Strana 2 z 3
- Technické zpracování, grafika a HW nároky
Párkrát jsem zaregistroval názor, že prý grafika hry není nic moc. No pardon, ale když to srovnáme třeba s Mass Effect, tak je minimálně srovnatelná, prostředí má mnohem více detailů a když vezmeme technickou stránku hry, tak většinu her strčí do kapsy. Tou technickou stránkou nemyslím jen rozumné a přínosné zapracování uhlazujících moderních DX11 prvků do letitého DX9 enginu, ale hlavně to, že tahle hra prostě skoro nemá grafické a technické chyby a bugy (nepočítám-li jeden příběhový zásek v příběhu pláště a dýky).
Žádné blikající textury, kolize, žádné grafické problémy. Proti Mass Effectu a obecně Unreal Engine hrám tu navíc dokonale funguje Eyefinity (obecně podpora více monitorů) a také AA vyhlazování! Z nových prvků jsou tu skvěle zapracované DX11 prvky, lepší stíny, tessellace postav atd. Nebudeme si tu samozřejmě nalhávat, že v tak starém enginu hry hrají zásadní roli, ale minimálně jej krásně učesávají a jsou navíc výborně optimalizovány. Takhle nějak si spolupráci mezi herním studiem a tvůrce procesorů/grafik (v tomto případě AMD) představujeme. Že nám je předložen funkční hotový produkt, který nepotřebuje 10 patchů opravování nedostatků s tím, že to nikomu nejede pořádně atd.
Graficky to samozřejmě nemůže konkurovat Crysis2, modely jsou kostrbaté a určitě si umíme představit kvalitnější zpracování, ale na druhou stranu, Crysis2 nemá žádnou atmosféru. Tohle ano, a to díky nezaměnitelnému výtvarnému zpracování a návrhu prostředí blízké, nikoliv však nereálné, budoucnosti. Modely postav mohly být propracovanější, ale tessellace to trochu dohání a celkově prostě je grafika této hry slušná a snese srovnání s Unreal enginem v Mass Effect apod. Nejsou zde textury se zbytečně nízkým rozlišením, nechybí řada světelných efektů, skvělé stínování atd. Na poměry použitého herního enginu, který už má pár let, to těžko mohlo dopadnout lépe. I když si umíme představit strhující grafiku, nemůžeme si při vynikající atmosféře, skvělé funkčnosti a vyladění u nového Deus Ex naprosto na nic výrazně stěžovat. Snad jedinou významnější výtku bych měl k texturám vzdálených velkých krajinných a městských objektů, které tam občas působí jediné dost rušivě. Ale výtvarný styl, živoucí prostředí, kdy rozhovory postav nikdy nejsou stejné a atmosféra celé hry, to je prostě paráda.
A vůbec vynikající vyladění pro Eyefinity a obecně hraní na třech monitorech je vskutku příkladné a kéž by si z něj vzalo příklad více her a to včetně Crysis. U Deus Ex si hraní na 3 monitorech vyloženě užíváte! A také trochu pomáhá, protože vidíte více – to co skutečně máte. Hlavně se v něm ale nic nikde neroztahuje, filmové scény se neroztahují a zůstávají pěkně na monitoru uprostřed, prostě takhle má optimalizace hry vypadat. Navíc s těmi uhlazujícími prvky DX11, SSAO, AA a tessellace hra není vůbec náročná a zahraje si ji každý s trochu slušnější DX11 grafikou, počínaje HD 5700/6700 (myšleno v nejpoužívanějším 1080p rozlišení).
AMD ani nevyužilo (nezneužilo) příležitosti a neudělal DX11 prvky třeba tak, aby seděly jeho grafikám a znevýhodňovaly grafiky konkurence tak, jak se to záhadně objevuje v některých jiných hrách, kde náhodou optimalizace a spolupráci s vývojáři dělá konkurenční firma. Více třeba nedávný případ Crysis2 zde.
A jaké jsou tedy první dojmy a závěry po dohrání?
|