Nový způsob ochrany her – Hru si stáhněte, kde chcete, aktivace až po zaplacení Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 26 March 2009
altSpolečnost Microsoft vymýšlí způsob, jak ochránit hry na PC před piráty i před hrami samotnými.

 

 

 

Jde na to od lesa. Microsoft ví, že mnoho očekávaných her se nekrade ani tak proto, že hráč nechce zaplatit, ale proto, že se na novou hru těší jako malé dítě a když ji pak může mít s předstihem před vydáním, stáhne si ji z torrentů a podobně. Když pak hra konečně vyjde do prodeje, většina už ji má dohranou a tak nevidí důvod, proč si ji kupovat. Že výše uvedený scénář není zdaleka ojedinělý, dokládá například situace s vydáním Crysis, které se na internetu objevilo měsíc před vydáním a zdaleka není jediným takovým případem.
Problém se také netýká jen PC platformy, ale i konzolí. Microsoft se svým projektem Games for Windows přichází s dalším rozšířením dnes už občas se objevující ochrany, která opravdu funguje. Nutná internetová aktivace už se u některých her objevila a ukázala se jako velmi účinnou. Přesto jako taková problém zcela neřeší. Nyní by se měla dočkat jisté úpravy. Microsoft zdá se pochopil, že zabránit umístění hry na torrenty, P2P a podobně se nedá zabránit, takže to ani nebude dále zkoušet. Jednoduše budou všechny hry vyžadovat internetovou aktivaci a to tak, že samozřejmě za to budete muset zaplatit jako za hru. Aktivace ale bude mít své omezení a to takové, že před dnem vydání nebude aktivace, ani hraní hry možné. Až po oficiálním vydání hry bude aktivace zpřístupněna a spolu s ní se stáhnou i některé důležité soubory, bez kterých hra nebude spustitelná.
Celý systém by rád Microsoft dostal na všechny hry, které pod hlavičkou Games for Windows na PC i konzole mohou vycházet. Takže drtivou většinu. Celý systém má i nevýhodu. Internetová aktivace bude v platnosti, dokud bude podporovaná. Teoreticky tedy za pár let nemusí některé starší tituly s touto aktivací fungovat.
Co říkáte na nový způsob ochrany her? Osobně si myslím, že tohle je možná cesta jak trochu pirátství na PC kontrolovat. Požadavek Internetové aktivace nevidím jako nepřekonatelný problém a velké omezení uživatele, poctivému uživateli to vadit nebude. Vadit to samozřejmě bude pirátům, protože hra bez těch souborů a aktivačního klíče bude vlastně nepoužitelná. Internetová aktivace v podobném duchu už byla u některých her úspěšně vyzkoušena a opravdu funguje. Obejít ji je totiž téměř nemožné, žádný crack vám nepomůže. Způsob distribuce ala stáhněte si hru, kde chcete, už se také vyzkoušel. Nedávno vydaný BurnOut Paradise pro PC byl volně stažitelný jako DEMO, stačilo si ale zaplatit aktivační klíč a již stažená a nainstalovaná hra se vám po zadání tohoto klíče proměnila v plnou verzi. A co si myslíte vy?

Zdroj: Tomshardware.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - připomínám starý nápad 2009-03-26 13:54:18
avatar
Ať už bude systém aktivace přes internet jakýkoliv, mohli by být hry staré dejme tomu 5 let (s ohledem na vývoj HW i SW v herním průmyslu je 5 let historie pro pamětníky) přejít na adware (přímo ve hře by byli předměty dělající na něco reklamu). To není žádná novinka, ale zajistilo by to možnost hrát danou hru legálně a třeba i bez internetové aktivace s tím, že by se vydělalo na reklamě... To samé by mohlo platit pro on-line hry...

Prostě co se nic nového pod sluncem, ale pro stahovače akceptovatelné...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:00:37
avatar
Ja radsi nez se koukat na reklamy tak si tu klasiku pokud mozno koupim na Steamu - nape X-Com pack sem koupil za cca 150kc coz je podle me prijatelne za 5 starsich her.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:06:45

napr Grid je reklamou priam prespikovany, viac by sa jej tam natrepat uza si nedalo. Tymto smerom by sa to malo uberat, a hry by mohli byt zadarmo. 99% informacnych stranok je zadarmo a za papierove noviny sa plati. Redaktor takeho povecme games.tiscali to robi zdarma? nedostava plat? Tak preco to je zadarmo, a za Level platis obrovske prachy?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:51:15
avatar
však taky papírové magazíny o hrách postupně umírají (Level např. má zlomek nákladu co měl před pěti lety)
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 11:56:51
avatar
s tou reklamou v hrach by to mohla byt aj pekna haluz ... tak napr WoW prides pred Orgrimar a tam stanky s CocaColou alebo grafity na muroch ala Google
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 13:54:32
avatar
Osobně si myslim, že je to zcela k ničemu. Na torrentech se stejně většinou objevuje verze s crackem a navíc čekání do dne vydání...jako nějak nechápu ten přínos. Jestli to sníží pirátství o 1%, bude to obrovský úspěch. Já fandim Ubisoftu za vydávání her bez ochran, to je podle mě dobrá cesta. Teda ne dobrá, nejlepší. Zřejmě si váží svých zákazníků a zbytečně je nešikanuje. Držim mu palce, ať mu to vydrží...
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:12:46
avatar
Problém je, že se tím Ubisoft na první pohled připravuje o zisk.
Je ovšem otázkou zda je ona ztráta vyšší než výdaje za vývoj ochran...

Pravdou je, že ?skoro? každé zabezpečení je možné nějak obejít a tedy dokud budou hackeři budou i keygeny/cracky/patche/cokoli co umožní provozovat nelegálně daný program...
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ubisoft 2009-03-26 15:44:56
avatar
No nevim, jestli se připravuje o zisky. Já zas za pořádnou pecku od Ubisoftu nebo Bioware rád zaplatim, protože vím, že podpora byla vždy dobrá a že ta hra za to zpravidla stojí. Je to dobrá "značka", nebuzeruje, tak jim vyjádřim podporu tim, že občas nějakej titul koupím....
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:55:09
avatar
vývoj protipirátské ochrany je hoodně drahý, to je známý fakt (nehledě na to že ve většině případů zbytečný). Spousta vývojářů přiznala, že ochrany cpou do her jen pro akcionáře, kteří to vyžadují.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 namitky 2009-03-26 13:55:50
avatar
1. Vzhledem k tomu ze tohle ma byt prostrednictvim GfWL tak rovnou rikam ze nechci - ten program je nejhorsi shit jakej se kdy na moje PC dostal. Kdyz sem chtel hrat betu DoW2 tak prestoze sem mel v registraci GfWL i ve Windowsech uvedeno ze jsem v USA tak sem pul dne resil stupidni hlasky ze jsem v zemi ktera neni oficialne podporovana - fakt uzasne .

2. DD kde si vzal ten zvast ze Crysis bylo na webu 1 mesic pred vydanim? Mesic pred vydanim bylo akorat tak demo - plna sice unikla na web ale to bylo 3-4 dny pred vydanim a ne mesic (coz bohate stacilo aby to poskodilo prodej Crysis).
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:21:52
avatar
Toto je bohužial zlá cesta, poctivý hráči s tým budú mať problémy a piráti si bez problémov zoženú crack. Spomínam si na Half-Life 2 a jeho aktiváciu cez internet, vraj to mala byť 100% ochrana. Jeden kamoš si to stiahol z torrentov v decembri, tesne po vydaní a v pohode to spustil(dokonca tam bola predinštalovaná slovenčina, tomu hovorím podpora zo strany piráta ), druhý kamoš čakal, kým hra vyjde v obchode (čo sa stalo asi vo februári) a aj tak sa mu ju nepodarilo spustiť, takže skóre pirát:valve 1 : 0 a rovnaké to bude aj pri microsofte
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:58:22

Souhlas. Co já se vynadával při instalaci originální GTA4. Instalace se všemi možnými registracemi, stahováním SP1 pro Vistu, GfW software, Social Club software a podobný srágory, spadnout mi net tak sem si to ani nezahrál a pořád to otravuje, kdykoliv si chci zahrát. Hnus velebnosti. Fallout 3 stačil nainstalovat, tuším že nechtěl ani licenční klíč a hned šel hrát. Bez starostí, bez netu, paráda.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kontrola pirátství ? 2009-03-26 13:57:47

Ochran jsme tady meli požehnaně. Jediné co nám dokázali bylo jak se dají překonat. Nevidím jediný důvod proč by toto mělo něčemu zabránit. Budeme prostě mít pirátské aktivátory nebo fleky podobné těm na aktivaci windows.
TukaN1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neuspesne 2009-03-26 13:58:38
avatar
BurnOut Paradise. Z osobných skúsenosti môžem potvrdiť že sa objavil na torrentoch a je plne hrateľný. Z toho vyplýva že žiadna ochrana nezabráni kradnutie hier. Môže sa iba mierne obmedziť ale zabrániť určite nie.
moonfear [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poctivému uživateli to vadit n 2009-03-26 15:41:41

přemýšelel jsi nad tím co píšeš? Poctivému uživateli to vadit nebude ? Co když nebudu mít v té chvíli přístup k internetu? Co instalace na více PC? Co GFWL, když tato služba není v ČR podporována. Mi osobně to bude vadit natolik, že hry přestanu kupovat a místo toho začnu stahovat cracnuté verze které mě nebudou v ničem omezovat.
Takový příklad za všechny, víš o tom, že DoW2 si "legálně" v ČR nezahraješ? Nevím co mě vyjde líp, zaplatit 1000 za DoW2 (zaplatil sem což o to) a muset nainstalovat steam a GFWL (nepodporované takže jsem musel porušit eulu a vytvořit si US account) tedy dva programy které mě opravdu nezajímají, nebo si stáhnout cracknutou verzi a tyhle problémy si ušetřit?
Tohle vidím jako cestu do pekel, já jako zákazník chci se zbožím nakládat jak se mi chce a ne, že zaplatím celkem nezanedbatelnou sumu a budu doufat, že mi publisher "dovolí" si zahrát.
Jestli něco zabíjí herní průmysl tak je to DRM a tím způsobené omezování POCTIVÝCH zákazníků, kteří mají vždy jen problémy, narozdíl od pirátů kteří si v klidu hrají.
Bioshock - internetová aktivace, dva týdny mi ležel na poličce protože jsem měl problém s internetem, opravdu super
Mass Effect - omezený počet aktivací, hmm tak párkrát přeinstaluju OS, vyměním PC a už si nezahraju.

Opravdu tedy vidíš DRM jako správný směr ?
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 12:05:15
avatar
naco preinstalovavas pc ??? nainstaluj si OS + vsetok sajrajt co pouzivas a sprav si image

ja som si spravil aj s nainstalovanym stemom a cod4 a ked sa mi sere system odnovim to zo zalohy a mam to nainstalovane aktivovane

ale ano horsie je to pri vymene HW to uznavam
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 13:10:17
avatar
Pochybuji, ze tohle vsichni znaji a ti co to znaji tak si radeji sezenou hru craknutou nez blbnout s vytvarenim image disku. Dokazes si predstavit,ze by si kvuli kazde hre delal image disku?Ja ne!
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 13:28:54
avatar
sak nie kvoli kazdej .. ja mam len 2 zalohy ... cisty system a posledny stav ... neinstalujem kazdu prasarnu do PC mam virtualny kde testujem a ked to stoji zato dam to do PC a nehrozi mi zasvinenie systmu .. a ked nieco dolezite nainstalujem prepisem povodnu zalohu
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:03:50

Games for windows je aj v GTA4. Trvalo mi cca 2 hodiny kym som tu sprostu hru nainstaloval. Potom mi slavne GfW vypisalo, ze v moj region (slovensko) nieje podporovany a teda napriek uspesne vytvorenemu kontu sa tam hra nepripojila. Netusim aky to ma pre GTA4 vyznam, ale klient ktoremu som to instaloval sa nestazoval, ze nieco nejde, takze asi ziadny. A crack na to bude bud par tyzdnov po, alebo par tyzdnov pred zavedenim tejto 3,14coviny.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 09:02:50

Kdyby v GTA4 byl jen tento problém Autorun.exe nefunguje, Setup.exe začíná čínskými znaky, během instalace to hlásí nepochopitelné chyby, které sem řešil několik hodin - a to vše s originálkou. A pak jsem doufal, že mi po stahování SP1 do Vista, který je vyžadován pro spuštění, stahnutí nejnovějších ovladačů GK, bez kterých to nešlo spusit, že mi půjde ještě net na aktivaci. A to vše s originálkou.
radkofan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a 2009-03-26 14:10:28

neverim ze to pirati nejak nepralomia pokial toto bdue v praxi zabehnute tak uz budu mat nato medicinu
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:16:40

Myslim ze jakakoliv hra co primo ke hrani nepotrebuje internetovy server kam je nutne se nalogovat atd atd .... tak nikdy nepujde ochranit proti cracknuti. To co je v clanku popisovano ze dulezite soubory se stahnou az pote tak tam je jen otazkou jestli se nikdo k temto souborum nedostane stejne jako ke hre samotne pred vydanim a jestli i nejake preverze nebudou obsahovat tyto dulezite soubory atd atd.
U GFWL je jedine stesti ze se treba key hry nejak nevaze s timto uctem jinak to by byla katastrofa koupit a nainstalovat hru a zjistit ze si ji nezahraju pokud prozradim ze jsem z te daleke nepratelske zeme kterou ani nestoji za to podporovat
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:24:28

Náprosto souhlásím se všemi pány, co tady nadávají.
Je to velice nepohodlné pro poctivého uživatele a vůbec nepomůže proti piratům - pokud dokážou ukradnout hru celou teď, proč ji neukradnou zítra i s dodatečnými soubory?
Za jak dlouho se objeví programek, který bude residentně sedět v paměti a simulovat to "Games for Windows"? Myslím, bude na trhu dříve, než samotný systém.
Existuje staré a velice jednoduché řešení - HW klíč. Teď by se mohl připojovat na USB. Kupuješ hru s klíčem. Pokud klíč je v USB, hra jde, není - nejde. A hotovo. Tím klíčem nemyslím Flash disk, ten se dá zkopírovat, ale aktivní černou skříňku. Třeba i obsahující nezbytný ke hře soubor. Taková skříňka by teď stála 1 toláč nebo i méně - zanedbatelná cena za spokojenost poctivého zakazníka a opravdové omezení kráděží.
Microsoft našla jako vždy, jednoduché, levné a absolutně blbé řešení. Ale co čekat, mají chytré lidi jen v marketinku.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:03:42
avatar
To uz tu bolo tiez (ale nie u hier) a pokial viem, tiez to nepomohlo...ono vlastne v sucasnosti asi jedine mozne riesenie ako zabranit piratskym verziam je, ako tu uz bolo napisane, ze hra bude vyzadovat pripojenie na server, no toto riesenie je sice ucinne ale aj dost otravne, napr. ked hram TDU tak nie raz sa stane ze im servery nechodia a tak si hru nemozem zahrat vtedy kedy chcem/mam cas, k tomu ked sa este pridaju nejake docasne problemy s internetom a pod. tak by sa mohlo stat, ze nebudeme hrat hry vtedy ked na ne budeme mat chut ale vtedy ked nam to dovolia...

btw...mimochodom TDU ma zrovna ***** vyriesenu ochranu, nechapem na co musim mat DVD v mechanike, ked sa pripaja na ich server, ta hra ma najucinnejsiu ochranu a aj tak ma nuti mat v mechanike DVD co je uz davno prekonane, preco??? preco to nemaju vyriesene ako Warcraft III alebo Company of Heroes, ktore DVD nepotrebuju? to je IMHO totalny nezaujem o hracov/zakaznikov tak nech sa potom nedivia, ze im to niekto nechce kupovat, ked verzia ktoru stiahnu na nete zadarmo je mnohokrat pohodlnejsia na pouzivanie nez ta za ktoru si zaplatia...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:40:32
avatar
I takovy Black box se da odchytit a emulovat. Navic hackeri miluji nove zpusoby ochrany a jejich prekonavani, je to jen dalsi vyzva.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 18:05:54

Nesmysl. Black box slouží k tomu, že nemůžeš přečíst soubor, co tam leží. Ale pokud soubor potřebuješ ke hře, tak bez něj to nespustiš. Ano, dá se ho dostat, ale za cenu tak vysokou, že levnější ti výjde napsát novou hru podle stávající. A tomu už nezabráníš ničím.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 18:09:36
avatar
neprotireci si to trocha? pekne ze nemuzes precist soubor co je na nem..ale jestli ho potrebujes ke hre tak ho nejak precist musis
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 09:45:38

Ty asi neprogramuješ, že?
Maš čídlo s procesorem, které má u sebe soubor s daty, podle kterého na určitý dotaz dá odpověd. Ale na čtení to čídlo prostě nemá rozhrání.
Neznámý  - USB KLíč 2009-03-26 16:49:52

no, ono to s těmi hardlocky není až tak jednoduché. Kdysi dávno existovaly průchozí klíče pak se přešlo na usb klíče.

Mě osobně se ten nápad líbí a divím se, že se nerozmohl víc. Ochrana je to poměrně účinná. V práci máme dva porgramy co takhle fungují a nejsou problémy (acono a archicad)

Výhody USB klíče
- ten kdo má klíč si zahraje kdykoliv a kdekoliv. Stačí nainstalovat program a zapojit klíč.
- takto můžu program spouštět na počítači v práci nebo doma, jen si musím přenést ten klíč
- programovatelnost (potřebujete update programu? jen si zaktualizujte firmware a máte možnost používat novou verzi)
- nemusíte nikdy být online, jen při případné aktualizaci firmwaru

Nevýhody
- pořád obsazené jedno usb
- možnost ztráty (ale zase pokud vydavateli nahlásíte ztrátu, tak klíč bloknou a dají vám jiný)
- musí se nainstalovat Wibu-key server a ten pořád běží :/
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 18:08:17

Odpověď na nevýhody:
1. Při současném množství USB portů je to zanedbatelný
2. Ztratil jsi zboží, tak ho nemáš. Sorry.
3. Pokud na klíče bude podstatný pro hru soubor, tak žádný server ani internetové spojení nepotřebuješ.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:19:42

jenže i ten HW klíč se dá obejít ne? není to přeci spása.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 09:50:28

Jak obejit? To není otázka na heslo. Představ si, že v tom klíči leží soubor priorit pro AI a program na transformaci. Pokud chceš rozhodnutí, posíláš klíči řádu možností a klíč ti timto programkem je zpracuje a pošle jejích hodnocení. A nic jiného prosím, ten klíč nedělá. opravdu si myslíš, že podle chování černé skríňky se dá vypočítat program, který v ní leží? Na to zatím nejsou počítače postavený.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 10:25:28

copak by to nešlo emulovat?
moonfear [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 11:47:59

pokud neznáš logaritmy uložené v klíči které ti dávají odpověď tak ne

Je to jako když se zeptáš někoho kdo drží knihu která existuje jen v jednom exempláři co je napsané na té a té stránce, i když znáš odpověď neznáš tu knihu.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 13:21:15
avatar
V tom pripade nechapu jakto, ze jsem mel doma Autocad, ktery byl oficialne chraneny hardwarovym klicem a jel mi i bez nej a byl plne funkcni bez omezeni?
kmsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:24:04

Ten napad mi pride ako nieco co uz niektory pouzivaju napr. Blizzard u WoW aj ked z mensimi zmenami

Hru si stiahnes z kazde chces ale nespustis ak nemas aktivovany ucet na nete za ktory sa plati
moonfear [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:40:36

jenže wow je onlajnovka, tam jsou všechna důležitá data umístěna u provozovatele na serveru, a ty platíš měsíční platby za zprostředkování hraní, stejně jako všechny ostatní větší MMO. Tady trochu pleteš jablka a hrušky.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:41:58
avatar
A jsme u toho zase. Kdyz se snizi cena her, klesne i piratstvi. Osobne ocekavam, ze 90% her je upiratenych. Kdyby cena hry byla u AAA titulu do 500 tak se citelne piratstvi omezi. Jinak ale s aktivaci po internetu u neceho souhlasim, ale u neceho ani ne. Kdyz je hra ciste singlplayerova a na pocitaci bez netu, tak to muze byt dost problem(vim, ze tech pocitacu bez netu je malo uz)
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:49:16
avatar
Tak já třeba doma net nemám, páč ho tam nechci (je to žrout času a odpadaj tak firewally a jiný žrouty systémovejch prostředků). A pro mě by taková hra pak byla nepoužitelná, abych si zahrál, budu nucen si pořídit internet, kterej ke hraní potřebovat nebudu - to je dle mého buzerace Ale je mi jasný že Mrkvosoft to bude házet na piráty, že je to kuli nim
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 12:24:02
avatar
tak to mozes dufat s tym znizovanim piratstva

no 17 rocne decko nebude otravovat mamicku aby mu dala 500 na hru .. ta ho posle ucit .. sice mu da vreckove z ktoreho by si tu hru mohol kupit ale to radsej pojde na pivko s kamosmi a hru si ajtak upirati

proste ludia su od prirody svine lakome ... sak poznate tu pesnicku "ja, ja, jenom ja"
Kadli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hehe 2009-03-26 14:43:08

Stejně pořád tam bude muset být nějaká offline aktivace kdo net nemá (což dneska mají všichni), ale i tak to nebude mít smysl, piráti si najdou cestu a víme jak to dopadlo s GTA4 kde nějaká aktivace nebo co byla a nakonec byla tak na nic že cracknutí hry bylo jednoduší než samotná aktivace. Je to nesmysl zabránit se tomu stejně nedá a pokud hry budou stát tolik kolik dneska stojí tak to si rači počkám pár dní na crack než vyhodit +-1000 za titul kterej pak akorát hodím do šuplíku!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:49:51
avatar
No myslím že např. tebou zmíněné GTA IV si koupi zaslouží
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 02:11:18

kazdy ma iny vkus. Mam za to, ze gta4 si nezasluzi ani stiahnut. Preboha, to je 5denny rapid limit, tolko za odskusanie ako to ide na 2jadre s 9600gt nedam.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:43:13

ja si myslim, ze pirati poriesia aj tieto zalezitosti.. je jasne, ze chybajuce subory crackom nenahradis, ale jednu hru zaplatia a subory maju a ficia.. mozno ochrana doteraz fungovala.. ale ak bude pod podobnou ochranou vela hier, tak sa na to pirati zameraju a casom hacknu.. ci nie??
tomasw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Samozřejmě, že to nepomůže 2009-03-26 14:51:34

hry sice nehraju, ale je to koneckonců zase jenom SW. S tímto typem ochrany jsem se setkal už nejméně před 7 lety, a mám osobní zkušenosti se SW, který pro svoje spuštění vyžadoval aktivaci nebo ověření při každém startu na vzdáleném serveru kdesi v hlubinách internetu. A nebylo mu to nic platné. Takže asi tak.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:51:37

Jen at to zavedou.Je jasne ze budou muset skoncit s tou nebetycnou buzeraci pri aktivaci.Spousta on line her je na netu zdarma a ridi se jen podle IP adresy.Samozrejme to jde obejit pres anonymizer,pripadne sdileni uctu.Ale skouseli jste nejakou moderni hru hrat pres anonymizer?.Co se tyka sdileni uctu hra Vam proste povoli maximum kopii na jine pc.Tak to funguje i dnes bez problemu.Preinstalovani systemu preci taky neni problem.Mam norton 360,na jejich serveru zavedeny ucet a po kazde reinstalaci woken se jen prihlasim.Tot vse.Navic si nedokazu predstavit nekoho kdo potrebuje hru naiinstalovat na 5 nebo vice pocitacu.Jen par her vyzaduje vic nez 30 hodin hrani.To nekdo mate 5 kompu a musite byt pernamentne na netu?Trosku jina vec jsou placene hry kde si clovek chce cas od casu zaparit on line.Ale i tak zalezi na vydavateli kolik Vam necha moznosti udelat instalaci.Software si bez vyjimky kupuju takze problem nemam.A doufam ze to zavedou at vydelaji nejake prachy a misto buzerace a priblbych ochran zapracujou na obsahu a uzivatelske privetivosti
moonfear [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:06:49

5 PC? ne, ale mám hlavní PC na kterém hraju, pak mám záložní pokud hlavní nejde, jeden služební noťas, takže když jedu na služebku instaluju si na něj hry abych se nenudil, a hodlám si dokoupit ještě jeden herní NB na příjemné dny v létě s prodlužkou na zahradě a podobné kratochvíle, iPhone a N95 nepočítám. Navíc tady stejně zůstává viset problém neexistující podpory GFWL v ČR a nemožnosti připojit se k internetu (věř mi že je to problém, jsem teď na služební cestě a jediný přístup k internetu mám u stroje co oživuju)
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omyl 2009-03-26 15:03:32
avatar
omyl
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:02:45
avatar
Musím súhlasiť s nespokojencami.
Každý logicky uvažujúci jedinec musí...
Opäť ďalší zbitočný výmysel, ktorý pirátom nezabráni v ničom a jediné čo sa dosiahne je ďalší tlak a buzerácia platiacich hráčov.
Tí nenažranci idú len a len proti sebe.
Kedysi som pirátil, pretože som na nové hry nemal, potom som hry začal kupovať, pretože som začal zarábať. Teraz ich kupujem tiež, ale už iba špičkové tituly/ rozumej nie hype tituly, ale tie naozaj kvalitné/ a hlavne tie, ktoré neobsahujú akúkoľvek nutnosť pripojenia k internetu.
Bohužial pri súčasných krokoch vydavateľov sa opäť postupne vraciam do dôb, kedy som pirátil.
Nie, že by som nechcel zaplatiť primeranú cenu za kvalitný produkt, ale preto, že mám v sebe dostatok hrdosti na to, aby mi niekto sral na hlavu, a ešte som mu za to platil.
Vydavatelia si kopú hrob.
Naposledy som si takto odpustil napr. GTA4, Empire-TW...
Hru s aktiváciou si nikdy nekúpim!!!
Celý problém spočíva v obžerstve vydavateľov. Howgh.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:04:49

Nevidím v tom problém. Bude to něco podobného jako Steam s registrací Fear 2..koupím krabici ..zadám klíč ...nainstaluji ..a pak se dotáhne pár souborů a pařím. Tady stáhnu hru a koupím klíč (nějak mi nedochází co bude s krabicema ... jen tak ji asi v obchodě nedostanu). Chtělo by to, aby se z Games for Windows stala platforma konkurující Steamu ..pro nikoho není dobré když vznikne monopol. Poslední zkušenost se Steamem začíná monopolní chování silně připomínat.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:17:03
avatar
A teraz mi povedz, čo je pre Teba lepšie? Pre Teba ako platiaceho zákazníka? Zaplatiť a musieť vykonať niekoľko zbitočných krokov podmienených nesúvisiacou službou so samotným hraním/internetom/, alebo si hru kúpiť, nainštalovať a o nič sa už nestarať?
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dodatok ku DD- mu 2009-03-26 15:18:54
avatar
"Požadavek Internetové aktivace nevidím jako nepřekonatelný problém a velké omezení uživatele, poctivému uživateli to vadit nebude. Vadit to samozřejmě bude pirátům..."


Pri niektorých tvojich "záveroch" sa naozaj zamýšlam, či si tak neskutočne naivný, alebo nadmieru hlúpy, alebo len dobre platený...
Neber to ako urážku, je to len taká rečnícka otázka...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:45:03
avatar
dobře placený určitě nejsem, jinak bych místo psaní nescháněl podporu pro web všude možně ;) ... hloupý také nejsem a naivní už vůbec ne. osobně mi zkrátka aktivace nevadí.
moonfear [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:18:10

tobě možná nevadí, ale to neznamená že musíš psát, že nevadí všem, obecně je to spíš naopak, projdi si někdy infernet a uvidíš jak hráči nadávají na DRM a tyhle "hovadiny" abych to tak nějak řekl slušně.

Osobně z tohodle důvodu docela často kupuju hry na www.gog.com protože nemají žádné drm, a nevadí mi koupit si tam i hru kterou v životě hrát nebudu jenom proto abych podpořil nápad prodeje her bez DRM
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:55:50
avatar
No dobre, tak ja som zaťial ešte aspoň "polovičný" poctivý uživateľ. a polovičný som preto, že mi tie "dobré nápady" vydavateĺov vadia. A vadia mi natoľko, že neprekonateľne.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 02:20:07

a to ti nevadi, ze ked napr kamarat ma Portal2 zakupeny legalne, a chce ti ho pozicat aby si si ho aj ty zahral, tak ti musi dat aj svoje steam konto? Nebolo by jednoduhsie, urobit image, ty si ho cez LAN stiahnes, namountujes do Deamona, nainstalujes a hras? Alebo ked chces pozicat kamaratovi svoj mobil aby si zavolal taxik, tak nemozes? Ked mu chces pozicat svoje auto aby nemusel ist peso, ked uz mobil mu nemozes dat? Prikladov je x, len softwarove giganty si myslia, ze oni su nieco specialne. Niesu!
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Anketu 2009-03-27 14:32:08
avatar
Hele DD, a co vypsat anketu ? Vadí vám aktivace přes Internet?
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:20:58
avatar
Presne ako vravíš.... lepšie keď tu budú monopoly dva.......
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:26:46
avatar
1 = monopol
2 = konkurence

btw. nechapu jak nekdo muze napsat takovej zvast jako ty...
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:50:16
avatar
Mne je naopak smutno z toho, že stále existujú ľudia, ktorý veria, že dva a viac monopolov = konkurencia. Monopoly sa vždy dohodnú, kartely sa vždy dohodnú. Tu žiadna konkurencia nefunguje, je to podobné ako s telefónnymi operátormi. Zobuď sa, aj "otec" tvojho trhového kapitalizmu a tej tvojej "konkurencie" Smith si predstavoval konkurenciu inak.
Na pochopenie širších súvislostí treba disponovať širšími vedomosťami, nie tými PR predžutými.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:30:02
avatar
pokud potrebuju volat a nemam zrovna pristup k netu tak zavolam z mobilu (muj mesicni ucet je min jak 200kc) a jinak volam prez Skype - ten konkuruje normalnim operatorum velmi dobre - navic volam je dalsim uzivatelumn Skype takze to mam zadara .

Napr. ceny na Steamu - po prechodu cen na € je pro me vetsina her ktery tam maj moc draha - presto sem tam letos koupil cca 5 her protoze sem je chtel a byly zrovna v akci tudis byla v tom okamziku jejich cena prijatelna - stacilo holt pockat (moje vyhoda je to ze mam dost her na to abych klidne dalsi 2 roky nic nekoupil a stejne mel co hrat.

Kdyz se mi cena za produkt ktery neni zivotne nutny nelibi tak si ho proste nekoupim a pockam budto na nabidku jine firmy nebo na to ze ta prvni firma zlevni - to ze vetsina populace jsou lidi kteri tohoto nejsou schopni/ochotni neni moje vina ani muj problem...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 12:15:05

Souhlas. Jeste bych pripojil, ze to vypada, ze Steam konecne prehodnocuje svoji cenovou politiku a prepocita peniye na realne pomery.

http://steamcommunity.com/groups/1e1us/announcements/detail/72197439837500124
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:00:51
avatar
jen upresnim monopol muze byt vzdy jen jeden..kdyz jsou jak ty rikas 2 a vice tak to jsou oligopoly ..jako telefoni operatori..to jsou oligopoly .)
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:51:25

chce to klid ...nevím proč se takhle plašíš..pokud to pomůže rozvoji PC hraní jsem pro ....
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:29:57
avatar
To by ale GfWL mel prestat na uzivatele rvat ze jsou v nepodporovany zemi (podporovany je jen cca 26 statu) takze 3/4 sveta musi lhat v registraci nebo maji smulu - a i tak to casto zlobi.
dk1844 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uprava hosts 2009-03-26 15:42:52
avatar
Myslim, ze to bude easy - pustime 'Loader', ten upravi soubor hosts tak, aby treba activation.micro$oft.com byl localhost, pusti k tomu programek, hre rekne, ze je aktivace OK a bude =D
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:25:22
avatar
Zdaleka tak jednoduche by to nebylo (nerikam ze by to bylo nemozne) - aktivaci crackem lze vyrazne stizit sifrovanim klicovich souboru k jejichs rozsifrovani doda klic az aktivacni server, kontrola MD5 klicovich souboru apod. - pochopitelne kazda ochrana jde obejit ale napr. Empire Total War stale jeste nema plne funkcni crack podle cloveka z prace kterej to vyzkousel a ani jeden nefunguje spravne - zatimco ja si v pohode uzivam originalku .
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:16:42

Mam doma taky 5 pocitacu.Protoze mam spoustu deti.Ale hraju jen na jednom.Dalsi jsou jen pro deti na internet.A urcite nebudu instalovat hry na AtomTy dva pocitace bych jeste pochopil,jeden elitni na hrani,jeden vykonny notas.Ale opravdu neverim tomu ze tu pise tolik milionaru co nemaji co na praci a sedi na wc s tremi notebooky za vice nez 100000 korun.Na masine co nestoji 35 000 nema ani cenu zacit hrat
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:32:14
avatar
Slusne herni PC se da koupit vcetne monitoru a OS za 20-25K
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:46:43
avatar
Nedávno vydaný BurnOut Paradise pro PC byl volně stažitelný jako DEMO, stačilo si ale stáhnout crack a již stažená a nainstalovaná hra se vám po zkopírování tohoto cracku proměnila v plnou verzi.

Taky takto se to dá napsat
oleje [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:53:14

vsetka ochrana je nanic, ak si mam kupit hru za 700 alebo 1000 sk/v starej mene/ tak si ju napalim alebo pockam, ale ak je v obchode za 300 tak si ju kupim. Ak by sa hry predavali za taketo nizsie ceny, predaj by bol mozno aj patnasobny voci terajsiemu stavu. Takze firmy by aj viac zarobili.
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:58:35
avatar
Tak třeba v Německu, GB, Nizozemsku, Dánsku, Belgii atd. to asi s jejich platy na těch 300Kč vyjde. O tom si ale my můžem nechat jen zdát
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:38:14
avatar
Nesouhlas - znam spousti lidi kteri tedko stahujou hry a vetsina z nich by stahovala i kdyby se to prodavalo za 1/5 ceny - jen by si nasli jinou vymluvu....
moonfear [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 18:12:59

to je pravda, ale taky najdeš dost lidí co by stahovat přestali kdyby hry byly za rozumné ceny, a ne že si normální člověk koupí jednu novou hru a přemýšlí kde vezme na účty. Sám si kolikrát říkám jaká by byla dovolená kdybych nekupoval 2-3 (nové v průměru, spíš je to 1 nová a 5 starších) hry měsíčně, nejvíc právě sere když se člověk podívá na jiné státy jak už psal witcher a porovnám poměr cena/výplata u nich a u nás. Co znám lidi tak většina z nich časem stahovat přestane a to ve chvíli kdy si ty hry může dovolit, ale stejně tak znám i pár nevyléčitelných případů
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:15:44
avatar
Ono není nad to, mít originální hru v ruce

Ale třeba ti co hrají placené MMORPG jen koupí hru a pak platí měsíční poplatky(pokud si nekoupí doživotní přeplatné ), kupují datadisky a nic jiného nehrají a ani nekupují. A není to až tak malá skupina lidí Jsou to tedy aktivní hráči, ale stejně hry vlastně nekupují(až na datadisky, které jsou tak max. jednou nebo za rok). Takže i na to je třeba myslet. Ale to já jen tak na okraj...

A jinak jsou i tací, co mají dobrou práci (tzn. dobrý plat ), bydlí sami(nemají děti ani žádnou rozhazovačnou přítelkyni/manželku ) a stejně budou stahovat a stahovat. A to jen tak z principu. Ale to je nevyléčitelné
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:11:30
avatar
Pokud jde o BurnOut Paradise tak tam stačilo stáhnout legálně demo, nainstalovat crack který není problem sehnat, a hra se tvářila jako aktivovaná , nebo podobně to bylo i u GTA4 které mělo jít až po internetové aktivaci atd.. ale stačilo nahrát crack a provést nějaké další úkony podle návodu který byl s polečně s crackem šířený po internetu a celá ochrana hry která stala určitě nemalé prostředky byla na nic.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:11:36
avatar
Ja mam doma 3 PC z toho 2 herni a jeden NB, na kterem si take docela pekne zahraju, ale u aktivace pres net bych to videl takto: u Windows si take musite aktivovat a) pres internet b) telefonem na bezplatne lince MS (ne, ze bych MS mel v oblibe), ale hru si rad koupim, pokud mi dodavatel nebude branit si ji zahrat za 5let, uz sikana nepodpory new systemu se starsimi tituli je neco co mi neskutecne vadi, rad si z nostalgie zahraju titul, ktery uz je uvolnen po 10+ letech volne ke stazeni. Jedine, ze zpusob sikany od nekterych ochran je neuveritelny, jen si myslim, ze pokud to dopracuji do stavu, kdy ochrana nebude to nejdulezitejsi a cenove nakladne na vydani titulu, kdy treba patch bude vyzadovat dodatecnou aktivaci (a pokud autor vyda dostatecne kvalitni demoverze, na ktere clovek snadno pozna, jestli ma chut si hru poridit, ne ze demo je jen ukazka plna chyb a zakazu) atd... ale pokud bude moznost aktivovat vsude a to po internetu ci mobilu (tel. ma v teto dobe snad skoro kazdy), tak v tom problem nevidim. Krabicove verze maji vyznam pro sberatelske edice a podobne, kdy k DVD je pridan nejaky prezent.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ochrana 2009-03-26 18:01:39
avatar
nehnevajte sa ale lord justice ma pravdu, a DD sa ako v jednom z mala pripadov sekol, pretoze neexistuje diera na ktoru nie je zaplata, tak ako neexistuje hra na ktoru nie je crack WOW nevynimajuc ... tieto nove ochrany my pripadaju ako nejaky super novy neprekonatelny zamok za dvere kabrioletu ... absurdita tichto napadov je priam zarazajuca a pripada mi to ako nejaky trick microsoftu na akcionarov tych vydavatelstiev a dalsie zdimanie penazi atd... je to dost divne ze sa toho dd zastal ako za dobru vec ale budis, priznavam hry si nekupujem, lebo nemam peniaze, ked budem mat, rad zaplatim...jasne ale musi byt kazdemu i nezainteresovanemu hlupakovy ze je to "obmedzenie" plati len na legalne kupujucich microsoft rulezzz
paradox je tiez to ze proti piratstvu pachanom na inych firmach chce bojovat firma ktora si nevie spravit poriadky na svojich produktoch !!! a nie je to padle na hlavu ???
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:26:32
avatar
"neexistuje hra na ktoru nie je crack"
Ale existuje. Např. LOTRo nebo jiná MMORPG. Snad mimo WoW a Lineage...
Ale MMORPG jsou "trochu" něco jiného
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2009-03-26 19:51:33
avatar
no neviem kamo, mam zato ze par typov od nasich bratov rusov sa pysia sloganom ze neexistuje ... koniec koncov, moze, len nemusi byt rozsirena, koli zlozitosti a tak... nie vzdy sa totiz daju niektore zlozite veci sklbyt do jedneho cracku, zvlast pri onlineovkach, ale ako vravim, ja viem tak ze nic nie je 100%
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 12:44:57
avatar
citace:"neexistuje diera na ktoru nie je zaplata"

Předpokládám programovou díru....., protože dejme tomu na tzv. Černou díru záplata opravdu neexistuje
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 14:35:48
avatar
Určitě by nešla něčim Velmi hmotnym zahltit....?
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:28:25
avatar
Jen otázka času než bude také něco jako ten crack který si DD zminňoval.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:54:57
avatar
bratu, ver tomu ze mi co nekupujeme tu "ochranu" anilen nepocitime pocitia ju ty ktory za nu zaplatia ako bolo uz niekolkokrat napisane .
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 22:03:30
avatar
No ja si radsi hru koupim - aspon se nemusim potykat s:

- Vecne cekani na nektere cracky (ETW)
- U spousty her nemoznost nasledne aplikovat patche ktere opravuji kriticke chyby popr. hru vyrazne vylepsuji
Zotac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - určitě proti 2009-03-26 19:30:27
avatar
jsem určitě proti takovýmto akcem, piráti najdou způsob jak oklamat a hru stáhnout, nyní existují tisíce programů které vygenerují cd-key , které hru spustí i bez cd-keye , které hru dokáží nainstalovat bez cd i lze hrát berz cd, takže nějáký microftový "tah na piráty" stejěn nevyjde.

odnesou to ti co si kupují hry poctivě a budou muset všelijak zbytečně se plahočit aby si hru nejen nainstalovali, ale ještě registrovali ať jdou někam, snad jim to nevýjde

to stěma starýma hrama pominu ikdyž je to pěkně hnusné, to jako když si někdo bude chtít hru třeba pučit tak nebude moct hrát??
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 19:57:33
avatar
verim ze slusne vydavatelstva sa im na ich novu protection z vysky vy*****
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 20:58:08

Jeste jednou.Staci navazat hru na IP adresu a dat ji 5 nebo treba 10 kopii pres sdilene ucty.Na tom nezalezi.Pokud si bude hru nekdo pujcit neni problem.Ovsem pokud se Vas 20 slozi na jednu hru a budete si ji "pujcovat" problem bude.Udelat ochranu neni ani trosku tezke.Pokud bude hra prinucena ke spusteni nahlasit se k serveru neni problem.Tim nemyslim stahovat nejake gigabajty.Staci jen par kilobajtu pro potvzeni oficialni verze.Je pravda ze to zatim nam platicim zakaznikum dela vic pakarny nez dobreho.Kazdopadne je ale v tehle diskusi videt kdo si software kupuje a kdo krade.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 02:42:01

preco pre boha by sme sa nemohli 20 zlozit na 1 hru? To si ako nemozeme 20 kupit srobovak? Prisrobujem doma obraz na stenu a uz ho nikdy potrebovat nebudem, tak ho dam dalej, a az nahodou, tak obvolam 19 ludi a zajtra mam srobovak. Preco by nie? lebo si nenazrany skupy pako? Mohol si mat aspom 1x $$$, takto nebudes mat nic. To je lepsie?
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 22:40:55
avatar
Nečetl jsem všechny komentáře takže se to tu už možná objevilo ale myslím že tohle bude další z ochran co je na nic. Osobně to vidím tak že po vydání hry si jí nějaká grupa koupí, soubory si stáhnou a integrujou je přímo do hry nebo je dají vedle formou cracku a voila máme tu jednu další úspěšně překonanou ochranu. Lidi co si stáhnou cracklou verzi si jí v klidu nainstalují a během pár minut hrají a ti ostatní co si jí koupili? Tak ti se půl dne moří s tím jak to nainstalovat, aktivovat atd. a když se jim to nepodaří tak mají holt smůlu (nebo alespoň moje zkušenosti s řešením těhle problémů přes podporu výrobce nejsou moc dobré)
froggin_on [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - levne stahovani 2009-03-27 01:34:04

Nejlepší by bylo kdyby se distributoři pokusili rozjed neco ve stylu Rapid, kdy si nějaký servr koupí práva na upload (filmů, her,.....) konečným uživatelům. Konečný uživatel by si pak jen zaplatil za účet a mohl stahovat co je mu libo a hlavně by to bylo legální. Já myslím že když se tento způsob dá využít v takovém masovém nožství pro nelegální šíření dat, tak by se to dalo využít i pro to legální šíření.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 02:48:45

to je presne moj nazor. Pausalny poplatok za filmy/hudbu/hry. Tak 10€ mesacne. Mozes tahat co len chces. Takato sluzba bude mat uspech, lebo raz taka bude, ked vymre stara generacia, co caka, ze plastove platnicky budu letiet do konca sveta. No nebudu.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 07:20:30
avatar
Nevím,jestli je to dobrý nápad.Souhlasím s příspěvky co kritizuji tenhle přístup firem.Občas chodím po kamarádech(starší hrači co se vrhli na hrani až teď) a musím jim nainstalovat originální hru,protože je to pro ně občas frustrující překonat různé nesmysli bránící pohodlné instalaci.Ale i mě to štve. Čím víc ochran a složitost instalace her,tím více nahrávají pirátům + cena.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:14:15

Jestli takhle bude vypadat většina aktivací, tak svůj herní PC hodím z okna a skončit s hraním.
Nemám PC připojený na internet. Je to hroznej "opruz" a zase je to o tom, že na tom budou škodní ti, kteří si to koupí legálně, protože rozchození hry budou muset věnovat daleko víc času, než jen koupit, nainstalovat a hrát.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Premrstena cena her 1 2009-03-27 14:10:18
avatar
Naklady na hru Crysis byly skoro pul miliardy Kc. Kdyby se prodalo 7 milionu DVD-cek jako u COD4 tak by cena jednoho DVD aniz by se na tomto projektu prodelalo by byla 72,-Kc.Takze kdyby se prodavala za 150,-Kc,
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Premrstena cena her 2 2009-03-27 14:30:19
avatar
tak by byl zisk skoro pul miliardy Kc. A kdyby byla takova cena tak si myslim, ze by nebyl duvod piratit a prodalo by se DVD urcite nekolikrat vice nez 7 milionu a zisk by byl take mnohem vetsi. Porad si myslite, ze cena her neni premrstena a piratstvi je zbytecne?
Patholog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OCHRANA HER 2009-06-04 15:34:53

Pirátství bylo je a bude a důvod proč tomu tak je?
Kolik lidí si kupuje originálky za 1500-3000kč a kolik do 500kč?
Změnil bych strategii, rozhodně bych dal 500kč za hru a myslím že né jenom já. Kolik mladých nemá tolik penez aby si sí koupilo za 2000. To je snažší si ji někde stáhnout že?. Kolik hráču je na světě x 500kč to je majland.
Pokud se mi hra líbí tak ji ocením a koupím si ji.
Hackeři byli jsou a budou a vždycky ten kod někdo prolomí a nebo si tu hru koupí málo kdo a tvůrci se můžou divit že namají zisk.
Já bych stanovit pevnou přijatelnou cenu řekněme 500kč.To ušetří každy "student".
Co vy na to?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 968x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 679x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1074x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1245x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1580x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1395x
Komentářů: 7