Dlouhý vývoj se na hře podepsal a využití nových standardů se nedočkáme. Herně by to ale vadit nemělo.
Jedna z nejočekávanějších her roku se kvapem blíží. Vydání odkládané hry proběhne za měsíc. Tím nejdůležitějším na každé hře je jistě hratelnost. V tomto ohledu vás mohu potěšit, protože jsem už měl možnost si několikrát hru osobně vyzkoušet. MAFIA2 je ve skrze vylepšená MAFIA1, samozřejmě na jiném místě a v jiný čas. Přirozeně ještě neznám celý příběh hry, ale pokud bude alespoň tak dobrý, jako v prvním dílu, tak MAFIA2 bude jeden z herních vrcholů roku a jedna z nejlepších her za poslední roky.
Co už ale rozhodně není tak špičkové, je grafika. Samotné technické zpracování hry vypadá dobře. Opět nás čeká to, co jsme měli rádi v MAFIA1, jenže ta ve své době byla výjimečná a jedinečná. MAFIA2 už nás zdaleka tak nepřekvapí. Pěkné jsou filmové sekvence, ale samotná grafika hry je asi nejslabším článkem celého celku.
Rozumějte, že nevypadá špatně a koukat se na ni rozhodně dá. Ale zatímco první díl byl ve své době i graficky jedna z nejlepších her své doby, MAFIA2 je maximálně průměrnou hrou, z dnešního pohledu i možná trochu podprůměrnou. Jak můžete vidět na obrázcích okolo, graficky to jistě nevypadá špatně, ale zázraky od starého DirectX9 čekat nemůžeme. Mě osobně vadí velmi nízké rozlišení některých textur, které bije do očí a to na obrázcích vidíte PC verzi v plných detailech!
Stejně tak neohromí ani zpracování některých modelů, hranatost a jistá sterilita a interakce jednotlivých modelů. Zkrátka žádné DirectX11, žádná tessellace, ani moderní techniky zpracování modelů, které už známe z jiných her a některých technologických testů, které nás namlsávají a dávají nám důvody ke koupi nových grafik. Mafia2 je DirectX9 hra a je to bohužel hodně vidět. Pokročilé standardizované efekty, které najdeme v DX10/11 nejsou vůbec přítomny.
Jedinou z technologicky zajímavých, ale zároveň nestandardních věcí je APEX z PhysX, které lehce ovlivňuje fyziku, ale jak můžete vidět na průstřelech některých věcí, do realističnosti to má trochu daleko. Jinak APEX a fyzika PhysX běží v MAFIA2 v základu přes procesor. Pokud máte grafickou kartu NVIDIA, budou tyto efekty bohatší, ale v základu na MAFIA2 nepotřebujete konkrétní značku grafické karty vybavenou PhysX, neboť fyziku bez problémů i s APEX zvládne solidní čtyřjádrový CPU s frekvencí 2,6GHz a lepší – díky spolupráci vývojářů s NVIDIA, která si do hry dodělala právě APEX jako podporu prodeje svých grafik, jsou samozřejmě plné využití této technologie potřeba grafiky GeForce - typ GTX 260 (střední úroveň APEX) a GTX 470 (vysoká úroveň APEX) – nicméně pro samotnou hru DX11 grafiku rozhodně neupotřebíte a samotné vyšší hladiny APEX nemají na hratelnost pražádný vliv a v podstatě je uvidíte v podobě takového pozlátka a jen občas. Ano, Mafia2 je na tom alespoň technicky dobře. Je dobře vyladěna na multijádrová CPU.
Minimální požadavky:
Operační systém: Microsoft Windows XP (SP 2 a novější) / Windows Vista / Windows 7
Procesor (CPU): Pentium D 3Ghz nebo AMD Athlon 64 X2 3600+ (Dual core) nebo lepší
Operační paměť (RAM): 1,5 GB
Grafická karta (GPU): nVidia GeForce 8600 / ATI HD2600 Pro nebo lepší
Pevný disk (HDD): 8 GB volného místa
Zvuková karta: kompatibilní s DirectX 9.0c
Doporučené požadavky:
Operační systém: Microsoft Windows XP (SP 2 a novější) / Windows Vista / Windows 7
Procesor (CPU): 2.4 Ghz Quadcore nebo lepší
Operační paměť (RAM): 2 GB
Grafická karta (GPU): nVidia GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 3870 nebo lepší
Pevný disk (HDD): 10 GB volného místa
Zvuková karta: kompatibilní s DirectX 9.0c
To, že je MAFIA2 jen DirectX9 hrou, znamená, že kvůli ní nemusíte kupovat novou výkonnou DX11 grafickou kartu. Je totiž samozřejmě i podle toho optimalizována a pro současný HW není MAFIA2 žádnou zkouškou odvahy a limitů. MAFIA2 běží v plných detailech i na současných mobilních PC vybavených třeba už solidními, nenáročnými a levnými HD 5600 grafikami, což už jsou NB s cenou kolem 17 000 – 18 000. Na desktopu si tak vystačíte i s poměrně starým HW a samozřejmě nový HW nemá s hrou žádné problémy.
Jak vidíte, tak i ve srovnání kvality PC verze a konzolových nejsou patrné tak velké rozdíly, jako u některých jiných moderních her, které už DX10/11 využívají. PC verze je nejhezčí, ale díky zastaralému grafickému engine bez pokročilých efektů a technologií je to bohužel tak, že na konzolích i při jejich omezených HW prostředcích, není v té grafice příliš velký rozdíl proti PC. MAFIA2 tak rozhodně novou laťku ve vizuální kvalitě her, nenastaví.
Pokud tedy od MAFIA2 očekáváte grafické orgie, pak raději očekávání mírněte, protože graficky je MAFIA2 hodně průměrná až podprůměrná a nevyužívá ani DirectX10 natož DirectX11 technologické standardy a moderní efekty, takže je poněkud vizuálně chudší a zastaralejší, než na co jsme si dnes u některých her zvykli. Naštěstí se to z mého pohledu, kdy už jsem si o hře mohl udělat ucelenější dojem, zdá za nejslabší článek MAFIA2. Bohatě by to měly přebít věci jako návrh herního prostředí, živoucí prostředí, hratelnost, příběh atd. Takže MAFIA2 je pořád hrou, na kterou se jistě můžeme pořádně těšit, leč dlouhý vývoj a několik odložení se samozřejmě podepsalo na tom, že graficky to není špička. Ale zase to má tu výhodu, že si vystačíte s reaktivně slabým HW, takže pokud patříte k víkendovým hráčům, úplně vám na plné detaily stačí buď solidní pár let starý herní PC anebo dnes levný nový počítač se solidním čtyřjádrovým CPU AMD/Intel s frekvencí 2,6GHz (za 3000 korun úplně stačí) a nějakou levnou moderní 40nm grafikou za 3000 - 4000 korun, nebo nějaký z novějších notebooků s trochu slušnou grafikou.
Rozhodně si kvůli MAFIA2 nemusíte kupovat nějaký výrazně drahý HW nebo extra výkonnou a žravou grafickou kartu. Tahle hra to nepotřebuje a zkrátka zahraje si každý fanda MAFIA1 a z herního pohledu by MAFIA2 rozhodně měla dosahovat kvalit MAFIA1. Jestli se ale ptáte, na to, zda je MAFIA2 lepší než MAFIA1, tak to je jiná otázka. Svůj názor podepřený některými fakty už na to mám, ale počkám si na kompletní hru a pak budu celkově hodnotit. Jistá očekávání naplněna u MAFIA2 nejsou, viz výše, ale celkově rozhodně o žádné herní zklamání nepůjde, ba naopak …
Grafika fakt nic moc. To mě sklamalo. Ale věřím že příběh bude minimálně tak dobrý jako v jedničce. Když příběh dělali ti co v jedničce, tak by to tak mohlo být. Teď už jen počkat do 27. srpna a hurá do obchodu
Súhlasím s tou grafikou , čakal som že to už bude mať ten Directx 11.
Neviem či mám byť rád ,že mi to na mojom stroji pojde plynulo alebo nešŤastný z toho ,že je to graficky zaostalé
jo tak byla to hodne dobra hra, ale treba gta vice city me bavilo vic. me chybela v jednicce vetsi volnost, podobne jak v gta. delat si co si chtel sis mohl az v ty volny jizde, ale to uz me pak nebavilo.
Vice City bolo pre mňa vrcholom GTA série, San Andreas som vyskúšal a rýchlo zmazal a viac som sa už ku GTA nedostal. Nebavilo ma hrať za nejakého rapera ani za ruského mafiána. Vice City malo štýl!
No ja si pamätám i na celkom fajn začiatky s GTA1 Potom prišlo graficky pekné GTA2, ale to som nikdy nehral a potom prišla revolučná trojka, ktorá bola fakt super. GTA Vice City mi prišlo ako len taký datadisk a celkovo to nebolo nič extra, ale dohral som to skoro celé, no GTA San Andreas síce tiež nebola žiadna revolúcia a bolo to na mňa až moc farebné, ale tá voľnosť, veľkosť a priam neobmedzené možnosti sa mi páčili a bavilo ma to teda celkom dosť. GTA 4 je ale totálny prepadák... s Mafiou (1) sa ale žiadne GTA porovnávať nedá. Tá hra mala úroveň a celú som ju prešiel trikrát. Mafia 2 bola pre mňa najočakávanejšia hra v mojom krátkom živote, ale je pre mňa rozhodne pekným sklamaním. No ale čo už. Čakal som "štvoráčkovú" hru a dostalo sa mi reklamné demo. Tak teda aspoň ďakujem Nvidii, že zaplatila vývoj a nemusím zato vyhadzovať keše(ono mám nerád produkty, ktoré sú platené z reklám a ešte chcú aj po mne, aby som za ne platil, takže som rád, že si môžem vybrať a nemusím platiť za demo verzie hier, ktoré sa tvária ako plné...).
PS: O dačom akom Eyefinity tiež asi môžem pri tejto hre snívať, že?? (nie že by som ho už vlastnil, ale rád by som si ho postupom času zaobstaral, no aktuálne by to chcelo zo dva litre, čo je na mňa ešte trošku moc...)
Pacila by sa ti viac Mafia s Havokom ako Apexom? O grafike sa totiz bavit neda vzhladom na to aky engine bol pouzity. Ta by bola graficky rovnaka aj bez ucasti NVIDIE akurat s pouzitym zastaralejsim fyzikalnym enginom.
PS: Inak to, ze hru podla teba zaplatila NVIDIA je dost slaba vyhovorka na to, ze si ju kvoli tomu nekupis.
A to si si z ktorého prsta vycucal to, že je Havok zastaralejších a horší než PhysX?? Ja neviem ktorý z týchto fyzikálnych enginov je lepší i keď PhysX je už pekne starý (totižto posledný kto vyvíjal PhysX strachoval a jeho aktuálny majiteľ nie je taký hlúpy, aby nevedel, že je oveľa užitočnejšie vkladať peniaze do marketingu, než do vývoja), takže hej - Havok by bol krajší a hlavne by to bol štandart, čo je obrovský rozdiel. Ale to čo mi na Mafii 2 najviac vadí je, že týmto krokom u mňa stratila rešpekt - lebo zapredala samu seba, tak ako keď holka spraví zo seba kurvu. Príde mi jednoducho hrozne úbohé, keď nejaká legendárna hra si pokazí meno a svoje kvality a upadne takto hlboko. Ale asi chcem fakt moc, aby to pochopil každý, aj taký ako ty(teda toto je len rečnícka veta, pretože mi je jedno, že tomu podaktorý nemôžu rozumieť).
re PS: To nie je žiadna výhovorka, ale fakt, takže dosť úbohá poznámka ;) Ono totižto je to už nejaký ten rok, čo som "samostatne činnou zárobkovou osobou", takže hry ktoré zato stoja si kupujem(samozrejme občas sa i pekne odrbem ako v prípade GTA4). Mám svoje zásady a štandardy podporujem, no samozrejme sa nenechám obmedzovať stupídnym systémom(preto už ani nežijem v SK/CZ, keďže ľudia tam sú otroci zaostalých politických zlodejských systémov a táto záležitosť PhysXu je v základnom príncípe o tom istom).
Anonymní
2010-07-27 17:01:39
HAVOK a standard?
HAVOK ide len cez CPU, PhysX ide cez CPU a GPU ... takze standardnejsi je tak nejak PhysX ... aj ked hovorit o standarde sa neda ani pri jednom z nich
No Havok sa uz dlhu dobu nijak narozdiel od PhysX-u neposuva dopredu. Intel o to nema zaujem. Mozno s prichodom Larabee sa to zmeni, ale to je este na dlho. Co sa tyka PhysX-u tak ja neviem kde si prisiel nato, ze sa uz na nom nepracuje alebo ze sa nevyvija. O novej verzii PhysX SDK 3.0 alebo o APEXe si mozno nepocul tak si o tom skus najst nejake informacie.
Citace:
lebo zapredala samu seba, tak ako keď holka spraví zo seba kurvu
Tu sa mozem iba spytat. Vadilo ti to aj v pripade Dirt 2, alebo AvP 3 do ktorych zasa hodila kopec penazi AMD? A to uz ani nehovorim o dalsich firmach, ktore spolupracovali s NV v ramci TWITBP ako aj Blizard s novym SC2(preto to AA a otpimalizacie na NV grafikach, ktore aspon zatial podavaju daleko vyssi vykon ako ich konkurencia). To sa nam to s tymi predajnymi firmami nejak rozrastlo. Prave kvoli tomuto si myslim, ze nekupit Mafiu kvoli spolupraci jej tvorcov s NVIDIou je vyhovorka, za ktoru skryvas svoje znechutenie(alebo nepriatelstvo - ja fakt netusim) k tejto firme.
Citace:
keď nejaká legendárna hra si pokazí meno a svoje kvality a upadne takto hlboko
Mozno v tvojich ociach, ale milionom inym nic podobneho nevadi. Teda nie ze by im nevadili zakerne alebo nemoralne praktiky, ale proste ich v tomto pripade nevidia, pretoze sa nepozeraju na NV ako na tu "zlu".
Co sa tyka standardov tak PhysX v ramci APEXu bude pouzitelny takmer na vsetkom. To takmer znamena, ze nepojde asi iba na ATI grafikach co asi nikoho neprekvapuje. Takze rozhovoru o tom co je a co nie je standard by som sa v tomto pripade radsej vyhol. Pretoze aj ked ani jeden z nich toto nesplna, PhsyX je k tomu daleko blizsie.
A niektore poznamky nebudem komentovat kedze som aj ja svoj prispevok nenapisal prave v priatelskom duchu takze ich chapem.
no na PS2 som Mafiu nikdy nehral a ani nevidel, ale nejak sa mi jednoducho nechce tomu veriť, že by to bolo to isté...doma majú spolubývajúci všetky konzoly a to aj viackrát a hádam už i pár stovák originálnych hier a hrávajú to na 50" plazme, no keď to vidím, tak tie hry sú fakt úplne o niečom inom, ako hry na PC a neviem, ale ma to totálne neláka, no práve naopak keď vidím jak je niekto vymletý keď musí mačkať jedno tlačítko, ktoré ma nakreslené na obrazovke a tvrdí aké to je ťažké a pritom tam sa mláti z nejakou obrovskou hranatou príšerou, tak ako fakt že mi je z toho tak akurát zle...fakt si neviem predstaviť, o čom mohla byť Mafia na PS2, ale na počítači to bolo fakt úžasné.
Ale hlavne na čo som vlastne chcel poukázať je to, akoby teraz spravili konverziu Warcraftu 3 na konzoli a vyzeralo by to presne tak isto ako v roku 2003 a porovnával by si to so Starcraftom 2, ktorý by aktuálne vyšiel na konzoli (samozrejme je to fiktívny príklad). Takže preto rozhodne nemôžeš porovnávať Vice City s Mafiou, keď aj na konzoli vyšli v podobnom čase, no aj tak mi príde nezmysel porovnávať Vice City s Mafiou. Ono Mafia mala úroveň, zatiaľ čo Vice City bolo len o voľnosti v meste a o tom, že si tam mohol behať a všetkých vraždiť, ale Mafia bola o niečom inom a toto bola len vedľajšia stránka hry(a to nehovoriac o grafike, keďže Mafia bola rozhodne staršia, ale graficky oveľa reálnejšia, no grafika v Vice City bola až moc kreslená a farebná, ako v Simpsonovcoch).
boze nauc se cist nez zacnes psat tyhle sahodlouhy nesmysly...vice city sem hral na ps2 nekdy v cervenci 2002, mafiu sem pak hral na pc v zari 2002. vice city na ps2 je uplne to stejny jak vice city na pc, ktery ale vyslo o rok pozdeji...
jo no...GTA 3 bolo snáď jediné GTA, ktorého technické spracovanie bolo fakt slušné a chcelo to fakt slušnú mašinu, čo ale stálo zato...a keď som videl pred vydaním videá na GTA 4, tak som čakal podobnú revolúciu, ako prišla s GTA 3 a dočkal som sa ledaže nehratelného konzolového odpadu...
Uf, to bol štvrtý diel až taký? Hral som ho asi pol hodiny na PS3 v obchode a viem, že v grafike bol na PC dosť veľký skok, ale ku hre samotnej neviem... GTA je výborná séria, ale už nie pre mňa.
Čo ti poviem - mám úplne normálny výkonný HW a Win7 Ultimate a s najnovším patchom GTA 4 ani nespustím a toto nie je iba môj prípad, ale mnohých iných čo som videl na fórach, pritom majú podobný alebo iný výkonný HW a riešenie na tento problém nikde nebolo. A keď som to aj ako tak hral, aj keď to malo od plynulosti a bugov pekne ďaleko, tak aj keby som si to odmyslel, tak to bola jednoducho nuda. Neviem čím to bolo spôsobené, ale GTA4 stratilo ten šmrnc zábavy, čo malo GTA San Andreas a čo sa týka PC verzie, tak čo k tomu dodať, keď sa to nedá ani spustiť...a na konzolách aj keď to ako tak ide, tak taktiež to má pekne nízke FPS, ako všetky hry, ktoré tu ale pekne poznať vo vysokých rýchlostiach na autách, no čo sa týka nudy v hre, tak je to o tom istom a len tak jazdiť z jednej strany mesta na druhú, tam niekoho zabiť a pomotať sa po nejakých baroch s tou priateľkou a sledovať tam nieto primitívne a pod., tak toto všetko jednoducho už príliš rýchlo omrzí.
Anonymní
2010-07-27 18:50:51
Odporucam kupovat originalne hry ... warez je zly, ano????
Hm, ja som prešiel u GTA na DSkovú verziu... Bavím sa aj napriek úplne mizernej grafike, so stylusom sa dajú skvelo kradnúť autá, hádzať molotove kokteily a ešte oveľa viac!
Asi jsem...bezesporu je to určitě dobrá hra na kterou se jen tak nezapomene ale prostě není to můj šálek kávy (možná to je ta atmosféra dob dávno minulých)
no, 3rd person strilecky taky moc nejsou muj salek kavy, ale nerikam tim ze by byla Mafia2 spatna hra, dokonce si myslim ze ma hodne peknou grafiku
ale hlavne sem chtel rict: proc davate nekomu palce dolu jenom za to, ze ho nebavi mafia? Pan Gocek.Tigr nerikal ze je to spatna hra, ale kazdy ma jednoduse jiny vkus a bavi ho neco jineho...
Tak ono se to dalo čekat, vždyť jak dlouho se to dělá? A pokud je mi známo engine musí bejt z jednou z prvních hotovejch věcí, těžko se dělá hra jen tak někde mimo a pak se teprve dělá engine, takže jako doba je zlá a neuprosná : )
DD, měl jsi taky uvést HW nároky na zpracování fyziky přes GPU Nvidia. Jako že na grafiku jsou směšně nízký, tak na fyziku jsou směšně krvavý. No schválně, co si myslíte o potřebě GTX 260 jenom na fyziku?
hovadina ... jsem přesvědčen o tom, že NVIDIA každým dalším pokusem o ukázání potřeby GPU pro fyziku jen dokazuje, jak ve skutečnosti potřeba není ... jsem si 100% jist, že pokud by se APEX technologie udělal nějak standardzizovaně jako součást DX standardu, že by běžela na jakémkoliv CPU bez nutnosti to tahat přes grafiku.
Každopádně ty nároky jsem uvedl v textu, ale doporučovat na DX9 MAFIA DX11 GTX 470 grafiku za 9000,- to může jen magor ...
Jen se chcu zeptat to slavný rozšířený physx pojede i přes CPU nebo to je limitovaný na karty nvidie? každej totiž tvrdí něco jinýho tak jsem z toho jelen
pojede přes CPU, ale pokud chceš mít ty efekty bohatší tak v menu bude možnost to nastavit na vyšší úroveň a to bude omezeno na grafiky NVIDIA, kde je prý minimem GTX 470 nebo GTX 460 + PhysX karta ... nicméně na hratelnost mít tyto bohatší efekty žádný vliv nebudou ...
Ok teď už v tom mám jasno, no alespoň je ta hra velice dobře optimalizovaná podle dojmů známých z fansite stránek,ještě aby ne když to jede na xboxu a na pc to vypadá skoro stejně tak to musí šlapat jako hodinky
to není optimalizací, to je tím, že je to DX9 hra a to je přeci jen stará technologie, která současnému HW nedělá problémy a protože je to stará technologie, tak na starém HW šlae dobře ;)
za prvy klasickou - directx neni zadnej standard, je to technologie microsoftu, ktera funguje jen v operacnim systemu od microsoftu
za druhy directx je aplikacni rozhrani. proste sada knihoven, diky kterym muzes pouzivat grafickou kartu. naopak physx je fyzikalni engine a SDK (software development kit) a neco takovyho se nemuze implementovat do directx a ono to nejspise ani vubec nejde. sou to dve uplne rozdilne veci. a i kdyby to slo, tak physx je mozne pouzivat i na linuxu, macos, ps3 a dalsich kde directx neni mozne pouzit. aby si lepe pochopil ten rozdil, tak k directx se da prirovnat cuda, k physx treba speedtree coz je engine pro vytvareni stromu do her. uz je to jasny? ten dodatek "jako součást DX standardu, že by běžela na jakémkoliv CPU bez nutnosti to tahat přes grafiku." uz pak vubec nechapu...na to aby bezelo physx na cpu nepotrebuje vubec byt soucasti jakehokoli directx. on na vsech cpu funguje a nejen na amd a intel, ale i na cell nebo powerpc. nez se teda budes necim 100% jist, tak si proboha napred zjisti o cem mluvis a jak to funguje.
a za treti gtx470 stoji 7500kc...za 9k si ji koupi fakt jen magor...
DX není standard? Co používá 99% současných velkých klasických PC her? Nějaký nestadard? Neuvedl si jediný argument, že by jím DX nebyl ...
vytrháváš věci z kontextu a děláš hloupého, dobře víš o čem jsem psal, o vyšších úrovních PhysX, které také nemusí při správném použití kodu a instrucí, běhat přes GPU! Takže nedělej hloupého ...
GTX 470 stojí i 9k, to nepopřeš ... navíc je jedno jestli 5-7 nebo 9k, prostě kupovat si kvůli Mafia2 supervýkonnou moderní grafiku nemá smysl a to jde!
Jinak tohle tvé vytrhávání věcí z kontextu a bezdůvodné rýpání mě přestává bavit, proč to děláš?
Anonymní
2010-07-26 20:26:03
Hry na PS3, Wii, DS, PSP, iPhone, Androide, WM a Symbiane pouzivaju DX?
DirectX je "standard" len na PC a Xbox360, avsak hry najdes vo velkej miere aj inde ako na PC a Xbox360, vsakze?
A k tej cene - napriklad na alza.cz sa ceny GTX 470 pohybuju od 7200 CZK do 8400 CZK (brane z aktualne dostupnych modelov) a len jeden model stoji 9400 CZK - je to OC verzia od ZOTAC (a nie je skladom).
mluvil jsem o PC hrách, vzheldem k tomu že DDW je magazín o PC a o velkých hrách je to logické ;)
co se týká ceny, příspěvek jsem doplnil, kromě toho v článku jsme jasně napsal o co jde ... je irelevantí pro toto téma, kolik stojí GTX 470, když je zjevně hovadina si kupovat nějakou výkonnou DX11 grafiku pro Mafia2, když stačí stará grafika, nebo při nejhorším jsem si jist, že plné detaily dá i HD 5750 za 3000 ;)
directx neni v pc odvetvi standard...standard je opengl. a 99% soucasnych her ho nepouziva...co takle hry ve flashy?nebo hry na ps3 nintendu mobilnich telefonech take neznaji zadne directx. directx bude standard az bude nezavisle pouzitelny na jakykoli platforme, na ktery ho jeho autor bude chtit pouzit.
ja hloupeho tady nedelam, nevytrhavam veci z kontextu a ani bezduvodne nerypu. ty si proste napsal absolutni kravinu, tak se ti jen snazim vysvetlit proc to je blbost a proc to tak nemuze byt. reaguju jen na ten prispevek, tak z jakyho kontextu co vytrhavam???
za 9k koupis jen pretaktovane a nereferencni edice gtx470 (Odkaz). proc u ni teda uvadis tu nejvyssi cenu? aji u tve oblibene heureky je prumerna cena 8000kc (Odkaz)
jezis to jednoduse smaz a nech si svoje ctenare myslet takovy hovadiny jako ze physx se da snadno implementovat do directx a diky tomu ti pak pojede na vsech cpu...lidem co se trochu vyznaj ale budes pak jen pro smich.
pro smich budes kvuli tomu, ze si ses 100% jist, ze kdyby se do grafickeho api implementoval fyzikalni engine, tak by ten engine bezel na jakymkoli cpu bez nutnosti jeho akcelerace pres grafiku.
directx neni standard, protoze ho zadna organizace nestandardizovala a pouziva ho microsoft jen na svych systemech. ze pro tebe je standard to ceho je nejvic me nemusi vubec zajimat. sme tady na technickym webu o pocitacich ne na blesku pro zeny.
já jsem nic takového nenapsal, já jsem napsal že by bylo pěkné, kdyby to tak bylo a že je technicky možné aby to tak bylo!
DirectX je standard, splňuje všechny znaky standardizované technologie a o jeho důležitosti a stnadardizovaných možnostech při vývoji a chodu aplikací nelze ani pochybovat!
DX je "uzavřený standart" počítačových her. OpenGL je univerzální "otevřený standart" prakticky jakéhokoliv 3D engine, pokud se tak vývojáři rozhodnou.
DX neni zrovna klasickej případ standartu, protože ho lze používat jen na HW s SW od MS. Nicméně to standart je, protože každá grafická karta ho podporuje (skoro každá).
Je to forma standartu, jen taková.. nestandartní. Klasická "one-man-show" made by MS.
Jinak nevidim důvod, proč by upravená verze PhysX nemohla být součástí balíčku DirectX? K tomu jde teoreticky přibalit cokoliv. Jasně, že to nejde vepsat do grafického API, ale o to přece nejde ne? Prostě by se to jen bundlovalo dohromady, takhle to předpokládam bylo míněno..
teoreticky si tam muzes pribalit co chces prakticky to nejde...
directx je k tomu aby ti umoznil ovladat (programatori) a vyuzit (uzivatele) grafickou kartu. at uz de o vykreslovani 2D, 3D grafiky nebo noveji o vypocty directcompute. physx je ale fyzikalni engine, stejne jako treba ue3 grafickym enginem. narozdil od directx to je SW...jak ue3 vyuziva directx9 pro pristup ke grafice, tak physx vyuziva cudu nebo by mohl vyuzit directcompute/opencl.
já jsem nic takového nenapsal, já jsem napsal že by bylo pěkné, kdyby to tak bylo a že je technicky možné aby to tak bylo!
prave ze technicky je to nesmysl toho nejvetsiho kalibru...proc to sem ti vysvetlil v mem prvnim prispevku v tomto vlaknu. tak si to zkus precist, jestli to nechapes tak ti to jeste klidne rozvedu vice do podrobnosti...
Citace:
DirectX je standard, splňuje všechny znaky standardizované technologie a o jeho důležitosti a stnadardizovaných možnostech při vývoji a chodu aplikací nelze ani pochybovat!
na schvalovani technickych standardu mame organizace. neni o cem pochybovat a vubec se dohadovat. directx podminky pro prijeti jako standardu nesplnuje, nebo se microsoft mozna ani nepokousel ho standardizovat, protoze o to nema zajem. je to jedna z jeho klicovych technologii a spousta lidi ma windows prave jen kvuli nemu. jeste ze se zacina blyskat na lepsi casy - viz steam a hry od valve na mac os a brzy i linuxu.
Anonymní
2010-07-26 22:41:56
Pre tie desiatky milionov pravidelnych dennych hracov (ci skor hraciek) je standardom Flash (Facebook), vdaka nemu sa mozu vysantit na svojich farmickach ...
kdyby NVIDIA měla takový vliv a podíl na sotware jako MS a DX, pak by Phys|X přirozeně standardem byl, kdyby na něm běžela v podstatě každá hra na PC ;)
To, co jsi napsal, je obrovský nesmysl.
DirectX je jakési standardní, plně a veřejně zdokumentované API. Jeho podporu může implementovat libovolný výrobce hardware (nVidia, ATi, Intel). Jak je to v tomto ohledu je to s PhysX právě naopak, takže tvoje srovnání značně pokulhává.
A tvá poznámka o jiných operačních systémech není vůbec na místě - a to ti říkám jako starý linuxák. Co se týče her, přesněji komerčních AAA titulů, je jiný operační systém (rozuměj linux) naprosto irelevantní.
ale physx ti zas narozdil od directx jede i pod linuxem, mac os, ma podporu i pro cell a powerpc procesory...jediny co u nej nejde je akcelerace pomoci grafiky od ati nebo intelu.
Bych to formuloval tak, že DX je standartem pro SW od MS. A tím pádem pro všechny z nás co hrajem. Protože OpenGL prakticky vymírají.. nezávisle na tom jak moc OpenGL je standartem.
Inak je neskutocne smiesne tvrdit o niecom, ze je to hovadina len preto, lebo to nebezi na karte s cipom od mojej oblubenej firmy. Uz si aspon konecne nastudujte nieco k comu sa vyjadrujete, lebo pisete same nezmysly. Pekne z domu z pohodlia, kde nemusite nic robit, zhadzujete niekolkorocnu pracu o ktorej nemate ani tucha.
Tak s tou GTX 260 jsem to přehnal, ale tojhle jsem se dočetl na EHW:
Minimálním požadavkem pro zapnutí vylepšení fyziky bude jakékoli čtyřjádro na 2,4 GHz, doporučený je Core i7-920 s 2 GB RAM. Na střední detaily APEX poté budete potřebovat alespoň GeForce GTX 260 plus 9800 GTX na PhysX, ideálně potom GTX 470. A na vysoké si k GeForce GTX 470 přidejte ještě 9800 GTX na fyziku, případně pro doporučené požadavky zapřáhněte dvojku GTX 480 + 285 (PhysX).
Taky žádný ořezávátka, hlavně ve srovnání s tím, že když NVidia začala protlačovat PhysX, tak říkali, že na fyziku stačí něco jako 8600 GT.
A na Doupěti to mají trochu srozumitelnější: Odkaz
Tak GTX470 je tam nie hlavne kvoli grafike ale aj fyzike. Ta karta totiz musi pocitat oboje. Ale co som pocul tak na najvyssie detaily a APEX high bude stacit GTX460. Problem je hlavne v tom, ze starsie GPU z generacie GTX2xx a nizsie stracaju dost casu na prepinanie sa medzi grafickym a "vypocetnym" modom + nova NV generacia je co sa tyka vypoctov na tom lepsie a len samotna GTX460 by mala byt 4.5 nasobne v tomto smere rychlejsia ako 9800GT(a 8-nasobne rychlejsia v spominanom prepinani co je vlastnost celej novej generacie oproti predchadzajucim).
Teda oficialne predstavene naroky hry su znacne prehnane, ale pouzitie novych GPU od NV ma svoje opodstatnenie. A pri nich uz nebude potreba mat dalsiu GPU na PhysX. Aspon kym nevide nieco ovela narocnejsie.
Taky mě malinko s klamala gráfa ale je pravda že tu tolik o ni nejde.Ale pak jsi říkám proč takové nároky na fyziku když to co člověka hned zaujme je vzhled a pak samozřejmě samotná hratelnost.No konec spekulacím necháme se překvapit až se objeví na pultech.
Tak za mesic ji budeme mit v prodeji, hura Grafika nedela hratelnost a je to jen prijemny bonus. Mafia 1 me moc bavila a Mafia 2 bude snad minimalne takova
ja som docela rad ze to nema velke detaily v jednotke bol dost problem z dohladom niekedy sa veci objavovali predvami ... dohlad je premna v takejto hre dolezitejsi ako vidiet strom ktori mam obist z dokonalim tienom
grafika nerobi peknu a hratelnu hru ale ked ako v NFS abchadzate roh tesne a tam je neviditelna stena to nasere ...
dufam ze E6750 to utiahne 10.8. DEMOOO
Tak této hře bych sna i to DirectX 9.0c odpustil. Zde jde hlavně o zábavu délku a dokonalý příběh. I když v DirectX 11 a nějakýma jeho featurkama by to bylo ještě hezčí. Místo toho je tam zprzněný APEX přes GPU. No jo, zase ta NVIDIAAAAAAAAAA!!!
Ten APEX nie je len o GPU. Mne sa skor vidi, ze jedno z jeho hlavnych prinosov bude vyuzitie PhysX-u v kombinacii CPU+GPU a teda bude schopny vyuzit oba zdroje optimalne.
PS: A nestrapnoval by som sa vyrokmi typu "sprzneny APEX" pretoze tym iba ukazujes(aj tebe podobni), ze nechapete vyznam slova sprzneny a ze vobec nevies co to APEX vlastne je.
Ked prichadzalo dx11 tak vsetci v biznise sa dusovali aka zaplava dx11 hier nas caka. A ako to sledujem tak pre nas pcckarov je sviatok ked nam niekto spravi aspon dx10 hru. Som sa tesil ze po dlhej dobe prijde hra ktora bude vizualne bomba ale vidim ze som sa mylil. Ved ak sa dobre pamatam tak naposledy to bola Just cause 2 s modernou grafikou a kopou efektov. A to uz bolo pred peknymi par mesiacmi. Aspon ze animacie vyzeraju perfektne. No tento rok to fakt nebudu graficke orgie, dufam ze aspon Crysis 2 na pc to zachrani.
Ta grafika fakt nic moc, to už to mohli udělat alespoň na poslední verzi Unreal enginu, bylo by to o kus lepší......
Vždyť i Mass Effect 3 má být opět na něm a je vidět že když si s tím dají práci tak hra vypadá úžasně a nemá drastické nároky na hw..
Jen dva dotazy :
1) Kde sis měl možnost vyzkoušet na vlastní kůži Mafia 2 ??
(nějak tomu nevěřím, že jsi jí už hrál)
2)Jaká grafika je lepší Assassin's Creed 1 DX 10.1 nebo Assassin's Creed 2 DX9 ???, Aliens Vs. Predator najdi 3 rozdíly mezi DX9, 10 a 11 při běžném hraní.
No nic tohle to tvoje honění za technologiema mě trochu unavuje. Jak řikáš DX11 grafiky jsou s náma už skoro rok, ale DX11 titul ještě není ani jeden. (nepočítám do toho hry, kde hledám rozdíly lupou!!)
To zartujes? Assassins creed 1 dx10 ma stale jednu z najuzasnejsich grafik aku som kedy videl a preto som bol doslova soknuty aky hnus vykuzlili z tej grafiky v dvojke. Jedna z najodpornejsich grafik ake som kedy videl. Netvrdim ze dx9 ma na tom vsetku vinu ale dvojka mi pripada neskutocne odflaknuta graficky ale zas hratelne je neporovnatelna s jednotkou to sa musi uznat.
Napsat ze graficke zpracovani je nejslabsi clanek je trochu mimo misu. Naopak, hra oslni i graficky ve sve kategorii. Po webu se potuluje spousta jinych screenu PC verze a vypadaji o rad lepe nez tady.(Tyhle jsou porizene pri nizkem rozliseni).Zminovat DX11 je znovu offtopic. Kolik her ho soucasne vyuziva a co vlastne prinasi. Zatim nic moc, detaily si vsimnete akorat na screenech.Ano obcas se tady najdou slabsi textury, ale musite brat v potaz detailnost prostredi. A pokud hru opravdu hrajete a ne ze koukate na kazdy pixel, tak si toho ani nevsimnete.
Pokud si autor navic hru vyzkousel, jsem prekvapen ze se nepodelil o nejake preview.
Ak mas dx11 kartu tak si stiahni toto http://downloads.guru3d.com/NVIDIA-Island-Direct3D-11-Tech-Demo-download-2542.html a uvidis co spravi dx11 a teselacia s vodou a okolim. Ak niekto tvrdi ze dx11 je na nic tak sa myli a to co bolo vidiet v dx11 hrach obrazne povedane zatial okolo dx11 ani nepreslo.
Spatne si me pochopil. Ja netvrdim ze DX11 nic neprinasi. Ano, ruzne tech dema ukazuji jeho prakticke vyuziti, ale v soucasnych hrach je ten prinos minimalni.A placat ho do Mafie nasilu by neprineslo temer nic, krome dalsiho odkladu. Holt si budem muset pockat.
Jenže pokud se hry budou nadále tvořit v DX9 jako MAFIA2, tak se žádného posunu a vývoje DX11 nedočkáme ;) Jistě že by DX11 přineslo, spousta efektů v té hře není prostě na úrovni, jako v některých nových hrách vidíme, enbo úplně chybí ...
Ano, taky jsem za vyvoj, ale slo me o to, ze hra na ktere se pracuje cca 5-6 let, nemuzes chtit aby obsahovala veskere soucasne featuriny. Pokud by nejaka hra zacala vznikat v dnesni dobe, tak at se vyvojari zamysli zda tam nezakomponovat uz DX11.Jenze v dnesni dobe je to pro vetsinu financne nevyhodny,resp. jsou tlaceni vydavatelem. S tim nic nenadelas,leda ze by jsi investoval sam do nejakeho studia pro vyvoj "poradne" PC hry. Nicmene je uzasne pozorovat, co predvadi engine Mafie 2 i na konzolich.Autori zaslouzi pochvalu jak se s tim poprali.
mě by spíš zajímala jiná věc a to, jakou jazykovou verzi si koupit...obecně co mám zkušenost, že hry v češtině zní vesměs děsně jako v Novy (asi protože je dabují stejní herci)...anglická verze mi vždy přišla mnohem profesionálněji udělaná...nerad bych si to koupil česky a pak nadával jako u Zaklínače, kde jsem musel stáhnout anglickou, protože to se fakt nedalo...
CZ verze nejspíš bude obsahovat i eng dabing, cenega to potvrdila otázka je jestli půjde i kombinovat s cz titulkama ale to musí to by jinak nemělo smysl u nás vydávat 2 verze hry v jedné u kterých nejdou kombinovat titulky..
Tak to je dobré, protože co jsem slyšel ukázky z obou dabingu, tak anglický se mi zdá jednoznačně lepší, ačkoli pokud výjde hra dříve v zámoří, než v čechách, tak stejně asi nevydržím až do krámu a na svoje první zahrání si ji stáhnu stejne v angličtině
No když je hra dělaná primárně v angličtině na které dělají víceméně od počátku vývoje tak logicky nemůže být jiná verze lepší, já jen doufám že se cz verze povede a bude mít lepší dabing jak jednička, hlášky atd..
Zase je pravda že řada dnešních her vypadá podstatně hůř,podle mě mafka z konzolí vytáhla co mohla sám sem byl svědkem pěknýho sekání hry na xboxu skoro před rokem , proto to není na pc žádná sláva.. ale upřímně jsem očekával větší rozdíly mezi pc a konzolovou verzí hry to mě trochu zklamalo, no uvidíme až hra vyjde, pak můžem porovnávat
Poziadavky:
Nerobili sme benchmarky na rôznych systémoch, to však ani netreba, DualCore 2 GHz s 9800 GTX zvládol najvyššie nastavenia pri 30 fps, len v minime scén klesal framerane nižšie, ale mesto išlo prakticky na plynulej tridsiatke, priam filmovo vyzerajúce prestrihové scény bežia na vyššom framerate. Navyše vďaka konzolám autori pekne zoptimalizovali streaming textúr, teda pamäť 1,5 - 2GB s prehľadom postačia. Možno ešte na pár miestach by sa mohlo odstrániť malé zatrhanie väčšinou pri tuneloch alebo mostoch, kde sa nahráva nová časť mesta, ale nie je to nič výrazné.
Mimo grafiky je najvýraznejšie nastavenie podpory PhysX, ktorú sa oplatí zapnúť, ak máte Nvidia kartu alebo výkonný procesor. V našom teste sa framerate znížil o 10-20 fps pri maximálnom vyťažení.
PhysX podpora má tri štádiá - základnú, ktorú majú všetky PC a všetky konzoly, kde sa fyzikálne emulujú veci ako krabice, pohyb oblečenia hlavnej postavy, simulácia vozidiel. Medium a High nastavenia si môžu nastaviť užívatelia na PC a tu dostanú emulovaný dym, masívnejšie explózie s tlakovými vlnami, úlomky z omietok, stien, skiel, reálnejšie oblečenie. zdroj sector
Do řitě už s tou všeobecnou posedlostí fotorealistickou grafikou. Nějaké rozmazané textury si při HRATELNÝCH a ZÁBAVNÝCH honičkách v autě beztak nikdo nevšimne. Krásným příkladem situace, že grafika rozhodně není vše, je AION.
DD som naozaj rád že sa venuješ tejto hre a dal si onej extra článok,mafia 1 spravila neopísatelný zážitok umna v tých rokoch,to čo dakázala tak malá krajinka ako CR to umna dodnes nedokázal nikto na svete,ani slavná amerika z mega grafikou DX11 a pod,česi vtedy spravili najlepšiu hru sveta,akurat nechapem že začali z USA nejak napoly dvojku robit,umna už lepšia hra existovat nebude,už som si myslel že dvojka nikdy nebude a som hrdý nato čo český vývojari dokázali.Samozrejme moc sa nanu teším,mohli by ju vydat aj na platformu Apple iOS
Myslim, ze kdyby u ty hry bylo napsano, ze podporuje DX11, tak by tu DD psal, jak to krasne vypada. A nevim, proc jste tak prisni. Hra musi hlavne vypadat hezky jako celek a jestli je tamhle rozmazla textura, nebo ne, to nikoho nezajima. Treba takovej Godfather 2, mimika perfektni, nasviceni taky, plameny taky a ze zbytek stal za starou backoru, no a? Na hru se jako na celek koukalo hezky.
Edit: No prave myslim, ze kdyby to vypadalo stejne, ale pouze by tam psali DX11:p
Nic ve zlem, ale tak to bude cim dal tim castejsi, ona se hra neda napsat za par tydnu a kdyz se objevi nejaka novinka po kusu prace, tezko to prepisovat znova. Takze novejsi technologie se do her dostanou az budou standartem, tzn z az za par let.
ak sa da dosiahnut na DX9 takato grafika tak preco ju nepouzit. Myslim, ze tym sa riadili aj tvorcovia Assasins creed, CoD MW2 a podobne - ja som len rad
Dx9 je graficky zastaralé jo. A co nám tak převratného přinesl ten Dx11.Vetšina lidí ani nepozná ten rozdíl mezi Dx9 a Dx11, zatím to tak bohužel je. Místo toho se většina vývojářů ubírá opačným směrem, v AvP nešel pod Dx9 AA ale pod Dx11 jo, 3x hurá, těch her je více třeba Crysis(Dx10 titul) kde pod Dx9 nešly nastavit max detaily.
No tak DD... Mě ta grafika nepřijde vůbec špatná na open-world hru. Nemůžete přece čekat, že každý baráček bude mít kromě diffuzní mapy i normálovou a spekulární, všechny v 2024x2024, a k tomu ještě height mapu pro dynamickou tesselaci, aby byla vidět každá cihlička. To jde možná v Crysisu, kde má stejný materiál každý list v džungli. Vývojáři musí vše sladit tak aby gamesa nezabírala 4 DVD, aby mohl být naráz načten co největší kus města, aby to běželo se slučným FPS na různých platformách atd. Jediné co bych hře vytkl je absence HDR. Opravdu nechápu proč zde chybí, je to přece jen otázka enginu. Scéna na které má stejný jas interiér v baru či prostor v podchodu jako denní obloha v pozadí působí opravdu hodně amatérsky.
To, že hra je "JEN" DX9 není žádné mínus. Téměř vše, co jde udělat v DX11, jde udělat i v DX9, akorát to dá více práce a sežere více FPS (ale to je jiná story). I když taky nemusí. Jak tu někdo psal, DX je sada knihoven, která ulehčuje práci a je to svým způsobem SW. Když budu chtít, tak si můžu cokoliv napsat přímo na HW.
Hra rozhodně vypadá nadprůměrně (práce světla a stínů je skvělá, půlka dnešních her má stíny odfláknuté a hnusné - třeba Assasins Creed 2 je ukázka toho, jak stíny podělat - přitom stíny jsou jeden z největších zabijáků výkonu). Pak se musí brát v potaz, že to je multiplatformní hra a tomu musel být vývoj podřízen.
Co to tam máš za debilní screeny ? ty screeny mají rozližení tak maximálně -100000 pixelů podívejte se na tohle video http://www.youtube.com/watch?v=9Zsskctgw0k
jenom na tom videu je grafika asi o 100000% lepší a kdyby jste to viděli na živo na pc tak by ta grafika byla lepší než GTAIV a Crysis Dohromady.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!