Hvězdné Války jsou zpět a v plné síle a nový Battlefront ukazuje úchvatnou herní podívanou.
EA a DICE mají licenci na oficiální hry s tématem Star Wars a první velkou hrou u příležitosti oživení této legendární značky novým filmovým pokračováním, je multiplayerová megaakce STAR WARS BATTLEFRONT. Herně je to přesně to, co DICE předvedlo už v minulosti, ale technologicky a graficky, úplně nová nádhera!
Nová verze FROSTBITE 3 engine - zatím bez DX12 ale úchvatná
Ano, SWB využívá novou verzi FROSTBITE 3 herního engine s mnoha technologickými vylepšeními, i když už bez API MANTLE, které bylo ukončeno, co by samostatně podporované herní API, protože bylo přijato, co jako nové univerzální API VULKAN, které nahrazuje OpenGL. Lze tedy očekávat, že se MANTLE už jako VULKAN později do FROSTBITE engine vrátí. Mezitím je tu ale DirectX12 s mnoha vylepšeními, z nichž mnoho už je vlastní díky API MANTLE v FROSTBITE engine přítomno, takže řadu věcí jako lepší využití multijádrových CPU a pokročilé grafické technologie s lepším využitím moderních GPU, už nová verze engine používá, ačkoliv samotné DirectX12 ještě není hotové a SWB tuto technologickou část nemá tedy aktivní a jede jen s DX11.
Nicméně i tak je pokrok proti starší verzi značný a v mnoha ohledech máme před sebou aktuálně nejlépe graficky a technologicky vypadající herní titul vůbec, ačkoliv při bližším zkoumání si pořád myslím, že CryEngine dokáže víc. Ale těžko se tomu dá něco výrazně vytknout, úžasně detailně vypadající modely postav, detailní modely prostředí, skvěle vypadající textury, k tomu všemu všechny moderní tesselační, stínovací a vyhlazovací technologie a navrch samozřejmě úžasně vypadající nasvícení, kouř a prostě všechny částicové efekty. Dejte to všechno dohromady a výsledek vyráží dech, obzvlášť ve 4K nebo Eyefinity.
No a když k tomu přidáte všechna ta známá prostředí STAR WARS, všechny ty postavy a tu Star Wars technologii, podpoříte to onou úžasnou hudbou, myslím že nebudu přehánět když řeknu, že tahle hra se vryje do paměti jen tím, jak vypadá a stanovuje tedy novou laťku. A nekončí to jen tím, jak skvěle vypadá. Nebudete tomu věřit, ale v době, kdy nově vycházející nuzně vypadající vysoko-rozpočtové AAA hry jako FALLOUT 4 či Assasin´s Creed mají co dělat, aby na výkonném HW se daly alespoň trochu rozumně provozovat, tak BATTLEFRONT, ačkoliv vypadá v mnoha směrech 10x lépe, je skvěle optimalizovaný a běhá lépe! I na plné detaily si jej zahrajete v pohodě s grafickou kartou vyšší střední třídy. Vyzkoušeli jsme to:
Takhle se má dělat optimalizace! Takže když vám BETHESDA s jejím FALLOUT 4 nebo UBISOFT s Assassin´s Creed budou tvrdit, že to opravdu lépe nejde a že jejich hry vypadají a běhají jak nejlépe je to dnes možné, tak už víte, že lžou a prostě se na to vybodli a tahají vás za fusekli. Impozantně vypadající BATTLEFRONT si zahrajete na ULTRA detaily hratelně při více než 40FPS i ve 4K s jednou výkonnou grafikou, ideálních 60FPS pak lze dosáhnout jen nepatrným snížením detailů! A jak jsme napsali, to ještě nemá použitý engine všechny technologie, které bude mít v DX12 verzi, ačkoliv díky spolupráci s AMD a jeho API MANTLE už právě řada optimalizací funguje přínosně nyní. V současné době jede ale hra na DirectX11 s některými vylepšeními uvnitř engine. A ano, grafické karty AMD si vědou v této hře lépe, než NVIDIA, což je proto, že hra skutečně má optimalizace a proto výkonnější Radeon grafiky si vedou lépe než grafické karty GTX, které jsou ve stejných cenových hladinách výpočetně i výbavou slabší. A jak víme, optimalizace a lepší využití výkonu CPU/GPU je něco, co mnoha současným hrám zcela chybí, proto i s papírově výkonným HW máte často problém. Nicméně API MANTLE a na něj navazující DX12 a VULKAN přichází toto změnit a soudě podle toho co předvádí některé z nových optimalizačních technologií ve SWB, to zjevně je na dobré cestě.
Nový StarWars Battlefront určitě nasadíme do testovací sestavy místo Battlefield 4, jelikož reprezentuje novou verzi lépe optimalizovaného engine s budou na něm vycházet další velké hry, takže rozhodně při výběru grafické karty hraje roli.
Závěr
Nový Battlefront tedy předvádí, že optimalizace skutečně není nemožná a tudíž výmluvy typu, že přeci AAA hra nemůže vypadat dobře a běhat dobře, jak to někteří předvádí, jsou nesmysl. Obzvlášť u her, které vydávají největší a nejbohatší vydavatelé. Battlefront je vizuálně ohromující a pro fandy STAR WARS prostě "must have" věc.
(Konzole XboxOne vs PC pro zvětšení klikněte)
A jaký je herně? Věřte, že pár desítek hodin vás hodně zabaví. Nicméně pak začnete zjišťovat, že je obsahově trochu chudý. Prostě je to nevyužití potenciálu Hvězdných Válek, je to jen střílečka na pár mapách. Jasně, vizuálně úchvatná a zábavná, ale v podstatě hra samotná je hodně chudá. Postup hrou a odemykání věcí je nezáživné, map je jen pár, takže se opakují, ačkoliv se jen tak neokoukají no a boje jsou, no prostě Battlefront jaký známe, akorát z prostředí Hvězdných válek, i když i to už tady bylo. Pokud ale máte rádi tento typ hry a milujete hvězdné války, troufám si říci, že budete nadšeni. Takže ke vší té grafické a zvukové nádheře ještě tedy slušná akční hratelnost a to se rovná rozhodně povedená hra, která nás tak tak navnadí a připraví na filmové pokračování. A to je vlastně důvod, proč vůbec vznikla. Jak předvoj. A budeme-li tedy tuhle hru brát jako hru doprovázející vydání filmu nebo udělanou podle filmu, což většinou dopadá katastrofálně, tak tahle filmová hra se hodně povedla. A je to už druhá hra podle filmu, co se povedla, připomeňme letošního Mad Maxe.
Samotný herní engine rozhodně má další potenciál pro zlepšení a zlepšení se dočká. Ostatně už se v něm tvoří další hry. Poběží na něm PC verze Need for speed a hlavně chystaný nový Mass Effect ANDROMEDA, což proti původnímu Mass Effect s jeho otřesným Unreal 3 engine, bude změna srovnatelná s přesednutím z Fabia 1.2HTP do Ferrari LaFerrari. Už se těšíme. A co vy, jak se vám líbí Star Wars Battlefront?