Microsoft oznámil DirectX 12 - API MANTLE zafungovalo. Podrobnosti Microsoft oznámí na GDC Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 06 březen 2014
altJe to definitivní, nové DirectX 12 je na cestě. Otázek je ale celá hromada.

 

 

 

API MANTLE parádně zafungovalo. Jak jsme se poměrně dlouze tomuto tématu věnovali před pár dny, tak se dnes potvrzuje. Microsoft oficiálně oznamuje příchod DirectX12!

Ještě nedávno se přitom MS nechal slyšet, že DX12 vůbec není na pořadu dne. Pak ovšem přišlo API MANTLE od AMD a nespokojených videoherních tvůrců, kterým došla trpělivost s tím, jak DX neefektivně nakládá s moderním HW a to jak CPU, tak GPU, kde jeho efektivita, jak názorně předvedlo API MANTLE, je skutečně mizerná. Microsoft tedy pod tlakem začal konečně něco dělat, už před pár dny se nechal slyšet, že API MANTLE přináší věci, kterými bude chtít MS zlepšit DirectX a jednou z hlavních věcí je podstatně větší využití výkonu procesorů a snížení zátěže na ně vlastním zatížením chodu samotného DX.

Novinek ale bude zapotřebí mnohem více. Není tedy divu, že nějaké případné DirectX 11.3 by nebylo dostatečně názvem vypovídající změnou. MS tedy oficiálně ohlašuje představení plánů pro budoucnost DirectX a to rovnou jeho verzi DirectX12, kterou ve spolupráci s partnery poodhalí na blížícím se GDC. Zajímavostí je, že k obvyklé trojici výrobců x86 CPU/DX GPU, tedy AMD, Intelu a NV, se přidává ARM výrobce QualComm! Také je zajímavé, že z této čtveřice poslední verzi DX11.2 podporuje AMD, Intel a také Qualcomm, ale ne NV, jejíž čipy zvládnout jen DX11.0. Tím se dostáváme k otázkám, které DX12 přináší - bude zapotřebí zcela nový HW a také zcela nový systém? Jak víte, tak plnou podporu DX11.2 Microsoft uměle omezil jen na Windows 8+. Uvidíme, na co vše MS na letos ostře sledovaném GDC (20.3.2014) odpoví.

Opět ale chválíme API MANTLE, je jedno, zda se prosadí, nebo ne, už jen tím, že donutilo MS s DirectX (i konkurenční OpenGL) začít opět něco na poli vývoji dělat, tak API MANTLE zafungovalo. Nicméně podle všech náznaků budou vylepšení DX trvat ještě hodně dlouho a mezi tím si stále více vývojářů her hledá k MANTLE cestu. Více o situaci v našem nedávném článku:

Doufáme, že DX12 bude v podstatě vylepšené DX11.2 o optimalizace výkonu CPU/GPU, aby jeho nasazení do reálných her bylo co nejrychlejší, bez nutnosti nového HW či SW. Na tom se asi všichni shodneme ...  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 14:50:30
avatar
Pozdě, ale přece. Škoda, že jim to musel někdo prakticky ukázat. Ikdyž se to všeobecně vědělo, že procesory (grafiky) nejedou optimálně kvůli SW a nevyužíval se jejich plný potenciál. A pokud chyběl výkon, tak se se to řešilo bohužel prakticky pořízením výkonějším HW což výrobcům nejspíš vyhovovalo
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 19:05:58
avatar
No Miki_79 jsem přesvědčen že to o té praktické ukázce byl jen překlep nebo ještě lépe řečeno že jste se neobratně vyjádřil . Jste přece dost chytrý aby jste věděl že to nemusel nikdo MS předvádět, protože jak jsou na tom s efektivitou DirectX MS dobře věděl. Já bych to napsal tak že Mantle prásklo veřejnosti jak by mohl vypadat výkon dnešního hardware ve hrách.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 12:12:40
avatar
Samozřejmě, že to Mrkvosoft věděl, ale nic s tím nemusel dělat dokud to prakticky AMD nepředevedlo veřejnosti v porovnatelných hodnotách (FPS) jim srozumitelným. Už to nebylo jen teoretické tušení, ale praktický fakt opřený o naměřené hodnoty
PS:ukázkově si předvedl jak se má reagovat pozitivně na předpokládanou mylnou interpretaci ostatních uživatelů, respekt
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Windows 8 2014-03-06 15:35:30
avatar
Ruku do ohně, že to bude podporovat od werze windows 8. takže mi se sedmičkama ostrouháme.
semtexxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 18:10:22
avatar
Tak to si píšte. Nič iné ani od mrkvosoftu neočakávam...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 19:08:01
avatar
Jo tak z toho mám také vítr.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 06:48:23
avatar
Proslýchá se, že W8 by měly vyjít ve verzi zadarmo s implementovanými službami MS. Tak snad tam nebudou nacpané moc násilně a systém nebude ořezaný o důležité funkce.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 09:53:28
avatar
Spíš bych to počítal, že to bude až u Win9
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vplyv na konzole 2014-03-06 15:45:07

Mňa by zaujímalo, aký to bude mať vplyv na nové konzole. Keď ich HW zvládne pracovať s Mantle. Mal by sa MS posnažiť, aby vedeli pracovať aj s DX12. Predsa len sa to týka aj jeho XBOX ONE.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 16:19:58
avatar
Určitě je to přínos a jsem za to rád.
Jen pro zajímavost udivuje mě,že zde stále čtu,že Nvidia umí jen DX11.0 ale všude když se koukám do obchodů, tak mají v popisu DX11.2. Jen se ptám nehledejte v tom nějaký chyták nebo tak něco. Jenom mě to mate trochu. Stejnak kupuju AMD grafiky již několik let
BezuchaR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11.x u současných nVidia kar 2014-03-06 17:21:18

U nVidia karet se to má tak, že vlastní grafický čip opravdu podporuje jen DX11.0, ale to co vyžaduje DX11.2 navíc se emuluje pomocí ovladačů, takže pro hry se to pak jeví jako plná podpora DX11.2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 17:30:12
avatar
nesmysl ... buď máš podporu DX11.2 nebo nemáš ... emulací podporu neuděláš a nemáě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 17:30:46
avatar
jednoduše ... píšou to protože buď neví o čme mluví, nebo záměrně lžou
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 07:05:59
avatar
To je dost silné vyjádření DD, máš pro toto své tvrzení nějaký důkaz?

Následuje citace z ofiko nVidia stránek, kde se mluvilo o Windows 8.1.
Citace:
Our GPUs based on Kepler architecture are ready for DX 11.2 and will immediately support these features. - See more at: http://blogs.nvidia.com/blog/2013/10/17/windows-8-1-2/#sthash.DX3Fymqz.dpuf


Takže?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 07:29:48
avatar
Takže asi tak: Ono je rozdíl jestli tam je napsané, že karta podporuje(compliant) nebo je kompatibilní (compatible)? Podporovat znamena HW a kompatibilní jen SW. Takže pokud by jsme uvažovali jak NVidia, tak každá karta 8.0 by byla i 8.2, 10.0 karta 10.2 atd. Právě to, co popisuje Nvidia, není ničím jiným než DirectX 11 hardwarem doplněným o DirectX 11.2 driver. Nvidii se zkrátka ze zpětné softwarové kompatibility nastavené Microsoftem podařilo marketingově vyrobit podporu určité funkce, kterou však hardware neumí.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 07:06:51
avatar
No přece čipy od NV nemohou být pozadu oproti AMD. Aspoň papírově ne
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 13:16:04
avatar
já nechápu, co s tím DX 11.2 všichni pořád máte. Tak Nvidia to řeší pomocí ovladačů a evidentně to funguje, to že její hardware nemá zabudovanou přímou podporu je jiná věc. Ale komu to vadí? Nefungují nějaké hry korektně, nebo spíš až bude nějaký titul s 11.2 (o žádném nevím) bude nějaký problém (dopad na FPS?..) dost těžko
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 13:33:27
avatar
HW podpora je HW podpora, ovladačema to nevyřešíš ... oficiálně podporu nemá což je samozřejmě chyba, zvlášť když nejen AMD, ale i Intel a dokonce i Qualcomm jsou schopni podmínky podpory splnit. Takže tohle máme ...
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 13:48:34
avatar
To si nejsem právě jistý, zda je to nějaká chyba. Můžeš mi napsat nějaký důvod, proč je to chyba? DX11.2 je tu už nějakou dobu a stále bez praktického využití. Jako to, že má nějaký výrobce v nějakém produktu něco co není využíváno, to pro koncového zákazníka není žádná přidaná hodnota. Vůbec ho to nezajímá. Je to pouze nálepka na krabici - toto podporujeme. A zákazníkovi je jedno zda to řeší pomocí HW nebo SW, dokud to nebude mít dopad na výkon/ využití, je mu to úplně fuk.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 14:30:47
avatar
samozřejmě, že je to chyba ... s tvým přístupem se divím, že se neptáš, zda vynález domu je k něčemu, když vlastně jeskyně úplně stačila ....
dr.coffee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 14:47:06
avatar
Aha no já se zase divím, že s takovým přístupem ti na tohle vůbec odepisuju. Srovnávat bydlení v domě a v jeskyni je opravdu trefné k DX11 a DX11.2., díky že jsi mi to vysvětlil.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 15:41:59
avatar
Jenže to on nedělá .

PS: Nefunguje edit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 16:18:49
avatar
evidetně ti zcela uchází poitna celé věci ... kdyby ne, nedivil by ses, proč je podpora DX11.2 dobrá ...
Alesseon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 17:59:01

Já mám pocit že Microsoft celkově teď má trošku problémy s tímhle, dokud komunita nezačala s tím nic dělat tak formát pro office, ODT, nebyl myslitelný (Tedy co vím z doslechu, sám moc MS Office nepoužívám), "Vždyť máme hlavní slovo, proč bychom dělali něco navíc"...
To samé s tím DX, mohli by na tom zapracovat mnohem víc a myslím si že by jim to jen přineslo něco dobrého než špatného... Vážně tuhle politiku moc nechápu, i kdyby chtěli vydělat, tak mi to také přijde takhle jako blbost..

Neříkám že do toho nějak extra vidím, ale to dění co je teď mi tak přijde...
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 18:58:57
avatar
Citace:
API MANTLE parádně zafungovalo. Jak jsme se poměrně dlouze tomuto tématu věnovali před pár dny, tak se dnes potvrzuje. Microsoft oficiálně oznamuje příchod DirectX12!

Skorej to dopadne tak ze MANTLE upadne s nadejou ze bude implementovany do DX12, ale pochybujem ze novy DX prinesie mensiu revoluciu, bude to skorej mensia evolucia, nieco ako DX10-DX11. Manazment takychto firiem je nazoru ze racej 5 mensich evolucii ako 1 revoluciu, neni to tym ze by sa tomu nerozumeli ide o cisto ekonomicku stranku.

Citace:
Opět ale chválíme API MANTLE, je jedno, zda se prosadí, nebo ne, už jen tím, že donutilo MS s DirectX (i konkurenční OpenGL) začít opět něco na poli vývoji dělat, tak API MANTLE zafungovalo.

je jedno zda se prosadi? to jak keby napises ze sa asi nepresadi. Donutili iba MS vydat skorej DX ako bolo v plane, a silno pochybujem o nejakej radikalnej zmene, bude to len zmena aby sa nepovedalo

AMD malo asi len 2 moznosti:
1. pretlacit MANTLE aspon do par hier a ukazat realny prinost a ukazat na to ze je vykonu dost len je nevyuzity, to by bolo za cenu ze by to aj tak nikdo moc nechcel kedze NV, MS, aj vydavatelia by boli proti (seci kvoli ziskom)
2. alebo to hodit do standardu typu DX, kt. sa urcite presadi lebo budu vs. spokojny ale efekt. povodneho MANTLE sa utlmi co najviac sa da
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-06 19:23:36
avatar
Na Mantle a nebo DirectX ve jeho duchu mají především zájem vývojáři. To totiž umožní si hru zahrát i s železem s kterým by to jinak byl velký problém, což v překladu znamená noví potencionální kupci a to nemluvím o dobré image kterou si tlačením nového API mezi hráči získají. Pověst studia kterému leží na srdci problémy hráčů není k zahození.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 06:52:20
avatar
Že DX11.2 nejede na Nvidii? Žádná škoda, stejně vyžaduje "nepovedené" W8 :-)
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 07:12:20

Já se nedivím že se Microsoft najednou rozhoupal něco dělat, takhle alespoň mají ještě nějakou šanci pár W8 prodat.. . Celkem dobrý tah jak se zbavit nechtěného..
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - w8 2014-03-08 11:54:16
avatar
Uved me par duvodu nepovedene W8??? A s listou START a METREM se jdi bodnout, to je ciste neschopnost se ucit nove veci..Uved me neco opravdu nepovedeneho na W8 neco co tam nejde nejede atd..
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-03-07 17:29:23
avatar
Nech si strčí Mrkvoshit celý DX12 DOPRDELE !!!!!!!!!!

Načo mi je !??!?!?!? Na P.R.D. tak akurát !!!!!

Lebo keď ho vydajú tak zase bude treba nové grafiky na ktorých pofachá !

Som 100% za API MANTLE - jednoducho preto že ide na terajších grafikách...BEZ NUTNOSTI ZASE UPGRADOVAŤ ! Peniaze naozaj nes**em...
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - maxsenz 2014-03-08 11:50:59
avatar
Nj at jdou doprdele ale porad BF4 na DX je naprosto stabilni kdezto na mantlu to ma propady fps az hruza nemluve o BF4 prestal pracovat..Po zapnuti DX je klidek..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 81x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 87x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 801x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1455x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6