PREVIEW: Battlefield 5 je polotovar nebo odpad! Další zpackaná hra od EA. Rozhodně nekupovat! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 11 September 2018
altJaký je nový Battlefield 5? Aktuální BETA ukazuje stav hry, který je neomluvitelným selháním.

 

 

 

 

Battlefield mě vždy bavil, některé díly déle některé krátce, ale bavil. Zejména Bad Copany 1. O aktuálním BF5 to říci nemůžu. Předchozí BF1 byl zajímavý hlavně kampaní, jinak mě příliš nenadchl z hlediska multiplayeru. Příliš „sci-fi“ na 1svv. Nicméně perfektní optimalizace díky spolupráci DICE a AMD, hra běžela skvěle i na slabém hardware. Od nového Battlefield 5 jsme tak očekávali hodně. A co jsme dostali? Totální herní odpad, přehlídku manažerských selhání a hlavně nenažranosti EA, co by vydavatele. Být lidmi z DICE, tak se stydím pod tuhle hru vůbec podepsat.

  • Battlefield 5 aneb skoro všechno špatně!

EA by měl být zakázáno působit, co by vydavatel her. Na co v poslední době sáhlo, to podělalo. A jen kvůli vlastní nenažranosti. Považuji za hodně nespravedlivé, že stále na hrách vydělávají a nezkrachovali. EA kazí hry a snaží se je udělat výnosné pro sebe bez ohledu na kvalitu hry samotné. Výsledkem je, že zkazilo Mass Effect, zkazilo Star Wars BattleFront 1 a hlavně 2, no a co myslíte? Ano, totálně podělalo i nový Battlefield 5.

Hra má oficiálně vycházet s měsíčním odkladem v listopadu. Jestli aktuální BETA verze prezentuje současný stav hry, tak nechápu, co chtějí vydávat. Ta hra není hotová a to ani vzdáleně. Tohle není ani BETA verze, tohle je nějaká rozdělaná pracovní „GAMA“ verze. Hra neobsahuje řadu obsahu, módů, které prý přijdou až později po vydání, včetně očekávaného Battle Royal. Proč ji tedy vydávat nehotovou a nepočkat na dodělání? Ale i módy a obsah, které jsou hotové, tak jsou nic moc. Hru totiž kazí odlišné pojetí hry a pojetí mnoha známých BF prvků, které téměř všechny jsou zhoršením. BF5 klade navíc značný důraz na hraní v četách, a pro jednotlivce vzhledem k pojetí a většímu významu úloh jednotlivých „povolání“, je značně frustrující. Navíc víme, jak fungují anonymní čety a hraní na publicu v MP hrách (špatně). Spousta prvků, která byla v předchozích BF hrách, je nyní jinak a pozměněna a není to rozhodně k lepšímu. Nicméně tohle je všechno věcí vyladění, ale opravdu nevěřím ani trochu tomu, že to lze stihnou vyladit do listopadu, kdy má hra vyjít.

Hra má hlavně obrovské problémy sama se sebou, což jsem vážně nečekali, zejména když engine je stále stejný a celá hra je technicky jen přeskinovaný BF1. Technická optimalizace je přesto naprosto tragická, což jsme u minulých dílů nezažili. Důvod je ale jednoduchý, EA se rozhodlo rozvázat fungující technickou spolupráci s AMD a místo toho přijmout prachy od NVIDIA, která EA zaplatila, aby DICE do hry dolepilo RTX efekty pro propagaci nových RTX grafik. Takže posledních několik měsíců, jak bylo přiznáno, tvůrci trávili čas lepením nesmyslného Ray Tracingu do hry, místo vyladění samotné hry. A dopadlo to, jak se dalo čekat. Nevadilo by mě, kdyby RTX bylo do hry dolepováno dodatečně poté, co je perfektně vyladěna, zde je to ale na úkor vývoje a vyladění hry.

Výsledkem tak je, že ač má hra stejný engine, a běžela skvěle na RYZEN, Intel procesorech, AMD i NVIDIA grafikách, najednou běží mizerně. Hra se setká, padá, trhá atd. Vzhledem k tomu, že má hra brzy vycházet, je míra bugů a glitchů prostě neuvěřitelná. Na rovinu, v uzavřené BETA před časem běžela hra svižněji, než teď v aktuální BETA verzi, což je neslýchané. A to tam ty RTX efekty ještě nejsou. Takže kvůli EA a její touze po penězích místo optimalizací tráví tvůrci čas roubováním nesmyslné a nevyužitelné RTX ray tracing technologie od NVIDIA, kterou si stejně všichni vypnou, protože ani RTX 2080Ti to nezvládne hratelně v rozumném rozlišení (tedy 2K/4K). Ano, děkujeme EA, to hře určitě pomůže!

Abych jen nekritizoval, tak EA také pod tlakem hráčů správně rozhodla, že tedy nebude dělit herní populaci/komunitu a všechna DLC budou zdarma. Tedy žádné premium, všichni budou mít k dispozici stále stejnou verzi hry s veškerým obsahem. Palec nahoru! Jenže nebylo by to EA, aby peníze nehledalo jinak. Otravné mikrotransakce ve hře budou. Nicméně všechny věci sice půjdou odemknout i hraním, ale také nakoupit. Problém je, že rozhraní a celkové menu hry je uděláno naprosto příšerným způsobem, vše připomíná styl a ovládání menu mobilních her. Příšerné je vylepšování zbraní, včetně naprosto nerealistických věcí, které do 2svv prostě nepatří. Vůbec ta nerealističnost prostředí 2svv zabíjí atmosféru děsivým způsobem. I úpravy postav jsou otřesné. Tohle není hra z 2svv! Doufám, že alespoň na kampani si dá DICE záležet.

Nicméně EA jako vydavatel jí svým rozhodováním určitě práci neusnadňuje. Zpackaná je veřejná prezentace hry od počátku, ovšem té aroganci EA se nelze divit. Pořád prostě vydělává a pořád se najdou tací, kteří za EA hry platí. Nevím, co za zázrak by se muselo stát, aby v listopadu vyšel Battlefield 5 a byl dobrou, vyladěnou a funkční hrou. Tvůrci by museli předělat takřka vše a dodělat další spoustu věcí včetně technického vyladění hry, na což by ale potřebovali pokračování spolupráce s AMD, nikoliv NVIDIA, která na skutečném vyladění hry nemá žádný zájem (pro ni čím méně vyladěnější a náročnější na GPU, tím lépe, NV vám chce prodat drahé RTX karty).

  • Dá se to zachránit. Ale ….

Battlefield 5 by měl být minimálně o půl roku odložen, spíše o rok, než tu hru tvůrci skutečně dodělají. A vedení EA by mělo dostat facku pokaždé, když jen otevře pusu s nějakým „vydavatelským návrhem“. Na rovinu, pokud se hra odloží o ten rok či minimálně půl roku, EA přestane do vývoje kecat a DICE se vrátí ke spolupráci s AMD, které má zájem hru skutečně optimalizovat, nejen udělat náročnou, tak se dá situace zachránit. Nicméně to jsou asi jen zbožná přání. Ovšem kritických hlasů na BF5 a stav hry přibývá a aktuální BETA tomu výrazně napomohla. Prozatím je to další zkažená velká hra a velké jméno od EA v poslední době a vše má stále stejnou příčinu. EA nemá zájem dělat kvalitní hru a dát vývojářům prostor pro to ji vytvořit. EA chce maximálně výdělečnou hru, ve které budou hráči různě „nuceni“ utrácet drobné částky, které dohromady dají stovky či tisíce dolarů a tomu chce, aby vývojáři přizpůsobili její design. To je to, co ji hlavně zajímá a Battlefield 5 tak kazí tímto směrem. A tak místo kvalitních her vznikají ty příšernosti, co EA v poslední době produkuje … už si ani nepamatuji, kdy naposledy EA vydalo opravdu dobrou hru. Za to Mass Effect ANDROMEDA, Need for Speed, SW BattleFront 1 a 2 a teď i BF5, všechno naprostý odpad, šeď a podprůměrnost, kterou kazí hlavně hrabivost a nenažranost EA.

Aktuální BF5 je v tuto chvíli s přehledem nejhorší Battlefield ze všech dílů, stav je i na BETA verzi naprosto ostudný, zejména když má hra brzy vycházet. Skoro všechno je naprosto špatně, nefunguje dobře ani zábavně, nebo dokonce úplně chybí. Ostudná je optimalizace hry, která vždy byla výborná a je evidentní že je velký rozdíl v přístupu k optimalizacím ve spolupráci s AMD a NVIDIA. Jako celek je to urážka Battlefield série a nevěřím, že pokud hra v listopadu vyjde, že to bude lepší než co ukazuje aktuální BETA. V žádném případě tuhle hru nekupujte, nepředobjednávejte, zrušte předobjednávky a dejte EA maximálně najevo, že takhle prostě ne. Jak říkám, dá se zachránit, ale vyžaduje to odstavení a umlčení EA z jakéhokoliv rozhodování očemkoliv, a hlavně dalšího půl roku až rok práce … a něco mě říká, že u EA už se nemá smysl zdravého rozumu dovolávat. Peníze za každou cenu a odrbat zákazníky, než to zjistí, to je politika her od EA.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-11 22:52:16
avatar
Ta hra není ani realistická (téměř žádná není, všechny obsahují nutnou dávku prvků arkády). Ale hlavně není vůbec autentická... asiati na západní frontě, výškový pilot Luftwaffe jako velitel tanku, chrámový válečníci; vojáci ala arnold; "pomalovaní" jako pěšáci. Churchill jedoucí cca 40km/h. V první vlně nemají být snad dokonce ani vozidla, která tak hrdě hlásí (např. Tiger I) Neexistující uniformy. Každý druhý pěšák vlastní ženijní výbavu. Stupidní chování zbraní. SS vypadající jako sci-fi voják z budoucnosti. Matlání věcí dohromady jako britští výsadkáři s pěšáckou výzbrojí. Ne... je to horší než BF1... mnbohem horší! Dokonce i ten stupidní trailer... tam je "bot" až až... a jako bonus si to možná, ale jen možná někdo zahraje na 60FPS na FHD monitoru, díky GPU za + 32k Kč. díky úžasné sadě NV gameworks. A díky úplatné EA, která nemá peněz dost, takový rozpočet jko EA jen tak někdo nemá a oni jen děljí hry přes kopírák nejméně od BF BC 2 se to hra nezměnila, hratelnost pořád stejná, jen mění téma pomocí textur a modelů. Upřímně doufám, že toho prodají co nejméně. ...Zvlášť když se ještě takové *** co v té hře jsou troufají obhajovat. ("Copy", je to pořád dokola.)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 08:05:41
avatar
Očekávat od takové hry realitu či autentičnost je v dnešní době dost mimo. O tom bylo BF snad jen kdysy dávno a už se k tomu nevrátí.
Proč? Protože takováhle recyklace je pro EA ideální. Vem starší věc, pouprav, předělej textury, nějaké mechanismy, dej tam battle royale (nebo jak se to píše), nalešti, udělej pořádnou reklamu plnou keců a vždycky se najde slušná skupina hráčů co to sežere a koupí. Toť celé.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 10:46:15
avatar
Realita v BF sérii nebyla nikdy. Autentičnost nelze očekávat, jistě, ale problém je čistě v tom, že oni z EA tvrdí a staví většinový marketing okolo keců, že jde o věrné vyobrazení daných událostí. Tím hůře, že se nepřiznají chybu a jsou schopní tvrdit, že všichni pamětníci jsou lháři, když tvrdí, že to bylo jinak. Pokud by to nazývali hra inspirovaná, na motivy ww2 apod. Tak je to v pořádku ale oni říkají je to hra z ww2 a věrné zobrazení ww2 stejně jako tomu bylo u BF1. A lidi, kteří to zažili jsou od EA nepřímo nazýváni lháři.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 15:29:31
avatar
Bohužel svět se v pr..l obrací, marketing (tedy lži) má vždy pravdu, rozpor je nepřípustný.
Ale na druhou stranu se není čemu divit, když jim ty kecy kde kdo žere. Nebo nežere ale produkt se prostě prodává a firma vydělává.
Vlastně ve finále je víceméně chyba nás zákazníků, že takový marketing má úspěch.
Bohužel, skupina uživatelů která se trochu zajímá a řekne si, že to kupovat nebude, je pravděpodobně daleko menší než hejno děcek, které tohle "prostě musí mít" a rodičů co to zaplatí.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 16:14:22
avatar
Je to tak. Trh utvářejí kupující a zákazníci svou poptávkou. Pokud je poptávka po takových to *** a podobných *** tak nezbývá nic jiného než-li se s tím smířit. Nezbývá než doufat, že ty zprávy říkající, že to bude z hlediska prodejů propadák a že jsou (a zůstanou) pravdivé. > Mně by to bylo jedno, já si to nekoupím, nejvíce mě vadí, že "děcka" a a mnozí jedinci, kteří nikdy nečetli, viděli, zajímali se o ww2, ww1, historii obecně mi pak budou tlumočit, "jak vypadala historie podle EA, a protože je to EA, tak je t zaručeně pravda." Už jsem se stím setkal u BF1. ...Prosím jen ať se EA nepokusí vytvořit hru ze starověkého Říma, středověku, či jiné zajímavé epochy...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 11:11:50
avatar
@Cemada
Uplne suhlasim. Je to hnus, ze sa prekrucaju fakty, ktore proste prekrutene a menene nesmu byt. Potom to tak aj vyzera, ze mladez ma aj "vdaka" takymto hram skreslene informacie o skutocnostiach, a potom im to clovek nejde vyhovorit a presvedcit ich o opaku, vid niektore diskusie. Vsak v tej hre to tak je, tak to asi aj bolo, si povie mladez. Cest vynimikam, ale tych je velmi malo. Je to a stale bude hra, ano, ale proste niektore fakty musia ostat zachovane.
Kalidasa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nezapomeňte 2018-09-11 23:30:15

Nezapomeňte, žádné předobjednávky.
Nechte vývojáře, ať si váš nákup zaslouží.
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 00:21:38

Mrzí mě, že DX12 je horší než DX11, málo nábojů, serou mi snajpři. Zlatej battlelog při nastavení výstroje jako BF4, moc nepřehledný je to. BF1 sem nekoupil, zmrznul sem na BF4
https://ctrlv.cz/qCiw
Čeština zase není ve hře ani v Originu, v BF4 je a minulích verzích Originu čeština byla.
Celej Battlefield je o snajprování a zaměřili se na děti, náboje ti nehojí a ani lékárnu, prej od 18let. Zase dostanu banány na servery píšu : kinder limit = sniper limit.
Líbí se mi ty týmy, že tě oživí ve squad teamu, neni to už taková solovka, blbý je když sou zamčený týmy a ty hraješ sám. Počkám na BF6 za 3roky, ani tu betu už BF-V nehraju.
OD BF1 se mi nelíbí že opravuješ káru(tank,bvp) ze vnitř, v BF4 když jí opravuješ musíš vystoupit, někdo tě sejme a ukradne ti káru, to je zábava, co já sem vyfénoval tanků.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 01:20:29

Je škoda když staré herní mechanismy se vytrácejí a hry vedou za ručičku, přinejhorším zapomínají na zábavu.
To opravování tanku zvenčí je sice maličkost, ale kolk adrenalinu poskytne, to vývojáři na úkor jednoduchosti asi už nevidí a hry se stávají bezduché, ale výjimky jsou.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 06:45:58
avatar
Já bych v tom neviděl žádné velké konspirace, prostě chtějí vyjít před Call of Duty: Black Ops 4 a jelikož v EA penízky počítat umí, tak si spočítali, že není dobré být druhý, protože marketingově to lidem protlačí, i kdyby to byla sračka.
Hurikan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 07:34:45

Tak proto je to beta, počkáme se mi vypuštění ne
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 00:04:18
avatar
Nevím no. Na stařičkém i7 3820 a gtx1070 na DX11 naprosto luxusní běh hry. 70-110 fps. Žádné dropy, lagy seky nic. Mluvím také o rozlišení Full HD. Ale musí to valit na DX11. DX12 je opět jako u BF1 nedodělané, ale to mě rozhodně moc neštve. Nějaké sci-fi prvky? Neexistující uniformy? No a co? Jsme ve hře a máme se bavit. Kdo by chtěl BF nějakej ultra realistickej? Já rozhodně ne. Jestli chcete vyšší realismus, běžte na Red Orchestru. Tam se můžete půl hodiny válet, než dostanete jedu kulku a jedete znova. Já si to koupím a užiju.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 08:04:41

tobe a tobe podobnym preju at vas EA zdime a zdime... to ze je cenzura ve hre v onlinechatu na souslovi "white man" "dlc" atd... to ti asi taky nevadi, ze ve 2sv te tam muze zabit asiatka?! Ze je tam az moc zenskych oproti bilim muzum. Jen si to kup, ja si to poridim taky a stejne jako v BF1 budu psat hacky. Ta hra si nic jineho nezaslouzi nez aby ji ja me podobni poradne znicili.
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 00:05:06
avatar
Tobě a podobným přeji, ať se naučíte psát s diakritikou. Luštit to po tobě, to je ještě větší challenge. Jinak ne, TY ani nikdo jiný nám zážitek nemůže zkazit. Pořiď si to, ať jsou vyšší prodeje a "hacky" si piš. Dostaneš banán, jako každé jiné malé dítě a bude zase klid. BF zdar a četo - uvidíme se na bojišti.

PS: nejsi dost inteligentní, abys mě urazil
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-14 11:38:48

Inteligentni jsem dost kdyz dokazu napsat hack na online hru ;-)
a za celou moji karieru psani hacku me ani jednou nezabanovali ;-) Uz se tesim az budu cist "fu*king hackers" to me tesi nejvic a obzvlast u BF1 a ted i BF5. Kdyz neumis cist text bez diakritiky jde poznat, ze s inteligenci na tom nebudes moc dobre ;-)

PS: tu hru mam zadarmo :-D
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 08:37:16

Tedy dle tebe hra, která má být nositel moderních technologií má být hratelná pouze na 7 lety starém API? Tak to je hodně smutný...
razor1966 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 08:50:23
avatar
Mám podobný názor,mne to išlo bez zasekávanie obrazu na 2K nonitore 144Hz okolo 80fps,na bf1 mávam také prepady výkonu že fps padá k 40 je to niekedy skoro nehratelné vyťaženie gpu chvíľami pod 50% cpu 100%, na bfV je vyťaženie vyrovnané 98%cpu 95-98gpu bez katastrofálneho prepadu,za mňa to bolo celkom dobré na betu.
Dodám ešte že nehrám na ultra.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 19:41:05

V BF2, BF3 a BF4 nebyly žádné nexistující uniformy, protézy a divný kombinace vybavení a podobný kraviny a všichni si to užili a prodávalo se to. A to i bez wahmen empowerment. Tak nevím na co si tu hraješ
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 08:08:05

To je zvláštní? ale na AMD ryzen 2200G to jede na medium/high na integrované kartě 45 fps. Tak kde je ta nedoladěnost?

Hra to je tragická, ale to co popisuješ v článku o dělání hry naročnější na HW se jednoduše nekoná. A věta že by se DICE mělo vrátit k AMD aby hru pěkně vyladilo mě poslala do kolen.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 08:42:53
avatar
Súhlas. Mám AMD CPU aj GPU a beta beží aj vyzerá vporiadku... graficky.
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 15:34:57
avatar
Mám Ryzen 1600 a AMD 580 8G. Hra mi jede kolem 60pfs na ultra ve 2K. Takže náročnost je velmi podobná jako BF1. Problém jsou spíš ty bugy. Mnohokrát se mi při oživování herní mechanismus kousnul tak, že jsem se musel odpojit. Doladěná ta hra na 100 proc určitě není (ale která je). Zábavná ale určitě ano. Každopádně, to co kdysi přinesl BF3 už dneska asi nic nezopakuje.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 20:55:26
avatar
Bugy v BF byly, jsou a budou. Beta bývá na verzi staré několik buildů.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BF-V vs CoD: BO4 2018-09-12 08:38:12

Niečo na tej klesajúcej kvalite BF série asi bude. Kedysi dávno ešte v dobách temna internetového pripojenia som mal v BF 1942 ešte proti botom a kamarátom po LAN nahraných odhadom 700h. V BF:BC 2 380h (ale to som hral len necelý rok pred vydaním BF3), BF3 890h, BF4 320h (už tento diel ma tak nebavil ako BF3), v BF1 89h.
V MP som hral len BF a úplne ignoroval CoD (hral som len singleplayer posledný čo som hral bol tuším CoD: BO). No potom čo som videl BF-V a battleroyal v CoD. Tak som začal seriózne uvažovať nad kúpou CoD. Zatiaľ mi gameplay príde zábavnejší v CoD:BO 4 ako v BF-V. Uvidím aká bude beta CoD: BO4 na PC, keďže zatiaľ je len pre PS4, ak si dobre pamätám.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 09:58:25
avatar
Tak beta na CoD BO4 už byla na klasické MP, teď by od 15. měla být právě na ten BR. Každopádně zkusil jsem obě bety a jednoznačně kupuji BO4.
Už i ta beta mě bavila 10x více než Bf5, Bf jsou v poslední době pořád stejné, jen s jinými texturami, navíc plný camperů a hackerů, který tě sejmou přes celou mapu pistolkou. V každý hře aspoň jeden je, v CoD na něj narazím vyjímečně...
Hurikan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Battlefield 1 and 4 zdarma TED 2018-09-12 09:48:36

Doporučuju jít na Origin a přidat si Hry, akce je do 18.9.
Děkuji není zač, myslím že je to užitečnější než celej článek
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 14:00:37

zdarma tam nic není, B1 je tam za 4.99e, B4 za 19.99e
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 14:06:39

tak je trošku rozdíl jeslti je zdarma základní hra nebo pak "prmium" či "season pass" či jak se ty věci jemnují
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 20:54:29
avatar
u BF5 nic jako season pass není a nebude.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 09:53:34
avatar
Čekal jsem blbost pro masy, ale není to ani pro masy. Ta hra je tak nesmyslná, že není vůbec pro nikoho. A jako hnědá třešnička na dortu NV (game)ehmRTworks? Nakakat na toto. Kupovat to znamená cestu do pekel, teprve když nedostanou své peniažky budou se muset nad sebou zamyslet.
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 10:03:17

Tak za posrání serie Battlefield musíme poděkovat všem idiotum co si roky opakovaně hru předobjednávali, aniž by věděli jak hra vypadá a jak se hraje. Frosblitek se nepovedl, omalovánky nedoženou hratelnost. Zaběhli jste za roh a lup v tom okamžiku hitt a smrt. S tim do esl nemůžete. Jste v místnosti dostříleli jste potřebujete přebít. Lehnete za bednu přebíjíte, přiběhne enemák a bum bum jste v pánu. Jak to byl jsem za bednou? No jednoduše enemák žádnou bednu v místnosti neviděl, viděl jen vás jak ležíte na zami a přebíjíte. Moc dobře udělané. Prémium byl ulet. Nachytali na to mnoho pitomců. Z battlefieldu už nic nezbylo dobře nám tak.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 12:03:44
avatar
a nebude to tím, že bedna jde prostřelit?
Co si pamatuju tak v BF když jsi za sklem, plotem atd... - tak tě logicky lze zasáhnout.
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 14:33:27

Asi máte problém vstřebat text :No jednoduše enemák žádnou bednu v místnosti neviděl, viděl jen vás jak ležíte na zami a přebíjíte.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 11:15:43

Ak naozaj BF5 bezi len na mierne upravenom engine z BF1 tak to fakt neospravedlnuje ze BF5 Beta beha vyrazne horsie . No nic , za to platit nebudem.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Battlefield maniak 2018-09-12 13:24:13
avatar
Čtu tady jen negativa, nejspíš nikdo nemá opět koule na mínusáky. Tak od začátku: hrají už od BF2 pouze sérii BF. Propadák byl Star Wars a Hardline. Nejlepší díl byl 2,3,4. Realičnost hry mizí s jistotou každým dílem hry (hold je to hra a musí bavit i děti - bude hůř, jak budete stárnout). Hra běhá exkluzivně Ryzen 1600 a GTX 1050 Ti (hrají na nastavení pro ideální výkon), jinak co jsem testoval, jde mi to na ultra v rozmezí 41 až 63 cps, ale jak kdybych to hrál na FXku. Na kombinaci HG + ULT dosáhnu stabilně 51 fps min. Takže optimalizace dle mě naprosto OK. Samotná hra? Nejdůležitější je, že hra vás nutí k vyšší agresi a útoku v před, aby jste dosáhli kýžené munice, které není dostatek. Celkově to mění zaběhnutý herní plán a staví to hru do naprosto jiného světla. Chápu, že to nemusí být bráno pozitivně, ale za mě nemožnost někam zalézt a mít tunu C4, granátů, raket, protiletadlových systémů atd. (to je reálné?), je zajímavá změna. Opakovaně jsem někoho zahnal do koutu, vystřílel zásobník a musel ho dorazit sekerou, abych získal deset nábojů na kámoše, co mu šel zachránit krk. Bum a znova adrenalinová jízda končící bojem na nože. Tak to je za mě jako hráče pouze BF hodně luxusní změna. Kepr bez nábojů.... Několikrát jsem takové ucha donutil vystřílet si zásobníky a pak jsem si pro ně prostě došel. Kluci jen zdrhali a schovávali se, než přišla jistá (ehm poprava za zbabělost). Jako dejme tomu závislák na BF jsem rád, že přišla změna hratelnosti. Kemprů ubude, ale budou vždy. Hold někdo chce mít pěkné výsledky a za tu cenu obětuje rozum a hraje to jak trouba. Rozhodně neříkám, že to je nejlepší díl, tím byl a bude BF3, BF4 je jen datadisk (pomyslný), ale rozhodně není BF5 špatný, to byl Hardline a STW. Tak a mínusujte, nesejde mi na tom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 13:50:42
avatar
kemperové mě vůbec nevadí ... je to regulérní způsob hraní navíc odpovídá tomu, co má sniper dělat .... ;)
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - njn 2018-09-12 14:32:28
avatar
nejde jen o snipery... to bych hovořil konkrétně k nim.
Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 21:49:59
avatar
Suhlasim BF3 je najlepsia hra z celej serie .
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 13:30:29

Betu jsem nehrál, takže je možný, že je zabugovaná, ale znova tady autor článku ukazuje svoji neznalost tímhle textem:
Citace:
Důvod je ale jednoduchý, EA se rozhodlo rozvázat fungující technickou spolupráci s AMD a místo toho přijmout prachy od NVIDIA, která EA zaplatila, aby DICE do hry dolepilo RTX efekty pro propagaci nových RTX grafik. Takže posledních několik měsíců, jak bylo přiznáno, tvůrci trávili čas lepením nesmyslného Ray Tracingu do hry, místo vyladění samotné hry.


Samozřejmě, že na raytraycingu nepracují všichni, ale jen třeba 2 vývojáři z několika desítek. Takže shazovat nějaké bugy na RTX je opravdu hodně mimo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 13:53:31
avatar
to je přesně ono, překrucujete smysl toho, co jsem ve skutečnosti napsal ... a ignorujete tu část, co se vám nehodí. proč jste tu citaci toho odstavce utnul a nedal jste ho tam celý? Chci rozumné vysvětlení, jinak udílím BAN. Odstavec pokračuje a dává mu smysl a to co jsem měl namysli v souvislosti s RTX efekty, a vy to ignorujete, a snažíte se mě zase napasovat do pozice něco proti NVIDIA či RTX apod.:

Citace:
.... Nevadilo by mě, kdyby RTX bylo do hry dolepováno dodatečně poté, co je perfektně vyladěna, zde je to ale na úkor vývoje a vyladění hry.


touhle větou končí odstavec, který citujete a dává mu ten smysl ve kterém byl celý odstavec a pasáž o RTX v této hře napsaná ... takže můžete mě rozumně vysvětlit, proč záměrně vytrhujete z kontextu? Tohle není poprvé, vy a pár dalších neustále překrucujete co píši, vytrhujete to z kontextu napsaného a vymýšlíte si něco mezi řádky ....
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 14:53:34

Tu vetu, co tam podle Vas chybi, jsem tam nedal jen aby to nebylo tak dlouhe, klidne tam byt muze a porad to vyznam nijak nezmeni.

Ta dulezita cast, kterou jsem predevsim chtel vystihnout, je:
Citace:
Takže posledních několik měsíců, jak bylo přiznáno, tvůrci trávili čas lepením nesmyslného Ray Tracingu do hry, místo vyladění samotné hry.


Na ktere jsem odpovidal tim, ze tenhle nazor je mimo, protoze na implementaci RTX pracoval jen zlomek vyvojaru, takze i kdyby ti vyvojari, co delali RTX pracovali na necem jinem, tak pocet chyb bude zhruba stejny.

Muj osobni odhad je, ze na RTX delali tak 2 programatori z nejakych 50 (aspon na BF 1 pracovalo cca 40-50 programatoru).

A ban mi klidne udelte, pokud Vam to udela radost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 15:22:43
avatar
kecáte ... větu jste tam nedal, protože se vám nehodí do pomlouvání a fabulací o tom co píši ...

to není důležitá čast ani neodpovídá smyslu toho odstavce, navíc je to ukázkové vytrhnutí z kontextu toho co jsem skutečně napsal a o čem je ta daná pasáž .... ten závěr je velmi podstatný.

Nesouhlasím, nemůžete vědět kolik lidí na tom dělali a i kdyby 2 z 50 pořád to mohli být 2 co mohli něco pořádně umět a zachránit ten zbytek. Není žádný důvod dělat na RTX, když hra není doladěná, a dodělaná ... RTX nemá žádný funkční přínos i sekudna vývojářského času na ni trávená je ztráta času zejména když je hra ve stavu, v jakém je ... jak jsem napsal a je pointou celého odstavce, který si snažíte vykládat jinak:

Citace:
.... Nevadilo by mě, kdyby RTX bylo do hry dolepováno dodatečně poté, co je perfektně vyladěna, zde je to ale na úkor vývoje a vyladění hry.



BANování mě radost nedělá, je mi smutno že někdo nechápe pravidla rozumné diskuse, vytrhává záměrně z kontextu a ještě dělá nechápavého, ano, vím že část vyBANovaných provokuje schválně a FLAME jim dělá dobře ... měli jsme tu na to článek Odkaz
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 20:57:11
avatar
Citace:
Nesouhlasím, nemůžete vědět kolik lidí na tom dělali a i kdyby 2 z 50 pořád to mohli být 2 co mohli něco pořádně umět a zachránit ten zbytek.


Stejně jako ty nevíš jak to skutečně je. Ale ono je to víceméně jedno, i kdyby na tom DICE spolupracovalo s AMD, pořád by ta hra byla hovadina.

Všiml jsem si že shodíš "auru" na nulu a nebo dáš ban i za odlišný názor. Problém u takových článků je ten, že to píšeš jako by jsi měl na 100% pravdu. Proto ti lidi často napíší nějaký komentář více afektovaně, což tě nakrkne a jde to vidět nejen v této diskuzi.
Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 21:54:27
avatar
"kecáte ... větu jste tam nedal, protože se vám nehodí do pomlouvání a fabulací o tom co píši ... " DD ty pomlouvas a fabulujes ? ))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 22:35:31
avatar
no minimálně nikdy nevytrhávám nic z kontextu a rozhodně když někoho cituji, tak nezměním význam toho, co řekl ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 23:24:45
avatar
Citace:
Samozřejmě, že na raytraycingu nepracují všichni, ale jen třeba 2 vývojáři z několika desítek. Takže shazovat nějaké bugy na RTX je opravdu hodně mimo.


Ale však mu šlo jenom o tohle, ten odstavec který tam dle tebe chyběl na tom nic nemění. To že to mohli dodělat až potom přece nesouvisí s tím že napsal že na tom dělalo jen pár lidí, nebo se pletu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 01:58:15
avatar
souvisí ale s tím, že RTX je to poslední, co tahle hra potřebuje, co EA určitě přinutilo vývojáře dělat a co se mohlo dodělat někdy až bude hotová a optimalizovaná hra, která hotová ani vzdáleně není to je hlavní pointa celého odstavce, ne to jaké jsou nebo nejsou RTX!!!!

takže ano pleteš se, jemu šlo o to, že jsem prý zase řekl něco proti RTX, což není pravda a záměrně necitoval vše co jsem napsal, ale jen tu část, kterou vytrhl z kontextu a která podporuje jeho černobílé vidění ... a u něj to není poprvé.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 11:11:30
avatar
Aha, chápu jak to myslíš, ale to co píšeš je taky tvůj dohad jak to může být. Pokud jsem to správně to správně pochopil jemu šlo o to že jestli je tam RTX a nebo ne, nic to na aktuálním stavu hry příliš nezmění. Chtějí to vydat s RTX, tak to s RTX vydají, svět se nezboří.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 19:38:40

If You Don't Like it, Don't Buy it. nasrat im do ruky.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nedočetl jsem... 2018-09-12 20:53:47
avatar
...ale BF5 se povedl - alespoň podle toho, jak vypadá open beta.

V první řadě je třeba uvést, že Beta u DICE znamená funkční test, tj. kontrolu, že fungují základní herní principy (a ty fungují docela dost dobře). Ne to, že budou dostupné všechny herní režimy nebo že hra bude bez chyb. Vždyť všechny předchozí Open bety BF byly podobné - u BF3 si pamatuju jak jsme na Metru propadali přes krátery v zemi mimo hru. Tak to prostě je.

Co se týká hratelnosti, tak skvělé věci se udály na úrovni squadů, kdy jsou hráči (KONEČNĚ) nuceni hrát se squadem a kdo tak nehraje, je bez milosti automaticky vyhozen. Další velmi dobrá věc je modifikovatelnost prostředí, děla lze dovézt na potřebné místo a zcela tak změnit bitevní plán levelu. Stejně tak možnost budovat opevnění a můstky na jinak nepřístupná, nebo omezeně přístupná místa. Letadla nejsou nesmrtelná a superobratná, tanky jsou příjemně neohrabané. Zbraně jsou celkem vyvážené a každý typ postavy má nějakou zbraňovou výhodu.

Mně se to líbilo a mám předobjednáno. Na skiny zbraní a postaviček zvysoka seru.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-12 23:02:29

Oni si dobře spočetli že když skrouhnou 50 mio na vývoj a vrazej ho do marketingu, sice to bude sračka ale zato se bude dobře prodávat.
ferenc.cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 00:29:55

Samosebou nej díl byl bf2 pak bf3 a bf4, bf1 byla nuda a tady BF V i když má zatím bugy se hraje opravdu parádně! Proto se snad hraje beta aby poskytla zpětnou vazbu a né ji tady směšně hodnotit. Optimalizace naprosto parádní! Na čem si to hrál? 486? Spolupráce s NVIDIA nemůže hře v žádném případě ublížit ba naopak. Pamatuji si jak BF4 s procesorem FX 8350 (v té době TOP procesor od amd) a kartou r9 290x (mimochodem shořela mě 2x) měl propady v FPS 50-100fps a kamarád se stejným setupem na i7 nešel pod 130fps je tomu jen příkladem. Oba už jedeme pouze NVIDA (bez reklamace). NENAŽRANOST? Koho zajímají visualní microtransakce, které nemají na hru vliv? PREMIUM se nekoná, což je veliké plus! Přidání obsahu později je cajk jako ve všech BF a tady navíc grátis, alespoň hra tak brzo neomrzí. Booože takhle ubrečenej článek jsem dlouho nečetl, musel jsem si obnovit zapomenuté heslo abych mohl reagovat na ty zvratky.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EA 2018-09-13 10:08:02
avatar
Naposledy jsem od nich hrál Generals.. od té doby už nic. To vypovídá o tom, jak nekvalitní sračky vydávají.
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 10:38:22

Tak to jsme asi každý hráli jinou hru. Mě beta BF V naprosto překvapila. Po docela nezáživném BF1 je tohle úplně někde jinde. Optimalizace také perfektní (navíc na betu).
Jedinné co bych vytkl je bídné menu. Ale neautentičnost 2 světová války? Battlefield byl, je a bude vždy arkádou. Když chci realismus zahraju si třeba Armu 3.
Tak mi přijde že autor článku byl zaslepen negativní odezvou komunity od prvního vydání traileru a tady si potřeboval vyventilovat svůj nahromaděný vztek.
Kdyby se na hru díval objektivně, článek by vypadal úplně jinak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 11:16:57
avatar
já jsem se nejen na hru díval objektivně, ale i ji v obou BETA verzí hrál a je hrozná ...
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 12:53:38
avatar
Kdysi jsem měl rád automobilové simulátory, tak mi tam prosím pěkně přidejte do Spitfira zpátečku...
V tom množství kravin se to ztratí, díky...
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spitfire 2018-09-13 18:52:03
avatar
Třeba zde je realita blíže než v původních dílech. BF3 i ostatní díly u letadel automaticky doplňoval munici. Nekonečno raket atd. V BF 5 je tato anomálie odladěna tím, že letadlo má cca. 1000 nábojů. Víte kolik vůbec dokázal Spitfire reálně unést nábojů v křídlech. A co pak F16, SU 25 atd. BF 5 je zde realitě rozhodně nejblíže.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-13 19:49:42
avatar
To nemá cenu přesvědčovat. Mně BF5 celkem evokuje BF2 - běh je pomalejší, dopravní prostředky nejsou rychlé/obratné, nábojů relativně málo, medik konečně není klíčové povolání, snipeři mají minimalizovanou roli. I to dobíjení raket/nábojů je podobné jako to bylo dříve (BF1942/BF2).

Mně se líbí, že se DICE vracejí ke kořenům a frenetické přestřelky sprayerů jsou snad minulostí.

Jen doufám, že příchod nových map nebude mít klesající kvalitu, jak tomu bylo v posledních BFkách.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 631x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 423x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 924x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6