Finální hra má mnohem méně detailů a horší grafiku, než bylo slibováno. Překvapení?
Majitelé konzolí žijí v utkvělé představě, že vývojáři her porušují fyzikální a technické zákony a hry na konzolích, které mají mnohem slabší hardware, mohou vypadat skutečně stejně dobře, jako na výkonných herních PC, na kterých i jinak exkluzivní hry pro konzole, vznikají (nikdo nevyvíjí hru na PS4 s gamepadem v ruce). Hra se vyvíjí normálně na PC a pro cílovou platformu je následně zkompilována a zejména pro konzole musí být různě "zhoršena", zejména po stránce grafických detailů, protože první verze současné generace Xbox One a PS4, už jsou výkonově pod úrovní současných low endových PC. Nicméně musí běhat i na nich. A máme tady další „aféru“.
Majitelé PS4 si nyní stěžují, že očekávaná pro PS4 exkluzivní hra Spider-Man, vypadá ve finální verzi graficky mnohem hůře, než vypadala na promo fotkách a videích. Na podobné věci jsme jako hráči docela zvyklí, zejména u multiplatformních titulů, kdy tvůrci samozřejmě hru prezentují na PC, tedy v nejlepších možných detailech, ideálně ve 4K rozlišení atd. Výsledná konzolová verze, často musí projít zásadním downgradem kvality grafiky, od snížení rozlišení textur, snížení dohledu, vypnutí částicových efektů, snížení AA a mnoha mnoha dalších „drobných“ zásahů, které stáhnou úroveň kvality někam mezi střední a nízké detaily u PC verze. Není tedy divu, že na konzolích vypadá prostě hůře, protože nemůžete chtít po několik let staré konzoli typu PS4/Xbox One, aby měla stejný výkon jako současné mainstreamové či dokonce high endové herní PC, které má podstatně výkonnější všechno.
Nicméně v tomto případě to určitě SONY přehnala. Hra, vychází pouze pro PS4, byla dosud prezentována v ukázkách a obrázcích vzniklých na PC v maximální kvalitě. A podle toho vypadá. Ostré textury, částicové efekty, dokonalé odrazy a extra efekty i objekty na scénách. Výsledná PS4 verze vypadá ovšem podstatně hůře. Samozřejmě místo 4K jede hra jen ve FullHD, znatelně horší jsou textury a práce se světlem, přibylo všudypřítomné rozmazání. Ubráno také bylo na některých detailech a objektech a jejich zpracování. Mnozí konzolisté se tak cítí podvedeni, protože to, co dostali, prostě není to samé, co jim SONY ukazovalo spoustu měsíců a slibovalo a pravděpodobně i to, na základě čeho si hru předobjednávali.
Popravdě? Viděl jsem, jak tenhle vypadá nový Spider-Man na PS4. Musím říci, že vypadá stejně, jako většina PS4 her. Pro toho, kdo je zvyklý na herní PC, 4K rozlišení a špičkové detaily, to opravdu není pěkná podívaná (ale dá se), pro toho, kdo hraje na PS4, nabízí hra normální úroveň grafiky, na jakou je zvyklý. Žádné drama. Hra nijak nevybočuje z běžného průměru PS4 exkluzivit, pokud jde o grafickou stránku. Z dálky vypadá OK, ale detaily raději nezkoumat. Všechny mají stejně snížené detaily, aby to slabá PS4 zvládla. Souhlasím s tím, že SONY to s tou prezentací té hry před vydáním přehnala. Neměla ukazovat kvalitu vývojové „PC“ verze, když tu hru na PC neplánuje vydat, a tak nikdo si ji v původně prezentované technické a grafické kvalitě prostě nezahraje. Na druhou stranu, zejména na konzolích vypadá prakticky každá hra v prezentacích mnohem lépe, než pak ve skutečnosti, takže nechápu to rozezlení. Ano, není to v pořádku, je to klamavá reklama a jako obvykle se tvůrci dušují, že na detaily prý nesáhli. A jako obvykle klidně lžou, protože vědí, že jim to budete těžko dokazovat, protože hra nevyšla na PC, takže pitvání v kódu a nastaveních, nebude tak jednoduché, jako kdyby hra vyšla i na PC. Samozřejmě že sáhli na detaily, je to součástí finálního „ladění“ (snižování detailů) hry z vývojové PC verze na finální konzolovou verzi. Takových her už před tím bylo.
Přesně tohle je ale důvod, proč by nikdo neměl nikdy nic kupovat v předprodejích a předobjednávkách (ani hry ani třeba grafické karty). Kdyby si hráči počkali po vydání na recenze a videa, nekoupili by ji a kvůli tomu očekávatelnému downgradu by nebyli naštvaní :). Samozřejmě je otázkou, jak uspějí s reklamací. Nevím jak na PS4, ale u PC máme na některých službách možnost hru vrátit (třeba na STEAM).
Moc se omlouvám za komentář mimo téma, ale pojďme psát správně podle pravopisu.
Pro toho, kdo je zvyklí na herní PC, 4K rozlišení a špičkové detaily, to opravdu není pěkná podívaná (ale dá se), pro toho kdo hraje na PS4, nabízí hra normální úroveň grafiky, na jakou je zvyklí.
zvyklí/zvyklý se skloňuje podle vzoru "mladý".
Já taky udělam chybu ne, že ne, ale tato děsně tahá za oči, že se to ani pořádně dočíst nedá
S pravopisem má p. Stach dlouhodobě celkem potíže - viz. např. v několika článcích "výrobci věděly" (apod.), jinde x krát opakované zájmeno "to" ve všech možných tvarech v 1 článku, nebo: "6.generace se soustředí hlavně na vylepšení a vyšší odolnost a výdrž pumpy a bloku, a celkovou optimalizaci okruhu", atd. Přestože psané médium (tím samozřejmě nemyslím fóra, blogy, apod.) by mělo mít o něco vyšší jazykovou úroveň, zde buďme rádi za obsah.
Koukám už na to video po druhý a popravdě, moudrej z toho nejsem. Mně to připadá srovnatelný. Obraz 2018 je krapet ostřejší, světlejší a kontrastnější. Osobně se mi víc líbí 2018.
Dokud se nevrátí časy, kdy stála highend grafika-jednočipovka do 10 tisíc, tak bych do konzolí moc neryl. Nějaký 4K je k smíchu, když je tak málo rozšířené. To je jako velebit vývoj automobilů, protože nějaký dnešní supersport má přes 1000 koní a starý Škodovky neměli ani 100. Já ty peníze na účtě mám, ale připadal bych si jako debil co se nechá hloupě okrást, kdybych si koupil ty dnešní předražené grafiky.
Když k tomu připočtu, že výkonné grafiky jsou nejporuchovější součástkou, kterou narozdíl od CPU systému nejde rozdělit na více částí (cpu+deska+paměti), tak jakákoliv grafika nad 10 tisíc je nejhloupější investice do PC hardwaru.
Ještě k tomu přidám nestandardizované chladiče (narozdíl od CPU) a dále se mně potvrzuje co jsem napsal. Jen nechutně předražený spotřebák jako notebooky od Applu co mají i SSD připájené k desce.
No dle nekonečné bitvy zde, Vega vs 4K, GPU za 20k bez konkurence, atd. se zdá, že 4K je vcelku aktuální a rozšířené. Na co jinak grafárny za 10k+ a nekonečná tahanice o vyšší výkon, když ne pro 4K? VR je pak skutečně na okraji, takže....
Ta bitva ale nemá vítěze. Už jenom proto, že někomu stačí hrát ve 4k na střední detaily, někomu ne. Tzn. někomu vyhovuje na 4k 1080Ti nebo i Vega 64, jinému zase ne. Z mého pohledu je to takto: 1080Ti optimální karta na hry (opět subjektivně na hry, co mě zajímají) ve 2560x1440 bez nějakého omezování, ale spousta kolegů zde řekne, že s ní v klidu hraje na 4k. Osobně čekám na karty, které budou dávat 4k levou zadní, pak do něj půjdu.
DD, uprimne, nemate pravdu, tie dva videa su vo vacsine pripadov porovnatelne, co sa zmenilo su mozno jednotlive detaily a ich poloha, ale vyslovene o downgrade by som urcite nehovoril, hlavne ked sa verejnost zhodla na tom, ze v mnohych scenach, vyzera verzia z roku 2018 lepsie ako predchadzajuce.
Lidi, co nevidi ty rozdily, tak bud zajdou k ocnimu, nebo si to video prehrajou 4x po sobe nebo si jdou pustit hru. Ja mam 7 dioptrii a vidim ty rozdily docela zasadne.
Bílá mikina místo hnědé není důležitej rozdíl
Nejdřív se dělá koncept, který schváluje investor(může být v úplně jiném 3d programu + post efekty) a pak teprv podle konceptu vlastní hra.
Co presne na tom videu se zmenilo k horsim?
Vidim tam JINE textury nebo shadery nebo jinak nastavene, ale neprijde mi, ze by se to zhorsilo. Nekde to tem scenam prospelo a trochu je projasnili, protoze tam predtim to bylo tak tmave, za aspon na tom videu nebylo nic videt.
Taky mam 1080ti,ale dovedu ocenit paradni praci vyvojaru jako treba u Horizon: Zero Dawn. Tam vytahli z Ps4 maximum, hra je nadherna, paradni pribeh a grafika dle moznosti krasne detailni. Ale to antikonzolistovi nevysvetlis, ze hra neni jen o grafice, ale o komplexnim zazitku ze hry.
Konzole jsou prostě jiný svět jednoduché ovládaní, moc nenamáhat mozkové závity a velká přístupnost pro děti = prachy.
Spoustě lidí tohle prostě vadit nebude protože konzole jim dává co v tu chvíli chtějí. Pokud se člověk podívá na seznam nativních rozlišení konzolových her to že něco není 4K není nic divného.
Na PC je sousta mnohem graficky horších věcí ovšem se statistikou hratelnosti o které si spousta titulů v 4k může nechat zdát.
Konzole jsou prostě jiný svět a největší problém u nich je v tom, že studia se rozhodla spojit jejich herní svět s tím PC světem. Proto najednou dochází na srovnávání kvality obrazu a proto řada hráčů nemá konzole ráda, protože řada portů z konzolí je neskutečně mizerná a kazí dojem i na PC. Není to ale problém konzolí jako takových, je to problém těch, kdo ty zmršené hry dělá. Což je případ i zde. Pokud prostě někdo vydá upoutávky na hru s výrazně lepší vizuální kvalitou, než s jakou vydá skutečnou hru, tak to není problém konzolí, ale daného vydavatele. Ostatně se to děje i v PC světě u řady her.
PC bude mít vždy výhodu ve vyšším výkonu díky tomu, že si HW prostředky jednoduše přidáte sami, samozřejmě za dodatečné náklady. Proto pak na PC bude mít hra vždy možnost běžet na více fps s vyššími detaily. Navíc rozlišení a úroveň detailů si snadno nastavíte sami a hru si tak uzpůsobíte tak, aby dobře vypadala a stále ještě běžela plynule. Stejně tak ovládání v podobě kombinace klávesnice plus myš je pro mne pro většinu her (kromě závodních a leteckých simulátorů) naprosto nepřekonatelná kombinace, kde se gamepad nečape.
Na druhou stranu svět konzolí řadě lidí vyhovuje. Sám mám kolegy, kteří prostě nechtějí utrácet peníze za neustálý upgrade PC, protože je raději investují do rodiny. Prostě si pořídí aktuální generaci konzole a mají na řadu let vystaráno a mají jisto, že si zahrají každou novou hru, která pro tu konzoli vyjde. Jelikož nemají našlapané PC, tak nemají s čím srovnat vizuální kvalitu. Hry pro ně na dané generaci konzole vypadají v podstatě stále stejně, tak ani zde nemají problém. Není to posun ani k lepšímu, ani k horšímu.
A já to celkem chápu. Také jsem již ve stavu, kdy bych raději 20 tisíc investoval do syna než do nové grafické karty. Stejně tak raději budu odpoledne trávit se synem venku, než upgradem PC a reinstalací Windows a všeho okolo. Navíc od dob, kdy v IT světě již poměrně dlouho pracuji, mne pak už doma nějak nebaví, hrabat se v PC ... je to něco, co mi v době volna připomíná práci . Plus samozřejmě, pokud si chci zahrát s kolegy z práce, tak prostě konzoli mít musím taky. A po pravdě si nemyslím, že bych si ty letošní možná stovky hodin v Dark Souls 3 užil nějak méně jen proto, že jsem je hrál na PS4 a ne na PC.
Proto zastávám názor, že každý ať si hraje na tom, co mu vyhovuje.
Hlavny nerd z DF dark10x potvrdil ze sa jedna o graficky UPGRADE oproti ukazke z E3. K zajtrajsiemu dnu bude k dispozicii 30m 4k ukazka z ich analyzy...
Uplne zbytocny nicim nepodlozeny bulvarny platok toto co si sem postol. Trosku z toho az citit frustraciu nad totalne zufalou situaciou v oblasti hernych GPU pre PC, ich nedostupnostou za posledne roky a sialenymi cenami v sucasnosti.
Tu je velmi podrobna analyza Digital Foundry: https://www.youtube.com/watch?v=L2wr7vebb6Y ktora bez najmensich pochybnosti absolutne vyvracia tvoj kontroverzny a bulvarny titulok k clanku - "Finální hra má mnohem méně detailů a horší grafiku, než bylo slibováno. Překvapení?"
V podstate vsetko co ddworld.cz zverejnil o hre je absolutny nezmysel. Takymito subjektivnymi vyplodmi straca na svojom kredite a radi sa medzi beckove blogy. Dokonca verim ze ako komercny subjekt vyjadrujuci sa takto kontroverzne bez akychkolvek dokazov na adresu ci uz developera alebo producenta, bude znasat mozne pravne nasledky.
máme stejné důkazy jako digital foundires = náš názor. A DDWorld.cz určitě není jediný web, který napsal že ta hra vypadá hůře než vypadala v prezentacích ...
Minimalne z moralneho hladiska by si si tu analyzu mal aspon zbezne preklikat (v 4k idealne) aby si si uvedomil ake nezmysly si tu popisal a zamyslel sa nad tym na aku uroven tento web takymto zurnalistickym odpadom radis... Ta hra je technologicky masterpiece (podla DF) a ci uz na PRO alebo beznej PS4 je len obdivuhodne co z toho "AMD" HW dokazali dostat.
já DigitalFoundry sleduji normálně ... v tomto případě nesouhlasím, podle mě tam downgrade je ...
Nicméně v článku jsem také napsal, což ty zcela ignoruješ, že podobný styl prezentací hezčí hry před uvedením, je bohužel běžný a když někdo kupuje něco v předprodeji/předobjednávkách, tak je stejně hloupý protože nic by ho to nestálo, kdyby si počkal na recenze a vydání ...
Nemyslím si, že ta hra vypadá nějak extra dobře ... vypadá jak by vypadal v roce 2018 normálně měla, HW není PS4 PRO zase tak slabá, aby měla vypadat hůře ... podle mě vypadá jako běžný konzolový standard. Hru jsem mimochodem viděl a hrál na PS4 PRO ....
No já nevím, ale někde v 25 minutě začíná samotný rozbor e3/final a vypadá to naopak na celkové zlepšení než downgrade. Respektive někde se na detailu ubralo, někde přidalo a výsledek je, že celková scéna vypadá celkem o dost lépe, hlavně co se týká textur. Co se dá považovat za downgrade je že v kalužích nejsou vidět odrazy postav.
Harry69 psal akorát o grafickém rozboru, o zbytek mu hádám nešlo protože pro grafický rozbor je to stejně irelevantní.