Na původně nezávislý titul je to hodně zajímavá hra, ale bohužel technologická stránka je mizerná.
Obrovské sliby tvůrců No Man's Sky, kteří vytvořili obrovský vesmír a možností navštívit miliony planet s různými biotopy a tak dále, prostě obrovský vesmírný simulátor, který se za život fakticky nedá dohrát. A realita? Vesmír je velký a zapomeňte, že ho dokážete za svůj život procestovat v této hře :). Nicméně herní obsah je spíše na odreagování, než na hraní. Ale na původně nezávislou hru je to sakra dobrý. Jenže …
Hra je absolutně nezvládnutá po technologické stránce. Na nějaké moderní API zapomeňte, hra nemá ani základní optimalizace, takže i na ultra high end sestavě máte problémy s hratelností. Hra trpí nepříjemnými propady FPS na všem HW. Někteří dokonce přirovnávají aktuální stav a chod hry k Batman: Arkham Knight, který se doposud nepodařilo opravit.
Co jsme zkoušeli tak i na naší redakční sestavě s Core i7-5960X v kombinaci s GTX 1080 FPS padají hodně nízko, i když jde spíše o nechvalně proslulý microstuttering než že by průměrné FPS byly nějak problém. Hra postrádá jakékoliv slušné optimalizace pro AMD či NVIIDA karty neumí DirectX12 ani pořádné využití HW. Navíc hra padá … často. V současné době je tedy na hranici hratelnosti a to je myslím hodně velká škoda, zejména když byla hra odkládána a čekali jsme tak, že právě na optimalizace se tvůrci zaměřili. Zjevně nikoliv. Nutno podoktnout, že hře možná ublížil hodně dlouhý vývoj, protože původně byla hra plánovaná na starší generace konzolí. Navzdory negativním zkušenostem s hrami v podobném stavu doufáme, že se přeci jen nějakých optimalizací dočkáme, i když bych na to moc nesázel. Rozhodně je ale velká škoda, že se na to prostě tvůrci podporovaní dnes SONY takhle vykašlali, jako by jim už na hře nezáleželo … a to není dobrý signál.
Nejvtipnější věc s touhle hrou jsem zažil minulý týden kdy jsem se díval na twitch na jednoho streamera co to hrál a během hodiny co to hrál mu to 3x spadlo A na konci streamu pak jen dodal, že za 60 eček je to průser roku.
Na mé sestavě vše na max při rozlišení 1920x1080 v průměru od 65 do 100 FPS, někdy rychlé propady, takže i stará 780 Ti hru zvládá. Hra je ale naprostá nuda.
Za cenu AAA titulu neprodejná záležitost. K čemu je procedurálně generovaný vesmír, když je každá planeta holá a bez nějakého nápadu. Jako indie počin dobré, ale pominuli 3D engine, tak Starbound zabaví asi na dýl.
Další neoptimalizovaný odpad jako nejnovější Batman.Tvůrci se asi nikdy nepoučí a budou zkoušet co vydržíme.Za tu cenu bych to nekoupil ani náhodou.Zase hra kolem které byl akorát velký hype a ve výsledku je to průměrná hra s prázdnými lokalitami.
Nuz, v dnesnej dobe je fakt asi najlepsie nemat na hry tolko casu a tym padom hrat 1 - 3 roky stare opatchovane pecky no a nez sa dostane clovek k tym dnesnym hram, uz su tiez v hratelnej podobe
Po prvním spuštění na I7-6700 GTX1080 prakticky nehratelné kvůli propadům fps.... připomnělo mi to podobný jev u battlefieldu 4 kdy na některých sestavách ve stíhačce nešlo létat... také kvůlo propadům fps.... tehdy se našlo řešení v utilitce unpark cpu... tak jsem to zkusil a funguje to. Propady fps mi zmizely. Ale jinak to opravdu za ty peníze nestojí.... První hodiny jsou docela zábavné, ale pak se vše začne do úmoru opakovat. 99 ze 100 podů vám nabídne novou technologii s dovětkem....already known. Místa v inventáři s ohledem na to kolik surovin je třeba mít zoufale schází. A nezachrání to ani budoucí možnost získání lodě z více sloty nebo veeeelmi sporadické objevení podu pro rozšíření vašeho skafandru...třeba proto, že upgrady výstroje jsou součástí obecného inventáře.... takže lépe snášíte radiaci, ale nemáte kam sbírat suroviny. Pak třeba najdete vzácný artefakt v cene 40 000šušňoměny, ale ten od vás za 12 hodin hraní nikdo nechce koupit! a zase ho nosíte v baťůžku, protože v lodi není místo. Objevíte obelisk aktivujete ho.... a jste požádán o vložení 50ks čehokoli co s ohledem na bohatost surovin zrovna nemáte... no tak na vás prskne lávu a jste v zádeli a quest skončil. Vesmírný boj jsem zažil zatím jeden... 26 nepřátel útočilo na obrovskou loď...jakmile jsem se snažil pomoci z 26 lodí se tři odpoutaly a napadly mě... a ty ostatní si mě ani nevšimly.... až jakmile jsem napadl další trojici... komické situace, když deset nepřátel vám letí za zadkem ale po vás střílí max dvě z těch tří lodí....Ještě k životu na planetě... příšerky a jejich chování jsou snad kompletně naportované ze spore, když se zlobí koušou, když je nakrmíte tak nějak za vámi běhají občas hrábnou packou a najdou vám tak 2 ks nějakého raritního materiálu...ten sice můžete sebrat ale do 12 slotů + 15-50 na lodi toho moc nenacpete a surovin jsou desítky a desítky druhů... vrchol je skákání pomocí hyperdrive... k antihmotové baterii se prokoušete kombinovaným bastlením asi přes 4 kroky což zabere tak hodinku hraní... nebo si můžete koupit suroviny na stanici... za peníze které vyděláte třeba sběrem dat, prodejem jiných surovin... zase tak za cca 4 hodiny hraní...nejvíc informací a zábavy tak získáte výrobou bypass chipů a následným odhalováním "tak nějak bonusových" lokací z nichž tak polovina vám dá jako bonus něco, co se běžně válí kolem. Hra je slepenec spousty opravdu výtečných nápadů, ale už po 12 hodinách se propadnete do zoufalého stereotypního shánění plutonia jen proto, aby jste se vůbec mohly zvednout nad povrch...
Tak restt to hral na streame a mal na max detaily 110FPS a to mal ešte obmedzenie na 110FPS a streamoval. Jeho setup je i7 5930K, nVidia GTX 980Ti Golden, 1TB SSD, 32GB RAM. A seklo mu to iba vtedy keď načítavalo lokalitu a to bol tiež lag iba na 1sec.
Tohle je přesně ten typ hry, který si koupím za rok, až budou vyřešeny problémy a bude to za budget cenu (10€). Pak mě to nebude mrzet i kdyby mě to chytlo jen na pár dní/týdnů
nechapu tyto prispevky.-.....tohle je ubohost...............jinak,k te hre,je to dobra hra a me to bavi............vysel path,ale ten zajistil ,ze hra nepada ,ale ty zaseky jednou za hodku tam sou furt a hru musis vypnout............
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!