Zákazníci si zvyknout na levné hry a prodeje těch stejně zábavných drahých budou mít problémy.
To že jsou mobilní hry, což jsou vlastně svým způsobem staré známé „Flashovky“ dnes stále populárnější, se nedá přehlédnout. Mnoho z nich stojí pár drobných a nabízejí vynikající hratelnost. Trnem v oku některým lidem z herní branže je úspěch Angry Birds (připravujeme rozsáhlou recenzi v Eyefinity).
Problém je, že mnohé z těchto her, klidně zábavností konkurují klasickým větším hrám, právě vydávaným na herní na konzole. Obavy v tomto směru vyjádřilo Nintendo, které hry na své platformy, které nejsou úplně stylově a zábavností nepodobné Angry Birds, prodává za několik desítek dolarů. Podle Nintenda je tu ale nepoměr mezi cenou těchto her.
Asi všichni pochopili, co tím chtělo Nintendo říci. Zkrátka když nutíte dlouhodobě zákazníky nakupovat poměrně jednoduché hry a hříčky 50-70 dolarů a pak přijde platforma, kde se za podobné hry platí 1-2 dolary, vašemu businessu to rozhodně neprospěje. Upřímně řečeno, to samé co Nintendo, si myslí i SONY a Microsoft, proto se také činí na mobilním trhu. Sony představuje Android telefon na hry a Microsoft se zase vytáhl se svým Windows Phone 7 s Xbox live a oba dva se snaží z toho nového trendu vytřískat, co se dá.
Když to vezmeme obecněji, tak celá věc poukazuje na jinou skutečnost a to, že obecně jsou mnohé současné velké hry prostě předražené a hlavně nekvalitní. Příkladem může být například Call of Duty a další těžce marketingově tlačené tituly, kde ten marketing stojí (třeba právě u CoD) více, než samotný vývoj celé hry! Dalším problémem je obecně fakt, že her vychází příliš a 90% z nich jsou prostě brak, takže herní studia utrácejí peníze za vývoj her, které nejsou dobré, což se samozřejmě také dorazí na ceně. Takže určitě chápeme Nintendo, které otevřeně říká, že když si místo 50 dolarové, koupí zákazník 1 dolarovou hru a pobaví se stejně, že je to pro herní průmysl špatná zpráva. Osobně si ale myslím, že to, že se z her stal právě průmysl, jim ubližuje zdaleka nejvíce, protože peníze a hlad po zisku odsunuli zcela na vedlejší kolej herní vývoj, zábavnost a vůbec uživatele. Cílem většiny herních tvůrců je dnes vydělat při co nejméně práce a nákladech a nejlépe pak výsledný produkt ještě rozkouskovat a prodávat ty kousky za plnou cenu každý.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|