Microsoft koupil HAVOK - přidá jej do DirectX12. Standardizovaný fyzikální engine pro všechny? |
|
|
Napsal Jan "DD" Stach
|
Neděle, 04 říjen 2015 |
Fyzikální Engine HAVOK patřil společnosti Intel. Nyní jej odkoupil Microsoft a má s ním plány.
HAVOK je jedním z významných samostatných fyzikálních engine, který se vedle upadajícího PhysX objevuje v herních enginech. Mnoho herních engine ale sahá k vlastnímu řešení. HAVOK se ale dočká zajímavé budoucnosti. Po několika letech pod křídly společnosti Intel jej totiž odkoupil Microsoft!
A ten s ním má velké plány. Nadále jej pochopitelně chce licencovat a poskytovat ostatním, včetně přímých konkurentů. Hlavně jej ale plánuje zařadit do DirectX knihoven, jinými slovy, součástí standardu API DirectX budou i základní fyzikální technologie založené na HAVOKu, což je velmi zajímavý vývoj věcí.
HAVOK má ze samostatných fyzikálních engine v současnosti asi největší pokrytí. Objeví se v mnoha blížících se herních titulech, včetně těch vůbec nejočekávanějších:
- • Star Wars Battlefront – Electronic Arts
- • Dark Souls III – BANDAI NAMCO Entertainment
- • Fallout 4 – Bethesda Softworks
- • Halo 5: Guardians – Microsoft Studios
- • Horizon: Zero Dawn – Sony Computer Entertainment
- • Just Cause 3 – Square Enix
- • Need for Speed – Electronic Arts
- • No Man’s Sky – Hello Games
- • The Division – Ubisoft
- • The Last Guardian – Sony Computer Entertainment
- • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – Ubisoft
- • Uncharted 4: A Thief’s End – Sony Computer Entertainment
Jsme zvědaví, jaká bude budoucnost samostatného HAVOKu, nicméně standardizovaný fyzikální engine, který by byl součástí přímo API, zní jako hodně zajímavá záležitost.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|
|
PC sestavy a výběr komponent
|