METRO 2033 může být velké herní překvapení roku. Kromě zajímavé a originální náplně hry, hra nebude ani technologicky zaostávat, protože je orientována hlavně na PC. Konečně tedy opět skuteční herní vývojáři a ne jen výrobci her.
METRO 2033 vzniká ve spolupráci s NVIDIA, ale ne v tak úzké, jako třeba v Batman apod. Hra ale bude mít podporu všech novinek. V první řadě je to DirectX11, které získá díky použitému enginu, který je téměř stejný, jako u STALKERA, tedy Xray engine a ten v nejnovější specifikaci už DX11 má.
Dalšími vylepšeními bude vysoká optimalizace na multijádrová CPU a kombinované PhysX, které bude jak přes multijádrová CPU, tak přes GPU, ale GPU jej bude jen doplňovat, a majitelé grafik bez podpory PhysX tak nebudou ochuzení o efekty jako v jiných hrách.
První fotografie hry v režimu DX11 vypadají parádně a je to samozřejmě o něco vylepšené proti staršímu STALKER. Hra samozřejmě podporuje i Tesselaci. Zajímavostí je, že hra vzniká ve spolupráci s NVIDIA, NVIDIA také opatrně o DX11 hovoří, ale samotná hra vyjde s velkou pravděpodobností dříve, než první DX11 NV grafika a je cela jisté, že téměř nikdo si tuhle hru v DX11 nebude moci na NIVIDA DX11 FERMI grafice zahrát.
No bolo pobvedane, ze DX11 nie je to najdolezitejsie pri rozhodovani o kupe novej karty. Bolo to v case ked tu ziadna DX11 hra nebola a v podstate kym taka nevide, tak to stale plati. To ale neznamena to co si napisal ty.
Aha, takže ty si kupuješ grafiku iba na pár mesiacov dopredu??? No neviem ako ty, ale ak si kupujem novú grafiku a mám možnosť siahnuť po čisto novom štandarde, na ktorom začnú vychádzať za pár mesiacov množstvá hier, tak rozhodne siahnem po tej karte s novšími štandartmi a nebudem sa za pár mesiacov obmedzovať grafickými výkonmi a nastaveniami, či zase kupovať novú kartu, pretože pred pár mesiacmi ešte neboli nové štandardy "dôležité"...ako fakt demenence...
Ak si neiketo potreboval kupit GPU tak samozrejme sa berie to co je najmodernejsie. Pisal som niekde opak? Alebo sa podla teba oplatilo doteraz kvoli niecomu menit grafiku u tych co vlastnili HD4xxx resp. GTX2xx? Netreba hned pisat s nervami. A mohol by si si odpustit slovicka ako demencia pretoze si tu mal par takych prispevkoch nad ktorymi by bolo dobre sa z tvojej strany zamysliet.
Nvidia považuje Dx 11 za duležitý to si piš, jen ještě nemá na trhu kartu toť vše. DX 11 pěkně tedka využivá AMD k propagaci marketningu, konečně se probrali, ale zatim je DX 11 nevyužitý ale jak se tak dívám tady na screeny, vypadá to že zde už by to něco znamenat mohlo
No Bennie zase přeháníš. Komické mi to taky moc nepřijde, ale jaksi uznej, že Ati je v DX11 před nvidií, takže přirovnání k schumimu opravdu nesedí. Ati už na nějakých hrách s DX11 reálné zkušenosti má.
Ne jenom - já nenaznačuju, že by nvidia na DX11 nemohla pracovat.
Ati už na nějakých hrách s DX11 reálné zkušenosti má, což znamená - někdo má doma DX11 kartu Ati a hraje na ní hru s prvky DX11 - k tomu má nvidia zatím daleko.
Ati taky spolupracovala na dnes vyjitych hrach z DX11 jeste v dobe kdy na "trhu" takovou grafiku nemela.Nebo mi chcete ric ze DX11 treba v Dirt 2 byl dodelan do hry za 3-5 mesicu nVidia uz nejaky testovaci kousky grafik ma a na nich u nekterych her urcite testuje DX11,Tesselaci,AA a PhysX
Reagoval jsem na Benniiho. Smysl mých příspěvků byl jednoduchý - Ati je s DX11 dále než nVidia - vyrábí karty pro zákazníky a má i reálné výsledky ve hrách. Netvrdil jsem, že nvidia nemůže pracovat na DX11 pro své grafiky. Pokud má někdo problémy s uznáním, že Ati dnes reálně předvedlo více ohledně DX11 tak už nevím. Zkušenosti má tudíž větší Ati.
PS: Podpora DX11 v Dirt 2 mohla být přidělána za 5 měsíců a možná tam byla naroubována za kratší dobu.
ja se nepru o to kdo ma vetsi skusenosti s DX11,jen jsem reagoval na to ze je komicke kdyz ""nVidia někoho vyučuje jak dělat DX 11 hru""
PS:Ati dodala(spolupracovala "jen" HW)na vyvoji treba Dirta 2(tim padem vyvojari pracovali na DX11 i s DX11 HW jeste pred vydanim prvnich grafickych karet na trch) a tet to dela nVidia a nekomu to pripada spatne(komicke),pritom nVidia tam nedela DX11(jen "mozna" dodala DX11 HW)ona do hry doda PhysX(konecne i pres multi.CPU)a vyvojari pro ni optimalizuji tesselaci(pokud je nejaky problem/vyhoda s emulaci tesslace na FERMI)
Tomshardware asked Nvidia for its responce for such allegations, and here is an answer by Nadeem Mohammad, PhysX director of product management:
I have been a member of the PhysX team, first with AEGIA, and then with NVIDIA, and I can honestly say that since the merger with NVIDIA there have been no changes to the SDK code which purposely reduces the software performance of PhysX or its use of CPU multi-cores.
Our PhysX SDK API is designed such that thread control is done explicitly by the application developer, not by the SDK functions themselves. One of the best examples is 3DMarkVantage which can use 12 threads while running in software-only PhysX. This can easily be tested by anyone with a multi-core CPU system and a PhysX-capable GeForce GPU. This level of multi-core support and programming methodology has not changed since day one. And to anticipate another ridiculous claim, it would be nonsense to say we “tuned” PhysX multi-core support for this case.
PhysX is a cross platform solution. Our SDKs and tools are available for the Wii, PS3, Xbox 360, the PC and even the iPhone through one of our partners. We continue to invest substantial resources into improving PhysX support on ALL platforms–not just for those supporting GPU acceleration.
As is par for the course, this is yet another completely unsubstantiated accusation made by an employee of one of our competitors. I am writing here to address it directly and call it for what it is, completely false. NVIDIA PhysX fully supports multi-core CPUs and multithreaded applications, period. Our developer tools allow developers to design their use of PhysX in PC games to take full advantage of multi-core CPUs and to fully use the multithreaded capabilities.
Bennie,
Vaše příspěvky jsou opravdu zábavné, Michael Schumacher kterého máte na mysli bude při nejlepším shoda jmen, tento si neumí ani nastartovat své auto,
JJ. Charlie opat jede. Naposledy sa celkom strapnil ked kritizoval chybu v ovladacoch NV, ktoru zeleni do tyzdna opravili. Zevraj to bol pokus NV zabranit overclocking na ich kartach? Preco by to paneboze robili? To uz Charlie pre istotu nevysvetlil.
Tak to sa mi páči že museli dať podporu akcelerovania physX cez procesor. Boli nútený lebo jednoducho hru museli pre directx11 testovať na ATI grafikách na ktorých physX nejde.
... to slovíčko "pokud" si celkom trafil, pretože si zabil pekný nezmysel...AMD/ATI nemá žiadny problém s akýmkoľvek fyzikálnym enginom a hej, Nvidia im ponúkla PhysX, no k ponuke im bezpodmienečne ešte pribalila CUDU, čo bola absolútne absurdná a neakceptovateľná ponuka, ale ak tomu nerozumieš, tak ja ti to teda fakt viac nejdem vysvetľovať...fakt nemám chuť ti vysvetľovať niečo, čo tu bolo omieľané už tisíckrát...skús si to niekde naštudovať(bolo o tom veľa článkov a DD to tu viackrát vysvetľoval) ;)
Možná víte co neví nikdo jiný. Nikdo nikdy (ani AMD/ATI ani NVIDIA) nezveřejnili žádné podrobnosti této nabídky. A vysvětlovat tady může DD co chce. Pokud chcete něco tvrdit o této nabídce, tak prosím uveďte odkazy, ale ne na ddworld. Jinak je to z vaší strany jen pouhopouhé plkání.
Nejpravděpodobnější forma nabídky byla možnost implementace PhysyX přímo pod Cuda aby nemuseli udržovat jeden produkt ve více verzích. Nic víc a nic míň.
P.S. Nebo můžete navrch přidat i ty odkazy s vysvětlováním tohoto na ddworldu. Sám jsem zvědav co se tady napsalo na toto téma, jelikož neexistují žádné podložené informace.
Super uz sa tesim. Tato hra by teda mala konecne odburat spojenia typu "prznenie hry PhysX-om" a tiez reci typu "NVIDIA zamerne zmrzacila PhysX tak aby v CPU verzii nedokazal vyuzit viacjadrove procesory". Takze v konecnom dosledku by mali byt vsetci spokojni a Veyron nemusi hru na protest proti GPU@PhysX stahovat z Warezu(nic v zlom Veyron)
EDIT: Koho zaujima CPU@PhysX vyuzivajuci viacjadrove procesory, moze sa pozriet sem: Odkaz. Konecne nieco kde dufam budeme mocty porovnavat vykon roznych CPU a GPU v pocitani PhysX-u.
Vyjde hra, ktora ma sancu stat sa poriadnou,poctivou PC hrou,nesprznenou konzoloidnou demenciou a ty sa rozplyvas nad tym ze Physx konecne mozno nieco ukaze ... To dokazuje mnohe Ale taktiez sa tesim na porovnanie CPU a GPU sily co sa tyka Physx ... Moj nazor je ze 4 jadrac zvladne bez problemov Physx aj ostatne veci ,ktore pocital aj bez physxu ...
Ja sa tesim na hru ako taku. Iba som reagoval na nalady ako tu niektori "cerveni" stale rypu do PhysX-u a tato hra vyvracia vela z toho co tu bolo popisane. Tot vse.
Z 90% reagujem na prispevky dalsich diskutujucich. Zo zvysnych vacsinou doplnim iba nejake info resp. link pre tych co sa chcu dozvediet viac. Sem tam sa stane ze napisem aj ustipacny prispevok ale zasa nikomu nenadavam a ani neodhadujem inteligenciu inych diskutujucih len preto lebo maju na nieco iny nazor ako ja. O PhysX-e sa tu popisalo kopec hluposti ktore vyvolavali v nemalej miere flame. Z odstupom casu uplne nepodstatny a zbytocny(ako skoro kazdy flame ).
Ono je to v podstate ten istý engine, len je vo viacerých oblastiach pozmenený, či vylepšený, takže mu aj zmenili meno, aby viac poukázali nato, že to nie je úplne to isté, ako pri Stalkerovi.
Pro mě je tahle hra jistota - když nebudu střílet vetřelce tak budu střílet lidi a mutanty v metru . Snad se povede i AvP- graficky i herně - jestli všechny ty rozhovory o grafice AvP a odladěnosti hry pro PC byly lživý tak s Rebelion končím. A když to dopadne úplně nejlíp tak budu moci střílet všechny.
Dalšími vylepšeními bude vysoká optimalizace na multijádrová CPU a kombinované PhysX, které bude jak přes multijádrová CPU, tak přes GPU, ale GPU jej bude jen doplňovat
Mozes napisat DD ci bolo v clanku z ktoreho si cerpal napisane cim a ako bude GPU@PhysX doplnovat ten cez CPU? Dik.
EDIT: Toto nemalo byt smerovane ako odpoved na DeadDoga.
Nevim odkud jsou čerpány informace, ale engin oproti xray doznal dosti změň a myslim, že je to dost vidět, sleduju tuhle hru už celkem dlouho a moc se na ni těším, takže by mi tohle asi neuniklo. Jinak stále váhám jako verzi koupit na netu sem našel cam videa z konzole a vypadá to hodně slusně, řek bych líp něž cokoliv co sem na xboxu dosud viděl, nicméně je mi jasný, že na HD5870 to bude asi o nečem jiném, proti zase hovoří fakt, ze mám jenom jeden 24" monitor a připojovat to na televizi by bylo dost krkolomný. Navíc mám trochu strach, aby to nedopadlo jak s posledníma titulama s The Way its meant to be play, abych vůbec měl šanci si to na kartě od ATi užít, protože fermi si možná koupim, ale ta bude dostupná rozhodně pozdějc než tahle hra. No počkám na dojmy ostatních, i když po tom co to vyjde se mi asi moc čekat chtít nebude : )
proti zase hovoří fakt, ze mám jenom jeden 24" monitor a připojovat to na televizi by bylo dost krkolomný
Chudáčku ty máš jen jeden 24 palcový monitor . Chápu, na ten se vůbec nedá koukat, jelikož konzole a velká TV je přeci mnohem lepší. Monitory jsou na koukání z blízka a TV na dálku (zblízka jsou proti monitoru dost ohavný) - takže mínus není. Vlastně je, ale na straně TV - některý monitory umějí víc než 1920x1080. No nic, to jsme to dopracovali - uvažovat jestli si střílečku z pohledu první osoby zahraju na PC nebo na konzoli - 3 x fuj. Tys ale už hrál i halfa na gamepadu ,což bych považoval za mučení a znásilňování skvělé hry, a vůbec ti to nevadilo - už sem se s tím smířil - nikdy se nepochopíme .
Nedohodli jsme se náhodou včera, že se budem ignorovat ? Je vidět, že kromě problémů se psaním máš i problémy s pamětí.
Kolik lidí má na konzoli myš a klávku ? Kolik to stojí ? Konzole jsou pro gaučový hraní takže pro myš a klávku se nehodí. Nebudu s tebou diskutovat jestli je lepší myš nebo gamepad - i pro šimpanze co hraje jenom na konzoli je lepší pro střílečky myš+PC. Laskavě už na mě nereaguj konzolovej xxxx.
Jenže já můžu mít USB myšku za 200 Kč a věř tomu, že i když není "herní" tak se s ní hrajou střílečky líp než na gamepadu.
Nezdá se ti, že s pravdou máš spíš problémy ty ? Prosím neodpovídej - beru to jako že bys odpověděl, že ne a že naopak já sem mimo.
Nedohodli jsme se náhodou včera, že se budem ignorovat ?
Takže odteď.
Jetli máš k PC myš za 200 tak tě lituji...já mám k obyč..noteboku myš skoro za 2 litry (netrpím pak bolavím zápěstím)...jinak pro nezasvěcené vejrobku FragFX ..jedná se o Hardware fungující jak na PC tak na Console...pro hry na PC tento skvostný kus hardware nahradí klávesnici...nejste omezeni jen pohybem AWSD...
Kluci nechte toho, já sem si dovolil napsat co mi vyhovuje a už se to tady zase rozpoutává v nějakej nicotnej boj PC vs Konzole, což sem fakt nechtěl...
Tak urcite dobra gamesa to bude, snad bude i o krok vpred oproti ostatnim, aby to nebylo jako AC2
PS: Mc Baxxter - jeste dva 24" a budes mit ati eyefinity.
AC2 nebude špatný uvidíte : ) A jinak přemejšlim o tom, ale vyjde to na dost draho a zatim čekám na nějaký kvalitní bezráměčkový displaye, což může trvat i pár let...
ta hra METRO 2033 mi pripada na videu dost fotorealisticky,povedal by som trosku lepsie oproti Alien Vs P.Hmm,nieco take som cakal od Alienov..skoda skoda.... alebo je to len video ako take ?
Kolko uz ma ATI vonku graficke dx11 karty? A kolko pravych DX11 hier vyslo? V podstate nula. Nvidia je firma co konecne moze rozhybat vyvoj hier. Maju proste peniaze. Oni pridu na trh z DX11 kartami o dost neskor a sprevadzaju to velke problemy. Cize kto by nakoniec tieto graficke karty kupoval keby na to neboli hry? (nechapem ludi co maju doma 4870 alebo 260gtx a namiesto toho kupuju 5xxx ATI. Naco ked na to nejsu hry?) Nvidia ma peniaze, nacpe ich vyvojarom (tak ako doteraz)a zacnu sa robit DX11 hry. Metro 2033 to len potvrdzuje. Len dufam ze v novych hrach bude mat physx vacsiu rolu. Cize nie len kozmeticke upravy ako lietanie papierov arkham asylum. Ale prsote aby hratelnost hry bola od toho zavisla. Pre mna je nvidia napriek vsetkemu jasna volba. Dovodom nejsu hry, tie su az na druhom mieste. Dovodom je iRay pre MAYA. Kvoli renderovaniu bude nvidia pre mna ta prava volba. Fermi pripomina viac procesor ako graficku kartu. A s hrami samozrejme fermi probelemy mat nebude Drviva vacsina hier je optimalizovana pre nvidiu a tak tomu bude aj v buducnosti + physx ktora sa bude dufam viac rozvijat. Takze kopte si do nvidie (hlavny ty DD) ale nakonec je to nvidia ktorej mozte podakovat ze pridu konecne nejake poriadne dx11 hry, lebo to co je tu teraz je bieda. (dirt2, avp, ...)
Nativne DX11 hry - asi iba METRO2033. Ostatne su multiplatfomove + dx11 update.
DNES - ALIEN , DIRT2 , STALKER , BATTLEFORGE.
pribudnu : Battlefield: Bad Company 2 , Crysis 2 , Dungeons and Dragons Online , F1 2010 , Genghis Khan – Treasure Hunter , The Lord of the Rings Online , Metro 2033 , Race Driver: Grid 2 a mohone dalsie.
suhlasim.
Nvidia je tahun na poli PC hier.
Podporuje pc platformu a to sa mi paci.
ATi nemozem nic vycitat , lebo este maju niake problemy vo firme .
takze , az nieco ATi zarobi , tak to moze investovat do PC hier ako Nvidia.
Jojo, vždyť už ani já do nvidie moc nekopu - po těch x měsících mě už bolí noha . Doufám, že s příchodem fermi skončí doba zoufalého marketingu nvidie, přibude konkurence, rozšíří se rychleji DX11 atd. PhysX ...radši nic - snad se to nějak vyřeší bez zbytečného krvácení jedné či druhé strany - a že takové možnosti dnes už jsou je bezdiskuze.
Takže jestli to dobře chápu, Halo 2 zůstane jedinou DX10 hrou všech dob? Soudě podle toho, že všechny ostatní šly pod Win XP, tak musely být max DX9, vic XP neumí. A logicky DX11 hry by taky pod XP neměly jít spustit.
Sfusama -ne Halo 2 neni jedinou plne DX10 hrou,treba Shattered Horizon bez DX10 take nejede.Ja myslim ze Halo 2 rozhodne neni plne DX10 hrou(protoze hra vysla i na Xbox 360 a to je DX9 HW),spis to byl marketnin MS aby se Vista vice prodavala a neco jsem slisel kvuli sluzbe Games for Windows LIVE
To Dan666:díky za info, Shattered Horizon jsem neznal.
Nicméně i 2 hry za téměř 5 let jsou plivnutím do tváře inženýrů Ati i Nvidie a jejich snaze o pokrok na poli grafik ze strany vývojářů her . Připomíná mi to moto známé kuchařky: "at dělám, co dělám, výsledek mé práce stejně skončí v žumpě".
Nepojede !! Při spuštění na Ati kartě se objeví nápis přes celou obrazovku "Měli jste si koupit nVidii" .
Z článku snad vyplývá, že physx nebude klíčový a grafika je dělaná pro DX11, takže obavy zbytečné... I kdyby tam byl jen physx přes GPU tak grafiky nemaj sílu na to aby utáhly nádhernou grafiku a zároveň fyziku, která by byla opravdu zajímavá/užitečná.
na tuto hru se tesim a co se tyce te tesselace,tak s tech "fotek" se mi zda ze tam tesselace neni(hlavne u 2 foto-kulaty filtr plynove masky je nekolika uhelnik a je vydet uz bez zveceni a taky koleni chranic je taktez byjici do oci).Nicnene toto foto muze(je) byt jen s DX11(a bez tesselace)
nie vsetky screeny co sem DD dal su DX11.
DX11 screenshot je len ten treti.
cize dost onicom clanok DD. Dal si sem malo screenov a z nich 2 ani nejsu v DX11.
Ta Grafika je bestovní!!!Jaké je to ale rozlišení?Myslím že se 5970 pěkně zapotí...snad to nedopadne jako se Stalkerem...všichni se nan těšej...bohužel pro hraní v max je potřeba nadpozemské železo
Tak na metro se maximalne tesim a mam ho uz predobjednano.Ale dnes jsem konecne otestoval svoji 5970 "prvnim titulem,ktery skutecne vyuzije DX11",Alens vs Predator a musim rici,ze zlaty Assasin Creed s jeho zastaralym DX9. Teda tak skaredou grafiku jsem dlouho nevydel...Neni to spatna hra,ale grafika tak 4/10 a tesalace u par alienu,ktere v te rychlosti sotva postrehnu.Pro me zklamani roku.Dal jsem na DDworld a ocekaval pecku.
Tos hrál demo ? Jestli jo tak se nediv - demo je vykuchaný a vykastrovaný zároveň . A jestli taková bude i full hra tak se na Rebelion opravdu dost naštvu, protože by pěkně kecali. Odkaz
Proc demo?Plnou hru.Na steemu je to ke stazeni od vcerejsi noci.Jen me docela sere,ze jsem jim to zaplatil.Za takovou hru by meli vyvojari platit me,ze jsem vubec ochoten s tim ztracet cas.Jinak 5970 jsem nekupoval kvuli DX11,ale pro brutalni vykon ve vsem...Az vyjde fermi rad se ji ale zbavim.Zlata nvidia a jeji ovladace a vsechno.Ati mam cas od casu v compu a vzdy me ujisti,ze je to az ten druhy v rade.
Nikdy nedávej na předpovědi věštěné z koule...holt zbožná přání někdy nejsou na místě...rady tipu "kupte novou ATI " Hry se stanou realitou snad ostatní hry tvou Šupovku pěkně prověřej...jen ať to nedopadne tak že si naň zahraješ 4 hry za celej rok Nějaké ty AAA tituly určitě přijdou...otázka je kolik pak ale bude stát samotné hraní 1 hry...'Jinak je ale ta Karta opravdu KUS
Tak potom co jsem se děsně těšil na AvP a oni ho takhle neskutečně zmršili alespon nemusíme dlouho smutnit,METRO vypadá opravdu hodně dobře,už aby to tu bylo.
Bude to steam hra,super, budem mat krabicku a aj na steame, nic lepsie sa mi nemohlo ani stat )
THQ and Valve today announced an agreement to power the PC version of 4A Games' Metro 2033 with a collection of Steamworks features and to offer the title electronically to the 25 million-plus gamers playing PC games via Steam.
Metro 2033 is an upcoming action-oriented title with a combination of horror, survival, RPG, and first-person shooter elements. Based on the novel Metro 2033 by Russian author Dmitry Glukhovsky, the game is being developed by 4A Games in Ukraine.
All PC versions of Metro 2033 will be powered by Steamworks, providing gamers with auto-updating, Steam Achievements, Steam support for in-game DLC, and more.
"Metro 2033 is an incredibly rich experience featuring a truly unique setting, haunting atmosphere and cutting edge graphics," said Richard Williams, THQ Vice President of Global Brand Management. "By leveraging the power of Steamworks and the reach of Steam, we are able to provide an even greater gameplay experience and expose the game to millions of gamers around the world."
Metro 2033 is available for pre-purchase via Steam. Those who pre-purchase the game will also receive one free copy of Red Faction®: Guerrilla. The game is slated for worldwide release the week of March 15 at retailers and via Steam. More information about Metro 2033 can be found at www.Metro2033Game.com.
Steamworks is a complete suite of publishing and development tools -- ranging from product key authentication to social networking services -- offered free of charge to publishers and developers.
For more information, please visit www.steampowered.com.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!