Vyšlo nové Call of Duty a skoro nikdo si toho nevšiml. Jaké je a hlavně jak šlape? Otestovali jsme jej.
Každý rok vychází Call of Duty. Značka, která žije už jen ze svého jména nabízí každý rok víceméně to samé. Poslední dobou ale stále více míří do žánru sci-fi a letošní díl už s původním Call of Duty nemá mnoho společného. Infinite Warfare se odehrává zejména ve vesmíru, kde nechybí obří vesmírné bitvy i přestřelky „face to face“ v beztížné stavu. Pochopitelně stále je tou starou známou střeleckou galerií od skriptu ke skriptu :).
Letošní díl je přesto celkově jiný, kdy zejména kampaň má docela hloubku, ačkoliv je až patetická, ale to nechám až na vaše hodnocení. Překvapivě naprosto nezábavný je multiplayer, jehož prostředí nezaujme a většina fandů CoD zůstane pravděpodobně u starších dílů.
Nás ale samozřejmě zajímalo, jak tahle nová hra šlape na našich PC. Tedy jak dobře je optimalizovaná.
- Call of Duty Infinite Warfare v praxi - Benchmark!
Hra bohužel nepoužívá nový engine, stále jde o starý, který je jen řádně vyšperkovaný. Výsledkem je tak poměrně pěkně barevná grafika, ovšem s viditelně méně detaily, méně kvalitními texturami a tak dále. Zničitelné prostředí? Ehm :). Co to je? Za to nechybí hodně výbuchů a tak dále. Grafika je na současnou dobu maximálně průměrná. Minimální nároky hry ale nejsou velké:
- OS: Windows 7 64-Bit
- CPU: Intel Core i3-3225 na 3.30GHz Nebo AMD Athlon X4
- RAM: 8 GB RAM
- GPU: GTX 660 2GB nebo Radeon HD 7850 2GB
- DirectX: Version 11
- HDD: 70GB
Náš testovací PC je poněkud výkonnější, takže se spuštěním hry na maximální detaily není žádný problém. A jak si vedou jednotlivé současné grafické karty a procesory s hrou?
Hra má zámek na FPS, ale ten je až na 125, takže žádný problém. Této hodnoty dosáhne jen GTX 1080 a jen v nižším rozlišení. Ale přes 100FPS se s ní dostanete i ve vyšších. I v rozlišení 4K je hra ale bez potíží hratelná na většině současných grafik, s drobným omezením detailů i na RX 480 či GTX 1060 dosáhnete k 60FPS.
Co nás překvapilo je výkon procesorů, kdy pomalu taktovaný, ale zato 8jádrový Intel se 16vlákny je skutečně využíván a má vyšší výkon než jakýkoliv jiný CPU i s vyššími takty. Zajímavé.
Celkově byste neměli mít problém s chodem CoD, je to jedna z méně náročných současných her, i když její grafická a technologická stránka je maximálně průměr a na zadek určitě neposadí. Překvapivě je ale dobře optimalizována a na rozdíl od některých mnohem náročnějších her využívá výkonu procesorů. Nicméně ani se slabšími procesory to vzhledem k náročnosti hry nebude žádný problém s hratelností. A to ani ve 4K rozlišení.
Pokud jde o samotnou hru, její vydání přešlo letos takřka bez povšimnutí! A není sama, kromě CoD Infinite War, jež sebou přináší i remasterovaný Modern Warfare vyšel i TitanFall 2. Obě hry se však potýkají s poměrně velkým nezájmem, kdy se není co divit. Battlefield 1 kope jinou ligu. Technologicky, graficky a vlastně i herně a to jak hratelností tak herním vývojem a zájmem o věc jako takovým. Všechny tři hry navíc spoléhají hlavně na ten multiplayer a na rovinu, vydávat CoD a TitanFall proti Battlefield 1 byla hloupost. Vůbec nechápu to uvažování vydavatelů, protože 4 měsíce v prostředku roku, kdy má mnoho lidí na hraní skutečně čas, nás nechávají herně na suchu a pak vyvalí několik velkých her téměř najednou v době, kdy toho času moc není, a diví se, že prodeje nejsou, kde je čekají.
Osobně se ale moc nedivím, že hra přela bez povšimnutí. Zkusili jsme SinglePlayer i multiplayer a prostě tomu chybí kvalita, nápad, něco zajímavého. Kampaň je překvapivě solidní, ale není to nic, co by herní svět neviděl a je strašně generická ve smyslu „tohle už jsem někde hrál“. Multiplayer je nudný a vedle Battlefield 1 nebo stylově odlišného a populárního Overwatch nemá, co komu nabídnout. Frenetická akce v úžasné grafice? Battlefield 1. Jednoduchá síťová kooperační hra? OverWatch. Sci-fi střílečka? TitanFall2. CoD Infinite Warfare neosloví nikoho. Nenabízí nic zajímavého a je to hra, která je sice solidně odvedenou prací z hlediska programátorů, funguje, ale i když se koncept CoD snažili tvůrci oživit přenesením do vesmíru, je už poněkud ohraný.
A to bude podle mého největší potíž, že hra zapadla. Pokud máte CoD rádi, zkuste si jí. Pokud ne, o nic jste nepřišli.
Za výbavu pro test děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|