Stále jsme hru nedohráli a neotestovali celou. Otravné chyby a problémy to znemožňují. Ale bude líp.
Omlouváme se, ale recenzi nového Mass Efect ANDROMEDA, odkládáme na neurčito. Nemůžeme hru dohrát. Jednak nás nebaví, protože řada technických chyb a problémů je příliš viditelná, ale obsahuje také chyby, které znemožňují splnění některých questů. Navíc máme spousta jiných věcí na testování ;). Pokud byste od nás teď chtěli objektivní hodnocení Mass Effect ANDROMEDA v současném stavu, tak říkáme toto:
Graficky paráda, nejhezčí a nejživější Mass Effect vůbec, přesně, co hra a série potřebovala. Jenže tvůrčí team, který je zcela odlišný od toho, jež dělal původní trilogii, to nezvládl. Technologické nedostatky jsou obrovské. Hru nemohl nikdo betatestovat, protože tak základní problémy jako naprosto směšné animace postav i výrazů obličeje, nelze prostě přehlédnout. Hlavně ve hře, kde se hodně často díváte na filmové sekvence :(. Udělat si navíc postavu, na kterou se dá alespoň trochu koukat, je docela problém. EA se rozhodlo, že zatímco mužskou verzi udělá poměrně věrnou skutečnosti a solidně vypadající, modelku představující ženskou verzi záměrně zdeformuje a udělá vyloženě hnusnou. Povedlo se … skoro všechny ženské postavy ve hře jsou nekoukatelné.
Když vynecháme grafiku a to, jak věci vypadají a soustředíme se na obsah hry, tak ten je tristní. Bohužel současné BIOWARE není to BIOWARE, jaké jsme znali a jaké dělalo ty skvělé RPG hry. Současné BIOWARE je produkt a výrobní pobočka EA s novými lidmi. A ti svou práci nezvládají. Příběh hry je hloupoučký a nedává moc smysl z hlediska obsahu vs zasazení. Postavy až na výjimku jsou k uzoufání nudné, dialogy s nimi jsou mnohdy směšné. Herní mechanismy postrádají hloubku a mnoho z nich i smysl. Hra je obrovská ale současné také prázdná, kdy velká část hraní vypadá, jak když hrajete generické questy z MMO. Ano, spáleného potenciálu je tam opravdu spousta.
Nejzábavnější složkou hry (tedy až na animace, jež jsou ale spíše k pláči) jsou souboje. Nicméně ty jsou díky absenci jakékoliv rozumné AI k uzoufání snadné (hlavně proto, že byly udělány obtížností pro gamepad konzole, a ne pro myš+klávesnice na PC). A tak se poměrně rychle omrzí a pak už u hry moc věcí udržet nedokáže. Tím spíše, že jste neustále bombardováni množstvím chyb, včetně těch, které znemožní hru i hrát a plnit některé mise. Hře neprospívá přítomnost zcela zbytečného multiplayeru, kdy prostě nechápu, k čemu jej u Mass Effect potřebujeme, když na multiplayer máme řadu specializovaných titulů (Star Wars či Battlefield). ME má být o dechberoucím příběhu, postavách atd. Bohužel současný ME je dechberoucí kvůli stavu, ve kterém vyšel, drzosti mikro-transakcí a drzosti EA si za to účtovat, co si účtuje.
Současné hodnocení hry: 65%
S nadšením jsme přijali zprávu, že EA-BIOWARE o problémech ví a údajně bude pracovat na vylepšení hry i na základě zpětné vazby hráčů. Aktuálně tak přichází patch, který pár věcí zlepšuje. Například umožní přeskakování některých filmových scén (velká úspora času). Zlepšuje chování postav v příběhu, některé animace a další věci. Kompletní seznam Update 1.05:
- Improved tutorial placement
- Increased inventory limits
- Single player balance changes: Ammo crates, armor, weapons, nomad, profiles, attacks, and progression
- Multiplayer balance changes: Weapons, cover, and enemies (check back for detailed notes on balance changes)
- Improved matchmaking and latency in multiplayer
- Added option to skip autopilot sequences in the galaxy map
- Decreased the cost of remnant decryption keys and made them more accessible at merchants
- Improved logic, timing, and continuity for relationships and story arcs
- Improved lip-sync and facial acting during some conversations, including localized VO
- Fixed an issue with Ryder’s movements when running in a zig zag pattern
- Improved the appearance of eyes for human and asari characters
- Fixed various collision issues
- Fixed bugs where music or VO wouldn’t play or wasn’t correct
- Fixed issue where global squad mate banter sometimes wasn’t firing on UNCs
- Fixed issue where player was unable to access the Remnant Console Interface after failing decryption multiple times
- Fixed issue where fast travel is sometimes disabled after recruiting Drack until the player reloads a save
- Fixed issue where Ryder can become stuck in the start of Biotic Charge Pose
- Fixes issues related to some saves
- Fixed issue where objective sometimes becomes un-interactable for players in multiplayer
- Streaming and stability improvements
Nicméně tohle zdaleka nestačí na nápravu všech problémů. Zásadní problémy s animací i hratelností zůstávají. Tvůrci tak slibují další vylepšení a opravy. Obecně jde právě o animace, vzhled a chování postav atd. Dočkáme se také vylepšení výkonu a stability hry, dalších herních prvků atd. Ano DLC se blíží, řada věcí ale prý bude „zdarma“.
Je sice hezké, že se teď vývojáři snaží, ale vážně by mě zajímalo, proč tedy hra vyšla zjevně nehotová?! Kdyby si dali půl roku na dodělání a vydali to místo teď až na konci roku, možná bylo oprávněné kritiky a znechucení hráčů mnohem méně. I tak se bohužel obávám, že v základu zůstane Mass Effect ANDROMEDA jen stínem původní série. Ani jako RPG, ani jako hra prostě nemá kvality, na které jsme byli od BIOWARE zvyklí. Chybí tomu takřka vše. Ale nedivíme se, protože BIOWARE, jaké bylo, už neexistuje.
Každopádně naše testování a recenzování hry odkládáme na neurčito. Nemá smysl se zabývat zjevně přiznaným rozbitým produktem. Nekupujte tuhle hru v tomto stavu a počkejte pár měsíců na slíbené patche a pravděpodobně také slevu. Pak bude stát za zahrání, protože prvky a náznaky kvalitní hry obsahuje a Mass Effect prostředí v nové grafice je vážně parádní.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|