NVIDIA plánuje RTX 3080 TI na leden. Výrobci grafik se zlobí. Doporučené ceny NVIDIA nelze dodržet. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 12 November 2020
altPokud by prý výrobci měly prodávat RTX 3000 grafiky za doporučené ceny, zkrachovali by.

 

 

 

Výrobci grafik jsou extrémně nespokojeni s novou grafickou generací NVIDIA a přístupem firmy. Fakt, že dodávky GPU váznou je pouze část problému. Už z toho samozřejmě nejsou odvázaní, protože mají objednávky na desítky tisíc karet, ale byly zatím schopni dodat jen malé tisíce jednotek kusů. Velkým problém je ale naprosto nerealistické oficiální ceny, které NVIDIA ohlásila a kterými samozřejmě velmi upoutala pozornost zákazníků.

Jenže kromě několika málo kusů FE edic, které samozřejmě už běžně nekoupíte, žádná RTX 3000 grafika v běžných obchodech se k té doporučené ceně ani nepřiblížila! Proč? Protože kdyby ta finální cena měla být 499 dolarů za RTX 3070 a 699 dolarů za RTX 3080, tak by výrobci zkrachovali! A nespokojenost s tím, že NVIDIA prostě uvádí nerealisticky nízkou cenu nových karet, a tím ovlivňuje očekávání zákazníků, rychle narůstá.

Měl jsem možnost vidět nějaké interní materiály výrobců, které ukazují, že dosáhnout té ceny je za současných podmínek prakticky nemožné. Pokud mají ty karty mít nějakou rozumnou kvalitu, rozumnou marži a všechno v běžné výši, cena těch karet musí být nejméně o 30 – 50 dolarů výše. A to se bavíme o základních edicích! Ty luxusní prostě budou stát běžně o 70 – 100 dolarů víc. A za to se také běžně RTX 3070/3080/3090 prodávají.

Takže NVIDIA si těmi svými oficinálními cenami tak akorát dělá ze všech blázny a ze zákazníků pitomce. Ale varoval jsem už dávno, že to tak přesně je. NVIDIA se chtěla vyhnout problémů minulé generace, kdy ohlásila dvojí ceny, o 100dolarů vyšší pro FE edice a ty nižší jako „ceny od“. Nicméně drtivá většina karet stála ty vyšší ceny. U RTX 3000 tak ohlásila jen ty nižší ceny, za což prodala pár svých FE edic, aby tak vytvořila „důkaz“ že za tu cenu nějaké karty existovaly, ale většina edic bude stát prostě víc. NVIDIA kontroluje ceny, protože výrobci grafik musí od NV kupovat GPU i GDDR6/6X v rámci balíčků a je to zdaleka nejdražší část karty. Na zbytku už tak ušetřit mnoho nemůžou. NVIDIA je tedy ta, která ovlivňuje finální ceny a pokud by měly karty stát to co udává, musela by výrobcům snížit ceny těch GPU+GDDR6/6X balíčků. K tomu se ale nemá.

Údajně to tak bude ještě větší problém u chystaných RTX 3060 Ti/3060, které mají být oficiálně cenově docela nízko. Výrobci karet ale už teď vědí, že za současných podmínek ty karty nemohou za ty ceny prodávat, protože by prostě zkrachovali. Oficiální NVIDIA ceny jsou prostě nerealistické. Jenže jsou nutné. NVIDIA nechce ty ceny udávat realisticky, protože by to ve srovnání s novými Radeon RX 6000 modely, nebylo konkurenceschopné. A ví to. Ostatně NVIDIA bude mít co dělat, aby její 8nm RTX 3000 byly vůbec konkurenceschopné.

 

  • RTX 3080 Ti 20GB vyjde v lednu

Jak už jsem vás informoval dříve, NVIDIA má docela problém, protože vše nasvědčuje tomu, že AMD Radeon RX 6800XT 16GB za 649 dolarů s 300W TDP porazí 699 (spíše 779 dolarovou) RTX 3080 10GB s 320 – 370W TDP. Ještě horší je, že nové hry v praxi využívají ve 4K více než 10GB paměti. RTX 3080 má prostě málo paměti. NVIDIA tedy musí vyřešit hlavně tohle.

 

 

Moc možností není, ale znehodnotit RTX 3090 označení nechce, takže RTX 3090 12GB je pasé. Navíc ani 12GB by nebylo prostě dost. Jediná šance je 20GB u RTX 3080, jenže ta zase nestačí výkonem. Takže už je potvrzené jádro GA102-250, které tak bude mít pravděpodobně 10496 jednotek jako má RTX 3090, ale 320-bit sběrnici a 20GB GDDR6. Výkon se dá očekávat tedy někde poblíž RTX 3090. Zcela určitě ale nedokáže nějak výrazně utéci RX 6800 XT a to má AMD ještě RX 6900 XT, která v mnoha případech dokáže předběhnout i RTX 3090. Speciálně když na AMD RYZEN 5000 platformě zapnete jednu novou technologii.

Každopádně RTX 3080 10GB vypadá jako prakticky mrtvá karta. 10GB paměti je málo, karta je drahá, žere a skončí nejspíše pomalejší než RX 6800 XT. Kolik bude stát RTX 3080 Ti 20GB je otázka, ale pochybuji, že ji NVIDIA vydá za 699 dolarů. Podle mě ji zkusí nacpat na 999 dolarovou hladinu jako RX 6900 XT 16GB s tím, že bude spoléhat na svou značku a to že má 20GB paměti. Nicméně z hlediska chlazení a spotřeby prostě očekávejte věci podobné jako u RTX 3090 modelů. Realisticky tedy TDP až 400W a výkon jen zhruba 10% nad RTX 3080. Nic zásadního s tím NVIDIA teď prostě dělat nemůže.

Samozřejmě otázkou je dostupnost u AMD i NVIDIA grafik. Je tu spousta věcí, které hraji proti :(. Budeme tak asi mnozí rádi, pokud vůbec nějakou novou kartu koupíme. I když AMD je na tom z hlediska výroby a objemu produkce prý určitě letos lépe u nové generace.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 07:40:37
avatar
Ja pořád nechápu spojitost mezi cenou v obchodě a neprodejností karty za doporučenou cenu. Až do obchodu dorazí 6800xt za cenu + 2000 a po vyprodání protože taktéž nebudou za cenu +3 a v další várce +4 atd. Bude autor taky psát, že cena karty je moc nizká a výrobci by je nezvládly za danou cenu vyrobit? A nebo řekne že si Alza pěkně maže kapsu?

Výrobci si svoje ceny uvedly sami nikdo je do ceny 700 nenutil a jsou tu i tací co cenu 700 uvedly jako Zotac a gainward ostatní si přisadily 40-50, nekteří 100 dolarů. Každýho věc. Ale nemá to žádnou spojitost s aktuální cenou v obchodech která je dána výhradně navýšením prodejce a realitou, že se najdou pošuci co to i tak zaplatí.

Tahle část článku je jednoduše kravina. Jo pro výrobce je asi těžký se do ceny vejít, ale cenu za kterou to prodají si určily sami. A dost pochybuju že s každou odeslanou várkou ji navyšují aby se potom navýšila v obchodě Když mnohdy karty co Alza prodává za různou cenu jsou ize stejné série. Jen prostě dorazily v jiném čase a prodaly se v jiném čase, protože je bere od více distributorů.

Takže podle ceny v obchodě se nedá odvodit, kromě toho že o ty karty je zájem vůbec nic.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 11:04:31
avatar
Co ti furt není jasný? Je to úplně jednoduchý. Za vyšší ceny NV karet může NV. Za vyšší ceny AMD karet mohou obchodníci. Takhle je to už několik let.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 11:12:30

ja vubec nechapu proc by 3070 nemela byt vydelecna jak prase za tech 399$ jak pro NV tak vyrobce. je to vlastne jednoducha karta s relativne malym jadrem na urovni rtx2060 na levnym 8nm procesu (oproti 7nm) s jen 8GB GDDR6 na 14GHz. rx6800 ma vetsi jadro na drazsim procesu, dvojnasobek GDDR6 na 16GHz a je jen o 70$ drazsi...at mi nikdo netvrdi ze na rx6800 nekdo vydelava, kdyz na vyrobne urcite mnohem levnejsi rtx3070 se to neda.
dakuhonoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 14:55:05
avatar
A z kade si zobral, že vyrobiť GA102/4 na 8nm je lacnejšie ako navi2 na 7nm? Platíš za wafer a ak je 7nm drahšia, ale vyťažíš ilustračne 95% waferu a 8nm lacnejšia, ale vyťažíš 60% tak tie produkčné náklady vôbec nemusia byť na 8nm tak ružové.
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 07:39:26
avatar
100$ rozdíl u lepších nereferencí je obvyklý už dlouho, ne?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 07:42:44
avatar
I 150 Třeba Lighting. Nebo Kingpin.
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 08:55:58

Jenže teď je FE edice lepší a levnější než nereference. A hádej proč? Protože Nvidia zadotovala prvních pár kusů karet a pak je přestala dělat. Jen z důvodu lepšího srovnání cena/výkon proti konkurenci.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 09:00:46
avatar
Když se bude srovnávat karta od MSi tak bude uvedena cena od Msi která je 750 Usd nikoliv cena FE edice. Takže asi tak. Ano v recenzi FE bude samozřejmě cena FE, ale co to mění na tom když si jdu koupit MSi tak mě asi cena FE nezajímá.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 09:25:27
avatar
No problém nejspíš bude v tom, že se udělal hype kolem toho, jak budou ceny RTX 3000 mnohem nižší, než u RTX 2000 (nebo některých modelů), ale reálně je stejně není možné za ty ceny už sehnat. Bylo jasné, že některé lepší nereference budou dražší, než FE od nVidia, ale např. RTX 3070 za 15K a 20K, to prostě nevypadá moc dobře. Zejména když za cca 18K měla být RTX 3080. Pokud nVidia vydá pár svých karet za jí oznámené ceny, ale drtivá většina kupujících se k nim nedostane a pak musí platit i o několik tisíc víc, tak to nas.re.
Já jsem sám zvědav na RTX 3050. Kolik paměti a kam natlačí cenu. Má-li mít výkon zhruba jako RTX 2070 a cena by mohla být za levnější edice kolem 5,5K, tak sbohem bazarové ceny GTX 1070. Ta je na fullHD momentálně bomba a za 4,5-5K. Ceny by tak mohly jít dolů až o 1500. Ale v 5,5K za novou RTX 3050 moc nevěřím.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 09:28:13
avatar
Tak bohužel to je realita. Ale viděl jsi například jak to vypadá na trhu s notebooky? Je to podobné co za něco stojí je pernamentně vyprodané a prodávají se i ty šmejdy co by za normálního stavu nikdo nekoupil. Zpět ke kartám.

Karty jsou dobré a tak je zájem opravdu velký navíc aktuální situace a navíc problémová výroba a jsou to ideální podmínky pro odírání zákazníků. To si už nikdo nepamatujete na těžební mánii. vdyť je to defakto podoná situace. Za rohem nám pomalu startuje další těžební horečka. Jesli si někdo myslí že radeony budou dostupnější a nebo snad levnější tak je bláhový.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 09:43:36
avatar
To je pravda. Možná ještě budeme rádi za bazarové GTX 1070 / 1660 OC (jak píšu níže ohledně RTX 3050).
Syn na R5 2600 a GTX 1070 hraje nového Assassina Valhallu a 60-70FPS ve fullHD na High v pohodě. Nevím, co to dělá na Very High ve městech a obecně v náročnějších scénách. Ale i na High to vypadá parádně. Takže i dnes už obstarožní 1070 je pořád supr.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1080/ti je nejlepší karta deká 2020-11-12 09:47:55
avatar
Já vždy tvrdil že kdo koupil 1080 nebo později Ti hned při uvedení tak udělal skvěle. Já koupil 1080 chvilku po uvedení za 19000 a defakto do dnes na ní vše jede skvěle a už je to 4 roky respektive bude to 5. Prostě 1080/ti je adept na nejlepší kartu poslední dekády. I když se to v té době jevilo jako předražená karta tak čas ukázal že se její koupě oplatila. Snad žádná karta se nedovedla držet výkonově tak dobře jako tyhle 2.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 09:58:48
avatar
Jj. Brácha kupoval EVGA 1080Ti (už nevím jakou edici) za 14 nebo 15 bez DPH k i7-4790K a spokojenost. V zátěži už je krapet slyšet, a to má Fractal Define R5, ale na výkon si němůže stěžovat.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 14:24:38
avatar
Nejlevnější "šunt" edice byli na hranici 20k, nejlepší ke 25tis. Takže 17-18 s Dph co tu píšeš se mi nezdá, možná tak před nástupem serie 2000. Mě osobně se podařilo sehnat za 23k MSI Seehawk EK. Bohužel novější tituly ani s pořádným OC moc ve 4K nedávala. Teď to doufám už bude jiná káva, očekávám 6800XT a doufám, že v ceně 1080Ti opět seženu už verzi s vodním blokem.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 18:16:27
avatar
EVGA.

Před uvedení 2jkove serie stala 1080 tak 15 000.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 20:14:35
avatar
To byla nějaká akce a na trhu už ty karty byly dlouho. EVGA SC 1080Ti myslím. A kupoval to na firmu za 17. Už si nepamatuji, zda těch 17 bylo už bez DPH a nebo s DPH a tím pádem byla levnější. Ale myslím, že 17 bylo s DPH.
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 10:48:15
avatar
Obávam sa ,že musím s tebou súhlasiť za momentálnej situácie-dopytu Radeony budú na tom žiaľ rovnako. Zákazníci ,ktorí čakali na RTX 3080 pôjdu kľudne do 6800XT vďaka tomu ,že tie karty budú výkonnostne na tom podobne +- % ako v ktorej hre. Takže 6800XT bude super kauf. Tiež ju očakávam. A bohužiaľ ale vyzerá to tak ,že nás ťažiarska mánia neminie. Za posledný mesiac kryptomeny raketovo rástli a rastú ďalej... Začína mi to pripomínať poslednú ťažiarsku mániu. Ja to vidím tak ,že 3080 aj 6800XT za normálne ceny a pri normálnej dostupnosti uvidíme najskôr na jar a to je asi ešte hodne optimistický odhad. Bodaj by som sa mýlil a ty tiež
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 09:16:28
avatar
Ve třetím odstavci odspodu je drobná chybka - RTX 3080 20GB bude mít GDDR6X a ne GDDR6 (ale 320-bit sběrnici a 20GB GDDR6).
Mimochodem už máte RX 6000 k dispozici? Nějaká ochutnávka z testů her by nebyla? Na YT je video z leaknutých testů, kde RX 6800 úplně nestačí na RTX 3070 a RX 6800 XT tam je ve 4 variantách a jen jedna z nich - ta nejlepší (možná kombinace s Ryzen 5000 CPU) je +/- jako RTX 3080, jinak ne. Ale bez detailů o konfiguraci a skladbě her, takže těžko říct, o co přesně jde.
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 09:58:33

Myslim si, ze tohle odirani vyrobcu GK od nV je vlastne dobre.
Ti co delaji i gk od AMD muzou sve usili vlozit do AMD a nabidnout nam vic a taky tim snizi zavislost na nV. Na coz bude muset casem nV reagovat, ale to uz bude pozde a AMD si ukroji 30-40% trhu.
Vse samo zalezi na distupnosti cipu od AMD.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 10:08:45
avatar
To zní moc hezky. Jen aby to někdy nastalo.
Na stranu druhou co bude bránit AMD zvyšovat ceny neustále tak, jak to dělá nVidia? Přeci jen když budou mít dobré produkty, vše zdražuje, všichni chtějí víc peněz, náklady na výrobu rostou. Abychom se nedivili.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 10:53:06

Není tento článek jen aktualizovaná verze článku z roku 2018? Odkaz

U nvidie je to s tou cenou těžký, u RTX20 řady na nás nvidia rýžuje prachy a když zlevní pro RTX30 řadu, tak nasadila nereálně nízké ceny.

A pokud budou AMD RX 6800 karty ještě o 50$ levnější, zkrahují výrobci grafik pro AMD, pokud dodrží doporučenou cenu, nebo si přidají 50-150$ na kartě stejně jako u NV modelů?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 11:04:40
avatar
Je vidět že je to vždy špatně )
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 11:21:33

Kdo chce nvidii bít, cenu si vždycky najde
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 13:59:13
avatar
bylo zvykem, že když AMD nebo NV oznámily cenu karet, že se za tu cenu také daly běžně koupit ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 14:12:27
avatar
Ale momentálně tu nemáme běžnou situaci že?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 18:30:40
avatar
situace není zase tak moc jiná ...

navíc NV ví jaká je situace a tak ty ceny měla tomu přizpůsobit ... realistická cena by byla lepší než ta nereálně nízká ...
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 01:20:11

cena neni nerealne nizka, v zahranici (no v USA) se i zakladni nereferencni 3080 za tu doporucenou cenu od NV prodavaji a se stestim i daji sehnat - gigabyte eagle, asus tuf gaming, msi ventus, nejaka evga - se za 699 dolaru prodavali...

jo cesky ceny jsou jinde, to je fakt, co si pamatuju tak u novinek to tak bylo vzdycky, zvlast nedostatkovych. ale podle ceskych cen vynaset nejaky soudy o nadnarodnich spolecnostech a jejich "nerealne nizkych" cenach je dost nesmyslne.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 11:02:32

Zlaty to komunizmus bol v tomto smere Kto predražil vyrobok o viac ako 24% išiel do basi za okradanie Aj ked sa napriklad na auto čakalo 5 rokov ale cena bola garantovana. Kapitalizmu su napriklad bežne sučiastky do auta predražene i o 600%. Proste trhovy system kto si kolko utrhne
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 11:19:04

Zapomínáš na podplácení bokem, aby jsi se k tomu autu vůbec dostal. To samozřejmě nebylo vidět navenek, ale podplácelo se jedna radost. Takže ty jsis koupil auto za ofiko cenu, ale dalších 20 papírů skončilo někomu v kapse. Houby zlatý komunisti
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 13:39:23

Citace:
ituace není zase tak moc jiná ...

Aha takže pandemie covidu (at si o něm myslím cokoliv) s bezprecedentním zastavením ekonomiky a masivním přesunem pracovních pozic na homeoffice je vlastně jen drobná odchylka od normálu. Jasně. /sarkasmus

Citace:
navíc NV ví jaká je situace a tak ty ceny měla tomu přizpůsobit ... realistická cena by byla lepší než ta nereálně nízká ...

První půlka věty vlastně popírá první sdělení, tj.: situaci tady máme. A Nvidia se na té šílené situaci s nedostatkem zboží a kretény překupníky má podílet tak, že si nasadí cenu o kilčo, aby z toho taky něco měla. No a pak by třeba přišel nějaký autor píšící o IT, který by do nvidie bušil za hyenismus, že se přiživuje na globální krizi. Upřímně, toto jsou bláboly. Obchodnící nasadili vysoko ceny nv gpu, ryzenů, notebooků, webkamer a kupodivu nasadí i ceny gpu AMD. Doufám, že tady budou stejné články, abyste si pak obhájil svou objektivitu.
Oldis22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 10:36:20

V tomhle ma Honza pravdu.
nVidia moc dobre vi jaka je situace a udelala ty debilni ceny FE edic takto schvalne...jejich grafiky mam rad ale jako firma se mi jeji chovani hnusi
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 11:38:08

Ještě že jsou dostupné RX 5700XT a RTX 2070S atp. Možná není dobré váhat a vzít to co je reálně dostupné. Časem nebudou ani ty a nové karty budou na příděl.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OT 2020-11-12 12:27:29
avatar
Myslíte, že mi i7 2600K @4,3Ghz v pohodě nakrmí na fullHD RX 5600XT ?
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 13:06:43
avatar
No v pohodě asi ne. Budou vyjímky a hlavně někdy může zlobit minimální FPS ale ke kartám o výkonu cca 1070 +- je to pořád ještě užitelný CPU. Ale musíš počítat s těmy dropy u minimálních snímků u hůře udělaných her.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 13:18:14

ne, to uz je opravdu hodne zastarale cpu, jeste s ddr3 a pcie2 pokud se nemylim. k nemu max neco z bazaru a vic jak gtx1070 nebo rx580 urcite nema cenu, testovali to treba tu https://www.anandtech.com/show/14043/upgrading-from-an-intel-core-i7-2600k-testing-sandy-bridge-in-2019/11
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 13:31:23
avatar
Rozdíl mezi 2600K a 7700 jim vyšel 13%.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 14:19:57

ale to bylo 2600k pretaktovany na 4.7GHz...a 7700 je oproti 9700k o dalsich az 10-20% pomalejsi ve fullhd..ty cpu jsou dnes uz fakt jinde. k tomu dropy u minimalnich fps, totalne zastarala platforma...at si klidne koupi 5600xt, ale pojede sotva na 70%. navic test je taky rok a pul starej a soucasny hry jsou opet o neco narocnejsi...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 14:28:58
avatar
no koukal jsem na nějaká videa srovnatelných cpu (např. i7 3xxx/4xxx?) a GPu RX5600XT jim jelo vesměs na 90-95% a víc...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 14:30:04
avatar
A kupovat RX580 když mám RX 570 mi přijde nic moc finančně i výkonem...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 16:07:44
avatar
šel bych do bazaru 1070ti za 5500. Kdyby jsi chtěl jednu tu mám ještě 3 měsíce v záruce )
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 17:58:53
avatar
Hele nevím, nechce se mi moc kupovat karta stará 3 roky a dvě generace zpět a ještě nvidie
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 18:18:11
avatar
tak pokud chces kartu s o 2Gb mensi pameti co nema stejne nic navic o stejnym vykonu a o 1/3 dráž tak samozrejme Jdi do toho
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 20:20:16
avatar
Nj ale když se něco pojebe mám 3 roky záruku aspoň Každopádně neříkám, že co se týče vykonu je 1070ti nějak špatná... naopak
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 19:29:17

Než ty prostředky cpát do gpu zainvestoval bych tu částku do podvozku b450 Ryzen + ramky. Budeš mít zase klid a i ten radeon se ti nebude vůbec flákat. Pak budeš mít prostor pro nové gpu za nějaký ten čas.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 20:39:03
avatar
Jako o tom jsem přemýšlel jako první.. ale když tak sleduji vytížení komponent, tak mě se 570ka nefláká..jede ve všem novějším na 100% a to jí mám ještě z 1244 Mhz potočenou na 1350 ..CPU se fláká...
SkorpyLP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivita 2020-11-12 18:14:54

Tak, když jsme tu měli hate na Nvidii, tak bych ocenil nějaký hate na AMD, protože je přece OBROVSKÝ FAIL, když AMD není schopné zásobit trh novými procesory, GPU to jistě čeká taky. AMD stejně jako Nvidia má externího výrobce, takže pokud tu máme hrát objektivně, tak tu čekám hate článek na AMD. AMD ZEN 3 přece používá stejný proces, jako Zen 2, tak jak je možné, že AMD nebude schopno dodat produkty na trh dříve než v lednu, v lepším případě, a v horším v březnu 2020. Jedná se o tu samou situaci a přesto tu bylo toho hnoje na NV hozeno mnoho. Objektivně se dá říct, že trh je hladový po novinkách.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 18:28:52
avatar
na téma dodávek CPu odkáži ke kolegům (nemám k tomu co dodat) Odkaz

všechno je v naprostém pořádku ...
SkorpyLP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 19:14:51

Takže když je u AMD nedostupnost nových produktů, tak je to v naprostém pořádku, protože je o zboží zájem a když Nvidia vydá grafiky, které se ihned rozprodají "protože je o ně zájem", tak je to big fail? Jsem si 100% jistý, kdyby byla situace obrácená a dostupnost nových Intel procesorů byla stejná jako momentálně u AMD, už je tu minimálně článek o Failu a dalších 10, kde se tato informace bude opakovat.

Je mi celkem jasné, že tento web musí být nějakým způsobem troll, web z roku 2006. Objektivitu tenhle web očividně taky ještě neměl tu čest poznat. Asi zde napíši rozdíl, aby se tu pak autor neoháněl "objektivním tvrzením".

Objektivní názor - věcný, nestranný, neutrální, neosobní, realita existující venku.

Subjektivní názor - osobní, nevěcný, předpojatý, jednostranný, realita popisovaná z vnitřního pohledu.

Většina článků je v podstatě stejná, kde se buď kope do Nvidie nebo Intelu.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 20:18:46
avatar
Ty jsi asi lol či co.. NV jasně uvedla GPU bez větších "skladových zásob"...v podstatě jen pro recenzenty a pár vyvolených co měli štěstí na těch pár tisíc kusů ... ví to všichni, i sama NV, jen ty ne...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 20:34:01
avatar
Tak třeba 3070 je na stejném seznamu na 13 místě Takže asi to s tou 3070 konkrétně taky tak tragický nebylo. Co si budeme říkat vyrobit CPU a grafiku bude asi trochu časově rozdílný.

Stejně mi ten seznam nejprodávanějších komponent nepřijde moc reálný Jako
2 nejprodávanější komponent do PC je SSD 970 EVO ? Prostě tam je buďto nějaký algoritmus zohledňující cenu vůči množství a nebo tam je něco hodně špatně
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 20:37:52
avatar
Jako možné to je.. až tak to nesleduji, ale přijde mi, že prostě vyrobili určité množství na začátku, aby něco od NV před AMD vyrobeno bylo, a teď zřejmně dlouho nic nebude...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 21:59:34
avatar
Tak tohle není samozřejmě pravda ty karty stále chodí. Vidívám je i skladem. Koupit bych ji mohl jak 3080 tak 3090, ale za ty penize me proste nezajimaj. Mám určitou důstojnost. Penize bych na ně měl i takto předražené, ale nebudu to někomu rvát do chřtánu to není můj styl. Pokud propukne těžební mánie tak třeba zase objednám paletu karet
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 22:28:47
avatar
Tak pokud se bavíme o ČR.. zdejší trh v globálu nikoho z velkých firem nějak moc nezajímá.. zvlášť u tak drahých věcí obecně..
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 20:19:21
avatar
Tak běž na pct třeba.. tam se kope naopak.. zase založenej profil na trollení se mi zdá...
SkorpyLP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 22:08:11

Co se mě týče, tak PCT je stejná žumpa, akorát na druhé straně osy. Mě štve ta šílená neobjektivita, pokud je někdo zaujatý na značku, neměl by recenzovat. Solidní recenzent by měl fungovat krapet jinak, když pominu to, jak sem tam musí korekturu článku udělat čtenáři. Recenzent by měl hodnotit novinky stejným metrem pokud možno, pokud má třeba nějaké zajímavé info, tak ať se o to klidně podělí článkem, když se něco nepovede, tak budiž. Ale kopat za jednu značku není fér. Jsem si jistý, že zde na těchto stránkách není 1 negativní článek o AMD. Za mě je třeba další "fail" to, že už teď nejdou sehnat skoro žádná APU na AM4, jedinej procák snad je R5 3400g.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 22:27:24
avatar
Pokud nejde sehnat v ČR není to problém AMD..
SkorpyLP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-12 23:00:07

To jak AMD nechce pustit Renoir do retailu taky není chyba AMD?
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2020-11-13 00:00:02

Tak jisté je to, že kdo hledá vyvážené recenze bez emoční omáčky a s korekturou, tak tady narazí. Osobně raději lezu na velké zahr. weby o IT, náš český rybníček je prostě moc malý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 00:02:58
avatar
ještě by to chtělo čtenáře bez emoční omáčky

vaše neobjektivní subjektivní posuzování toho jak píšeme na DDWorld.cz je opravdu k smíchu ...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 07:09:39

"Chtěl hospodu ale chodili mu tam lidi"
SkorpyLP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 10:14:22

Autor by se měl vážit i zpětné reakce čtenářů. Daleko víc k smíchu je vaše slepá zaujatost... Ale co jsem si tak všiml, tak vy vidíte jen svůj subjektivní názor. Třeba, že je R9 3950x/5950x Mainstreamový procesor, což není, ale to je jiná kapitola. Avšak chápu, vám mnohem víc vyhovují čtenáři, co s vámi sdílí onu sociální bublinu, kteří s vámi nerozporují.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 14:25:13
avatar
jenže autor se nemůže ohlížet na menšinový názor, který je navíc chybný ...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 11:08:32

Protože čtu i jiné weby, tak musím říct, že má pravdu. Je to o stylu, takým jsou ty články psané, ne o informacích v něm. Informace jsou v pořádku, ale nádech to má vždycky stejný. Stejně jako u Obra na PCtuningu, akorát naopak. Je to dáno jistým fanouškovstvím autora k dané značce. Ten si to nemusí uvědomovat, protože je přesvědčen, že to tak není, ale čtenáři to vidí. Už jsem to říkal několikrát, že je rozdíl si přečíst článek o tom samém tady nebo na Svět Hardware od Vítka. Ten má ty články opravdu napsané tak, že jsou objektivní, bez jakéhokoli náznaku sympatie k jakékoli straně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 14:30:42
avatar
nádech je ve tvé režii, je to subjektivní pocit, za který já nemohu ...

vy jste si jen něco vsugerovali to je celé ... nemáte žádný objektivní důvod ani důkaz jen subjektivní pocit ....
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 16:02:03

A to je přesně to, o čem mluvím...člověk se sám neposoudí, protože má zkreslenou představu, to musí jiní..a jelikož je jich hodně, tak už jen to stojí za zamyšlení se...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:16:19
avatar
To ale vyžaduje sebereflexi...to spoustě lidí chybí ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:20:20
avatar
hlavně když se snaží hodnotit jiné a mají zkreslené představy ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:56:46
avatar
Njn, ale tobě uniká ten podstatný detail, že zkreslenou představu máme všichni, včetně Tebe.
Jedině tím, že nám ostatní nastaví zrcadlo jsme schopní zjistit jak moc.
Ty ale žiješ v utkvělé představě že jen ty vše víš správně a všichni okolo Tebe mají zkreslené představy ;-)
To se pak těžko diskutuje, bez ohledu na to jestli máš pravdu v 50 nebo 99% případů...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:06:36
avatar
ne, já žiji ve světě faktů, já ty produkty a věci mám v ruce, já mluvím s výrobci atd. mě ty produkty půjčují apod. já vím jak věci jsou, vy ne ... vy si v mnoha věcech o kterých jde, jen myslíte že víte, přicházíte na DDWorld.cz s utkvělou představou, že tu někdo fandí nějaké značce apod. a neexistuje argument, který by vás přesvědčil o opaku ....

já neříkám že vím vše a všechno znám, ale to o čem píši tím jsem si jist ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 13:37:35
avatar
A proč si myslíš, že i po těch letech tolik lidí pořád DDWorld čte?
Rozhodně to není kvůli tvým názorům nebo stylu psaní;-)
Je to proto, že nám dáváš fakta, kterým lze věřit a která často jinde nenajdeme.
Ta fakta tu také někdo napadá jen velmi výjimečně ;-) Téměř vždy se tu napadají tvé názory a styl jakým píšeš tu omáčku kolem těch faktů...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-18 12:19:46
avatar
ano, bohužel když mají zkreslenou představu ti, co chtějí posuzovat, to je problém ...
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD Radeon RX 6800 XT údajně p 2020-11-12 19:47:15

AMD Radeon RX 6800 XT údajně přetaktuje na více než 2,5 GHz a výkon odpovídá RTX 3090
https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6800-xt-overclocks-beyond-2-5-ghz-performance-on-par-rtx-3090/

Intel opět zpozdil serverovou platformu hlavního proudu:
https://www.semiaccurate.com/2020/11/12/intel-delays-a-mainstream-server-platform-once-again/
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 14:13:22
avatar
"Buzuluqokud nejde sehnat v ČR není to problém AMD"

Jistě a když nejdou sehnat v ČR GPU 30XX,tak za to může jen a jen nVidia.JoJo...
SkorpyLP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 16:40:47

Jakože je to tady docela meme.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 19:25:56

Nebo bizár
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-14 18:44:15
avatar
Ty cpu se nevyrábí už nebo co ? Asi je tu nikdo nechce prodávat ne.. když tu nejsou.. pokud jsou teda v zahraničí normálně dostupné..
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 18:26:53

Nechápu proč se mezi sebou hádáte co jde a nejde sehnat. Sehnat od obou výrobců něco bude stejně těžký, protože situace je taková, že co se vyrobí je okamžitě pryč. A to kdo za co může a nemůže je mi úplně jedno ( a taky to jedno je, protože na základní premise to nic nezmění, i kdyby DD psal, že jsou za tim lidi z Ugandy). Co ale nechápu nejvíc je to, že z těch lidí co se o tom neustále dohadují si ty výrobky dobrých 90% z nich nekoupí.......

PS: Raději se soustřeďte na to, ať má tady DD co nejvíc realistických výsledků výkonů mezi RTX3000 a Radeon6000 kartama. Proti tomu je to, zda za nedostatek karet může NV a v druhém případě úkladní nákupčí z velkoobchodů, naprostá prkotina.........
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-13 19:28:01

Pravda, o to horší budou diskuze u navi22 a rtx3060/ti
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 553x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 375x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1491x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1331x
Komentářů: 6