I na telefonech a tabletech si užijeme nárůstu výkonu a snížení spotřeby díky AMD.
Vývoj nového otevřeného univerzálního API zdárně pokračuje. Khronos Grups si pochvalují API MANTLE, které se tak stane tím, čím se stát má. Otevřeným moderním standardem API jak pro Windows, tak pro LINUX platformu. Stane se tak ale pod názvem API VULKAN.
Vzhledem k tomu, že MANTLE bylo hotové, je práce na novém API mnohem snazší. Tvůrci v podstatě přebrali všechno, co MANTLE už nabídlo a teď to upravují tak, aby si s tím poradil každý HW a to včetně programovacího jazyka a samozřejmě k tomu bude pořádná dokumentace dostupná všem. První výrobci jsou také z nového VULKAN nadšeni. V novém StarDust benchmarku například bylo dosaženo o 89% vyšších FPS než pod starým OpenGL.
(pro zvětšení kliněte na obrázek)
Navíc nejen že hra pod VULKAN běžní tedy mnohem lépe, ale dokonce s nižší zátěží na CPU i GPU a tedy nižší spotřebou i zahříváním! Obojí je velmi důležité, protože jak už od nás víte, API VULKAN míří na ANDROID! Ano, Google s ním chce nahradil OpenGL a tedy přínosy VULKAN API (MANTLE) brzy budou moci ocenit miliardy uživatelů po celém světě. Jednou z hlavních novinek je fakt, že VULKAN (MANTLE) skutečně využívá výkonu vícejádrových CPU, což pocítíme skoro všichni, kteří budeme moci ze starého OpenGL na nové VULKAN přejít. Stát by se tak mělo za pár měsíců.
(Znovu musíme poděkovat AMD, které za API MANTLE stojí a díky kterému jsme zjistili, jak neuvěřitelně se plýtvalo možnostmi HW jeho nevyužitím a že vývoj API, které je naprosto klíčovou záležitostí, stál na místě celé roky. Místo toho se řešili nesmysly snažící se ušetřit každý Watt atd. jsem zvědav, zda z toho všeho AMD bude také něco mít ...)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|