3DMark je teoretický test, o jehož užitečnosti sice řada lidí oprávněně pochybuje, ale těší se přízni.
Vyšší score v 3Dmarku je pro některé skoro životní posedlostí. V recenzi grafických karet sice nemá podobný teoretický test příliš co pohledávat, ale mnozí si tím zjednodušují práci. Aktuální verze 3DMark 11 má však své nedostatky.Tou hlavní je testování v příliš nízkých rozlišeních, kdy Performance probíhá jen v 720p a Extreme v 1080p, což jsou rozlišení pro mnoho karet a hlavně monitorů vyloženě nevypovídající. Samozřejmě se také do praxe dostává stále více DX11 technologií a Futuremark tedy reaguje:
Představuje nový 3DMark pro Windows 8 s hromadou DX11 technologie (včetně zpětné kompatibility s DX10/9 grafikami). Futuremark se nechal slyšet, že jeho nový 3DMark obsahuje technologie, které mají nové herní Enginy ... tedy CryEngine, Unreal Engine 4.0 a další. Novinky jsou hlavně v oblasti DX11 technologií, jako je náročnější stupeň Tessellace a zpracování světelných efektů v reálném čase. Navíc opět má být engine použitý i v nějaké té hře.
První ukázka a technologické DEMO ukazuje, jak bude novinka vypadat. Připomínám, že Futuremark pracuje i na 3Dmarku pro Android, či pro ARM systémy obecně. Jako rychlá pomůcka zůstává 3DMark zajímavý "nezávislý" test se stejnými pravidly.
Tohle si snad kupujou jenom redaktoři nebo tací, kteří to mají na profesionální využití. Normální člověk to spustí jednou, srovná svoje výsledky s ostatními a dál už to nepotřebuje.