Na GDC prezentoval EPIC nový Unreal Engine, nástupce současného hojně užívaného U3.
Unreal3 už má za sebou hodně let a je to na něm bohužel vidět. Za nepodstatnější problém lze považovat špatnou optimalizaci pro více monitorů a absenci AA. EPIC se už před nějakou dobou nechal slyšet, že má připravený modernější engine, který však není možné nasadit na multiplatformní hry, protože současná generace zastaralých herních konzolí jej prostě není schopna používat. Na GDC pak konečně ukázal, jak nový engine vypadá a co umí.
EPIC se zatím brání používání názvu Unreal4, prý sedí spíše název Unreal verze 3.975. Nový herní Engine plně využívá možností DirectX11 včetně Tessellace, pokročilých efektů stínování a také nasvícení scény.
U Unreal Enginu je novinkou i nativní MSAA (vyhlazování), což v současnosti U3 engine nemá a dělá to občas problémy, když se to tam snaží výrobci grafik dolepit skrze ovladače. U nových her s tímto enginem už žádné dolepování nebude nutné.
Na GDC 2011 pouštěl EPIC ukázku, která běžela na třech GTX 580 (osobně si myslím, že zbytečně a je to jen takové strašení). Nicméně jak tvůrci sami prozradili, samozřejmě škálování je různé a účinnost grafik také, samozřejmě finální hry budou optimalizované, takže náročnost na HW a vzhled některých efektů dozná ještě změn. EPIC dokonce mluví o tom, že tento Engine by měl být s úpravami použitelný i na nové SmartPhone přístroje včetně Apple ARM i TEGRA platformy apod. Jen stávající herní konzole jej už nezvládnou, takže doufá, že nová generace konzolí přijde brzy. Předpokládáme, že tento nový herní engine uvidíme jako první tedy na PC, který jeho možností využije bez problémů už dnes. EPIC ale neprozradil žádný konkrétní herní titul, který by tento Engine měl pohánět.
GDC 2011 byl tak ve znamení předvádění možností dvou v současnosti nejvyspělejších herních enginů - CryEngine3 a právě Unreal3(4). Osobně se mi ale mnohem více líbí možnosti i vzhled CryEngine3 ...
Osobně z toho ale mám trochu pocit, jako když vám někdo mává jídlem před obličejem za sklem, když máte hlad – ačkoliv máme na svých PC možnosti jak tyto enginy využít už dnes, jsou nám předkládány technologicky velmi zastaralé hry a dokonce se někteří neštítí předvádět výkon DX11 grafik s DX9 hrami. Co dokáže CryEngine3 se můžete podívat sem …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|