaný projekt je ten důvod, proč od systému 10ti-denního ověřování pravosti ustoupili některé firmy u chystaných titulů. Uvidíme, co z toho bude. Určitě si nikdo z nás nemyslí, že to bude 100% řešení. Bohužel nic dnes není 100% a jistě se dříve nebo později podaří někomu to celé nějak obejít. Každopádně to budou mít počítačový piráti zase o něco složitější a možná to hodně z nich omrzí natolik, že si začnou originální software kupovat a to je myslím také jeden z hlavních účelů všech protipirátských aktivit a projektů. Když už se hry normálně z internetu stahují, jistě povinná registrace nikoho z nás obtěžovat nebude ...
Zdroj: Guru3D.com
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|