Prodeje her i konzolí váznou – hrám chybí kvalita i vývoj. Čas na změnu? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 06 July 2010
altA je to tady, herní bída už je vidět i na prodejích – konečně to správné upozornění?

 

 

 

Už pár týdnů se na mnoha webech objevují články, kde si mnozí redaktoři stěžují na herní bídu, která vládne světu. Současný stav věci je zkrátka jedna velká mizérie a ti, kteří za to můžou, tedy vývojáři her a vydavatelé o tom nechtěli mluvit, protože prodeje šly dobře. Jenže už ani ty prodeje nejdou dobře.

V posledních týdnech slyšíme z úst společností, které vydávali exkluzivní hry pro konzole, že PC není mrtvé a oni vůbec na PC nezanevřeli. Příkladem je EPIC, kterému konzole zadělaly na problém. Ačkoliv EPIC se v posledních letech choval jasně jako konzolový vydavatel, snaží se teď přesvědčit všechny okolo, že je PC firma. Bude to potřebovat, protože jeho nový Unreal4 engine nikde než na PC ještě dlouho nepoběží a U3 engine je již zastaralý a přestává stačit a prodeje se EPICu propadají. Ale i jiné společnosti, jako třeba Microsoft, najednou o PC hodně mluví, i když v posledních letech podporovali konzole, jak jen mohli, právě na úkor PC. Zdá se totiž, že konzolím dochází dech. Prodeje klesají nejen u HW samotného, ale hlavně u her, které mají vydělávat.  

Konzolové prodeje byly alfou a omegou pro vydavatele, ale nové hry se prostě neprodávají. Také si mnozí všimli, že hodnocení her na magazínech často neodpovídá skutečné kvalitě hry a tedy ani prodejním výsledkům – často je hodnocení silně přehnané a 9/10 má každá druhá hra, někteří vydavatelé si ale stěžují i na nízké hodnocení. Tolik oblíbené žebříčky prodejnosti, které se používali jako marketingový nástroj k propagaci konzolí, začínají ukazovat velmi nepříjemné věci. I takových hitů jako Red Dead Redemption se prodává poněkud pod očekávání a zdaleka nestíhá vyvážit propady prodejů jiných her a celkový nedostatek kvalitních titulů. Absolutním propadákem je Alan Wake, který je Xbox360 exkluzivní a prodalo se ho tristních 145 000 kusů v USA! Není se čemu divit, Alan Wake je mizerná hra, která měla být technologickým a herním trhákem na PC, jenže vývoj se protáhl, ze všech cílů sešlo a výsledek je tragický. Hra je jedno velké zklamání a takových titulů bychom dnes našli více.

 Pokud si tedy někteří myslí, že „znovuobjevení“ PC platformy a vydání konverzí i na konzolách mizerných her mu zachrání zisky, je samozřejmě na omylu. Na PC platformě se v mnohem větším měřítku projeví naplno všechno, co trápí 99% současných her. Kromě technologické zaostalosti a rezignace na technologický vývoj, je to i dělání her jen pro peníze. Už jsem to říkal mnohokrát, většina opravdu historicky herně úspěšných titulů je úspěšná proto, že je dělaná proto, aby bavila lidmi, kteří to dělali proto, aby bavila, a to, že vydělá je až na posledních místech – mnohým stačilo, že si vydělá na vývoj, ale dnes pokud negeneruje miliardy, je to špatné. Takže jasnou chybou současných vydavatelů je hamižnost. Když je 99% současných titulů je dělaná jako zboží, aby vydělalo. A pak to s herní kvalitou podle toho vypadá. Chybí propracovanost, nápad, technická kvalita, originalita a styl. Mnohé hry také dělají z hráčů blbce – mačkání tlačítek podle obrazovky, celková inteligenční impotence her a vůbec dělání her s obtížností pro batole, když je věkový průměr hráče (hlavně platícího) téměř 30 let, je další z hloupostí, které vydavatelé a tvůrci her dělají. Samozřejmě zákazníky a hráče nelze opíjet rohlíkem donekonečna a zdá se, že už mají dost. Prodeje her klesají. Mnozí analytici upozorňují, že pokles může být dlouhodobá záležitost a pravděpodobně tak stojíme na začátku dalších velkých změn.

Aby někdo neřekl, že jen kritizuji, tak návod na zlepšení situace je jednoduchý. Osekat počet vydávaných top AAA her. Vydat buď nové konzole s moderním DX11 a multiCore CPU HW anebo se soustředit výhradně na PC, což ostatně dříve nebo později tak dopadne (s nástupem CloudComputingu). Opět tedy zahájit technologický vývoj her a podporovat i vývoj HW. Pokud jde o hry samotné, dotahovat nápady a herní principy, udělat více veřejných betatestování a brát na připomínky ohled a zapracovat je. Jsem si jist, že celá řada her mohla dopadnout mnohem lépe, kdyby se nezávislému betatestování a případným připomínkám věnovala větší pozornost. Opravdu stačí od každého velkého studia jen pár AAA her do roka, stejně většina platících zákazníků nemá čas hrát více. Pokud jde o hry a hříčky s minimálními investicemi a prodejními cenami je tu obrovský trh casual her, flash her atd. pro různorodé platformy. Nicméně pokud chtějí studia vydělávat na TOP AAA titulech, musí podle toho vypadat. Drtivá většina současné produkce je mizerná, tak ať se nikdo nediví, že ty zlaté vejce nenesou. Doufejme, že brzy bude líp …

 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 00:13:56
avatar
Tak já jsem před hodinou výrobce podpořil 15 Eury ( 2-hý map pack pro CoD MW 2 ) , tak ať se snaží, zase rád něco koupím, ale jen takového co se dobře hraje a je zábavné
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 00:46:56
avatar
Neni to trochu drahý na to, že je to pár map?
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 04:59:23
avatar
Osobně CoD nehraju, ale ten první mappack (převážně recyklované mapy z MW1) je prý ne uplně hratelný. Prodali ho za velké peníze a o nějaké opravy nebo modifikaci map se vůbec nestarají. Snad na tom druhém odvedou víc práce.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:38:04
avatar
no sa normálne čudujem, že prečo Blizzard nikdy nenapadlo predávať Map Packy na War3

15€ dať za blbé mapy??? to je šialenstvo...ja som dal 18 libier za špeciálnu edíciu hry Stalker: Call of Pripyat a len SP pri tejto hre trvá desiatky hodín a je naozaj zábavný a vizuálne prekrásny...a to som to kúpil krátko po vydaní, takže to je dobrá kúpa, ale dať za blbý Map Pack 15€...to nepotrebuje žiadny koment
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-09 10:29:23
avatar
Lidí se učí vlastními chybami. Jak si to zpětně spočítá tak ten entuziasmus ho přejde a příště výrobci neskočí na špek.

A jak píše DD, není jak čas na hraní, tak není nic, na co by se člověk těšil, že vyjde. CoD? Ale nenechte se vysmát, je to nuda. Hodí se to možná na zabití času, je to lineární střílečka. Na Stalkera jsem čekal 4 roky a nezklamal. A jediné na co čekám teď je Starcraft a Mafia.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:21:35
avatar
Díky takovým lidem co dají 15 euro za pár blbých map se vývojáři nemusí snažit. Dřív to dělali pro hráče, teď to udělají pro prachy a lidi jim to žerou, není divu že jde kvalita dolů
Sw!tch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-07-07 17:58:46

Za tu cenu bych jim leda tak na..kaslal. Nejvetsi vyzirky. K tomu se hodi tenhle joke:
http://bit.ly/cf9CXl
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 00:16:31

Naozaj by sa mohli uvedomiť tvorcovia CoD série.
Nemuseli by vydávať Cod každú chvílku ale snažiť sa robiť každý diel dokonalý graficky aj hratelnosťou .
CoD 6 mohlo mať ovela dlhšiu kampaň ... odfláknuté. V podstate štvorka len iné prostredie :-/
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 01:49:21

cod 1,2 sly, trojka uz me moc nebavila, petku si ani nepamatuju, ale zato sem uvital osvezeni v podobe moderni valky v cod4, a 6tku beru jako pokracovani, dobre, dynamicke a jedine co mu vytykam je delka, jinak sem zpokojen, jak technickym, grafickym tak i dejovim zpracovanim.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 02:06:33

Tak MW2 se soustředí na multiplayer, ale single určitě není špatný (hlavně pro amíky ). A grafika se nemůže moc změnit, když se soustředí na 3 platformy.
Zlo je když vydavatelství rejžuje na značce - viz 3., 5. a 7. díl.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 00:46:37
avatar
Alan Wake je mizerná hra Můžu se optat jestli autor hru hrál? Pokud ano co přesně se mu nezdálo, pokud ne, ať mlčí jelikož je opravdu daleko od pravdy...
---
Jinak zajímalo by mě co autor očekává o přesunu většího počtu hráču na PC, myslíte že se hry změní? Ne bohužel na to už je moc pozdě z her se stal mainstream, takže bohužel dovolim si pronést "líp už bylo"...
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:13:27
avatar
Ja alana hral, a opravdu neni o co stat, je to jedna z mnoha - pribeh je zajimavej, ale nez to vyslo tak ho tak proprali, ze uz nicim neprekvapi...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 19:26:26
avatar
Jo to bych asi i souhlasil, přesto takovejhle počin si zalouží označení "mizerná hra"? De mi spíš o princip, já taky nekritizuju věci na iPhonu, protože jednoduše si to nemám jak vyzkoušet, tak proto mi příde že PC only autor se vyjadřuje ke konzolový hře. Kdyby řek, že sou mizerný prodeje a nic k tomu souhlasil bych. Zkrátka exlusivní na X360 bez mulťáku, to prostě asi nejde...bohužel : (
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:27:30
avatar
nedovolil bych si kritizovat nic, co nikdo z nás v redakci nevyzkoušel. Kolega má Xbox360 a hru si koupil a lituje každé koruny. Protože se mnou spolupracuje na některých recenzích her, nemám důvod mu neěřeit, z toho co jsem u něj viděl se ani nedivím, že to na PC nevyšlo, to by nikdo nekoupil ....
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:45:48
avatar
Citace:
nedovolil bych si kritizovat nic, co nikdo z nás v redakci nevyzkoušel

To je alibistická odpoveď jak hovädo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:49:19
avatar
Proč vytrháváš tu větu z kontextu? Kromě toho takhle konkrétně a jasně kritizují a hodnotím jen věci, které znám a vždy. To není nic alibistického.....
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:10:15
avatar
On sa ťa nepýtal na to, či niekto iný v redakcii hral hru, a či mu veríš alebo nie. On sa ťa pýtal, či si tú hru hral ty.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:23:05
avatar
Ano je to tak, byl to dotaz na autora, přesto, pokud mu tohle někdo řek, tak sem z 50% spokojen, ale jednoduše s tim nesouhlasim. Sou mnohem horší hry a podle mě si Alan zaslouží lepší prodeje, já si hru fakt užil..
---
I přesto bych rád požádal vašeho kiolegu co na tom bylo tak hrozně moc špatnýho. Souhlasiil bych asi s průměrnou hrou, ale mizernou, zvlášť pokud je takhle nevšední, to bohužel nemůžu...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 12:24:24
avatar
je jasně vidět že dostáváš thumbs jenom za avatar. BTW jsou hry na které fakt nepotřebuješ sáhnout abys cítil crap.
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 18:21:09

A co je na tý hře tak špatný ,že lituje každý koruny?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 19:02:59
avatar
Hele kámoš říkal , že je mu z tý hry úplně špatně. Měl to být technický etalon na PC kde bude dokonalý rozlehlý svět kde bude svoboda a realistická grafika. No a výsledek je kvůli mizernýmu hardwaru xboxu, jen tunelovka v 720p. Prej...

Citace:
Alan Wake nepatří zrovna mezi nejtěžší hry. Souboje jsou primitivní a pokud se budete držet několika základních pravidel, není šance zemřít. Pokud vás nepřátelé přeci jen zraní, během chvilky se vám život zase obnoví. Sorry, ale co to je za survival horror, pokud hlavní aktér zoufale nehledá lékárničku nebo nešetří každý brok ve své kulovnici?

Když to někoho baví...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:11:46
avatar
No a já se domníval, že bys člověka hrající na konzoli ve svém okolí nesnes : ) Zvláštní...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:45:39
avatar
Nesnes bych jen toho co si sere do huby a zastává se zprzněný hry pro mentály. Jen ta jedna citace z recenze od nadšeného konzolisty mě přesvědčila, že PC hráči by měli brečet - štěstím, že to vyšlo jen pro krabičky s xkem...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 22:19:46
avatar
Ano opravdu je nad čim jásat, že něco nevyšlo, pokud mě tak moje znalost nešálí, tak člověk si nemusí kupovat všechno co vyjde, takže radovat se z toho, že něco na nějakou platformu neni, mi příde zvlaštní, ale proti gustu : )
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 22:35:20
avatar
Když v PC sekci herních magazínů bude o jednu zbytečnou recenci na špatnou hru méně, tak proč nebýt rád. A když jde evidentně o zmršenou hru, která měla být bombou, tak proč nebýt rád ještě víc. Logika není na tvojí straně - shity ať si konzole nechají. Jen by to zbytečně někomu ukradlo čas a krabice zabírala místo v regále jiným hrám.

Jdi si zahrát Alana a nezapomeň, že ani nemusíš vkládat cheat pro nesmrtelnost . To je ten komfort konzolí, kde to udělají za tebe - osobně by mě to nudilo, ale proti gustu..
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 23:19:36
avatar
Jistě, díky za radu : )
---
Nemohu si odpustit : D (dal sem do googlu Alana Wake hodnoceni)
Odkaz
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 23:15:44
avatar
hele kdyz se budes drzet par zakladnich pravidel, tak nezemres v naproste vetsine soucasnych her. ja si nevzpomenu na zadnou strilecku nebo i rpg za poslednich par let, kde by nejakej souboj nebo cokoli byl opravdu tezkej a casto by si umiral. a to hravam bezne nejtezsi obtiznosti. otazka je ale na kterou obtiznost to hral ten recenzent...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 07:54:07
avatar
Citace:
Pokud vás nepřátelé přeci jen zraní, během chvilky se vám život zase obnoví.

Citace:
Na nečekané lekačky můžete u Alana rychle zapomenout. Vždy, když vám nečekaně vtrhnou nepřátelé do zad se kamera oddálí a předem vás varuje, že se na vás něco blíží.


Asi hrajem jiné hry J.C.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 08:23:57
avatar
Tak s tímhle musím souhlasit...

takový DOOM 1 a DOOM 2 člověk hrál na hard a umíral jak moucha.. a Nightmare, to prošel fakt málokdo... úroveň Nightmare z toho šel strach ještě než to člověk odklepl, protože pak tancoval a střílel a na konci pižlal nožíčkem obrovské mutanty s pár procenty zdraví a každý level hrál stále dokola než se mu ho povedlo dohrát...

Dnešní hry se dají hrát jenom na nejvyšší obtížnost... cokoliv nižšího je nuda ... a to je houby výzva... a kdo vymyslel automatické doplňování zdraví, to musel být totální trotl... ono to takhle funguje i ve skutečnosti nebo co??? Hrajeme si na realistickou grafiku a realistický fyzikální model, ale elementární herní principy už realistické být nemusí???

Chápu že s konzolovým ovladačem by se třeba DOOM na vyšší obtížnosti vůbec hrát nedal.. ale to není chyba té hry, ale toho ovladače..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 08:55:44
avatar
A takovej System Shock 2 byl papežštější než papež a byl dokonce těžší než realita . Systém údržby zbraní mi přišel jako dost přehnaný. Kdo chce velkou střílečkovou výzvu, tak od toho má multiplayer. Já sem rád, že zatím ta možnost nastavení obtížnosti ve hrách ještě je(většinou). Nějaký konzolista by jí mohl shledat jako matoucí a zbytečnou překážku mezi ním a "zábavou".
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 09:17:45

System Shock 2 bola skvela zabava, este u mna sa prejavoval neviem ci bug, ci to tak malo byt, ale respawn nepriatelov z niciho nic, ale len sem tam to mi dost zvysilo obtiaznost a hlavne atmosferu
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 09:25:15
avatar
Respawn nepřátel byl považován za jeden z mínusů a myslím, že to řešil nějaký patch. Osobně mě to tak hrozné nepřišlo, jelikož ti nepřátelé přece jen občas něco měli(plechovky pro zdraví atd.) a tudíž jsem dokonce někdy úmyslně spustil alarm abych si mohl doplnit zdraví. Taky při zpětném putování levely by mi to přišlo bez nepřátel zbytečně prázdný. Občas respawn sice popíral "architektonickou logiku", ale já to prostě bral jako nekonečný proud vetřelců v AvP, který mě bavil a měl smysl.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 09:43:51

ved vravim, ze sa mi to pacilo preto som nehladal ani nejaky patch....neviem, ale BIO SHOCK ma az tak nedesil
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 01:47:24

studia si taky stezuji ze 3A hry sou financne velmi narocne, ale neni se cemu divit, jinak se dela ve firme o par zamestnancich, kde se dela se zapalem a kolikrat pro radost a jinak se dela ve firme, kde se jedinec v celem realizacnim tymu, z nekolika stovek lidi ztrati, kazdej pak dela na pichacky a polovinu pracovni doby ztravi budovanim socialnich kontaktu. pak se neni cemu divit proc je tam takovy rozdil, navic malej tym, dela za pakatel uz jen proto ze vi ze az to dodela a bude to mit uspech, budou z toho neco mit, kdezto lide ve velkem tymu delaji za pausal, a nejsou k vysledku motivovani, protoze penize uz vydelali. Od maleho tymu jde o investici, cili vetsi nasazeni a vetsi odvaha, proto ale taky takovych tymu je malo, protoze ne vsichni maji proste nervy na to delat dva roky neco za pakatel a stim ze nvim jestli to vyjde nebo ne.
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:44:03

viz operation flashpoint 1
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 02:07:09

DD máš sice pravdu, že hry už nedělají tak poctivě, ale nějaké nové konzole s DX15 a dalšími blbostmi rozhodně nic nevyřeší .
Souhlasím ale s tím, že to vyřeší pouze když se herní studia přestanou soustředit na XY titulů a vezmou si na bedra jen několik - jako Blizzard, Bioware a částečně Activision. Vždyť 10 mil prodaných kusů u starcraftu 2 za 1 měsíc je celkem jisté (a pokud makaj na D3 už 6 let, tak minimálně dalších 6 let ji lidi budou hrát). Bioware taky poctivě makal na DAO a vyplatilo se jim to a u konzolí třeba heavy rain (jak já jim to závidím ) či God of War.
Baví mě jak si studia myslí, že není potřeba vyvýjet určité tituly, protože to není v trendu - ne! žádný trendy neexistujou, lidi prostě kupujou kvalitu - jestli se mýlím, tak ať pánové z Ubisoftu vysvětlí, proč hardcore poctivá tahovka Galactic Civilizations 2 bez žádné ochrany(!) se prodala v tak obrovském množství.
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 07:22:44

Můk kamarád byl před lety jeden z tvůrců Vietcongu a také spolupracoval na Mafii. Díky němu znám velkou část původních vývojářů. Řeknu Vám jednu věc - byla to skupina nadšenců, která vůbec nečekala, že hra bude mít větší úspěch. Přiznejme si, že ve své době ty hry všem vytřely zrak. Dokonce i dnes občas po Mafii sáhnu. Dnes na hře pracuje tisíc lidí, stojí to nepředstavitelné peníze a nedokážou dosáhnout toho, co dokázala skupina nadšenců, kteří vše dělali "na koleně".
Vývoj her dlouhodobě sleduji, ale něco si pořídím jen jednou za čas. Za poslední dobu mě zaujal pouze DIRT2, který jsem dostal ke grafice, Dragon age, BF Bad company 2 a Aliens vs. predator - jinak mám pocit, že už dlouhou dobu nevyšlo nic, co by stálo za řeč.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:12:30

Dragon Age celkom ujde, ale ked zaspominam na OBLIVION tak na to sa nechyta v nicom.....DA je mi pripada skor ako ukecana adventura ako RPG. Aliens vs. predator skvele som sa bavil, atmosfera velmi dobra....teraz som dohral SINGULARITY perfektna hratelnost, grafika ( aj ked sem tam problem s texturami)....ale ta infantilna obtiaznost to cele pokazila
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:51:20
avatar
Súhlasím s tebou vo všetkom, okrem tvrdenia, že Singularity má perfektnú grafiku... Hrám to teraz a Unreal Engine 3 už by naozaj mohol do dôchodku, textúry sú v tej hre veľmi nedetailné (aj keď sa im už konečne podarí naloadovať), čo ale zrejme bude konzolové dedičstvo...
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 09:39:48

mas pravdu ten UT3 engine uz je za zenitom a trebalo by nieco lepsie....vyhoda je zas vysoky framerate na slabsich strojoch a tie konzolove porty ma zacinaju stvat kvoli tej detskej obtiaznosti.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:28:26
avatar
naprosto souhlasím, to je přesně to, na co narážím ...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 08:15:07
avatar
Je to fakt,když to ve mu zpětně tak železo šlo co se týče výkonu krutě nahoru tak že vývojáři nemusí zase tolik řešit optimalizaci tedy pokut nebudu mluvit o konzolích a tak mi připadá že nám o proti starým dobrým SOFT makáčům ty nynější malinko s pohodlněli.A proto je výsledek takoví jaký je.
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:14:28
avatar
DD zase září. Alana určitě nehrál, kdyby jo, tak vyzdvyhne příběh a styl vyprávění. RDR (Red Dead Redemption) se za první dva týdny prodalo 1,5 milionu kopii, tak kde si vyhrabal ten neuspěch. Jinak souhlas, dělaj z nás tupce a mi je kopem za to do hlavy...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 09:27:35
avatar
nedovolil bych si kritizovat nic, co nikdo z nás v redakci nevyzkoušel. Kolega má Xbox360 a hru si koupil a lituje každé koruny. Protože se mnou spolupracuje na některých recenzích her, nemám důvod mu neěřeit, z toho co jsem u něj viděl se ani nedivím, že to na PC nevyšlo, to by nikdo nekoupil ....
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:09:10
avatar
no hold se každýmu líbí něco jinýho no, to beru
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:50:00
avatar
ale to bereme také, ale věříme, že hry se dají hodnotit objektivně a snažíme se o to a bohužel AW dopadl jak jsem řekl - ve vší objektivitě
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:02:39
avatar
mě se třeba fakt ta hra líbí, sice pak už stereotipní, střílet furt to samí a stejným stylem, baterka - pic - pic, ale příběh a atmosféra mě dostali. Ted ujíždím na RDR na xboxu, už aby to bylo taky na PC, grafický detaili bych si na to rád užíval i když to na xboxu vypadá taky docela slušně
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:07:54
avatar
takze ty alana objektivne hodnotis jako mizernou hru i kdyz si ho sam nehral?a ti co ho hrali a libil se jim jsou neobjektivni zaujati podplaceni nebo co proboha???muzes vysvetlit co je na tom tvem nazoru objektivniho?nebo mas proste na objektivitu patent?

kdyz ma ten tvuj kolega xbox, tak si ho pujc a udelej teda recenzi, nebo at on ji udela a dokaze nam proc je ta hra teda mizerna...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:17:18
avatar
Alan je mizernej hlavně proto, protože si ho na svém PC nezahraju
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:43:26

Objektivita ako vyšitá .
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 17:21:55
avatar
Ale kámoš mého kámoše to hrál a říkal, že je to blbost
(není to reakce pouze na DDho...)
RizeCZek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ad hodnoceni her 2010-07-09 08:59:35
avatar
Hodnoceni her se objektivne delat neda. Uz jen z toho pohledu, ze druhu her je takrka nepreberne mnozstvi, od strategii pres strilecky az treba po tetris - logicke. A proste nejde obsahnout a zahrat vsechno. Vzdy se hodnoti ve vztahu k necemu, co ma clovek/recenzent jako etalon. A tak clovek, co hraje v drtive vestine strategie, nemuze logicky objektivne hodnotit treba strilecky, ktere nehraje. . .

A to jeste ani nepisi o tom, ze spousta "takyrecenzentu" hodnoti hru dle toho, jak je graficky a technologicky na vysi a nezajima je, ze treba Half-life 1 se da klidne diky atmosfere a pribehu a HRATELNOSTI hrat i dnes a prinaset zabavu a poteseni z hrani. . .

Ja treba hraji strategie a pokud si zahraji strilecku, tak Enemy territory. A to jak uznate, neni zadny graficky hit. Ale je to HRATELNE a ZABAVNE, o tom prece hry maji byt!!!!
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 19:07:11
avatar
nechci na nic narazet, ale kamos mel DSko a ty hry mu prisly uplne o nicem , oskliva grafika, hratelnost pro male deti.... muj druhy kamarad si ho nemuze vynachvalit, mariocart, FF, atd atd...plus moznosti a styl ovladani polodotykem... takze nemuzu soudit neco i kdyz to zkouseli kamaradi v redakci, dokud to nevyzkousim sam
PS: A kazdemu sedne neco jinyho, Alan neni nic extra, ale rozhodne to neni propadak.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:10:00

cakam na StarCraft2 od Blizzardu.. bude to zasa nasup ako jednotka?? kto este caka??
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 10:41:21
avatar
Ja cakam tiez A uz hodne dlho som nehral fakt podarenu strategiu ( okrem Majesty 2 ) a musim sa vracat ku starym klasikam ako LOTR:BFME ci AoE ... Blizz ale podla mna nesklame a SC2 bude bomba
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 13:59:52
avatar
Čakám, mám aj predobjednané. Hral som betu takže viem ako to bude vyzerať v MP, no a SP tipujem na ďalšiu pecku od Blizzu
RizeCZek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - strategie 2010-07-09 09:08:42
avatar
JJ SC + BW jsem hraval starsne dlouho. mam jeste koupene a mnohokrat hrane Z (jednicka), KKND, Total Annihilation a ted Supreme Commander. . . . Nechapu jak nekdo muze psat o tom, jak hraje hru za hrou. . . na to bych musel byt Kozeny, abych vsechno koupil. Ale i tohle ukazuje ve vestine pripadu, kdo hry stahuje a kdo kupuje. . . Na SC II cekam, ale pockam az na hodnoceni. Abych se nespalil a nebyl zklamany. . .
Logis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:38:00
avatar
Abych pravdu řekl, v poslední době mě zaujalo více PSN a Xbox Live her, než těch tzv. AAA her. Možná je to dobře, možná ne, ale rozhodně to o něčem svědčí - nové nápady a hratelnost se prostě lépe prosazuje v nízkorozpočtových indie hrách. A zkus mi DD vymluvit, že za novodobým rozmachem indie her nestály z větší části konzole . Právě díky nim jsem konečně začal i trochu za hry utrácet peníze, jelikož v poslední době se toho moc z AAA her hrát nedá.

Oceňuji snahu například u Alpha Protocol, který je ale z velké části nedotažený. Dále Just Cause 2, který mě tak překvapil, že sem u něj ztrávil něco okolo 60 hodin. No, ale jinak nic.

No a co se týče PC. Pořád se ukazuje, že i tam občas roste kvítí. Například hry od Paradoxu (Mount & Blade, For the Glory) nebo Civilizace dokáží zabavit i bez extrémních nároků na PC. Kdysi jsem si říkal, že nové PC kupuje až vyjde několik dobrých strategií, no a kde nic, tu nic. Total War série upadá, Company of Heores ještě na na NB rozjedu a o ničem jiném nevím. Tak mi proboha řekněte proč si mám to PC kupovat
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 19:22:20
avatar
Já osobně očekávám že Limbo bude skvělá hra a možná jedna z nejlepších tohodle roku, má se časem dostat i na Steam a PSN, takže si to snad užijou všichni : )
Logis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 15:02:46
avatar
Limbo vypadá moc pěkně. Mě poslední dobou dostala Fat Princess na PSN - ta hratelnost je fakt parádní.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 15:18:04
avatar
Sorry, ale "indie" hry jsou tu už desítky let, dávno před konzolemi.
Logis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:06:13
avatar
Neke Kdyby sis to pořádně přečetl, tak nepíšeš tenhle příspěvek.
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:47:38
avatar
Ja to az tak hrozne nevidim. Chyba je i taky v hracich kteri sedi nonstop pred monitorem a pak jim prijdou hry stereotypni.S vekem se taky meni pozadavky na hru(Co me bavilo pred x lety se me ted treba vubec nelibi). Trh je proste s hrami presycen a autori sazeji na zabehnute herni mechanismy. Obcas nekdo prijde s novym napadem, a bud se uchyti nebo ne. Porad ale existuji hry, ktere se nedelaji jak na bezicim pase ale vyvijeji a vylepsuji vid. Starcraft 2, Mafia 2 apod. Nicmene si myslim ze v soucasne dobe si muze hrac porad vybrat co ho bavi.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:54:58
avatar
RDR má pojetí nesourodé s mou představou dokonalé hry (a kupu otřesných proslavených bugů) a o AW jsem neslyšel ani jednu pozitivní věc, rozhodně byla chyba vzdát se Maxe kvůli tvorbě nové značky. však víme co s ním R* dělá za blitky. Jsem včera dohrál Singularity a furt lepší než výše zmíněnej shit. (a to jsem se nezmínil o AvP) Vidět tak víc lidí kteří chápou games/=goods
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 11:59:04
avatar
Uz nech zacnu predavat UE 4.0 !
Aspon nech ho maju uz PC hry.
Stale len musime cakat na konzoly ! OMG.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 12:18:09
avatar
Že by konečně už i v americe pochopili, že kupovat zajíce v pytli se opravdu nehodí, přestože by ten pytel byl ze zlata a s růžovou mašlí a všichni kolem by Vám "naprosto dokonale přesně" vylíčili obsah toho pytle. Naprostá většina těch jejich super prodejů proběhla tak, že než všichni zjistili za co to vlastně stojí, měli už rekordy v prodeji překonané za první 2-3 dny. Stačil solidní hype a bylo to v pohodě.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 21:09:50
avatar
Já osobně to dělám tka, že si hru stáhnu z warezu a pokud se mi líbí, tak si ji teprve koupím (třeba i po tom, co jsem to dohrál nebo když se ejdná jen o SP záležitost, jako Mass Effect)
Anonymní  2010-07-07 15:58:40

Je smutným faktem, že počítačové hry, co se týká trvanlivosti, zábavy a nápadů, značně upadají. V poslední době si spíše plním restíky starých pecek (nejedná se o nijak stoleté hry, ale myslím tím hry, které nevyšly tento tok jako např. BioShock, C&C:Red Alert 3 nebo Sins of Solar Empire (pecková strategie, kterou jsem získal zdarma ze SCORE, trailer: Odkaz)
Tenhle rok je, až na pár výjimek, chudý. Potěšil mě BioShock 2 (ještě nehrán), Dragon Age: Prameny-Procitnutí + DLC (taky ještě nehráno) a Just Cause 2 (hráno chvilinku). Zapoměl bych ještě na AC II, ale to až taková pecka nebyla. Z těch her, na které šetřím chechtáky, tak:
Mafia II
StarCraft II
Black Ops (CoD 7)
Max Payne 3
Diablo 3
a to je asi tak všechno, momentálně si na víc nevzpomenu. Jojo, kde jsou ty časy, když jsem vydržel celých 30 dní hrát Gothica Ičku (neuvěřitelná pecka, moje srdeční záležitost) a nebo AoE II..
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:04:31
avatar
Kurnik, nevím čim to, ale přestože sem přihlášenej, tak to hodilo jakože Anonyma
Ale psal sem to já. Jinak, ten odkaz je zde, nějak sem ho tam nedal
Odkaz - jedná se o gameplay, přece jenom ty trailery jsou přeumělkované )
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:44:39
avatar
Je pravda, že situace na herním trhu mě donutila otáčet se zpět a hrát letos hry, co vyšli i před 4mi lety.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 17:03:34
avatar
Pravda. Právě jsem nainstaloval KOTOR 1 a 2. Zavzpomínám si na staré,dobré časy
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 17:18:06
avatar
sem na tom podobne...taky sem nedavno projel oba kotory a pak jeste wizardry 8, ktery mam ted rozjety konecne i s jenom jednou postavou a do konce roku chcu projet jeste planescape torment a prvni dva fallouty s icewind dale (bg byl uz loni ). ty novy rpg fakt nestojej za moc...ale alpha protocol me hodne nadchnul i presto, ze ho dost lidi kritizovalo.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 17:28:31
avatar
Souhlas, pořádné RPG nevyšlo, ani nepamatuju. Fallout 2 jsem hrál znovu asi rok zpět a KOTOR ještě jeden rok zpět, letos je to znovu Diablo a když bude čas, prubnu i první Gothic. Pochybuju, že k dnešním hrám se takhle po letech bude někdo vracet a hrát je znovu a znovu.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 09:35:33

ja by som rad niekedy dohral Fallout 1, a potom 2 len neviem kedy a musim sa priznat,ze som to hral ako totalna lama, som sa stracal v tom, co mam vlastne robit
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 10:09:58
avatar
On je to docela nezvyk, když nemáš na obrazovce šipku která ti pořád ukazuje kam dál Dokonce člověk musí číst i rozhovory a dokonce v nich nejsou úplné blafy a člověk se občas i zasměje. Pro mě je F2 vedle Diabla nej RPG, a rozhodně s velkým náskokem nejatmosféričtější hra, co jsem kdy hrál. A ano, atmosféra opravdu moc s grafikou nesouvisí. Mnohem víc ovlivňuje atmosféru třeba správná hudba.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 10:23:38

ja som tuto hru nikdy nevedel hrat sorry Dialogy su vtipne, hlavne tie moznosti volby, najviac sa mi pacil dialog s jednym clovekom,co vykladal tarot a som mu povedal, ze na take neverim a odvtedy sa so mnou uz vobec nebavil.
Dokonca tu clovek musi rozmyslat a prist na veci sam, co sa mne nejak nedarilo
No soundtrack k Fallout 1 mam na disku a to je na poriadnu depku, som si to pustal ked bolo pochmurne obdobie (Mark Morgan hmm )
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 14:41:06
avatar
Nejzábavnější je hrát s postavou s malým intelektem (1-2). Všechny odpovědi v rozhovorech jsou pak jen takové žvatlání Bohužel se pak ale člověk nedostane skoro k žádným vedlejším questům, což je ale v celku logické, když se s jeho postavou nedá mluvit
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 16:57:07
avatar
DD, bude recenzia na Singularity? AAA hra to asi nie je, ale poctivá strielačka určite áno! Pozerám, že skoro žiadny hype nie je okolo tej hry a hľa, priemerné hodnotenie "iba" okolo 80% na konzolách a na PC ešte trochu menej. Vtipné, že viackrát sa tu v diskusií spomína tá hra, čím to asi bude?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:27:19
avatar
až ji zahraju, nemám teď na hraní čas
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 17:32:07
avatar
No. Možná je to i tím, že už existuje opravdu dost MMOG her, které vypadají i vcelku obstojně a jsou zadarmo a jsou hlavně na PC. Já poslední dobou už nic jiného nehraju.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 23:32:56
avatar
Čo konkrétne hrávaš? Pozorujem, že sa to s MMOG dosť rozbehlo, ale radšej tomu nevenujem priveľkú pozornosť, najmä kvôli nárokom takýchto hier na čas. A možno mám aj nejaké predsudky, priznávam... Samozrejme, to že je to "gratis", to je iná pesnička.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co mi vadí na herním průmyslu? 2010-07-07 18:08:40

Když se dozvídám jak jsou hry dělané pro peníze tak mi to připadá - promiňte DD - poněkud dětinské. Co svět světem stál tak se hry dělali a dělají pro peníze. Ty nejlepší hry se dělali kvůli penězům a díky nim jsou tak dobré (vyjma Daikatany a jí podobným). Není to nic za by se měli vývojáři stydět.

Za co by se tedy měli vydavatelé stydět?
1. Jednak za je primární cílení na konzole prznění titulů ve jménu snadné portace mezi PC a konzolí. Snadno se portují ale na PC to je bída s nouzí.
2. Různé digitální distribuce které znemožňují pohyb her. legálně nemůžete dál prodat svůj Steam účet jako DVD. Když už takto uživatele omezují měli by digitální hry o hodně slevit.
3. Placení horentních sum na různé DLC. S odpuštěním ptákoviny které udělá vývojář levou zadní. Když si porovnáte kolik zaplatíte za celou hru a kolik za DLC tak to je za DLC pakatel. Chytřejší si ale uvědomují pracnost hry a DLC. Pak se to jeví jako dobrá zlodějina.
4. Šizení peněz na hrách. Je levnější místo poctivého investování do her raději dát peníze nějakému recenzentovi. Dostanete dobré hodnocení a ono se to lépe prodává. Ostuda vydavatele stejně nemine.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 19:20:00
avatar
Doporučuji ti něco si přečíst o začátcích herního průmyslu (třeba o vývoji prvního dungeon mastera). Hry se opravdu pro peníze nedělaly, protože v herním průmyslu zkrátka a dobře žádné peníze nebyly. A kdyby ti vývojáři šli dělat jakoukoli jinou odpovídající práci, dostali by peněz mnohem víc.

Co se týče prznění portů z konzolí, tady už se herní studia trochu poučila a situace už zdaleka není tak hrozná, jako v roce 2000.

Co nejvíce štve mě na herním průmyslu je:

1) vykrádání značek
2) každá hra cílí na co nejširší publikum a tím se zjednodušuje. Mezi AA hrami už nevychází žádné hardcore tituly, upadají tak žánry a místo několika odlišných žánrů tak postupem času dostáváme univerzální splácaninu 3D adventury s lehkými RPG prvky
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:00:49
avatar
jenze tenkrat ten vyvoj taky prakticky nic nestal, protoze delalo to par lidi jako konicek...dnes je herni vyvojar normalni zamestnani jako kazde jine a vyvoj samotne hry stoji tezky prachy.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:51:52
avatar
To byla reakce na:
Citace:

Co svět světem stál tak se hry dělali a dělají pro peníze.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 09:09:27

Tak mi napište proč si myslíte, že Dungeon master se nedělal pro peníze.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 14:46:48
avatar
Filmy dělali v počátku kinematografie jen nadšenci ve svém volném čase. Stejné to bylo i s hrami. Dodnes existuje spousta nadšenců, kteří ve svém volném čase píšou hry (počítám se mezi ně) ZADARMO. Na počátku se hry dělali z nadšení, protože zkrátka nikdo nečekal, že by jim někdo za to byl ochotný zaplatit.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-09 08:07:37

Promiňte ale tu naši diskusi vedete dosti nekorektně. Na otázku proč si myslíte že se konkétní hra Dungeon master nedělala pro peníze odpovídáte obecně je uhýbání od tématu. Uveďte mi nejakou známou hru co se nedělala pro peníze. Ty neznámé jsou pro mne jenom napodobeniny her.

Ano v počátcích se hry se dělali "zadarmo". Jenomže tito neprofesionálové jestliže něco uměli byli brzo profesionály. I když se taková hra jevila jako dělaná zadarmo tak zadarmo nebyla. Byla to ivestice do své vlastní vývojářské budoucnosti. Investice jsou o penězích.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-09 10:22:16
avatar
Ano odbočil jsem, snažil jsem se vám vysvětlit můj úhel pohledu. Myslíte si, že v 80. letech někdo tušil, že herní průmysl bude jednou vydělávat hromady peněz? Byla to spíš záležitost pro několik málo geeků. Takže investice do vývojářské budoucnosti se mi nezdá pravděpodobná.

Programátor třeba konkrétně DM si na chleba vydělal a o hladu nebyl, takže to taky bylo trochu o penězích - přece jen to byla jeho práce. Ale já měl na mysli to, že kdyby své programátorské nadání tenkrát využil jinak, vydělal by si mnohem víc. Proto si myslím, že nadšení pro věc bylo tenkrát pro herní vývojáře mnohem důležitější než peníze. Souhlasím s tím, že peníze hýbou světem a ještě určitě hodně dlouho budou.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 08:37:52
avatar
Pak se vkrádá otázka jakto, že teď ten vývoj stojí takové těžké prachy?

Takového Wolfensteina nebo DOOM splácalo pět lidí za půl roku.

Na dnešních "AAA" titulech dělá tisíc lidí několik let, někdy i desetiletí (Duke Nukem Forever) a nejsou to o nic lepší hry?

Já v tom vidím paralelu s filmy... dřív se točily komornější filmy které zaujaly příběhem... vrcholem dnešní tvorby je Avatar, což není nic jiného než počítačově vybarvený příběh o Pocahontas ... tak kua co je na tom to nejpracnější? nápad? nemá... jenom omalovánky...

U her si dneska vývojáři jak v sámošce koupí engine, támhle koupí AI, ve vedlejším regálu PhysX nebo Havoc, dole leží sound engine a SpeedTrees(TM) .. zamatlaj to dohromady a obalí naskenovanýma texturama.... trochu velkovýrobna ne? Proto jsou ty hry tak podobné
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 09:15:57

Souhlasím s Vámi. Avatar je pro mne ale ještě jedno poselství. O tom jak hodní ekologicky smýšlející lidé bojují proti ziskuchtivé zkažené korporaci představjící vše kam se náš lidský vývoj dostal.

Je to velice podobná myšlenka k tomu jaké do nás cpal bolševik o špinavm kapitalistickém světě proti kterému bojovali hodní bolševici. Rozdíl je v tom, že v Avataru jsou hodní ti modří se "zelenou" duší. Bolševik měl své hrdiny kompletně "rudé".
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 14:18:56
avatar
spis nez na bolseviky myslel cameron na indiany...no ale kazdej tam vidi co chce. me tohle poselstvi v avataru vubec nevadilo, horsi to bylo s pribehem samotnym a s tim jak uz ke konci byl strasne trapnej...kdyby aspon nechali toho sullyho nebo tu jeho modrou zenskou zemrit, ale ne oni se vsichni musej na posledni chvily zachranit...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-09 08:10:46

Ano i ti indiáni jsou možné podobenství. Když se podíváte na příběh indiánů tak je v tom také ten prvek zlý průmyslový kapitalista proti hodnému svobodomyslenému a utlačovanému idiánovy žijícímu v souladu s přírodou. Na straně indiánů jsou ty prvky zeleno rudého náboženství také viditelné.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-08 14:03:26

Hry se dělali a dělají pro peníze. Nezaměňujte to prosím s tím co která hra komu přinesla. I zdánlivě nevýhodná tvorba hry vedla k tomu, že si někdo někde udělal jméno a to pak zpeněžil.

Tuto dobu herních počátků her znám velice dobře protože jsem ji prožil na vlastní kůži. Tehdy nebyly ochrany či ostří právníci a to hlavně proto, že neexistovalo médium na bleskové sdílení her. Ale na hrách se vydělávalo i když se to u některých titulů tak nejevilo. Je naivní si tuto dobu idelizovat.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 20:01:50
avatar
Velka studia by mela max vydat jednu, mozna dve hry do roka. A to v kvalite AAA po vsech strankach K tomu se prida nejake mensi studio s dobrou hrou a trh by byl skoro nasycen.
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-07 21:54:27

Preco sa tato sfera nazyva "herny priemysel"? Proste, prachy za tovar. A tak kvantita prevysuje kvalitu. Akcionar /vydavatel/ voli cestu kvantity, za ucelom oslovenia co najvacsej skupiny potencialnych zakaznikov a $$. Nasledne vsak spravidla pokulhava kvalita. Primarny ciel je konzolovy trh, tam su vacsinou $$ iste, PC z nutnosti/moznosti portovania/, lebo to je samy warez atd. HW vyrobci nas presvedcuju o kvalitach DX11, rychlich SSD a multicore CPU. Ty, co by mali hlavne reagovat/vyvojari/ to maju nejak v pase. Jasne, je tu par vynimiek napr. Metro 2033, ale tie len potvrdzuju zauzivane pravidlo. Netvrdim, ze komp je len na zabavu/o ktorej sa tu momentalne diskutuje/, novy HW a jeho moznosti posuvaju vyuzitelnost a vykon/spokojnost uzivatela/ zase o kus dalej.Inak pridavam kladne hodnotenie pre Singularity, dokaze zabavit, teda az na ten desny Unreal. Skuste Sniper ghost warrior, tiez sa da.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 471x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 309x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 869x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1480x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6