NETFLIX přišel o pár předplatitelů a Investoři se tváří jako by to byl konec streamovacích služeb. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 23 April 2022
alt30% pokles hodnoty firmy za den! Co se stalo? Přišel o 200 tisíc předplatitelů … z 222 milionů!

 

 

 

 

Akciový trh je rozbitý a zcela odtržený od běžné reality, ale to není nová zpráva. Nicméně nad některými absurdnostmi zůstává rozum stát. Třeba v uplynulém týdnu za jediný den ztratil NETFLIX „jen tak“ 30% své údajné hodnoty. A důvod zděšení investorů a akciového trhu? Směšný: Místo dalšího růstu předplatitelů, přišel pokles.

Firma přišla o závratných 200 tisíc předplatitelů. Hrozné číslo? Ani ne, když máte 221,6 milionů předplatitelů. Navíc ten pokles je jasně daný tím, že firma správně, jako mnoho dalších, opustila okamžitě trh nacistického státu jménem Rusko, čímž ovšem okamžitě přišla o více jak 2 miliony uživatelů. Správný krok, který akciový trh samozřejmě potrestal, protože peníze jsou důležitější než správná věc. Reakce akciového trhu je tedy naprosto neúměrná situaci. Na druhou stranu faktem je, že nejen hodnota NETFLIXu, ale mnoha další firem na akciovém trhu obecně je výrazně, ale výrazně nadhodnocená, tvořená imaginárními penězi. Nicméně propad, přesněji stagnace počtu uživatelů NETFLIXu, který prošlapal cestu filmovým/seriálovým streamovacím službám, se stejně očekával.

  • Nástup COVIDU urychlil růst všech …

Je nutné také říci, že všechny streamovací služby, speciálně pak NETFLIX, výrazně profitovaly z nástupu COVIDu, kdy pochopitelně zástupy uživatelů těchto služeb se kvůli nutnosti zůstávat doma, rozrostly tak moc a tak rychle, jak o tom nikdo ani nesnil. Jenže s uvolněním karantén samozřejmě ne všichni ti uživatelé zůstanou a rozhodně těžko může pokračovat rapidní růst uživatelů, když ti už nesedí doma. Navíc vyrostla velká konkurence v podobě streamovacích služeb jako AMAZON, Disney+, HBO Max, HULU a pár dalších. Ty dohání NEFLIX, ale především si vzájemně kanibalizují uživatele …

  • Nic nemůže růst věčně a počet potenciální skupiny zákazníků je omezen …

Realitou je, že přes zejména na akciovém trhu neochvějnou víru v tom, že věci mohou růst donekonečna z ničeho, je počet uživatelů streamovacích služeb typu NETFLIX, jednoduše a jednoznačně omezen. Aktuálně má planeta téměř 8 miliard lidí na světě. Z toho však samozřejmě ne všichni mohou být platící uživatelé streamovacích služeb. Ať už z ryze technických důvodů, kdy nemají přístup k potřebnému připojení nebo vybavení, nebo faktu, že mají jiné věci na starost než sledovat filmy (třeba zůstat naživu) anebo z politických důvodů. NETFLIX třeba není v Číně, takže už jen to máte minus 1,25 miliardy potenciálních uživatelů, nemluvě o dalších částech světa. A podobně jsou na tom i ostatní hlavní streamovací služby.

Platící uživatelé také nebudou děti, což znamená další mínus téměř třetina světové populace a mnoho z ekonomicky aktivních nebo důchodců také nebude mít čas či zájem streamovací služby platit a sledovat. Takže odhadem, absolutní maximum jednotlivých lidí, kteří by potenciálně mohli být předplatiteli, bude pravděpodobně kolem 1 až 1,5 miliardy. To je pořád 5 až 7x více, než dnes NETFLIX má. Jenže spousta z těch lidí budou také členové stejných domácností, takže bych se opravdu nedivil, kdyby ten současný potenciál maxima možných platících byl někde kolem 300 - 400 milionů.

  • NEFTLIX ale není jediný … a streamovací služby jsou drahé.

NETFLIX sám o sobě drahý určitě není. Množství obsahu, zejména nového obsahu, který vytváří, rozhodně více než stojí za těch 200 – 319 korun měsíčně, zejména když toho za ten měsíc „sjedete hodně“. Problém je, že NETFLIX už zdaleka není jedinou službou. A protože také ztratil spousta oblíbeného starého obsahu tím, jak se přestěhoval na nové podobné streamovací služby držitelů práv, nenabízí prostě všechno.

To potenciální maximum uživatelů totiž platí pro všechny služby dohromady. Jenže můžeme bezpečně říci, že zdaleka ne všichni z těch cca až 400 milionů potenciálních platících lidí, budou mít předplaceny všechny služby najednou. To by vyšlo opravdu hodně draho. NETFLIX se tedy realisticky blíží prostě maximu, a ostatní služby by se mu rády přiblížily. To znamená ostřejší boj o zákazníky a přetahování o předplatitele.

Mnozí uživatelé si tak už kvůli určitému konkrétnímu obsahu vybírají, kterou službu si daný měsíc zaplatí a se kterou dočasně skončí. A to prostě znamená, že nejen NETFLIX, ale brzy i další služby prostě nemohou počítat se stálým růstem počtu předplatitelů a budou mít i výrazné úbytky v závislosti nejen na nabídce jejich vlastního obsahu, ale jaký zrovna obsah bude jinde.

  • NETFLIX je na tom dobře,

                      bez ohledu na názor akciového trhu – má ale nedostatky

Abychom byli fér, NETFLIX jednoznačně uspěl na poli streamování a vytváření velmi kvalitního obsahu a uspěl i finančně. Tedy přesněji, NETFLIX generuje obrovské příjmy, ale zisky byly dříve malé, nebo spíše žádné a tak musí platit obrovské dluhy, které nastřádal za roky investic do růstu. A jedním z hlavních pilířů důvěry akcionářů investovat do NETFLIXu, byl právě konstantní růst předplatitelů. Nicméně s tím, jak jich sice ne dramaticky a navíc z objektivních důvodů ubylo, akcionáři se bojí, že přišel „konec“ zlatých časů a růstu …

Je to ale konec? Není. Jenže úspěšná firma v očích akciového trhu je něco jiného než úspěšná firma v reálném světě a u uživatelů …

Pokud jde o hodnotu akcií a většiny firem, která je má a je obchodovatelná na burze, tak zásadní je prostě vykazovat růst. Ať se děje, co se děje. Drtivá většina hlavně amerických firem a jejich vedení je tak naprosto zahleděna do vykazování nekonečného růstu a kouká nejdále 3 měsíce do budoucnosti a udělá krátkozraká rozhodnutí, které je poškozují, jen pokud to v tom daném kvartále vykáže momentální zisk. NETFLIX si z finančního hlediska vede více než fajn. Firma funguje a už se více než slušně uživí. NETFLIX generuje velké peníze, a i když má velké náklady, dokáže mít i velmi slušný zisk. Jenže to není v očích akcionářů a trhu úspěch a zajímavé výhledově. Firma musí prostě růst za každou cenu, a bez ohledu na cokoliv.

  • NETFLIX kvůli akcionářům udělá změny, které budou uživatelé nenávidět?

Firma je průkopníkem na poli streamovacích video služeb a stále zdaleka největší službou na trhu. A tak je na ní upřena velká pozornost.

Přijdou tedy nějaké změny, které ale nutně nemusí být zatím špatnou cestou. Například bude aktivně bojovat proti sdílení účtů, což je samozřejmě nešvar mnoha uživatelů, takže tady bych ještě firmu nepranýřoval. Nicméně už mnohem méně se mě líbí nápad udělat verzi NETFLIX s reklamou, což je přímo proti slibům a tomu, jak NETFLIX fungoval do současnosti. Stejně tak NETFLIX začal osekávat tvorbu obsahu. To také není úplně špatně, tady vidím velký a dost možná hlavní problém této služby.

NETFLIX rozhazuje peníze za filmy a seriály s pochybnou kvalitou. Navíc místo investice do seriálu/filmu samotného, většina těch peněz jde na obří výplaty velkých filmových hvězd a tvůrců, kteří ten obsah dělají. Nemám nic proti dobře zaplaceným scénaristům a tvůrcům za kamerou obecně, naopak, ale vážně stojí za to platit desítky milionů velkým známým hereckým hvězdám? Nezahrál by to někdo jiný stejně dobře, jen by neměl prostě ten známý obličej? Nemluvě o tom, že NETFLIX místo kvality, jede v mnoha případech dnes kvantitu. A kvalitní věci se dočkají třeba jen 2, maximálně 3 – 4 řad a konec. NETFLIX prostě jen málokdy pracuje s materiálem a financemi dobře. A obávám se, že místo větší investice do kvality, začne spíše investovat ještě více do velkých hvězd, přidá také na reklamu, a to vše na úkor kvality obsahu samotného.

  • Klesá hodnota i ostatních služeb – investoři se bojí

NETFLIX sice ztratil nejvíce, ale spolu s ním spadla hodnota i prakticky všech ostatních. Pravda, musím připomínat, že akciový trh není reálná ekonomika, drtivá většina peněz na něm je jen virtuálních navíc vygenerovaných nesmyslným a bezprecedentním tiskem peněz v posledních letech a reálná hodnota a hlavně význam většiny firem obchodovaných na akciových trzích je mnohem, ale mnohem nižší, než jakou hodnotu ukazují akciové trhy. Přesto samozřejmě tyhle akciové hry s velkými penězi jsou to, co mnoho lidí ve vedeních všech těch firem pohání.

Takže mnozí akcionáři jsou teď vyděšení, že streamovací služby už nebudou ten zlatý důl a že ty obrovské investice se budou vracet přinejlepším hodně dlouho. Pokud nebude růst počet předplatitelů, nebudou nadále růst ani příjmy a zisky. Jedno že NETFLIX a dalších streamovací služby mohou pro uživatele velmi dobře (možná i lépe než dnes) fungovat aniž by nějaký růst předplatitelů nebo i zisků musely vykazovat. Tady se prostě střetávají protichůdné zájmy uživatelů a akcionářů. A je na místě se bát, jaké kroky jednotlivé služby a jejich vedení podniknou, v nesmyslné snaze udržet růst zisků za každou cenu. Mluví se třeba o mikrotransakcích apod.

Nicméně nemyslím si, že bychom se o streamovací služby a jejich obsah museli bát. Jde o natolik zásadně úspěšný a výdělečný koncept služby, že tu prostě už bude. A konkurence výrazně zhoustla, kdy je podle mě hlavní otázkou, nakolik lze udržet současné vražedné tempo tvorby kvalitního obsahu, než se nutně začnou věci opakovat a vyčerpají se nápady … každopádně ta panika kolem hodnot akcií jednotlivých služeb a propad hodnoty o třetinu za jediný den v případě NETFLIX, je jen úsměvným připomenutím, že akciový trh a hospodářská realita mají dnes pramálo společného.

Firma totiž za Q1 2022 utržila ohromných 7,8 miliardy dolarů a přes obří náklady na tvorbu svého obsahu a vlastní fungování, vydělala na čistém zisku 1,5 miliardy dolarů. Jenže to je pokles o 200 milionů a spolu s tím oznámený úbytek předplatitelů znamenal ty hloupé nadpisy článků a fantastické reportáže o tom všem, ze kterých by jeden získal dojem, že NETFLIX div ne krachuje a konec streamovacích služeb je tady … pokud něco dokáže zničit fungování těchto služeb, bude to právě tlak akcionářů a akciového trhu na nekonečný růst příjmů, a hlavně zisků za každou cenu … streamovací služby tedy nekončí, i když se to z některých zpráv uplynulých dní může tak jevit ;).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 09:12:13
avatar
Nj. Dneska snad není normální nic.
My máme fullHD plazmu 42" od Panasonicu koupenou na podzim 2012. Je jen "wifi ready". Připojená k netu není. Žádné streamovací služby nemáme a taky žijeme. Stejně nemáme čas čumět každý den na hafo seriálů a filmů a kvůli pár kouskům si to platit nebudu. Abych si ještě pořizoval "chytrou krabičku" k té televizi a nebo rovnou novou TV, to mi akorát tak může ...
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 14:50:23

42" máme taky - to je největší telka v baráku. A už jí je 13-14 let. Nicméně nyní jsem se plácnul přes kapsu, protože mít např. HISENSE 58A6EG (58" - 4k) za necelých 8k s DPH a ještě s dopravou zdarma a s odvozem starýho křápu (né té 42", ale jedného CRTčka co doma ještě sušíme), tomu se prostě nedá odolat. Na DATART mám VIP ceny, navrch ještě 20% sleva a k tomu Hisense dává nyní akci na 1000 Kč cashback. Takže z 11990,- je to něco 7946,- po tom cashbacku (a ještě jsem to jako správnej consumer zaplatil kartou, z které dostanu 1% platby zpět).
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 16:06:21

Tak jsi se hezky pochválil
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 15:45:58

kdyz bych nemel stream, tak nemam televizu vubec na tech ceskych kanalech se neda divat na vubec nic...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 15:56:13
avatar
No my ji máme jako zobrazovadlo. Mám k ní už 10 let připojené PC s 7TB disky (3+4) + blu-ray vypalovačkou, bo mám hafo filmů na orig. blu-ray discích. K netu je připojené to PC :-). Ale i tak žádné streamovací služby.
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - streaming 2022-04-24 18:25:52

Pak moc nerozumim, cim vas vlastne ten clanek oslovil, kdyz evidentne nejste jeho cilovka...
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Netflix a spol. 2022-04-24 18:35:46

Trh uz je dost saturovan Na jednu stranu Netflixu fandim, jak se pise v clanku, byl prvni a ostatnim proslapal cestu (a zaroven z teto vyhody mohutne tezil) a predevsim hodne investuje do vlastniho noveho obsahu, na druhou stranu obsah vyrazne proridl, clovek tam nenajde az prekvapive velky pocet znamych kousku.
Kdo ma deti, tak asi taky bude kolikrat zklaman, pekna radka detskych pohadek apod. nema dabing nebo dokonce ani ceske titulky (pro ty vetsi/zdatnejsi). Samozrejme specifikum mrnaveho trhu.
Obsahu je tam spoustu, to sve si najde asi kazdy, ale samozrejme plati, ze vetsina toho obsahu za ten cas nestoji - ale i toho kvalitniho zbytku je porad dost.
Dost mi vadi, ze nektery obsah je hodne komprimovan, je to na vetsi uhlopricce nekdy az brutalne videt (mam 65 Oled) a jindy je to zase naprosto v pohode. Ocenil bych bezeztratovy zaznam zvuku a vetsi bitrate/mensi ztratovou kompresi, jako ma Sony Bravia Core.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 21:56:40

Investuje do obsahu, to ano, ale jsou to čím dál více v zásadě sračky. připadá mi, že už jede spíše na kvantitu a rozhazuje peníze tvůrcům s tím, že ne každé vejce se vylíhne.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 22:06:00
avatar
popravde na strímoch ešte väčšie 3,14čoviny a za prachy...
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 10:16:47
avatar
Mám netflix aj hbo max....
....amazon som po dvoch mesiacoch zrušil,
lebo všetko o čom som mal záujem so si pozrel
a obsahu je tam pobiedne......
...ale v momente ako sa mi tam zjaví prvá reklama,
tak sa vraciam na torrenty.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 12:44:27
avatar
Já se kvůli reklamám nemůžu dívat ani na jinak zajímavé dokumentární a přírodopisné kanály jako NGwild a takový, přitom by to bez reklam bylo fajn, ale takhle na to prostě nemám nervy a dívat se ze záznamu a přetáčet reklamy obtěžuje pomalu stejně a není to řešení. Takže běžná TV má u mě útrum už hodně dlouho.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 16:10:35

Chápu, že bez reklam by to asi zadarmo nešlo, ale je to děsnej opruz a taky je nesnáším...

Třeba Youtube mě vytáčí do ruda, pokud se na něj dívám, na něčem, co je neumí blokovat...takže Adblock na PC a Vanced na mobilu...bohužel na Smart TV to nejde...

Hlavně zlatej Youtube Vanced, ten umí i automaticky přeskočit reklamu v obsahu...ale proto mu asi Google pohrozil, že buďto skončí nebo žaloba...a teď nemůžu přeinstalovat telefon, jinak ho tam už nenainstaluju
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 11:34:09

No teoreticky v inflačním prostředí by měly akcie časem růst, i když růst firmy stagnuje, prostě jenom proto, že přibývá víc peněz, co pokrývají stejné množství ekonomiky...

Ale je fakt, že nic nemůže růst do nekonečna a všude je nějaký strop a ten je dán různými limity planety prostě...ale to si akcionáři asi neuvědomují, že i když firma, co je úspěšná a generuje stabilní zisk, byť ne vždy rostoucí, není žádný špatný stav...

Asi by se mi nelíbilo, platit za Netflix plnou palbu, teď platím jen 80 Kč měsíčně a sdílíme si ho s bratry a kamarádem...je tam dost dobrých seriálů, ale taky hromada kravin a poslední dobou jsem několikrát půl hodiny listoval nabídkou, na co se podívám a na nic jsem nenarazil, všechno, co jsem chtěl vidět jsem viděl a nic zajímavého nepřibylo...platit za tohle přes tři kila by se mi nechtělo...a reklamy pro mě nepřipadají v úvahu, ty nesnáším...a co nenajdu na Netflixu, na to je torrrent...
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 14:58:04

Netflix za čtvrtletí počítal s tím, že nabere +2.5 mil. předplatitelů. Rusko ho stálo cca 0,7 mil. předplatitelů a Ukrajina nějakých 0,2 mil...
Takže i kdyby nepřišel Rus se speciální vojenskou operací, tak by to byla pořád ztráta a to výrazná oproti plánu.
Proto šly akcie do kytek.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 17:47:44
avatar
Asi tak. Navíc propad příjmů ze ztrát uživatelů z Ruska a Ukrajiny se v účetnictví Netflixu naplno projeví až v 2 čtvrtletí. To je dle mého hlavní důvod propadu akcií. Já chápu akcionáře který spravuje majetek rodiny který vznikal v potu tváře už za jeho rodičů, prarodičů a má zodpovědnost k svým dětem a vnoučatům, že prodá akcie, vezme peníze a jde investovat jinám. Pokud inflace je vyšší než růst ceny akcií či dividend, tak investor tratí a zvláště když není vidět světlo na konci tunelu. Souhlasím s DD v tom že náklady na výrobu obsahu jsou neúnosně vysoké a největší položka jsou herci. Stačí se podívat na růst honorářů herců v Hře o trůny jak šly jednotlivé sezóny. Abychom se držely v zábavném průmyslu, tak není to ale jen filmový průmysl. Podívejte se kolik vydělávají sportovci, jaké mají přijmi programátoři v herním průmyslu. Aby bylo jasno, já přeji výdělky každému, ale když platy v tvorbě rostou rychleji než příjem konzumentů, musí tyto rozevírající nůžky narazit na nekompromisní strop a ztrátu důvěry investora v budoucnost takové investice. Další problém je, že občané hlavně západu začínají mít ekonomické problémy z důvodu růstu cen prakticky všeho a to pak zábava ze seznamu výdajů jde přes palubu jako jedna z prvních.
n3v3r3k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 18:24:47

netflix mam jen pro deti a to jen v hd kvalite. Na vse ostani je tu kodi..
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 23:22:20
avatar
tak máme zdarma fastshare,webshare,uložto,torenty,warforum
kdo by platil za stream...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-24 23:43:06

Nemusíš nic extra hledat a stahovat a máš to dostupný na všech zařízeních...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 06:38:40

Hladať? to ako že do google napisať nazov filmu a za tim online CZ je naročne? Ja mam vo svojom PC 0 filmov všetko pozeram online. Jedine čo platim je satelit a to hackerom 5€/mesačne, za to mam odkodovane všetky programi na satelitoch + pristup ku všetkym archivom.
Ja na svojom disku mam len operačny system zopar programov a zopar hier, okrem zopar fotiek nič neskladujem.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 07:13:38

to je take no slovenske .. kradnut a este sa tym chvalit

tych par € za Netflix a HBO Max ma nezabije, a popri tom este mam toho kopec na NAS lebo Paramount+ veci mam natahane ale to je minimum .. osobne mi dost vyhovuje sadnut si ked je cas k TV a jednoducho si nieco pustit a neriesit kde co ako stiahnut
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 07:31:15

Veď ani ja to neriešim, mam prístup ku všetkému Kradnuť... ja to skôr považujem za zabavu a mam s toho dobry pocit, že za 25 rokov ešte nič nevymysleli čo by sa nedalo prelomiť alebo hacknuť Na telku pozeram tak 1h denne a aj to väčšinou správy a tiež hrajem hry tak 3h týždenne, ale ten pocit že môžem pozerať uplne všetko bez obmedzenia, hrať uplne všetko bez obmedzenia o to tu beži, spravne to asi nieje, ale zabava to je
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 17:51:33

tak akoze toto mi robilo radost tak okolo roku 2000 a nie teraz ... vtedy to bolo "nieco" ale teraz absolutne ... a navyse telkupozeras hodinu denne tak naco potom potrebujes mat pristup ku vsetkemu?
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 10:52:05

Já moc dobře vím, jak si stáhnout co potřebuju, ale bežnej člověk nemá páru, takže mu nic jiného, než třeba Netflix a podobné, nezbývá...televize necením, mám rád obsah on-demand...

Pro mě velmi dobře funguje ddlvaley, kde hned vidím, co už vyšlo pěkne po sobě, včetně novinek:

https://www.ddlvalley.me/category/movies/

A jelikož se mi nechce platit různé file sharing služby, tak si to pak vyhledám na rarbgtorrents, kde už je to většinou ke stažení:

https://rarbgtorrents.org/torrents.php?category=movies

A pak k tomu na titulky.com popřípadě stáhnu titulky, které tam už většinou taky jsou.


Ale je to přece jen větší opruz, než na Smart TV pustit Netflix a dát přehrát, pokud to tam je
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 11:52:45
avatar
to je pravda, třeba synovci to neřeší, jen slyším: mami dáš mi peníze na tohle a tohle
mě by to za mého dětsví nikdo nedal na takové ptákoviny...
takže jsem se naučil stahovat = v čr je stahování legální
stahuju 4k, když je film dobrý, tak si ho nechám, to u streamu nelze...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 13:30:17

U streamu to ani není potřeba, když se to dá většinou pustit znovu, ale je fakt, že taky mám nějaké oblíbené klasiky na disku, protože třeba jinde nejsou...

Jinak k těm synovcům, tohle třeba moc nechápu. Já jsem byl celkem úsporné dítě a na všechno, co jsem chtěl, tak jsem si poctivě šetřil z kapesného a nebo z peněz, co jsem dostal od příbuzných na svátky, narozeniny a tak...když už jsem byl větší, tak jsem si vydělal na brigádě...v životě by mě nenapadlo, chodit škemrat k rodičům o peníze...
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - stahovani 2022-04-25 16:27:16

Presnejsi je mozna rici, ze stahovani neni v CR trestne/je tolerovane, ale to navic jen za urcitych podminek (jinde obvykle je). Rozhodne to nesmi byt stahovani typu torrent apod. Uz jen davat odkaz na p2p site sem do diskuse neni uplne ok, mnohde za to v diskusich apod. dava moderator ban.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 22:12:32
avatar
jj kupovali sme kvalitku a počúval Budgie.... topka je If I were Brittania..... mám zopár origo cd a aj LP
bandolier.wz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 23:10:46
avatar
já spíš Napoleon Bona Part 1 & 2 (viz muj nick )
jinak abych nebyl za úplného piráta, nasypal jsem do origo hudebních cd přes 35tis kč (album beatles 600kč, ost 400), pak přišli kolem r.97 bulhaři s lisovanýma cd(150 ZA kus) a o rok později palírny, tím jsem s nákupem origo skončil. dnes to člověk stáhne za pár minut, co jsem tenkrát i několik let sháněl...
už sem stejně přešel na DAC(cd při vysoké hlasitosti občas lupne = vibrace)
schválně který z dnešních moralistů nakoupil za tolik placeného obsahu
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - torrenty 2022-04-25 16:28:10

hodit sem link na torrenty - to by se DD nemuselo (nemelo) libit
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-25 19:55:50

Já tu žádnej link na torrenty nedávám To jsou jen webové vyhledávače, link na konkrétní torrent nechť si každej najde sám
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NOVINKA : ELON KUPUJE TWITTER 2022-04-25 23:01:32

NOVINKA : ELON KUPUJE TWITTER

https://finance.yahoo.com/news/elon-musk-to-buy-twitter-for-44-billion-185306641.html
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-26 10:40:00

No když se podívám na akcie NETFLIX, tak od konce loňského roku šly ze 700 na skoro 200USD. Přibyla konkurence a přišly hubené roky. Je to zcela logické že důvěra v tuto společnost klesá.
Milan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-26 11:28:52

netflix ako streamovacia sluzba ok (teda ak nezavedu nejake nepopularne opatrenia: reklama, mikrotransakcie,..)
ale co sa tyka tvorby filmov a serialov, zatial vsetko, co som od netflixu videl boli bud sracky alebo prinajlepsom priemerne filmy cize max. hodnotenie 5/10
to som mal taku smolu na vyber? chyba bude asi na mojej strane, ved predsa za tie miliardy nemohli natocit odpad, ta ne?
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-26 14:09:14

S tím nesouhlasím, třeba Narcos je super seriál, Breakin Bad, Stranger Things, Altered Carbon a hromada dalších, spousta zajímavých dokumentů...
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mlejnek na maso 2022-04-26 23:01:59

To byl hodne dobrej kyberpunk! Videl jsem ale jen prvni radu, tu druhou uz moc nechvali. Kazdopadne mam v planu si pujcit knizni predlohu.
Ja bych jeste vypichnul napr. nemecky DARK, to byla husta atmosfericka jizda s vybornym zakoncenim.
Narcos strci ve svem zanru naprostou vetsinu konkurentu do kapsy (vcetne hw ackovejch bijaku), naprosta spicka.
Popularni Breakin Bad mne treba moc nebavil, ale videl jsem asi jen 8 dilu, tak tomu mozna jeste nekdy dam sanci.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-27 10:25:43

Jj, taky mi tam víc seděl Kinnaman v jedničce, než ten černoch ve dvojce. Jednička byla lepší, ale dvojka taky dobrá
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba 2022-04-26 22:51:39

bude skutecne na strane prijimace Kvalitniho obsahu je tam dost i pro fajnsmejkry a narocnejsi divaky, samozrejme je naivni cekat, ze vetsina budou jen perly, tak to bohuzel neni nikde...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 35x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 54x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 792x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1140x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1454x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1307x
Komentářů: 6