Potvrzeno: herní vývojáři budou nové hry optimalizovat na míru pro AMD Grafiky. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 19 červen 2013
altVelké diskuse vyvolalo oficiální potvrzení, že nové hry budou optimalizovány pro CPU a GPU AMD.

 

 

 

Někteří objevili Ameriku? Skoro to tak vypadá. Na několika herních serverech se ve vášnivých diskusích rozebírá oficiálně potvrzený fakt, že nové hry nové generace budou všechny primárně optimalizovány na AMD hardware. Mezi hlavní hráče na tomto poli patří EA, které to s AMD táhne už delší dobu. Primárně pro něj budou od teď optimalizovány všechny hry na novém Frostbite 3 engine, který bude pohánět kromě Battlefield 4 i hromadu dalších her od EA. Podobně na tom budou i hry na CryEngine, což je další výstavní technologie vydavatelského domu EA a již dříve oznámená spolupráce. Podobné úzké spolupráce oznamují i další vydavatelské domy u svých nových her a nových engine.

V zahraničí se kolem toho spustila velká diskuse. Je zajímavé, že si toho spousta lidí všimla až nyní. Na DDWorld.cz už mnoho a mnoho měsíců opakujeme, že obsazení celé platformy konzolí společností AMD s jejími CPU a hlavně GPU, bude mít za následek fakt, že logicky všechny nové hry budou přímo v základu optimalizovány pro GCN architekturu AMD, které je jaksi základem nejen konzolí nové generace, ale i PC. A právě tento fakt je jednou z největších výher AMD, kterou získalo tím, že dokázalo SONY a Microsoftu (i Nintendu) nabídnout a realizovat vlastní platformu na aktuálních PC technologiích.

Mnozí si ale zároveň z nepochopitelného důvodu myslí, že když nové hry a nové herní engine budou převážně (a logicky) optimalizovány na AMD GCN grafickou architekturu Radeon HD 7000/8000, že to nějak automaticky znamená, pokud budete mít jinou grafiku než Radeon, tak si prostě nezahrajete. Protože se podobný nesmysl začal po webech šířit, AMD i zapojené vydavatelské domy reagovaly upřesněním svých vyjádření o spolupráci. Vydavatelé samozřejmě nehodlají nepodporovat HW jiných značek, takže můžete být v klidu, byť je samozřejmě primární optimalizace jasná. AMD pak opakuje, že svým GE programem nehodlá vyvíjet technologie, které by hráče nějak omezovaly. Nicméně všechny strany potvrzují, že u některých her (například Battlefield 4), budou mít hry technologie a optimalizace udělané GCN grafikám AMD RADEON na míru s některými novinkami, které budou postupně představovány, a konkurence proto nedostane kód her dříve, než hra vyjde.

To je samozřejmě špatná zpráva pro ty, kteří mají jiné než Radeon grafiky, protože na nich hry nemusí dlouho běžet s nejlepším výkonem, vyladěné apod., což je problém, když si hru po vydání chcete zahrát. Není to ovšem zdaleka první podobný případ na obou stranách, i když z důvodů výše uvedených, bude her, které nedostane konkurenční NV k vyladění ovladačů a omezení výhod konkurenčních Radeon grafik před vydáním hry, výrazně více. A týká se to i stěžejních a nejdůležitějších titulů, který letos a v dalších letech budou vycházet.

Ovšem znovu se divím, že na tohle všechno přišli mnozí až nyní. Bylo to přitom jasné už od začátku, že tohle bude logické vyústění a následek celé situace. Otázkou jen je, jak se s touto situací vypořádají AMD a hlavně NV. Zda AMD konečně využije příležitosti, kdy několikrát v minulosti promarnila potenciál jednoznačné technologické převahy a zda NV bude dokázat dostatečně rychle a pružně reagovat, aby omezila škody a nevýhodu, ve které se prostě bude nacházet. A samozřejmě své si řeknou i zákazníci, o které výrobci grafických karet svádí tuhé boje na sice obecně klesajícím grafickém trhu, nicméně segment mainstreamových herních a výkonných grafik pokračuje v růstu a leží tam zajímavé příjmy.

Každopádně nezoufejte, pokud jste si v poslední době koupili novou GTX grafiku, nové hry si zahrajete i tak, byť budou majitelé Radeon grafik ve výhodě. Zajímavé také bude sledovat recenze grafik a doporučené sestavy a nákupy, kdy optimalizace velké většiny nových her na míru Radeon grafikám nebude možné v hodnoceních a doporučeních jen tak přecházet.

EDIT: Je poměrně vtipné vidět, jak se někteří lidé snaží uhasit požár vzešlý z toho, že se ven dostaly některé až příliš správné informace. PR a Marketingové teamy jedou nyní naplnou a snaží se trochu poupravit infromace, které zjevně před tím přes ně neprošly. Nicméně pokud jste někde viděli zprávu snažící se zmírnit výše uvedené informace o optimalizacích a přístupu k finálním verzím her pro vývoj ovladačů, tak jim nevěřte, nezakládají se na pravdě a snaží se nikolik zkreslit, ale rovnou zastřít skutečnost. Všechno je tak, jak bylo napoprvé řečeno a jak je uvedeno v našem článku. To jen si někdo dodatečně uvědomil, že strategicky to možná nebylo dobré říkat všechno naplno až takhle daleko dopředu. To je celé. Klasika :).

 


 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jenyk001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 16:50:22

Určitý druh lidí ale bude stějně řvát jak prase na porážce.Když jim ve hře šlapaly vychytávky které fungovali jenom na zelených,tak se tlemily.No a ted na tom budou možná o něco líp rudí(jo,patřím mezi ně ).Necháme se překvapit
Anonymní  2013-06-19 18:30:17

Optimalizácia se široký pojem som zvedavý ako sa prejavy na výkone
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 22:29:41
avatar
Neškatulkuju se podle značky, ale další karta co bych pořídil bude pravděpodobně opět AMD další generace. Tak jim děkuju, že využili situace a nezazdili to (jak tomu občas bývá) .
Stinky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 23:30:31
avatar
Pokud to budou ty super vychytávky typu Phys-X apod., tak to zase tak velká výhra není Ale jinak, osazený hardware na konzolích v provedení od AMD se mi líbí a doufám, že to bude mít v budoucnu jeden pozitivní vliv. Na hraní bude díky optimalizacím pro Full HD a plné detaily stačit slabší procesor a vyšší střední třída grafických karet = výkonné a přitom levné ryze herní pc od AMD Prosííím ať to tak je!
Anonymní  2013-06-20 00:50:26

1080p už bude Standard takže normálne HD ANO .Výzva pre GPU bude 4k ale aspoň je to pokrok .JA sa uskromním z 1080
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 02:16:50
avatar
už tři roky jedu na "1200p" , takže se s 1080p nesmířím !!!

Je to smutné a je to ubohost že všichni a všechno musí čekat až se uráčí nové konzole.

Osobně jsem už hákliví na přídavná jména... extra detaily, extra vysoké rozlišení textur... Kdyby měli všichni základní znalosti jako já tak by to tak nedopadlo. Prý jen 1/3 lidí na zeměkouli má internet...hmm tak to se nedivím že je mainstream tak blbej. Ooo počkat to je vlastně mainstream z těch co ten internet mají!!!... hmm no vo to je to horší

Budoucnost je taková že další generace konzol už nebude. Aspoň ne jak ji známe dnes. Konzoly bude tvořit čistě a jen software. Čeho se dočkáme též i další stagnace kdy Android a iOS budou hlavními platformy áčkových her a na všechno ostatní se bude portovat.

Už teď se pomalu začínají tvořit "hardcore" komunity kolem určité platformy (hlavně u PC) kdy staré hry, enginy a principy jsou recyklovány. Tak to bude pokračovat. Bude obecný mainstream kde se budou protáčet prachy a budou samostatné hardcore komunity které budou pracovat "free" a only for fun and education. (anglická slova volím z toho důvodu protože angličtina bude nevyhnutelná)

Tak! Zeptejte se sami sebe co je možné, není možné, co je nevyhnutelné a jakou část podílu vlivu na to budete mít vy.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 18:00:37

Tohle je celkem stezejni:

AMD pak opakuje, že svým GE programem nehodlá vyvíjet technologie, které by hráče nějak omezovaly.

Tohle je mi na AMD hodne sympaticke ze se proste nechovaji jako hamizne svine na rozdil od NV a proto dokud bude AMD jen trochu konkurecni tak jejich GK dam vzdy prednost.

Jinak kdyby vam to uniklo skocte si na GOG pro Torchlight zdarma. Pouze do ctvrka.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 18:22:47
avatar
dekuju za radu, rovnou jsem neco nakoupil na leto kdyz uz jsou ty zlevy
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 18:50:33

Neni zac. Pomoz druhym a bude ti pomozeno Skoda ze jsem uz koupil Witcher 2 na Steamu, kdyz vidim na GOG ty bonusy jako tento "Triss Playboy session", tak me omyva
triock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 20:24:06

Ak máš Witchera 2 na Steame, môžeš si aktivovať hru aj na GOG-u, stačí zadať CD kľúč tuto - Odkaz
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 20:57:04

Tak to je bomba hned to udelam i se zbytkem her. DIky
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 11:25:47
avatar
"Tohle je mi na AMD hodne sympaticke ze se proste nechovaji jako hamizne svine na rozdil od NV"

...svatá prostoto!!!
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 13:08:31

Ze ty ses jednodussi a nechapes vzorce chovani at uz v lidske nebo business rovine jeste neznamena ze jsou vsichni stejne blbi
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 15:49:55
avatar
blablabla... tím že si nasadíš brýle s hranatými obroučkami strniště své naivity, povrchnosti své rádobyvzdělanosti a náchylnosti k manipulaci nezakryješ...
Prostě blablabla...
Já být akcionářem AMD, tak bych se pěkně vytočil, kdyby se mnou pověření a placení vedoucí pracovníci nechovali jako "hamižné svině".
Každá společnost je založena za účelem tvorby zisku, jen AMD je zřejmě stořeno pro činění dobra a přinášení dobrých mravů do kalných vod byznysu...
Co mi to jen... Jo už vím. Ovce od Apple. Někteří adepti si prostě ten svůj tým najít musí, až už je to "baníčekpičo", nebo "nehamižné a hodné AMD".
Ty "vzorče chování"...!
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 16:44:37

Ty ses uplne mimo. Jestli nechapes rozdil mezi makat a snazit se tvorit zisky ale nespadnout pri tom do bahna svinaren tak chudaci lidi co s tebou musi zit. Uz z te tvoji fotky je videt ze ses pekny sasek
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 18:12:50
avatar
Ano vzorče, to je moje fotka.
Řeknu ti jedno, pohybuju s v oblasti reklamy a marketingu a taková ovce jako ty (rozdil mezi makat a snazit se tvorit zisky ale nespadnout pri tom do bahna svinaren), to je sen každého "markeťáka

Já sviňárny neschvaluju, jen tvrdím, že NVidie je za 18 a AMD bez 2 za 20 (to je taky 18, kdyby ti to hned neseplo )

Howgh, domluvil jsem náčelníku Bílá vráno, musím jít za těmi "chudáky co se mnou musí žít"
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 19:57:42

WOW tys me teda vystihl,ovce jako ja. Kdybys me znal tak bys vedel ze muzu byt maximalne nocni murou kazdeho marketaka. Od jiste doby se nikdy nikomu nepodarilo vnutit mi co bych sam uz dopredu nechtel. Ruzne marketaky jako ty co vsude potkavam nebo mi zvoni u baraku si vychutnavam a je mi jasne co jsi za cloveka.
Prosimte uz radsi prestan mlit pate pres devate, michat temata ktere spolu nesouvisi. Takovy magor jako ty mi zazvonit u dveri tak mu asi jednu struhnu.
Ja na rozdil od tebe dam prednost tebou vysmivanemu ferovemu jednani pred cinkanim par zlatacku navic. A vis proc? Protoze in the long run se mi to vzdycky vyplatilo a mam ze sebe dobry pocit. Ale to takovy dusevni ubozak jako ty nema sanci pochopit.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 10:44:38
avatar
Víš o mě prd, ale víš, že jsem darebák, co okrádá stařenky a skautíky na předváděčkách, že slyším na cinkání zlaťáčků, že jsem magor, duševní ubožák a prostě sobec jako prase.
Ale to je obraz který sis vytvořil ty, protože takový obraz tě správně nastartuje a ty pak můžeš spravedlivě bojovat a kázat proti zlým zeleným (či jiným) démonům. Máš problém sledovat více než jednu linii dialogu a i ta jedna musí být dokonale černobílá a netřepící se (rozumněj - já a NVidia černé zlo a ty a AMD Gandalf bílý). Cokoliv mimo hlavní obraz je pro tebe matoucí.

Koukni třeba sem Odkaz jaký jsem ďábel co honí každou kačku a dělá vše jen pro vlastní prospěch.
Je s tebou prdel, bojovníče
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 13:40:30

Ty uz to fakt nehul. Ja porovnam pristup dvou firem a reknu ze jeden je sympaticky a druhy je svinsky a ty ze me udelas bojovnika za zelene modre cervene atd.
Obraz jsem si nevytvoril pouze pouzivam to co o sobe rikas a prikladam k tomu sve zkusenosti s podobnymi lidmi ze zivota.
Ano mam "problem" sledovat nekolik nesouvisejicich linii dialogu protoze odvadeji pozornost od pointy a jsou pouzivany manipulatory tveho typu mimo jine i k napadani druhych a odvedeni pozornosti od puvodni pointy. Naprosto splnujes vsechny znaky manipulatora takze ti verim ze si marketak nebo se mezi nimi pohybujes. To ze okradas starecky na predvadeckach jsi o sobe opet rekl ty sam a tento odpad spolecnosti je vseobecne znamy. Uz na me prosimte nereaguj ja nemam zajem byt oslovovan zoufalcem ktery jako prirovnani pouziva pohadkove postavy.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 15:21:50
avatar
Hamižnej je každej, kdo ti nedá svůj výrobek zadarmo

Ale zase musíš uznat, že AMD grafiky mají dlouhodobě lepší poměr cena/výkon.

P.S. Asi si nainstaluju nové super ovladače na svou NVidii a v těchle hycech půjdu hrát. Spálím grafiku a budu si moci bez špatného svědomí že zbytečně utrácím jít pro novou
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 15:49:44
avatar
...jak jsem psal jinde, jednou zlobí NVidie, jindy zlobí ATI. Nemají si co vyčítat.
A nějaké bláboly o "hodném AMD" a "zlé NVidii" jsou fakt jak z Mateřídoušky.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 16:39:42

Jak jsem psal jinde AMD nikdy nemelo ovladace ktere by odpalovaly karty, NV je ma minimalne uz podruhe. Nevim kde jsi prisel na hodnou AMD a zlou NV? Pokud nechapes ze se mluvi o jedne konkretni situaci a o ruznem postoji k teto situaci u dvou ruznych firem mel bys zustat u tech svych detskych casopisu v kterych se tak skvele vyznas
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 17:47:18
avatar
dohadov a clankov uz bolo na weboch dost, zelene redakcie tvrdili ze to neni problem, cervene zas ze budu mat vyhodu. Dolezite je ako to bude v praxi
Teadrinker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zamyšlení 2013-06-19 17:54:16

Jen mě napadá, vzhledem k budoucna, mám vzít spíše cpu FX 6300 nebo FX 8320 - vzhledem k tomu, že v konzolích běhá osmijádro? Že by budoucí hry dokázali využívat 8 jader.. Nebo je to fuk a 6300ka úplně stačí?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 01:30:17
avatar
To není tak jednoduché. V konzolích jsou Jaguary. V desktopu u FXek a APU A serie jsou bulldozery (pillediver, steamroller). Jsou to ale jiná jádra(než Jaguar), jen AMD ví, kolik toho mají společného. Optimalizace bude zcela určitě pro Jaguary, protože ty jsou v konzolích. Optimalizace na bulldozery ale tedy vůbec není jistá. Bulldozery jsou "jen" desktopová záležitost, kde toho AMD zas tolik neprodá a i kdyby, desktop je okrajová záležitost. Když to shrneme: to jak budou budoucí hry optimalizované na bulldozery bude záviset hodně na společných rysech Jaguaru a bulldozeru. Snad už jen fakt, že hry budou napsané obecně pro více jader by ale mělo pomoct (nejen u AMD)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 21:39:05
avatar
FXka jsou zatím jen bulldozery a piledrivery, žádné bulldozery (pilledrivery, steamrollery) - význam závorek je opravdu jiný. Ty jádra jsou si podobná (modulární - sdílená fpu) a pokud se liší, tak většinou horším výkonem/parametry, tak proč ty obavy? Hry na konzole jsou sice dělané blíže k železu, ale více jak dvojnásobná frekvence piledriveru snad taky něco znamená.

Doporučil bych FX6300 a taktovat nebo osmijádrové FX a taktovat méně. BF3 multiplayer už umí těch osm jader dnes, takže budoucnost je jistá, ale záleží na penězích.
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 23:13:54
avatar
Všude po netu jsem četl, že optimalizace budou pro FX,atd...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 23:32:15
avatar
JAGUAR mají samzřejmě podobný architektonická základ jako ostatní modulární CPU, rozdíl je hlavně v silových parametrech. Velké CPU mají větší frekvnece, více L2 a L3 paměti. Rozhodně ale budou těžit z optimalizací také ... to se týká jak FX, tak A modelů AMD. Samozřejmě do jisté míry z toiho budou těžit i vícejádrové procesory Intel.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 23:53:22
avatar
V čom je ten podobný architektonický základ? Snáď nie x86-64?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 01:33:52
avatar
souhlas, prostě říct že malý modul Jaguaru je snad to stejné (také isté) jako bulldozer je podle mě příliš smělé tvrzení.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 01:37:41
avatar
Co se optimalizací týče, tak ty často musí být hodně specifické a rozhodují i ty "silové" parametry jako velikost různých cache atd. Takhle se nikam nedostaneme ale, počkejme na výsledky. Pozitivní snad bude minimálně to, že vývojáři snad začnou více thredovat (o čemž taky pochybuji, protože dobře vím jaká jsou kolegové prasata :-D). No ehm vzhledem k tomu že pracuji přímo ve vývoji SW, tak skepticismus je opravdu na místě ;-)
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 20:48:50
avatar
uff ani bych nerekl herni vyvojari maji ocividne jasno(alespon zatim) uz to ze na E3 jak uz se ted vi vetsina xbox ONE titulu bezela na PC s intel CPU Nvidia GPU 7xx je docela vtipne. Důvod, proč je v předváděcích počítačích GeForce a ne Radeon, vysvětluje Michael Wilford, CEO Twisted Pixel Games. Prý to tak chtěli sami vývojáři, jsou totiž zvyklí vyvíjet na grafických kartách nVidie a s pomocí jejích vývojářských nástrojů. V současné fázi vývoje her je tak GeForce jistější volbou než Radeon, na který hra ještě není optimalizovaná a důkladně otestovaná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 21:17:33
avatar
No ty tu vždyky něco říkáš a věci se mají jinak, už jsme si zvykli, a nijak nás to u tebe nepřekvapuje. Možná by stálo za to zamyslet se ještě jednou, protože samotní vývojáři ti to v tvé citované větě řekli jasně ;)

... ano byli zvyklí na něco jiného a teď se musí učit nově na Radeony protože jsou všude a některým vývojářům (třeba z PixelGames) to hold trvá a jsou tak v nevýhodě před jinými anemohou hry prezentaovat na HW, pro který mají být optimalizovány a určeny - nicméně časy se mění a jak ti řekli, musí se naučit na jiný HW než byli zvyklí, takže to zcela odpovídá tomu, co říkám.
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 21:32:01
avatar
Optimalizace pro GCN by byla fajn, ale stejne skoro vsechny vyvojarsky studia pouzivaj k vyvoji her Nvidia(to je fakt) karty a to se asi hned tak nezmeni.Nemyslim si ze Gcn v konzolich bude znamenat moc hlavne z toho duvodu ze (jak uz se ted taky vi)v novich kozlich v hernim modu zadny orezany windows8 nebo cokoliv podobneho nejede konzole maji v hernim modu vlastni operacni system takze na PC bude optimalizace v podstate stale stejna jako ted tzn pres ovladace ktery tohle ovlivnujou nejvic.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 21:37:02
avatar
Vtipné, takže většina herního HW je GCN architektura (konzolová, o kterou jde především je výhradně GCN) a vývojáři budou hry dělat na jiné architektuře, jo to dává smysl ... vtipné, že Možná u pixelGames, ale ti významější vědí a říkají ti to jasně, že musí dělat na tom, na co ty hry dělají a v základu optimalizovat na to, na co to dělají a to jinak, než dělat to na tom, na čem to má jet, nejde ;) A to je významěšjí fakt než to, na čem hry dělali do této doby.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 03:09:08
avatar
Na čem a na tom... tvl v té větě se začínám ztrácet

V prvé řadě se musí položit otázka jak se vlastně liší AMD GPU od Nvidie GPU. AMD nemá HW komponenty jak Nvidia (CUDA, PhysX). Např.: Tress FX může jet na Nvidia ale nejede protože jde o licenci (patent). PhysX a technologie založené na CUDA na AMD nepojedou (mohou ale musel by se přepracovat koncept což vesměs znamená stejný cíl ale diametrálně odlišní cesta k němu)
Takže když to shrnu makám logicky na platformě která má nejvíce možnosti. (více variací více možných výsledků)
Což je Nvidia a k tomu Intel s bezkonkurenčním hrubým výkonem. S málem více neuděláš prostě!

Co je prokazatelné a co Nvidii nikdy neodpustím je že si SLI vyhradily na určité základní desky. Hlavně v minulosti čipsety x38/x48 vs. nForce. Daly si na to svůj čipeček a napis SLI přitom ve zkutečnosti čip ani nápis není potřeba. Taky Nvidii neodpustím ty certifikované ovladače např.: ty poslední které nejenže blbnou ale spokojeně likvidují grafiky. Moc dobře vím v čem dělají chybu. Je to stejná chyba jak u ovladačů od Creative. Teď nevím jestli jsou tak neschopní nebo na to prostě kašlou. V konečném důsledku za to může MicroSoft a jestli se brzy nevzpamatuje než Valve vydá Half-life 3 na OpenGL (Linux) tak si může strčit ten svůj DitectX i s Winama doprdele protože to vlastně bude moct jet i na Androidu.

Jak to všechno vím?! Fraktálová teorie nebo-li jak jsem psal je to nevyhnutelné.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 08:53:00

To ses hodne velky optimista kdyz si myslis ze Valve vyda HL3
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 11:10:56
avatar
Na internetu jsou nové informace o HL3 jinak co je oficiální tak Valve maka na L4D na Linux.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 13:02:46

No byl bych rad ale tak nejak uz jsem to u Valve odpiskal. Ta nadsenecka zakladna jim pomalu ochabuje. Za dalsich par let to mladsi hraci uz pomalu nebudou znat a starsi uz nebudou tak zhavy to hned kupovat. Pokud to nekdy vydaji tak uspech HL2 se asi nebude opakovat. Je to skoda myslim si ze Valve promarnilo hodne velky potencial. Zacina mi to pripominat nekonecnou story s Dukem i kdyz samozrejme u HL je pozadi jine. I kdyz stale je moznost ze prekvapi ale osobne tomu moc neverim.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 17:48:33
avatar
Díky nové generaci konzol vyjdou hry které na to čekaly. Spousta společností ma určitě připravený koncept. Z konzol jsou prostě největší tržby. Podle mě Valve prostě čekalo na novou generaci konzol jaky bude mit HW aby tomu mohly přizpůsobit Source engine 2.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 11:35:21
avatar
by mě zajímalo kterej hater mě tady mínuskuje za fakta...neschopnost přijmout fakta může být symptom demence, takže doporučuji jít na vyšetření pro jistotu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 13:37:29

To neres ja uz jsem si vychoval celej team hateru, vetsinou ruzne detinske existence, kteri mi minusujou i dobry den Ber to tak ze za to nejakomu stojis takze delas neco dobre Jinak pokud mas pravdu ze cekali s tim s HL3 na nove konzole budu rad.
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 21:06:28

Mna by zaujmalo , kto ako prvy vide s novou generaciou akceleratorov, resp. aky casovy naskok bude mat pred konkurenciou, lebo aj to nieco napovie na aku stranu budu nove hry optimalizovane prave pre nove cipy. V sucasnosti ziadnu technologicku vyhodu hlavne vo vykone medzi cerveymi a zelenymi nevidim a vysledky medzi konkurenciou su porovnatelne aj ked pomer ceny/vykonu vo vacsine je na strane AMD. Napokon herny segment netvori len EA, ktora sa hlasi pre k GCN.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 21:27:50
avatar
Já věděl, že výměna HD6990 za HD7970 bude dobrá volba. PC je naprosto tichý, žere to méně a něco obdobného se bude cpát i do konzolí nové generace. Koupit si dobrovolně nVidiu mohl jen hlupák či zarytý fanda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-19 21:38:42
avatar
hele nech toho flame ...

některé GTX karty mají dobrý poměr cena-výkon a určitě tedy nebyla špatná volba. Nicméně fakt, že Radeony budou ve výhodě byl často zmiňovaný a někteří to hold riskly a teď doufají, že to nebude mít takový efekt, jak se povídá. to je celé.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 03:18:39
avatar
Já mám GTX460 (předtím jsem měl HD3850) a jsem už zoufalí z těch problémů co mám. S HD3850 jsem neměl ani jedinkrát problém. Ale když si pustím Cinematic mod s vynuceným Ambient Oculusion tak se mi hned zlepší nálada.

Kdyby tu byla tak nějaká kontrola kvalita potravin taky na HW a SW. Je to prostě bordel.
Vman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - omfg 2013-06-20 09:54:44
avatar
zajímavý neinteligentní tvrzení buď asi od šlověka co pc nic neví sorry ale váhdy pro obě s trany v něčem byli sou a budou a pokud si tu někdo myslí že optimalizace pro nv bude děsná tak to je prapodivná myšlenka optimalizace se s velký části dotýká samotných driverů grafiky ;) takže jedonoduše řečeno kdo si dobrovolně koupí NV sem to třeba já mam gtx 690 a optimalizace engine jako takoveho je s většiny případů prachsprostá kravina
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 11:52:10
avatar
Tvá poslední věta bohužel vypovídá o tom, že PC nerozumíš spíše ty A to neřeším tvou hrubku a celkový psaný projev ...
Vman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 13:42:32
avatar
ty by si v základu měl řešit to, co máš v hlavě momentálně to vapadá na to že nic a pokud napíšeš brak tipu co jsi napsal tak je to jen k smíchu ne li k pláči jinak jako programátor o tom budu vědět asi 10 x víc než ty a dál pokud hodláš psát takový blbosti už z mnoha stránek to vypovídá o nižší inteligenci jedince. jinak naprogramování engine je pane vědátore otázka toho že nejdříve se naprogramuje engine jako takovej což je zákl kod!!!!! pak až je hra v pokročilejší fázi tak se optimalizuje !!!!
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 22:03:30
avatar
Myslím, že mají docela dobrou cenu. Samozřejmě se dá vše vyhledat i online. Doporučuji. Odkaz
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 11:52:23
avatar
boha jeho nauč se psát (hrubky ted neřeším), to se nedá číst... ty první dva řádky
Vman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - optimalizace :D aneb omg 2013-06-20 09:51:13
avatar
optimalizace na hw amd je v celku logická když je v next gen kozolích ale rovnou můžemzapomenout na věhlasně giganticky lepší optimalizaci amd u pc verze lde bude optimalizováno +- stejně ;)už delší dobu se hry optimalizou j 1. řadě na amd ale lítaj dost dobře i na kartách konkurence
Hashter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 10:36:05

Uz dlhsie sa rozhodujem medzi 3570 a 8350. Po tomto clanku sa zase viac priklanam k 8350 ale na dnesne hry a este aj dost novych (ktore nebudu na nove konzole a asi nebudu tak optimalizovane na vela jadier) nieje dobry ako 3570. Vsimnem si pokles fps pri dnesnych hrach s 8350 a 7970 grafikou?
Stinky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 11:20:36
avatar
Pokud ti záleží na spotřebě, volil bych i5 3570. Pokud na ni nehledíš, byla by lepší varianta FX-8320. Je o 1000! než FX-8350 levnější a má slušný OC potenciál. Pročítal jsem hodně fóra a bez zvyšování napětí bylo dosaženo stabilně 4,2 GHz s přibaleným chladičem. Ale je nutnost doinstalovat nějaké 2 hotfixy od Microsoftu, jinak docházelo ke špatné správě jader a poklesu výkonu.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 11:31:08
avatar
Kdo má prachy koupí Intel, kdo jich moc nemá koupí AMD. Ať už bude optimalizace jakákoliv Intel má mnohem vyšší výkon něž AMD
Bohužel drtivá většina SW není optimalizovaná takže veškerý testy na herních webech nevypovídájí o skutečném výkonu procesoru.
On už je naprostý nesmysl srovnávat výkon v procesorech na konzolových hrách.
Jistě všechno to ma informovat lidi jak co na čem pojede ale tim jsou i dezinformovani o skutečném výkonu což nahrává tomu aby se SW šudlal a aby si lide museli koupit lepsi HW.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 10:43:49
avatar
Pri 8350 si určite nevšimneš poklesu výkonu v hrách, nedávno som skladal nadupaný komp s 3970X a 7990 na Eyefinity a proti svojej 8350 som nevidel taký rozdiel výkonu aby som z neho padal na zadok, resp. som bol dosť sklamaný nakoľko som sa tešil že si ten výkon cez víkend užijem a ono z toho bolo v reále pár percent. Základom rýchleho PC sú rýchle pamäte s nízkym CL údajom a kvalitný SSD disk. 8320 je skoro to isté čo 8350 doslova by som povedal že 8350 je pretaktovaná 8320 z výroby. Čo by som ale určite nepoužíval je boxovaný chladič, za rozdiel ceny 8320 - 8350 si kúp niečo kvalitné od Thermalright alebo aspoň Arctic Cooling a máš pokoj nielen od hluku ale môžeš posunúť OC možnosti procesora blízko k hranici 5 Ghz.

Áno je treba nainštalovať dva hotfixy od Microsoftu, jeden z nich už je v tretej verzii od začiatku vývoja takže ten výkon a stabilita sa opäť posunuli vpred.
Stinky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 20:34:47
avatar
Pokud mě paměť neklame, FX-8320 je původně vyrobený čip pro FX-8350, ale nesplňoval určité normy - taktovatelnost, spotřeba, atd. Neberte to vážně, pokud se pletu, nechci mystifikovat
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2013-06-20 11:56:22
avatar
Z mého pohledu luxusní zpráva
pattrriot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 14:30:51
avatar
Ja myslim ze hlavni zprava je v tom ze se konecne do prace v hrach zapoji vsech 8 jader (fizyka,casticove efekty,ui a spol)a ne ze bude u hry 5 nebo 6 jader odpocivat. Jinak bude asi uplne jedno jestli mas P. od amd nebo intelu oba z toho budou tezit kdyz pobezi vsech osum jader u obou.A grafika? jsem jen rad ze to nevyhrala nvidia protoze by tam nacpala svoje prasarny a amd by melo smulu ale takhle amd se k tomu stavy velice solidne a jejich technologie nebude omezena na hardvare a to jeve finale dobre zase pro vsechny ne? Takze jen diky ze v novych konzolach je AMD protoze takhle jsou vytezove vsichni a ne jen jedna strana a optimalizace primo pro grafiky a processory? ok alespon budou mit mene prace s ovladaci na grafiku.
PS- souhlas s Mr.Lolendo Intel samozrejme ma vetsi hrubi vykon a kdo ma prachy kupuje intel a ale optimalizace pro amd to budou trochu schazovat v testech ale kdyz jde nekomu o hry tak bude koukat na to koupit levnejsi procak ktery mu udela stejnou sluzubu za polovic prave diky optimalizaci. Jinak samozrejme intel ten vykon ma to se s nikym hadat nebudu stejne tak prezto ze mam amd grafiku nebudu rikat ze nv je shit me se nvidie karty libi a uvazoval jsem o koupi jedine co me vadi je pristup nvidia a to je to jejich bud to pust na nasi karte nebo vubec.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 18:33:07
avatar
No já jsem hlavně zvědav jak se bude dařit AMD u nového Assassin a hlavně Watch Dogs. Hlavně aby tam fungovalo CF a né jak u minulého AC kde nefunguje vůbec
Jasdfree [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD rules ! 2013-06-20 15:04:59

Tak konecne som spokojny, ze som si vybral HD 7970Ghz a nie novu GTX 770, ktora vysla par dni ako som kupil ja

Inac co vravite na spravu, ze nVidia bude licencovat svoje patenty a GPU ostatnym ? Mne to pride, ze topiaci sa slamky chyta bohuzel no.
Jasdfree [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 15:07:04

INak mi to ale nepride ako zly krok - za par rokov z toho mozu zasa vytazit. Think they have devil plan all the time bitches
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-20 18:20:32
avatar
Jenže to si chlapče musíme ujasnit, kdo je ten tonoucí. Zkus kouknout na hospodářské výsledky obou společností
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 15:34:38

Přesně tak, nvidia je na tom teď dobře a myslím si, že se víc začíná bát Intel PHI než optimalizace her pro AMD....
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 09:41:14
avatar
No kazdopadne na DD jiste politiku zvyhodnovani jedne strany odsoudi, kdyz to bylo z druhe strany, ze byli hry optimalizovany na NV, zde byl clanek jak je to spatne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 10:54:28
avatar
v článku máš jasně napsáno, že se tak neděje poprvé a hlavně se to děje na obě strany ...

trochu něco jiného je, zda z toho protěžování budou těžit všichni, nebo jen někdo ... některé technologie běhají na všech grafikách - to je dobře, některé jen na jedněch a to je určitě špatně ....
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-21 17:08:19

K te druhe casti presne tak. Nechapu jak nekteri lide tohle nemuzou pochopit. Fakt te nekdy lituju s cim tady musis valcit
pattrriot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-22 03:08:18
avatar
jo tos vystih
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Firemní kultura 2013-06-24 16:37:26
avatar
Někdo výše napsal, že obě společnosti dělaly prasárny, ale myslím, že AMD se nikdy nesnížilo na úroveň NV, že vytvoří kartu, která bude uměle fungovat jen pokud nadetekuje AMD kartu či něco tomu podobného třeba jen na sw úrovni. Vše je jen o lidech a snad u AMD to i v budoucnu zůstane u "rozumné slušnosti" a nebude uměle omezovat konkurenci nekalými praktikami
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 16:44:00
avatar
někomu to přijde jako výborná věc .... lidi sjou různí no ;)
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-06-24 22:58:08

No nevím, aby se nám v AMD ta firemní kultůra nějak nezakalila, když k sobě natáhlo pár vcelku známých lidí od Applu (no tedy...), Intelu (pokřižujte se...) a nVidie (např. Roy Taylor, chraň nás před ďáblem devětkrát kamenovaným!). Dokonce tam byl na otočku i vcelku významný markeťák Sean Pelletier od nVidie, ale zřejmě usoudil, že by se v AMD nemohl chovat dostatečně nekale a tak se vrátil zpět do nVidie.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 439x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 283x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 851x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1473x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6