Jedna z nejočekávanějších her letošního roku je konečně zde. A jak to s ní vypadá?
Recenzi vám nabídneme asi za týden, ale protože se samozřejmě mnozí z vás chystají hrát už nyní, podívejme se, jak je na tom hra po stránce nároků na náš HW. Hra staví na již známém Frostbite Engine, který je u této hry použit v jeho nejnovější verzi.
Nativně se jedná o DX11 dobře pracuje i se 64-bit s tím, že lze nějaké funkce a efekty vypnout a k rozjetí této hry vám stačí i DX10 grafika. Samozřejmě potřebujete mít v PC alespoň Windows Vista. Nicméně to pro současné hráče jistě nebude problém, protože na trhu už jsou řadu let modernější systémy.
Jak vidíte v tabulce, nejsou nároky hry nijak krvavé. A jak to vypadá s výkonem hry v praxi? No podívejme se ...
Žádné drama se nekoná, hra běží velmi dobře i v plných detailech tak, jak majitelé grafik v jednotlivých cenový kategoriích mají právo očekávat a požadovat. Pro hru už obě společnosti vydaly optimalizované ovladače, takže vše jede celkem bez problémů
Pořadí a výkony grafických modelů odpovídají potenciálu jednotlivých grafik.
Stejně jako předchozí verze FrostBite, ani ta v Battlefield 4 není na procesor nijak zvlášť náročná. Cokoliv se 4 jádry (vlákny) a více dostačuje.
Nejen dostačuje, ono to vlastně ani vyšší výkon nenabídne. Rozdíly mezi nejvýkonnějším CPU a běžnými modely jsou naprosto minimální. Takže opět můžete být bez obav, že by to i velmi průměrný 4jádrový CPU neutáhl i s hodně výkonnou grafikou vedle sebe. Tak trochu jsme čekali lepší využití potenciálu vícejádrových CPU ...
Dobrou zprávou je, že hra vypadá graficky opravdu fantasticky a přitom nemá krvavé nároky. Ano, úrovní některých detailů se nevyrovná tomu, co dokáže předvést CryEngine v Crysis, ale o parník překoná všechny standardy současných akčních her. Podle nás by hra mohla vypadat ještě lépe, ale tvůrci asi nechtěli, aby to i na TOP konfiguracích bylo výkonem na pokraji hratelnosti.
Každopádně jsme si nevšimli žádných chyb ani problémů se samotnou hrou. Jiný názor budou mít hráči na vyladění MP, kde nějaké chyby a problémy lze pozorovat, ale hra dostane řadu patchů, takže se to jistě podaří vychytat.
Celkově podle nás splnil Battlefield 4 všechna očekávání. Ostatně čekal někdo něco jiného, než o trochu hezčí Battlefield 3? Připomínám, že Battlefield 4 dostane ještě v následujících týdnech další vylepšení, přičemž jedno z nich bude i technologické - zapracování optimalizací a výhod low APU MANTLE pro GNC RADEON grafiky. Nicméně jak vidíte, už nyní hra už je nyní velmi dobře optimalizována nejen pro ně. Takže vzhůru do boje!
Zdroj: DDWorld.cz
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|