Strana 2 z 2
- Osobní mise - dobrý nápad,
ale katastrofální provedení i následky pro hru
Malý patch pro hru přidal před pár dny do hry osobní mise. Tedy určitou sadu přesných úkolů, které musíte přesně splnit, pro dosažení zajímavých odměn a hlavně v závěru speciálních vozidel. Bohužel tyhle osobní mise, které byly plánovány jako způsob, jak donutit hrát hráče s jednotlivými typy vozidel správně, obsahují obrovské přešlapy tvůrců a hlavně celou hru a bitvy proměňují ve špatný vtip, protože hráči se snaží splnit i ty hloupé úkoly, bez ohledu na výsledek bitvy pro team. K vidění jsou tak úděsné výjevy a hra je v posledních dnech skoro nehratelná.
Osobně nemám s plněním úkolů problém, protože se na ně nesoustředím. Jednoduše je zapnu a jezdím normálně, protože pokud je ten úkol vymyšlený dobře a skutečně tak, jak by se mělo s daným typem vozidla jezdit, ty úkoly se plní prostě samy. Ať už s TD nebo lehkým tankem nebo těžkým tankem, plním jednu misi za druhou velice snadno.
Bohužel ne každý takto postupuje. Někteří se snaží cíleně splnit daný úkol, které jsou hloupě navrženy často tak, že stačí podniknout sebevražedný nájezd, bez ohledu na výsledek teamu a bitvy, a máte splněno. Nebo naopak se mnozí snaží některé úkoly spojené s tím nebýt detekován stylem, že stojí daleko vzadu a dělají nic. Výsledkem jsou tedy naprosto strašné bitvy, kradení killů, soustředění palby místo důležitých cílů na nedůležité (ale ty které je třeba pro splnění mise), bez ohledu na výsledek teamu a bitvy. A jestli si myslíte, že osobní mise jsou jen osobní, tak smůla. Ačkoliv jsem v klidu plnil jeden úkol za druhým, zasekl jsem se v každé třídě.
Stupidní vývojáři WoT totiž do osobní mise zařadili hlavní podmínku, jet v četě! Ne jako sekundární (nepovinnou jen bonusovou) část úkolu, ale rovnou jako primární. A protože v četách nejezdím, mám smůlu, úkol nemohu splnit a nemohu se tak posunout dál. Takže osobní mise nejsou vůbec osobní.
Osobní mise považuji za dobrý nápad, za chvályhodnou snahu zajistit, aby hráči používali jednotlivé typy vozidel, jak by měly. Bohužel z těch dostupných X desítek misí jich je v tomto duchu navrženo jen několik. Drtivá většina vyžaduje při soustředění se na ně krkolomný přístup k hraní, který zcela ničí hru celému teamu a k vidění jsou tak neuvěřitelné výjevy a hra klesla do nových hlubin. Z více důvodů je to celé nepromyšlené, nedomyšlené a hru to negativně ovlivnilo tak zásadně, že je úplně rozbitá.
Ale abych jen nekritizoval bez nabízení řešení. Jak to celé řešit? Udělat tvorbu teamů a bitev podle schopností hráčů (alespoň ať si hráči s WN8 pod 800-1000, či s osobním hodnocením pod 3000, hrají samostatně). Znepřístupnit tanky od 5. tieru pro lidi s menším jak WN8 1000 (osobní hodnocení 3000 méně), pro lidi s hodnocením pod WN8 1500 omezit přístup na maximálně TIER 6-7. Snad by to vedlo k tomu, že by se někteří skutečně začali snažit hrát správně. Pokud jde o osobní mise, rozhodně tam nemají co dělat primární úkoly: "být v četě". Má to být osobní mise! A všechny úkoly bych podmínil primární podmínkou (ne jen sekundární) vyhrát bitvu! Tak by se zamezilo děláním sebevražedných výjezdů, kempování atd. a hráči by se museli opravdu snažit hrát správně.
Jsem zvědav, jak autoři WoT zareagují. Pokud mají trochu mozku v hlavě, udělají podobné řešení. Pokud ne, zarazili si další hřebíček do rakve téhle kdysi skvělé hry. V nedávné recenzi WoT jsem řekl, že tahle hra už je dnes jen dobrá. V aktuálním stavu se však z kategorie dobrá, začíná WoT přesouvat stále níže a pokud se tvůrci snaží odradit a odehnat všechny věrné fandy a kvalitní hráče, pak gratuluji, práce se daří.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|