OpenGL bojuje o svou budoucnost proti MANTLE - Vydáno OpenGL 4.5 a chystá se next-gen. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 12 August 2014
altAPI MANTLE dělá těžké vrásky jak DirectX, tak OpenGL, to se snaží bojovat

 

 

 

OpenGL se už delší dobu potýká s mnoha problémy. DirectX mu technologicky uteklo a jak DX tak OpenGL sebou táhnout zátěž starších generací, kvůli nimž nejsou tak efektivní, jak by mohly být a vývojáři na to kašlali. Jenže se objevilo API MANTLE. To ohrožuje jak DX, tak i OpenGL, nicméně sluší se dodat, že OpenGL má mnohem skromnější podmínky na vývoj než DX a API MANTLE bude ještě trvat, než se stane multiplatformní a hlavně standardem, ačkoliv k tomu má velmi slušně nakročeno.

Aktuálně vychází OpenGL 4.5, které přidává nové nástroje pro emulaci a portování DX11 her do OpenGL (tedy hlavně z Windows do Linuxu), stejně tak obsahuje systémy pro WebGL. Nicméně OpenGL je i tak v současné podobě zcela minimálně využíváno a trápí jej z velké části stejné problémy co DirectX, tedy pomalý vývoj, neoptimalizace pro moderní HW a balast starších generací. Není tedy divu, že i kolem OpenGL vznikla iniciativa o vytvoření zcela nové generace tohoto API, která by všechny tyhle věci měla řešit. V podstatě by měla stavět na zelené louce. Otázkou je, kdo se k této iniciativě přidá.

Faktem je, že všechny problémy DX i OpenGL a všechen vývoj by mohlo řešit API MANTLE, jež by se mohlo stát multiplatformním a jediným API pro Win/Linux atd. I když samozřejmě existuje mnoho z těch, kteří by si něco takového nepřáli. Není ale pochyb, že API MANTLE velice žádoucím a nebývalým způsobem rozčeřilo stojaté vody vývoje API a to přesto, že není hotové a předvedlo jen zlomek toho, co by mělo umět ve finále a zatím není ani multiplatformní. Souboj API tedy ještě bude dosti zajímavý. OpenGL má stále dost velký potenciál, DirectX se stále může opírat o dost silný Windows a API MANTLE ještě nevíme. U něj bude záležet, jak dobře AMD se svými partnery (včetně zájmu Intelu) využije času, který mu probouzející se DirectX a také OpenGL, ještě věnují k jeho vlastnímu vývoji. Vzhledem ke stavu věcí je téměř jasné, že DirectX se probudí rychleji než OpenGL, kde vývoj nějaké nové generace je vzhledem k roztříštěnosti zájmů na dlouhé roky ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
The Last of Us – třetí hra nebude? Seriál s novou ukázkou!
The Last of Us – třetí hra nebude? Seriál s novou ukázkou!Tuesday, 11 March 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 450x
Komentářů: 0
GTA5 – srovnání nové vylepšené PC verze se starou
GTA5 – srovnání nové vylepšené PC verze se starouMonday, 10 March 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1996x
Komentářů: 0
Chernobylite 2: Exclusion Zone vyšlo v early accessu
Chernobylite 2: Exclusion Zone vyšlo v early accessuThursday, 06 March 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 675x
Komentářů: 0
Split Fiction – výjimečná kooperační hra pro dva vychází!
Split Fiction – výjimečná kooperační hra pro dva vychází!Tuesday, 04 March 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1541x
Komentářů: 0
Anno 117: Pax Romana – nový díl budovatelské série letos?
Anno 117: Pax Romana – nový díl budovatelské série letos?Monday, 03 March 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1369x
Komentářů: 1
Průšvih: Assassin's Creed Shadows uteklo před vydáním
Průšvih: Assassin's Creed Shadows uteklo před vydánímThursday, 27 February 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2203x
Komentářů: 3