Co přináší DirectX11 a má to nějaký efekt proti DX10?
Přesně podle plánu přichází patch pro čistokrevnou DX10 hru, kterou je RTS BattleForge. To je navíc již delší dobu k dispozici zdarma a nejedná se přitom o žádné herní béčko. Tvůrci hry přidali s nejnovějším vylepšením i první použití DirectX11 v konkrétní hře.
Hra využívá několik funkcí a optimalizací z DX11, jde zejména o funkční prvky, které mají na vizuální kvalitu minimální vliv. Jenže hra evidentně v DX11 modu běží na HD 5870 o zajímavých pár FPS rychleji.
Battleforge je první DX11 vlaštovkou, další plánované DX11 herní tituly vyjdou později a patří mezi ně STALKER: Call of Pripyat, který toho z DX11 vychytávek bude obsahovat daleko více. Ruská originální verze vyjde ještě letos, anglická verze pak z kraje příštího roku. V novém STALKER už bude DX11 proti DX9/10 jasně viditelný i co se samotné hry a zpracování modelů a efektů týká. Stále ale bude DX11 hrou jen částečně.
Nějaké ty DX11 vychytávky přinese i Dirt2, který vychází v prosinci letošního roku. I ten ale nepřinese zdaleka vše, co DX11 umí a dokáže. Prvním skutečným DX11 herním titulem ale bude už v Q1 2010 nový Aliens vs Predator, který nabídne téměř vše, včetně Tesselace a dalších moderních prvků, které nové API přináší. Veřejným tajemstvím je, že téměř všechny herní hity, které měly na PC letos vyjít, jako je Assassin´s Creed 2 nebo BioShock 2, jsou zpožděny právě kvůli implementaci technologií DirectX11 a přijdou většinou v Q1 2010.
Hraji občas a jelikož si chci koupit nový PC, tak čekám na vydání řady grafik ATI 57xx, protože si nechci kupovat kartu, která nebude umět DX11. Už jen kvůli Stalkerovi... Ale abych se dočkal
Je super,že má DX11 lepší nástup než DX10,jen musíme doufat,že NVIDIA nebude otálet a uvede svou kartu s DX11,aby byla větší chuť dělat hry pod DX11.Ať tak nebo tak NVIDIA je pořád důležitý hráč na trhu.
hry totiž půjdou pouštěg i na DX9/10 kartách, jen hold nebudou tak pěkné, ale majitelé starších grafik se je zahrají by´t v omezených detailech atd. - to je pro herní studia nejdůležitější ... DX11 vývojáři použijí proto, že je to jednoduché standardizované API, které obsahuje věci, které by jinak museli složitě programovat ...
Jasně, rozumím. Včera jsem (zase) dohrál Warhead a říkal jsem si, jak to "filmově/efektové" zpracování klíčových scén, které je na nejvyšší detaily impozantní (i když na 4850 s pěnou u huby :-)) vytváří atmosféru... Já doufám u nové generace grafiky v hrách v ještě bohatší využití práce se světlem (reflexe, refrakce, barevné spektrum), s kamerou (motion blure, hloubka ostrosti) které mě osobně přijdou jako to, čím se pořád trochu šetří... Nemám ny mysli bezmyšlenkovité plácání všeho na všechno, ale využití těchto dynamických efektů pro navození atmosféry a společně s hudbou pro její "řízení". Myslím (pouze můj názor), že to je ještě důležitější než například komplexnost 3D modelů, i když i ty jsou samozřejmě bezva
jak se říká - první vlaštovka jaro nedělá tak jen houšť a více, už se na ty nové vychytávky těším, ještě aby to nebylo jen o implementaci nových technologií a zapomnělo se na hratelnost
samozrejme hra mi neujde, hlavne ten stalker a alien, to mozem hrat aj v marci kedy si asi nejaku dx11kupim, ale spetne by som tie hry na dx10 nechcel odflaknut a prist o ten pozitok