OpenGL bojuje o svou budoucnost proti MANTLE - Vydáno OpenGL 4.5 a chystá se next-gen. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 12 srpen 2014
altAPI MANTLE dělá těžké vrásky jak DirectX, tak OpenGL, to se snaží bojovat

 

 

 

OpenGL se už delší dobu potýká s mnoha problémy. DirectX mu technologicky uteklo a jak DX tak OpenGL sebou táhnout zátěž starších generací, kvůli nimž nejsou tak efektivní, jak by mohly být a vývojáři na to kašlali. Jenže se objevilo API MANTLE. To ohrožuje jak DX, tak i OpenGL, nicméně sluší se dodat, že OpenGL má mnohem skromnější podmínky na vývoj než DX a API MANTLE bude ještě trvat, než se stane multiplatformní a hlavně standardem, ačkoliv k tomu má velmi slušně nakročeno.

Aktuálně vychází OpenGL 4.5, které přidává nové nástroje pro emulaci a portování DX11 her do OpenGL (tedy hlavně z Windows do Linuxu), stejně tak obsahuje systémy pro WebGL. Nicméně OpenGL je i tak v současné podobě zcela minimálně využíváno a trápí jej z velké části stejné problémy co DirectX, tedy pomalý vývoj, neoptimalizace pro moderní HW a balast starších generací. Není tedy divu, že i kolem OpenGL vznikla iniciativa o vytvoření zcela nové generace tohoto API, která by všechny tyhle věci měla řešit. V podstatě by měla stavět na zelené louce. Otázkou je, kdo se k této iniciativě přidá.

Faktem je, že všechny problémy DX i OpenGL a všechen vývoj by mohlo řešit API MANTLE, jež by se mohlo stát multiplatformním a jediným API pro Win/Linux atd. I když samozřejmě existuje mnoho z těch, kteří by si něco takového nepřáli. Není ale pochyb, že API MANTLE velice žádoucím a nebývalým způsobem rozčeřilo stojaté vody vývoje API a to přesto, že není hotové a předvedlo jen zlomek toho, co by mělo umět ve finále a zatím není ani multiplatformní. Souboj API tedy ještě bude dosti zajímavý. OpenGL má stále dost velký potenciál, DirectX se stále může opírat o dost silný Windows a API MANTLE ještě nevíme. U něj bude záležet, jak dobře AMD se svými partnery (včetně zájmu Intelu) využije času, který mu probouzející se DirectX a také OpenGL, ještě věnují k jeho vlastnímu vývoji. Vzhledem ke stavu věcí je téměř jasné, že DirectX se probudí rychleji než OpenGL, kde vývoj nějaké nové generace je vzhledem k roztříštěnosti zájmů na dlouhé roky ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Foundation v1.0 – příjemná budovatelská strategie
Vychází Foundation v1.0 – příjemná budovatelská strategiePátek, 31 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 579x
Komentářů: 0
EA a BioWare zabili Dragon Age. Poslední šance pro Mass Effect?
EA a BioWare zabili Dragon Age. Poslední šance pro Mass Effect?Čtvrtek, 30 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 735x
Komentářů: 1
Doom: The Dark Ages se přiřítí už brzy! Vypadá skvěle.
Doom: The Dark Ages se přiřítí už brzy! Vypadá skvěle.Sobota, 25 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2368x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance 2 prozrazuje DLC a plány vylepšení hry!
Kingdom Come: Deliverance 2 prozrazuje DLC a plány vylepšení hry!Středa, 22 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1265x
Komentářů: 0
The Witcher: Sirens of the Deep – nový animovaný Zaklínač!
The Witcher: Sirens of the Deep – nový animovaný Zaklínač!Pátek, 17 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1250x
Komentářů: 1
Kingdom Come: Deliverance 2 – první dojmy!
Kingdom Come: Deliverance 2 – první dojmy!Pátek, 10 leden 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2420x
Komentářů: 2