Normálně by se asi neuznané reklamaci notebooku nevěnovala pozornost, ale proto, že to bylo kvůli linuxu, tak je to zajímavé ...
Jeden Britský zákazník společnosti PC World, který je zároveň uživatelem operačního systému Linux, se při reklamaci svého zánovního notebooku musel asi hodně divit. Důvodem neuznání reklamace byl totiž nainstalovaný operační sytém Linux. Jenže ono to asi nebude tak jednoduché. Zákazník totiž pořídil notebook s operačním systémem Windows Vista, který přeinstaloval a nahradil Linuxem. Na reklamaci ale přišel notebook s Linuxem a prodejce reklamaci neuznal z důvodů porušení reklamačních podmínek. Má to trochu svoji logiku a pokud to prodejce píše v reklamačních podmínkách, pak je to jen blbost zákazníka, že na něco takového přistoupí a pokud přistoupí, tak by si měl ohlídat, zda reklamuje notebook s původním softwarem. Horší to ovšem je, když tam ten software kvůli poruše nejde dostat.
Každopádně pokud v podmínkách bylo, že notebook může být využíván pouze s dodaným operačním systémem, jinak zákazník přichází o záruku, tak i když je to trochu nefér, jako zákazník s tím souhlasíte, pokud si dotyčný výrobek pořídíte. Pokud s tím nesouhlasíte, máte jednoduchou možnost: takový výrobek nekupovat. Konkrétního zákazníka ale lze pochopit, i když v době pořizování svého Acer Aspire 9301AWSMi, mel ACER v Británii i modely s Linuxem, což už dnes nemá. Každopádně dotyčný měl postupovat obezřetněji. Nezbylo mu tedy nic jiného, než se obrátit na úřady se žádostí o přezkoumání, zda dotyčný prodejce při reklamaci nepochybil. Pro nás ostatní je to jen ponaučení, dobře si přečíst prodejní podmínky, než je nákupem výrobku odsouhlasíme. Ze zkušenosti však mohu říci, že v ČR jsem se s odmítnutím reklamace, kvůli jinému operačnímu systému než byl ten původní, nesetkal a to mám s podobnou reklamací zkušenosti ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|