Hráči se sabotují sami. Na mikrotransakce se nadává, ale spousta hráčů za ně prostě platí.
Další a další herní vydavatelé zveřejňují hospodářské výsledky a za rok 2017 z nich jasně vyplývá, že mikrotransakce prostě fungují. I když jsou trnem v oku každému slušnému člověku a hráči, nadává na ně kde kdo, evidentně spousta hráčů je využívá a sype vydavatelům obrovské peníze. Tak velké, že například u Activision na nich v roce 2017 vydělali 4 miliardy dolarů! To je více než vydělal prodej samotných her u stejného vydavatele.
Zlatý důl jsou zejména mobilní hry, kdy i proto se objevuje stále větší počet běžných PC a konzolových her, které se snaží agresivní mikrotransakční politiku z mobilních her do klasických her protlačit. Naposledy to vyzkoušelo EA u Battlefront II a zatím neuspělo.
Bohužel Pay-to-Win systém bude pronikat do dalších a dalších her. Mikrotransakce jsou pro vydavatele natolik výnosné, že se kolem nich bude točit vývoj her a hry budou designovány právě s ohledem na to, jak z hráčů vytáhnout další a další peníze, což nepochybně povede k řadě herních zklamání. Jediným pozitivem je, že na mikrotransakce a lootboxy se začínají zaměřovat i úřady a v řadě zemí jsou tyto věci aktuálně pod drobnohledem a zkoumáním a uvažuje se o jejich zákazu, či regulaci. Je tak možné, že řadu budoucích, klidně i singlplayerových her vydavatelé budou stavět jako online službu s placenými bonusy a prvky, jako to známe z MMO her.
Každopádně hráči si v tomto případě silně škodí sami sobě. Část z nich kritizuje mikrotransakce, které kazí hry a druhá část je využívá a umožnuje vydavatelům dosahovat pohádkových zisků. Zkrátka bude hůř a každý kdo využívá mikrotransakce a platí extra tak situaci pro všechny i sám sebe zhoršuje, protože tvůrci z nás budou tahat peníze víc a víc.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|