Nechat děti hrát videohry je, jako jim dávat drogy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 27 květen 2010
altNení to tak absurdní, jak to zní a bohužel to je skutečnost …

 

 

 

Na rovinu říkám, že počítačové hry mám rád, asi jako řada ostatních, kteří se na DDWorldu.cz pohybujeme. Nicméně to nám nezabraňuje vidět věci reálně. Ve významných novinách se objevil článek s poměrně alarmujícími zjištěními ohledně návykovosti počítačových (v zahraničí spíše konzolových) her. Hlavní větou pak bylo tvrzení, že nechávat hrát bez omezení hry malé děti, je jako jim dávat drogy. Dvě hodiny hraní videoher je jako dávka kokainu.

Teď se asi některým chce autorovi této věci chtít říci, nebo dokonce udělat nějaké nepěkné věci, pravdou však je, že má bohužel pravdu. Jistě, podobné výkřiky tu byly v minulosti o TV a jiných věcech, jenže na rozdíl od všech ostatních věcí a negativní vliv TV se také projevil, jsou videohry dnes velmi rozšířené dostupné a mnohé děti nic jiného neznají. Alarmující čísla, že 3 z 5 16letých hrají hry v míře, která ohrožuje jejich zdraví, ale i vývoj, nelze banalizovat. Případy, kdy už ale i mladší děti zanedbávají správný životní styl, školu a všechno možné, jen aby si mohli hrát, nejsou také ničím výjimečným. Jistě znáte příklady z vlastního okolí.

Nelze tedy nad podobnou věcí mávnou rukou. Samozřejmě podobný problém existuje i mezi dospělými a jmenuje se gambling aje to v podstatě to samé. Bohužel dnes se problém rozšiřuje na čím dál mladší děti, a nedá se spoléhat na to, že z toho vyrostou. Takže ano, možná je srovnání hraní her a podávání drog dítěti extrémní, ale stejně tak je extrémní ten problém, na který se tímto poukazuje a který nelze banalizovat.

Osobně jsem pro přísnější regulaci videoher a výrazné omezení přístupu k nim pro mladší 18ti let. Možná by to i obecně prospělo kvalitě her, kdy mnozí tvůrci sice prohlašují, že jejich hry jsou dělané pro dospělé publikum, ale herně a obtížností jsou tak pro 10leté. Samozřejmě omezení přístupu k hrám pro mladší 18let se snadno řekne, ale hůře udělá. Dokud budou mladší ročníky ovládat PC a přístup ke hrám lépe než rodiče a zákonodárci, těžko se něco takového může kdy prosadit. Můžeme zkusit apelovat třeba už na 15leté, aby se zamyslely nad tím, zda strávit celé odpoledne každý den po škole až do noci u videoher, je to pravé ořechové, ale asi si umíme představit ten pohled a reakci, se kterou bychom byly odpálkováni …

Hry jsou samozřejmě fajn, nejsou všechny škodlivé, ale všeho má být s mírou a zjevně značná část lidí tu správnou míru nezná a to je základ problému. A nejsou to jen hry, ale i jiné moderní společenské drogy – alkohol, tabák, peníze, Internet, DDWorld … :)

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:36:08
avatar
No něco takového už jsem někde četl. Ale nechápu jak někdo může přirovnávat hraní video-her k drogám společné mají závislost. Řešením není dětem počítač zakázat, ale přesvědčit je že hraní her není celý život a ukázat jim také něco jiného než jen počítač nebo herní konzole
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:34:48
avatar
Já to vidím tak, že 2 hodiny u PC s hrou určitě nejsou rovnako 1 dávce kokainu. Když to někdo zakáže, tak tím větší vliv to začne mít. Koneckonců "zakázané ovoce nejlépe chutná." Kdybych byl rodič, raděj budu když dítě bude u PC 4 hodiny, než kdyby jelo v drogách. I mě a to mi není moc PC prostě po určité době, kdy se mi dá volná ruka nebaví. Raděj to pak vypnu a zajdu ven, do čajovny nebo si číst knihu a čas od času zajít do divadla nebo kina. U pc jsem já osobně asi velmi mnoho. Ale některé hry (bez čj nebo tak) mi pomohli trochu s anglinou :-) A nevím, zda se o "mě" když sem u PC denně 4-6 hodin s toho tak 3-4 hodiny (občas podle nálady) hraju třeba s kámošem nějakou strategii po netu, jestli jsem gambler. Podle mne nejsem - gambler - chrobný hráč.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 18:53:54
avatar
myslim ze 2 hodinky denne je uplne v pohode, horsi by bylo kdyby jedinec travil napr. cele odpoledne nebo nedej boze celou noc a pres den spal. To uz je pak alarmujici ale i z toho casem zrejme vyroste, ale ze zavislotosti na drogach se dostava podstatne hure.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 19:51:07
avatar
co je spatnyho na tom spat pres den?ja to takle delal na vysoky, akorat se vicemene pravidelne stridal herni vecer s chlastacim do skoly sem nechodil temer vubec dycky akorat prvni prednaska a pak povinna cviceni (max 4-6h tydne, nekdy jen jednou za dva tydny), ktera byvala vetsinou rano. tak sem tam sel nekdy jeste pripitej a spal az kdyz sem se vratil
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:06:11
avatar
treba to ze nase telo ani mysl na to neni stavena a po delsim casem to muze mit trvale nasledky. Nejsme prece zadny netopyri
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:00:14
avatar
Přesně tak, u řady drog si člověk vytvoří i fyzickou závislost, pak může mít člověk hodně nepříjemný až smrtelný absťák, s psychickou závislostí stačí na delší chvíli přestat a i když je to nepříjemné, tak se to dá přežít bez problémů a člověk je pak zdravý jako dřív.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:10:02

zdravý jako dřív je nepřesné. I psychická závislost, potažmo lehké drogy dokáží zanechat pěknou neplechu v psychice.
Jak u koho samozřejmě
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:18:29
avatar
trava je podle me uplne neskodna...jak sem chodil na stredni tak v okruhu mych znamych hulil skoro kazdej a vsichni kdo nepresli na neco tvrdsiho a o kterych jeste vim neco, tak sou uplne v poho...pokud to clovek ma v hlave aspon lehce v poradku tak to s nim nic udelat nemuze...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:48:33
avatar
problém je, že teda alespoň z mých zkušeností ti hardcore huliči dost často na něco tvrdšího přejdou
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 21:01:49
avatar
no ja vim jen o dvou co presli a na tech se pak piko dost podepsalo, jeden z nich mel byt i zavrenej. a par lidi to tenkrat zkouselo, ale z celkovyho poctu to bylo fakt minimum. mozna mam trochu zkreslenej pohled tim, ze jsem zadny takovy lidi ani nechtel znat jestli je jich dnes vic, to ti rict nedokazu, prece jenom je to peknejch par let co sem byl na stredni. ale zas je taky asi fakt ze ta "kvalita" travy a vubec i vsech drog udelala za tu dobu urcite slusnej krok dopredu.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 23:22:01
avatar
dovolim si pripisat moju skusenost ... hulim od svojich 14tich, mam 24, zaroven som vyskusal kadeco ine, vratane svinskeho pika, a mozem povedat, ze ma nikdy nelakalo tomu prepadnut, dnes som clenom Mensa(zvaz nadpriemerne inteligentnych ludi) nie ze by som sa chvalil ze som tam pospajal par obrazkov na cas, len som chcel poukazat na fakt ze to, ze niekto huli 10 rokov od skoreho veku este neznamena ze si nepamata kam vecer zaparkoval auto ale suhlasim, pikeri s narkomanmi su najhnusnejsi, su to slabsie clanky spolocnosti, ktore musia padnut ... ci za to mozu alebo nie je uplne jedno ... su v tom a nechcu ist von.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 04:32:28
avatar
no ja neviem ale ja som poznal viacero ľudí, čo sú na tráve a i poznám a rozhodne sa to na nich nijako nepodpisuje...keď sú zhúlený, tak akoby im unikal svet a realita, sú nenormálne pokojný, ale to akoby preto, že im v hlave neprúdia žiadne myšlienky...teda rozhodne som nikdy nemal pocit, že by sa tráva nijako nepodpísala na inteligencii človeka, ale skôr naopak...možno sa mýlim, ale veľa vlastných skúseností mi hovorí za...a myslím, že pre mňa to je ľahšie zhodnotiť, ktorý sleduje nejakého závisláka na tráva od jeho začatia s týmto "koníčkom" a som rozhodne presvedčený, že im postupne ubúda jedno koliesko za druhým...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:14:25
avatar
Taky jsem hulil od 15 do zhruba 22 ostošest, ve 21 jsem dokonce dělal IQ test na škole do Menzy a udělal jsem taky úspěšně. Ale v Menze nejsem. Ale tak nejtvrdší co jsem zkusil bylo Éčko a to nemyslím ty kofeinové tablety co jsou dnes všude, ale s opravdu solidním obsahem MDMA. A dnes nekouřím vůbec nic a ani alkohol skoro nepiju. Za rok tak pár piv nebo pár panáků, ale tím to hasne. Taky mě na tvrdých drogách nic nelákalo. Možná to bylo tím, že už jsem svou drogu měl a to byly počítačové hry a ty mě dá se říct taky tak nějak ve 22 přestaly bavit.
mamlasos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:44:18
avatar
Někoho přestanou hry bavit (jenom) hrát a začne je dělat.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:59:48

Tráva je neškodná, proto je taky hodně lidí kteří by ji udělali legální, jenže banda tupouni ve vládě jsou tak nějak z principu proti. (možná aby vypadali slušně )

Co se týče zkušenosti z drogama nechci se nějak vychloubat Co se týče "nebezpečných" drog tak jediná nebezpečná pro psychiku je asi LSD, ale jen ve větší dávce a pro psychicky labilnějšího člověka. Jinak stav na LSD bych přál zažít každému ( a to nemluvím o halucinacích, to je jiná káva ).

K článku, jak drog, tak her, všeho s mírou.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:15:07
avatar
Jenomže jaksi tady neni zmíňeno že ty udajní mladý gambleři by stejně podlehli něčemu jinýmu. Sou to prostě slabý jedinci. Jinak dál by mě zajímalo jak v této problematice se lyší Počitačová hra a konzolová. Že i v takovýchto případech to autor zmíní, to mi teda zůstává rozum stát. Ano pokud je někdo závislý na Wii, tak předpokládám, že by rodiče měli uvažovat o kariéře sportovce...Každopádně tak či tak, za všechno můžou rodiče, oni mají být těmi co děti navedou a ukážou jim o čem ten svět tady je, nikdo nemůže vynit nějakej druh zábavy, že se na tom někdo stává závislý...
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:43:15
avatar
Kdyz se rodicum nechce neco delat s jejich detma a radsi je nechaji cely dny sedet u pocitace a nevadi jim to, asi maji neco lepsiho na praci nez se starat o svy deti, tak je to chyba rodicu. Kdyby nebyly hry, tak by se to svadelo treba na spatny party se kteryma se schazi. Hry jsou mozna jako drogy, kdyz jsou nahrada za drogu jmenem rodina. To je z věkem přejde. Gamblerstvi je trochu jina kategorie zavislosti.
pyromanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:58:38

Njn, nenadelas nic... Kazdej ma naky zavislosti... Mozna ten pocitac je preci jen lepsi nez skoncit jako MUK
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:01:47
avatar
Ja myslim, ze problem je hlavne v rodinach. Su to rodicia co sa nahanaju za prachmi, su to rodicia, ktory sa nevenuju svojim detom a nechaju ich radsej sedet pred telkov alebo im daju hernu konzolu nech si ich zhodia dole z krku. Potom ake navyky si moze dieta vytvorit? Jednoducho rodicia by nemali byt lenivy a mali by ist svojim detom prikladom ci uz v traveni volneho casu, sportom alebo budovanim si vzajomne lepsieho citoveho vztahu! Lebo to sa vrati za par rokov -> potom rodicov sup do domovu dochodcov, v horsom pripade bum z domu na ulicu a dovidenia!
pyromanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:06:14

Nvm. treba me rodice sli prikladem / denne sportuji, netravi zbytecne moc casu u tv/pc... je to zbytecna ztrata casu, pokud teda samozrejme neco nepotrebuji/, presto jsem mel obdobi, kdy jsem proste nechtel nic delat. jen hrat hry.... 13-16 rok... dejme tomu... pak jsem se uvedomil... a opet se zacal chovat normalne..)) Zalezi asi na kazdem jedinci... jak se k tomu postavi
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 18:18:35
avatar
Já měl podobný problém . Je mi 16 a asi tak od 12 do 15 roku jsem byl opravdu "pařan" . Nejhorší bylo že sem nehrál singlplayery, ale multiplayer (konkrétně COD2 a COD4 chvíli i COD5) který nedohrajete a nezkusíte něco jiného, nebo rovnou nepřestanete hrát. Dalším velkým rizikem u multiplayeru je že pokud ho opravdu hrajete často a máte i potřebný HW tak je samozdřejmé že se lepšíte a tím vás to i víc baví a to ani nemluvím o progamingu, kam když se dostanete, tak přeci nejste závislák, ale progamer a to je někdo . Tím si velice dobře hájíte všechen "propařený" čas sám před sebou. Ale také jako u kolegy v příspěvku nademnou se to najednou zlomilo a hrát sem přestal. Najednou se mi začala zdát i příroda hezčí (všechno je více detailnější než ve hře ). Samozřejmě občas si také něco zahraju, ale už do toho nejsem tak zažranej, jako sem býval. Bohužel před nedávnem začal hrát hry můj devítiletý bratránek, k čemuž jsem ho částečně přivedl já a teť si to i vyčítám a snažím se mu to i nenásilnou formou omezovat (hraní na vojáky, nebo sport, triky (kouzla), nebo cokoliv bez pc. Na něm je vidět jaký sou hry svinstvo, hraje prakticky cokoliv ať už nějakou stupidní kravinu na mobilu nebo na pc, hlavně když hraje. Jen doufám že ho to přejde stejně jako mě a začně si uvědomovat jak je skutečný svět zajímavější a "detailnější".
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 22:13:22
avatar
Mna každa MP hra vzdy po urcitom case prestane bavit a tym to hasne. Donekonecna hrat nejaku MP hru proste nie som schopný.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:22:20
avatar
Jo no. Svět je mega ultra hi-res enabled a mega ultra details enabled. Tak už ty low-res a low detail světy moc nelákají.
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:08:41
avatar
U malých dětí je to chyba rodičů, že na své dítě nemají čas a u těch starších je to sice těžší, ale jako rodič bych si měl vědět rady i tak, sice snadno se radí a hůř dělá, ale jako rodiče máme jít dětskám příkladem.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:25:35
avatar
Tak něco na tom bude, vždyť získat závislost lze na spoustu věcí. Z téhle zprávičky má určitě DD radost když je tak halasně proti konzolám . V příští generaci konzol by bylo třeba aby měly CPU na způsob Cellu a výměnný grafický modul a bylo by po starostech se zastaralou grafikou. Po pár letech by výrobce prostě vydal nový grafický modul, ten by se v konzoli jednoduše vyměnil a bylo by...
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:29:35
avatar
Osobně jsem si vypěstoval závislost na čtení magazínu DDWorld a teď se toho nemohu zbavit, ať dělám, co dělám.
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:30:39

Urcite je to ve spravnem clanku?
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:28:11
avatar
Za správný duševní a tělesný vývoj dětí odpovídají rodiče a k tomu zřízené ústavy (škola, pasťák, věznice pro mladistvé, apod. ), tj. jestliže tedy tyto instituce dostatečně nechrání nezletilé před svinstem zvaným počítačové hry, které lze přirovnat ke konzumaci tvrdých drog, pak se dopouštějí trestného činu a měly by být tvrdě a nekompromisně potrestány (doporučuji devítiocasou kočku či natahování na skřipec).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:24:16
avatar
Citace:
Za správný duševní a tělesný vývoj dětí odpovídají rodiče a k tomu zřízené ústavy (škola, pasťák, věznice pro mladistvé, apod.)

LOL
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:42:05
avatar
Chodim na SPŠE a musim rict ze je to smutne kolik lidi/deti potkavam na ulickach ksoly ve vychrtlem obliceji nevidim jediny naznak svetle hende barvy pigmentu ruce tenke jako sklenicka a k tomu ty hrozny knirky.... Proste sme na tom spatne dit ty kluci udelaj 20 kliku a pak 3 dny pisou na Facebook jak moc je boli ruce . Pritom kdyz sem se s jednim takovym klukem bavil tak rikal ze do 14 byl ok ale pak zacal hrat kamosi na nej zacali kaslat no a ted v 17? Prej ze by klidne i sel ven ale nema s kym a ani nevi co by delal!!! Fakt hruza
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:38:10
avatar
Já jsem taky vychrlí, nejsem teda tak bílej a občasné věci na TV mi dělaí taky problém, ale nestěžuju si tak moc. :-)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:27:59
avatar
Já nějaký vychrtlík nejsem, ale jsem bledý taky jako stěna, protože jsem celý den zalezený v kanclu/serverovně.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:26:13
avatar
Si myslíš, že udělají 20 kliků. Ti jsou rádi, když udělají jeden.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:03:17
avatar
tak jak se rika kdo si hraje nezlobi ja osobne hodne rad hraju, ale kdyz je venku hezky vypinam pc a jdu ven..preci nebudu zavrenej doma...skocim si na terasku, kde slunko prazi cely den, naucim se neco do skoly, dam si pivco dve a jsem spoky..navic jeste delam 3 bojovy sporty takze vyziti mam az az...a rozhodne bych trenink nevynechal kuli hrani/chlastani apod..to by musel byt sakra vazny duvod jenze dnesni mladez je holt jina..
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:06:59
avatar
Kolem 12 - 17ti jsem hrál víc, jak 4 - 5 hodin denně
Pak hry nahradil internet.. občas ve větší míře

Čas neůprosně odtikává. A nainstalovat své ratolesti program, který bude monitorovat a regulovat čas ztrávený na PC
Hry (2 hod/denně)
Internet (1,5 hod/denně)

Plus nějaký účinný filtr na Emo blogy.
A byla by spokojenost.
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:45:18
avatar
A Porno povolit?
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:26:19
avatar
Samořejmě
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:52:40
avatar
hlavně bacha na dětské porno
mrkněte na tohle video: Odkaz, pěkná satira o cenzuře internetu
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:09:46
avatar
Safra, více pozornosti, bugy jsou už i v nadpisu .
Jinak, jsem "feťák" ... co se dá dělat. Kdybych čas strávenej hraním věnoval kytaře, tak už bych byl dávno ufetovanej hardwarovejma drogama .
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:39:30
avatar
Kdybych já hrál na kytaru tolik co sem nahrál třeba u CSka nebo tak :-D tak je ze mě metalové hero jak z AC/DC :-D
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:13:06
avatar
relax je to dobrej.. ale všeho moc škodí...
Anonymní  - 8 2010-05-27 16:13:48

hi...
hraju tak v průměru 4-7 hodin denně a hraju proto, že nemám co dělat. Když jsem doma tak jdu radši na tenis nebo kolo, ale ne sám. To je nuda. A většina lidí, když jim zavolám at jde se mnou tak nejde, nebo jde až dohraje .))

Fu IT vejšky. Je to tu samej blázen a ti co nebyli odpadli.

... musím si vzít prášek.
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:17:09

to je dobra somarina, tu nejde o tie hry, ale o vychovu dietata, ked si to rodic normalne vychova, tak to decko tiez nebude take stupidne, ze to bude stale drtit nieco. samozrejme, ze v detstve to je dost zabavne, ale bude sa venovat aj inym aktivitam...a podobne somariny, ze v tej hre sa zabija, tak potom nejaky curak v amerike vykilluje triedu na skole alebo co...vsetko to hadzu na hry...no pri tom chcu zakryt svoj vlastny bordel, ze ked niekto decko zanedba...za to nemoze hra...ale okolie v akom sa nachadza spolu s ludmi...rodicia a vychova...tak nech idu do riti co pisu taketo recenzie...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:29:59
avatar
No nevim..

..v mládí sem hrál jak to jen šlo. Ve stáří, jak když to najdu. Jo dělam i něco jiného, když zrovna je co a jak (a s kym). Ale to nic nemění na tom, že hraju docela rád..

Jinak, pokud bych měl u potomka volit "heroin vs WoW" .. tak snad radši to WoW.
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2010-05-27 16:45:39

Už jsem to někde četl a můj názor je, že zakozovat hry je ucčitě blbost, ale hrát jen s mírou, takže pojď Mirku
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 17:11:36
avatar
Je to v kazdem z nas, jak se s tim vyrovname. Nekomu opravdu staci malo a je zavislak jak Brno (na cemkoliv), ale s vetsinou lidi to nic nedela. (myslim dospele) a na deti tu jsou snad rodice! Bud je u toho nechaj sedet cele odpoledne nebo proste jinak zabavi.

PS: kdyz sem byl malej, nebyl problem se sam venku zabavit. ale dnes clovek slysi: ja ven nejdu, tam nikdo neni apod. Hruza
milwien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 17:25:31

Niektori moji spoluziaci vynechavaju skolu a paria doma WoWko Ja som tiez hraval MU online a bol som na tom doslovne zavisly ani von ma nemohol nikto vytiahnut, ked som to prestal hrat a zacal chodit von bol to uplne iny zivot a vtedy som si uvedomil, ze som stratil 1,5 roka zivota pri blbej hre namiesto toho som mohol chodit von s kamaratmi a inak sa zabavat. Som rad, ze som si to uvedomil, teraz si to uz neviem predstavit sediet cely den pri jednej hre.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:40:59
avatar
S kamaratmi? Snad s kamaratkami, nie?
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blábol 2010-05-27 19:11:50

Prosím pana autora, aby smazal tuhle inkriminovanou větu: "Osobně jsem pro přísnější regulaci videoher a výrazné omezení přístupu k nim pro mladší 18ti let." Je to za prvý jak vystřižený z programu politický strany (ty by taky fut něco regulovaly, nakazovaly a zakazovaly) a za druhý naprostá cypovina.

a) za děti jsou odpovědni rodiče. Pokud si capart zkurví mládí a podlomí zdraví 12hodinovym vysedávánim u digitálního onanovátka, je to jen a pouze jejich chyba a na zanedbání výchovy jsou jasný paragrafy.

b) pokud začneme víc regulovat (nevím sice jak by to šlo udělat, ale budiž), podpoříme tím jen a pouze nelegální scénu, která krom prolamování instalačních kódů začne vydávat cracky na rodičovské klíče nebo jak tu ptákovinu pojmenujeme. Takže to celý dopadne jak se slavnýma protipirátskýma opatřeníma.

c) co se týče starších a dospělejších "progamerů", uvědomme si, že nikdo nemá právo nikomu co kecat do života (v rámci zákonejch norem samozřejmě). A pokud se dotyčnej jedinec rozhodne dobrovolně vyčlenit z fyzické společnosti a vnořit se do videoher, prosím, jak je ctěná libost. Ale ať pak neleze za doktorama, že má atrofovaný svaly a v prdeli oči a prosezenej zadek a ať s tim něco dělaj a ať to platí stát. Prdlajz, co sis nadrobil, to si vyzobej.

Proč tak nakvašeně: podobnejch výkřiků "jsem pro přísnější regulaci tohohle či támhletoho" se dycky chytne nějakej chuj, kterej vycítí šanci si nahrabat moc/prachy/oboje, protlačí to do médií, naši skvělí zákonodárci si na tom přihřejou politickou polívčičku a než se nadějete, půjdou všichni WoWkaři na nucenou převýchovu do Jáchymova. A to snad nikdo nechceme.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 19:33:42
avatar
Citace:
Dvě hodiny hraní videoher je jako dávka kokainu.

Přesně nejde poznat, jestli je to ještě ze zahraničního článku, nebo z tvé hlavy:
DD, ty si někdy měl kokain?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 19:55:41
avatar
To ej ze zahraničního článku, ovšem je to neskutečný blábol...tedy když sek tomu nedoplní milion podmínek a upřesňujících formulací Protože člověk by po 12 dávkách kokainu na tom byl výrazně hůře než po 24 hodinách hraní, stejně tak když někdo bere kokain a jiné drogy denně tak po pár letech se to na něm podepíše, ale většina hráčů co znám ty dvě hodiny denně je schopná dát a přitom zcela normálně fungovat.

Jinak imho počítačové hry jsou na tom, co se závislosti týká podobně jako televize, facebook, blogování, čtení knih, jedení jídla, sbírání známek, sportování a vůbec cokoli člověk dělá ve volném čase pro zábavu se může změnit v návyk a drogu...nicméně problém je v pár jedincích a ne v počítačových hrách (to ostatně platí i pro kokain a další drogy).
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 19:59:22
avatar
Tak hlavně psychická závislost na kokainu se pomalu nedá s ničím srovnat Je to blábol, jak říkáš, a nevím, proč někdo vůbec takový kecy vypouští.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:13:21
avatar
imho facebook je mnohem horsi nez jakejkoli crack pernik ecka whatever...
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:19:06
avatar
Jak pro koho... facebooku propadne určitá část obyvatelstva. Já taky hrál Mafia Wars, ale v určitej moment mě to prostě přestalo bavit. Zato znám lidi, kteří kvůli tomu spěchají domů, aby si v deseti podobných hrách "postavili"
Ovšem je to jen hrátí. Nesouhlasím, že by tohle mělo něco společnýho s fetováním.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:03:41
avatar
Zas britští vědci mysleli a vymysleli ho*adinu jako obvykle, to musí být práce jak prase, vymýšlet si statistiky a dostávat za to peníze, kdy nabírají nováčky, hned se hlásím
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:54:27
avatar
však ne nadarmo se říká: věř jen těm statistikám, které si sfalšuješ sám
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 21:08:24
avatar
Podla mňa je to všetko o prístupu rodičov. Kúpia decku počítač a nemusia sa mu venovať. A pokiaľ decko nemá ani žiadnych kamarátov a žiadne iné záľuby, tak to potom hranie počitačových hier naozaj môžme prirovnať ku drogám.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 21:34:40
avatar
Já jak jsem byl malý tak jsem byl taky závislý na hrách - jako je fotbal, pexeso, házená, karty, ale nejhorší ze všeho bylo to, že jsem ani nechtěl jít domů jak jsem byl natom závislý!!! A postupem času se k tomu přidal i počítač. To byla teda závislost a pokud to někdo srovnává s kokainem tak jakto, že už nejsem mrtvý? Nebo mi chce někdo tvrdit, že po 25 letech užívání kokainu může někdo ještě žít. Mezitím vystudovat vysokou a dělat elektroprojektanta? Takovým blábolům ani my feťáci nevěříme
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 21:43:32
avatar
Podobne prohlaseni bych teda od tebe necekal DD, posledni dobou mas nepekne tendence stavet se do role soudce misto komentatora, ktera ti prislusi spise.

Jsem velmi dobre obeznamen s problematikou drog i videoher a to jak z urovne technologicke - teoreticke, tak i z urovne prakticke - uzivatelske. Nelze hazet vsechny videohry/drogy do jednoho pytle, pokud se toto zacne dit, maji mravokarci dalsi duvod proc plivat na videohry a potom i zpetne na drogy, ktere si to nezaslouzi.

I kdyz parelely mezi temito tematy jsou velice blizke... :

Na jednom konci pomyslneho spektra stoji hry, ktere rozviji tvorivost, kombinacni a strategicko-takticke schopnosti (paralelne marihuana), dale pokracujeme pres zabavne hry, ktere nijak neskodi a pri jejich hrani se cloveku rozhosti na dusi i tvari zasneny usmev (World of Goo, LittleBigPlanet, Spore - paralelne LSD a psychoaktivni latky jako psylocin/cybin, mezkalin atp), pokracujeme ke hram mainstreamovym, ktere pri beznem uzivani nic neodnasi ani neprinasi (pro me temer vsechny FPS... - paralelne MDMA a jine party drugs). No a na tom "spatnem" konci stoji hry s vysokym potencialem navykovosti ci pripadnym negativnim dopadem na citlive jedince, kteri muzou rychle sejit na zcesti a zacit spolecnosti svym chovanim ublizovat (WoW, Postal - parelelne pervitin/heroin)
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blbost 2010-05-27 22:20:14

driv (na ZŠ a v prvaku na SŠ) taky porad jen paril CSsko a nic jinyho jsem neznal a vyrostl jsem s toho stejne jako ostatni ... tedko jsem uz asi 4 dny nezapl ani muj herni pocitac a jsem jenom na NTB. Vícemeně me to prestalo i bavit a hraju jen zridka - cca 1x tydne dostanu chut si neco zahrat)

a zakazat hry detem do 18 let? ... a budu jit suchej chleba ne? (jsem prodejce v JRC)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 22:30:49

Tato tematika sa na DDW vobec nehodi.Zostane pri HW/SW.Co sa tyka roznych zavislosti plati hlavne ako sa kto nauci s tym zit.Deti treba naucit povedat stacilo nejdem dalej do extremu.Aj ten najvacsi "nezavislak" je tiez zavisly na svojej "nezavislosti".WoW/CoD4 hravam parkrat do tyzdna ked zrovna niet co s vecerom.TV je prilis pasivna pri tom zaspavam.Drogy nepotrebujem,radsej si uzivat zivot s cistou hlavou...
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 22:38:00
avatar
Nesmysl jestlize nam nedokazou rodice zakazat pocitac kdyz u nej sedime vic jak 2 hodky denne (pocitam hrani a nekonecne brouzdani na netu po trapnych blogach ()) tak pochybuju ze dokazou dite ochranit zase pred tim co je venku.... radsi budu kdyz moje dite bude parit WOW a zustane u me v baraku do 30 nez aby bylo na ulici a kazdej den kradlo prachy na dalsi davku....
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 22:46:26
avatar
Na to aky si DD pařan mi tento clanok vyznieva dosť nezainterasovane. takyto vyrok je uplne pochopitelny od niekoho kto hry ani nepozna. Ale u hrača? Hmm...

Hranie hier sa nerovná braniu drog. Drogy su nieco uplne iné. Napriklad alkohol,... pri hrani hry sa nikdy necitim tak dobre ako ked si kvalitne vypijem(nprezeniem to). Viem si velmi dobre predstavit ako sa da byt od alkoholu zavyslí. Ale od PC hier? Hmm...ak skutocna zavyslost tak jedine od MP hier na cele s WoW... WoW som neskusal ale skusal som hry ako TF2 co ma vôbec nebavilo. Dalej hravam L4D2 alebo BC2...V minulosti som hral aj CS 1.6 alebo Operation 7. A vsetky ma po case prestali bavit. Ano urcite obdobia ma to k nim tahalo ale vzdy to skoncilo. A da sa to iste povedat aj o zavyslosti na drogách? Ze ma po case jednoducho prestanu baviť? urcite nie! A nejaku nutnú nahradu za nejaku MP hru ktora ma prestala bavit som si nikdy nehladal. Takze MP zavyslost je u mna na nulovom bode. A jo som aj v kalne a celkom sa angazujem ale aj tak ma tie hry casom prestavaju bavit. L4D2 som poriadne nehral ani nepametam a BC2 ma tiez prestava bavit.
V pripade SP hier by som ani o zavyslosti nehovoril byt zavysli na nejakej SP hre snad ani nie je mozne. Teda okrem Half-Life univerza

Z pohladu nejakej celkovej zavyslosti na hrach v zmysle ze "si nieco musim nutne zahrať" by som to tiez neprecenoval. To je potom zavyslý kazdy kto pravidelne sleduje TV.
Najviac som hral co sa do casovej roviny tyka asi 12 hodin denne tento rok ked som prechadzal Zaklinača. Moja norma je asi tak 5-10 hodin denne. Ale to som cely den doma. Ak som pracovne zaneprazdneny nehram vôbec alebo len minimalne teda takasi do 2 hodin denne. Tvrdenie ze existuje nejaká závyslost na PC hrach v pravom slova zmysle je pre mna uplna kravina. Teda aspon z môjho pohladu. Myslite si ze po svete beha vela ludi ktorý maju vyslovene abstinencne príznaky ak si nezahrajú den nejakú hru? Sam som bol zavysli na NIKOTINE-cigaretach teda viem co je to zavyslost a mozem povedat ze zavyslost na hrani hier povazujem za kravinu.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:35:21
avatar
DD káže vodu a pije víno
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 23:05:21
avatar
Přijde mi to trochu přitažené za vlasy.Já sám neřikám že jsem byl závislý,ale hodně mě bavilo hrát CoD,WoW atd :-) prostě občas jsem míval období,že jsem hrál pořád přišel ze školy hrál do rána jak se píše v recenzi.Ale prostě opadne to zachvíli a zase je to normální a hrál jsem s kamarády :-),takže to bylo i společenské .Prostě je to zábava,koníček a prostě jestli budu kopat s míčem 5hodin a nebo sedět u PC neříkám,že je to stejné ale je to také zábava.Ti co sedí u PC a hrajou řikájí sportovcům,že jsou debilové se honit za míče,pukem,tenisákem pár hodin a zase naopak co se dá dělat
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 23:06:39
avatar
civilizace si pořád neuvědomuje že závislost je nutná součást života a existuje všude.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 23:30:49

Ako sa to vezme.Jedine naozaj nevyhnutne zavislosti su tie fyziologicke :jedlo/vylucovanie,spanok a smrt.Ostatne su volitelne...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 07:47:17
avatar
Myslím že k určitým jedincům patří kdyby blbost nadnášela tak s krachuje letecký průmysl.Závislost na hraní!Když to tak vezmu tak každý z nás je na něčem více či méně závislí.Souhlasím s tím že by člověk ke všemu měl přistupovat s rozumem a jen na nás záleží jak se k určitým věcem postavíme.Prostě vždycky najde jedinec který to přežene a pak se to jenom nafoukne.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 10:23:26
avatar
Jako sorry, ale kázání na toto téma od někoho, kdo prošel Dragon Age i s přídavkem (a nejspíš ne jenom jednou) během pár týdnů, je mírně řečeno velmi povrchní. Podle toho jak jsi z té hry unešený počítám, že jsi u ní trávil hodiny denně. Že ti bránila ve spánku, že jsi na ní často myslel a těšil se až si zase budeš moct zahrát...že jsi se nemohl dočkat až konečně sbalíš Morrigan (nebo Zevrana, záleží na tvé orientaci ). Prostě jsi na ní byl co? ZÁVISLEJ. Tak do háje nepiš o tom, že je to problém, protože tím pádem máš problém ty sám, a to seš dospělej...

Tohle je prostě celý hrozná blbost
Pařím celej život (od nějakých třinácti) a ne málo a hle...mám dobrou práci, postavenej barák, skvělou rodinu, fetování mi nic neříká byť jsem to zkoušel...na budoucí vývoj jedince to prostě nemá žádnej vliv, je to nesmysl. A pokud ano, tak televize, Facebook, nechráněnej sex a DDworld má rozhodně následky mnohem horší...
...howgh...
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 10:52:43
avatar
Sorry, ale tohle je snůška žvástů, bohužel i diskuze... 2x jsem koukal, jestli to fakt psal DD a jen jsem se nepřekoukl. Jestli děti smaží hry x hodin denně - tak to je chyba rodičů a nikoho jinýho. To že nedokáží dítě motivovat k čemukoliv jinýmu, chyba rodičů. Když někdo "paří" 2h denně a k tomu má x dalších aktivit tak to žádná závislost není.

Každopádně co je horší a o tom nikdo nepíše, páč je to "trendy" je facebook, twitter a podobny sráčoviny...

s Patyjonem se nedá než souhlasit....
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problem je v ludoch nie v hrac 2010-05-28 11:59:59

Problem je v hlavach nie v hrach. Ked ma hra rating 18+ neznamena to, ze ma mat komplikovane ovladanie ako pise DD, co je mimochodom uplna stupidita, lebo vela dospelych ludi si zahra obcas relaxacne a nie, aby sa ucili dva dni ovladanie. Ak je hra 18+,15+,12+... tz. je to na rodicoch, aby si davali pozor na to co maju ich deti doma. Zodpovednosti ludi nenaucia ziadne zakazy.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Pondělí, 23 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 527x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Pátek, 20 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2395x
Komentářů: 5
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Čtvrtek, 19 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1291x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Úterý, 17 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1450x
Komentářů: 5
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCPondělí, 16 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1093x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 0