Nástupce jednoho z nejpoužívanějších herních enginů se blíží. Zatím to hatí stávající HW.
EPIC už má nějakou dobu hotový nový herní engine Unreal, ale až doposud jej příliš neměl důvod prezentovat, protože by v podstatě nebyl použitelný. Jediná platforma, která jej je schopna normálně provozovat jsou současná herní PC, která disponují patřičně moderním HW. Xbox360 ani PS3 jej nejsou schopny vůbec rozjet. A protože jsou hry dělané multiplatformně, není U4 na rozdíl od U3 dnes použitelná.

Jenže fakt, že se příští rok představí nová generace jak Xboxu, tak PS, je už dnes spíše jen veřejným tajemstvím. A proto se vše připravuje k uvedení i U4, kterou už někteří vývojáři mají k dispozici. Epic ji také neveřejně zatím předvádí s tím, že se ještě letos dočkáme větší veřejné prezentace.

Aktuálně můžeme obdivovat několik snímků z nového engine, který kromě nativní podpory DX11 s tessellací bude mít i vlastní fyziku atd. Epic si také hodně dává záležet na technologií světla a nasvícení. Jako komplexní engine má samozřejmě i celou řadu dalších nových nástrojů.

Lze předpokládat, že U4 bude minimálně stejně úspěšná, jako U3. Epic, stejně jako další vývojáři teď tlačí na Microsoft a SONY, aby nová generace herních konzolí nezaostávala a byla co nejsilnější. V současností už se o nich vědí, že minimálně obě existují.

Nový Xbox je už dokonce v širším testování. pohání jej nový IBM procesor a také nová DX11 grafika od AMD. U nové konzole od SONY zatím nejsou věci úplně jasné. Celkem nahlas se zatím hovoří jen o tom, že protože je celá SONY a její herní divize ve ztrátě a PS3 je celkově značně prodělečný a neuspěl zdaleka podle plánů (jeho největším, byť nakonec nepříliš významným vítězstvím je porážka HD-DVD formátu), změní SONY kompletně strategii. Údajně má být PS4 vlastně PC konzolí s x86/64 procesorem od AMD a grafickou kartou DX11 taktéž od AMD. Pokud jde onový Unreal 4 engine, máme se v průběhu června těšit na další pěkné ukázky :).
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|