Je to definitivní, nové DirectX 12 je na cestě. Otázek je ale celá hromada.
API MANTLE parádně zafungovalo. Jak jsme se poměrně dlouze tomuto tématu věnovali před pár dny, tak se dnes potvrzuje. Microsoft oficiálně oznamuje příchod DirectX12!
Ještě nedávno se přitom MS nechal slyšet, že DX12 vůbec není na pořadu dne. Pak ovšem přišlo API MANTLE od AMD a nespokojených videoherních tvůrců, kterým došla trpělivost s tím, jak DX neefektivně nakládá s moderním HW a to jak CPU, tak GPU, kde jeho efektivita, jak názorně předvedlo API MANTLE, je skutečně mizerná. Microsoft tedy pod tlakem začal konečně něco dělat, už před pár dny se nechal slyšet, že API MANTLE přináší věci, kterými bude chtít MS zlepšit DirectX a jednou z hlavních věcí je podstatně větší využití výkonu procesorů a snížení zátěže na ně vlastním zatížením chodu samotného DX.
Novinek ale bude zapotřebí mnohem více. Není tedy divu, že nějaké případné DirectX 11.3 by nebylo dostatečně názvem vypovídající změnou. MS tedy oficiálně ohlašuje představení plánů pro budoucnost DirectX a to rovnou jeho verzi DirectX12, kterou ve spolupráci s partnery poodhalí na blížícím se GDC. Zajímavostí je, že k obvyklé trojici výrobců x86 CPU/DX GPU, tedy AMD, Intelu a NV, se přidává ARM výrobce QualComm! Také je zajímavé, že z této čtveřice poslední verzi DX11.2 podporuje AMD, Intel a také Qualcomm, ale ne NV, jejíž čipy zvládnout jen DX11.0. Tím se dostáváme k otázkám, které DX12 přináší - bude zapotřebí zcela nový HW a také zcela nový systém? Jak víte, tak plnou podporu DX11.2 Microsoft uměle omezil jen na Windows 8+. Uvidíme, na co vše MS na letos ostře sledovaném GDC (20.3.2014) odpoví.
Opět ale chválíme API MANTLE, je jedno, zda se prosadí, nebo ne, už jen tím, že donutilo MS s DirectX (i konkurenční OpenGL) začít opět něco na poli vývoji dělat, tak API MANTLE zafungovalo. Nicméně podle všech náznaků budou vylepšení DX trvat ještě hodně dlouho a mezi tím si stále více vývojářů her hledá k MANTLE cestu. Více o situaci v našem nedávném článku:
Doufáme, že DX12 bude v podstatě vylepšené DX11.2 o optimalizace výkonu CPU/GPU, aby jeho nasazení do reálných her bylo co nejrychlejší, bez nutnosti nového HW či SW. Na tom se asi všichni shodneme ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|