Skuteční hráči mají v hledáčku remake legendárního XCOM. Nyní se představila DEMO verze.
Letošní herní rok nám přinesl už dvě příjemný překvapení a zároveň důkazy, že většina moderních her místo vývoje vpřed zařadila zpátečku. Nedávno nás doslova připoutala k počítačům BLACK MESA, počertech podařená předělávka HALF LIFE 1, na kterou vám nabídneme recenzi tento týden a která donutí každého hráče se zamyslet nad tím, kam ten herní vývoj jde. Hlavní dojem z BLACK MESA totiž je, jak je možné, že střílečka stará 14 let, dává hratelností, designem, atmosférou a zpracováním na zadek i těm TOP AAA současným akčním hrám? Ale o to až v sobotu ...
Dnes tu mám krátké preview na mnohými nejočekávanější hru letošního roku. S BLACK MESA má ale mnoho společného. I ona totiž předělává a modernizuje herní legendu. A to dokonce 18 let starou. A i XCOM: Enemy Unknown má zaděláno na to, vypálit rybník všem rádoby moderním peckám. Aktuálně nám tvůrci dali první veřejnou hratelnou ukázku v podobě DEMO verze.
Pro mě osobně je XCOM: Enemy Unknown zdaleka nejočekávanějším herním počinem letošního roku a dokonce jsme pár dní nemohl před časem uvěřit tomu, že se FIRAXIS skutečně do předělávky této legendy pustili. Pak jsem měl asi jako mnozí další obavy z toho, jak to dopadne, jestli se hra při modernizaci nevydá cestou až zbytečně velkých zjednodušení a "zakčnění", protože vychází i na konzolích. Abych pravdu řekl, DEMO nechává trochu rozporuplné pocity, na druhou stranu je to zjevně hodně osekaná ukázka, určená i pro konzole, kde to bude plánovitě akčnější hra než na PC.
V první řadě zaujme fakt, že to demo má 5,5GB, takže očekáváte slušnou porci hry. Omyl. Celá ukázka nabízí dvě úvodní mise v singlu a herní doba včetně ingame videí trvá 35 minut. Takže 5,5GB a 35 minut? To je nový rekord myslím :D.
Hra běží na UnrealEnginu a musím říci, že vypadá hodně dobře a atmosféra původního UFO z toho sálá na všechny strany! Je to DEMO, takže nejsou k dispozici žádná pokročila grafická nastavení a není to optimalizováno pro Eyefinity. Očekávám, že ve finální hře tedy bude hra vypadat ještě o dost lépe. Osobně doufám hlavně v tom, že autoři buď do PC verze rovnou nahrají, nebo alespoň vydají balíček s HD texturami, jinak se mi grafická stránka i atmosférou dost líbí.
Z DEMO verze bohužel nelze příliš posuzovat interface a jednotlivá menu a informace o základně, výzkumu, výrobě atd. DEMO je hodně ořezáno v tomto a nenabízí téměř nic, ale pokud to bude vypadat jako na některých obrázcích, bude to fajn. Opravdu se mi líbí živoucí zobrazení základny.
Z hlediska ovládání pohybu vojáků DEMO příliš neexceluje. V ovládání budete trochu plavat a opět doufám, že některé věci budou u PC verze ve finále řešeny přehledněji. Chybí mi tam řada statistik a možností ovládání pohybu. Třeba čekat a schovat si pohybové body na možnost reagovat na útok nepřítele (doufám, že toto bylo vůbec ve hře zachováno).
Bohužel DEMO hlavně u první mise je skutečně utrpením pro stratégy. Nechat zbytečně zařvat 3 ze 4 členů teamu díky naprosto základním školáckým chybám bez možnosti to ovlivnit, to je od tvůrců velká odvaha takhle nás potrápit. U Druhé mise už máte možnost volby pohybu neomezeny, takže není problém ji vyřešit.
Během ní se setkáte s prvními druhy nepřátel a někteří vypadají vážně hodně schopně a nebezpečně. I samotné prostředí hry je pěkně udělané a všechno ctí předchůdce. Bohužel záhy se spustí mise s prvním navštívením spadlého UFO, ale to už vás hrát nenechá a DEMO končí. Zhruba 35 minutová ukázka s 5,5GB dává ochutnat atmosféru hry a dílčí zpracování některých věcí. Musím říci, že DEMO se příliš nepovedlo a ukazuje skutečně více akčnější stránku, ale doufám že je to prostě jen proto, že je určeno i na konzole. PC verze by měla být o poznání strategičtější, takže doufejme, že finální hra obsahuje podstatně bohatší a přehlednější interface atd. A také doufejme detailnější grafiku, hlavně lepší textury a optimalizaci pro Eyefinity.
Jinak to vypadá vážně dobře a je se hodně na co těšit. Hra vychází 12.10. 2012, tedy už za necelé 3 týdny.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|