Kvalitní Benchmark by měl být o špičkových standardizovaných technologiích a o tom, jak se s tím kdo vypořádal …
Co si budeme nalhávat, Benchmarků jsou spousty. Ideálně by mělo jít o software, který testuje nějakou technologii, ale tak aby měli všichni stejné podmínky. Tedy testuje samotnou technologii podle standardů. Bohužel jak ze současnosti, tak z minulostí víme, že mnoho bechmarků je často účelně optimalizováno. Zkrátka je to velký business a tak některé firmy nechtějí nechat výsledky náhodě. O podvádění v 3D marcích se napsaly celé romány a téměř u každé verze se objevil nějaký problém, který důvěryhodnost srovnávání v podstatě zabil. Někdy to bylo ze strany samotného softwate, někdy ze strany výrobců grafik.
Bohužel ani 3D Mark Vantage nenapravil reputaci, ba naopak. Právem mu byla vytýkána jistá podivnost v přístupu k některým technologiím a divnému započítávání do výsledků. Nejvíce výtek ale směřovalo na adresu vizuální kvality testů, které ani náhodou nekorespondovaly s tím, jak by měly ty hry vypadat a vůbec je takový celý podivný. Zkrátka to není to wow, kdy jste u starých verzí 3DMarků žasli nad těmi grafickými orgiemi a jásali nad každým získaným bodem a FPS :).
Není divu, že svět se už ptá po nějaké nové verzi. Futuremark se tedy nechal slyšet, že usilovně na nové verze 3D Marku pracuje. Podle dostupných informací bude stavět na DirectX11, pravděpodobně se tedy dočkáme testů tessellace a dalších věcí, které s DX11 souvisí. Zkrátka by to měl být pořádný technologicky aktuální test. Bohužel ani slovo, kdy by se měl objevit. Osobně bych to typoval nejdříve na konec roku nebo začátek roku příštího. Uvidíme, zda získáme nějaký benchmark, kterému se skutečně bude dát porovnání výsledků a přístupu k měření zase chvíli věřit.
no tak to som zvedavy aj ked tieto benchmarky moc toho nepovedia ako pojde dana hra kazdopadne je to sranda sa s kamosmi pretekat kto da viac bodov pomocou oc
Vantage mě dost zklamal, tak ubohou grafiku sem už dlouho neviděl a to sem na něj byl dost natěšenej, tak doufám že ten další se vrátí zpátky aspoň na stejnou úroveň jako ty předešlý.
Prave, ze nikdo by zadne penize davat nemel a nebo vsichni stejne, aby prispeli na vyvoj kvalitniho benchmarku. A my uzivatele se pak muzeme predhanet, kdo dal kolik bodu apod. Snad se dockame ... brzy
By se mohla zavest benchmarkovaci dan, z kazde karty korunu a razem mas zdroje pro benchovaci studia, a uzivatele sami budou hlasovanim rohzodovat o kvalitach benchu a tedy i vysi prijmu bench. studii....
Bohuzel dnes je doba takova ze obcas byva herni sucho a pak se benche na otestovani grafik hodi, neni to jako driv ze kdyz vyslo nove DX tak se zacali sypat nove hry jako houby po desti...
To ze to melo na trhu uspech a zaplnilo onu casovou diru samozrejme vedlo ke zneuzivani, benche nejsou spatny v danou chvili ale chtelo by to nezavisle financovani a pak to mit vyznam bude, to ze si koupi licenci par novinarskych platku a OCkaru ty studia nevytrhne....
Oni svym zpusobem byli ty benche taky prinosne, ukazali vsem co vse se da z daneho DX graficky vyzdimat a vytvareli tak tlak na herni studia aby tu grafiku nesidili....
a ty pamatuješ tu prehistorii před DX8? já teda v tý době jel akorát 2D kraviny na starým šrotu, takže další komp se mi kupil až těsně před érou shaderů.
kravina .... pořádný benchmark má otestovat stadnardizované technologie přesně dle specifikací a tedy zjistit, jak k nim přistupuje různý HW. Ne nikomu nadržovat a použít tohle a tohle ne, porotože tohle tenhle nemá a tohle se někomu nehodí do krámu tohle a tohle .... atd.
To že nový 3DMark bude jenom DX11 není nic světobornýho, Vantage byl pro změnu pouze DX10.
Souhlasim s názorem, ze vypovídající hodnota poslední verze není nijak valná. Stačilo u Nvidií mít zapnutou fyziku (o čemž nemusel každej vědět, protože pokud vím, tak ta se zapíná defaultně po nainstalování příslušních ovladačů) a hned to hodilo pár set bodů navíc, což už může být matoucí, skutečnej grafickej výkon byl někde jinde.
To je sice pravda, ale to nebola chyba benchmarku. Pokial ale niekto prezentoval vykon kariet a pri NV mal zapnutu fyziku a nebolo to nikde spomenute, tak to bol proste podvod. To uz je na svedomi testujucej osoby.
Tak tenhle argument si dovedu představit u spousty oblastí. A přesto je na netu hafo open source projektu, včetně celýho ekosystému operačních systémů(Sice je v současnosti poháněn komerečníma zájmama, ale zpočátku to tak nebylo).
Promězamě ať to vyvíjí třeba ATI nebo nVidia, když by zveřejňovali kód tak se to "optimalizovat" neodváží.
Tady ale není ani tak velká hrozba dělání benchmarku pro jednoho výrobce, jako možnost podvodu ze strany výrobců grafik. Jako podváděl intel ... aneb rozdíl mezi 3DMarkVantage.exe a 3DMarkVintage.exe přez 35%.
Paradox open sourcu obecne je, ze aby fungoval konkurenceschopne v dnesni ekonomicke dobe, potreboval by nevycerpatelny sponzoring(ktery nevylucuje myslenku otevrenych zdrojaku a standartu), ti lide vyvijejici open sourcy by byli placeni z onoho sponzoringu a nebyli by zavisly na svem hlavnim povolani coz dnes zpravidla tak je, ze vetsina komunity ma hlavni praci jinde a open source dela jako konicek ve volnem case.....
Nikdy jsem bechmarky nepoužíval, protože se nedají hrát, no vlastně jednou jo na LANce sme si měřili výkon PC, ten kdo byl poslední musel umýt nádobí, jiné využití asi nemají