RAGE – hra je na PC špatně optimalizovaná – můžou za to konzole - AMD to řeší ovladači Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 05 říjen 2011
altNový počin iD Software byl s napětím očekávaný, ale nějak se nepodařilo vychytat věci na PC.

 

 

 

 

 

Protože se tato očekávaná hra v těchto dnech dostává i k nám a mnozí si jí budete chtít zahrát, mám pro vás několik tipů. Proč to píši? No protože z nějakého důvodu se autorům nějak nepovedli optimalizace na PC. Skoro to vypadá, že hru hlavně optimalizovali na konzole, aby tam běžela bez problémů na slušné FPS, že na optimalizace pro PC se už nedostalo.

Nesouvisí to ani tak s tím, že by hra byla nějak HW náročná, to není. V 1080p rozlišení si jí naplno můžete s vysokými FPS užít i na kartách úrovně GTX 560 Ti či HD 6950 a problémy nebudete mít ani se staršími grafici jako jsou HD 4000. Problémem hry je použitý engine a některé technologie, hlavně Megatexture, která byla udělána pro konzole. Ty totiž mají velmi omezené množství paměti a tak jsou opravdu pěkně vypadající textury v konzolových hrách skutečně věcí nevídanou.

U RAGE si detailních textur ale mohou užívat i konzolisté, protože se ty detailní textury nějak načítají vždy jen pro malou viditelnou oblast okolí. Jenže ono to má problémy na PC, kde je trochu jiný typ pamětí, je jí více a pracuje se s ní úplně jinak. Na PC tak tahle technologie prostě zlobí, textury se ne vždy načítají, jak mají, všechno se rozmazává atd. Výsledkem tak jsou obrovské problémy i s AA a další. Jinými slovy, hra, když si ta technologie postaví hlavu, vypadá strašně:

 Problémy jsou na všech konfiguracích. Tvůrci hry prý pracují na řešení. Další věcí, která ukazuje, že se iD Software postavil navzdory svým slovům k PC platformě macešsky, i možnosti nastavení grafiky. Možnosti jsou v podstatě minimální. Údajně má hra prý nějaké vlastní astatické detekce, které nastavují úroveň detailů podle vašeho HW.

Tak jako tak je asi nejvtipnější omezení na 60FPS. Hra není náročná, jak jsem řekl, tak na těch FPS ji naplno dají i GTX 560 a HD 6950, ale prostě více než 60FPS nejede, takže majitelé silnější PC nebudou mít žádný užitek ze svého HW, směšný, ale musím říci, že nikoliv však ojedinělý případ. V mnoha hrách, které testujeme, musíme upravit tak, aby více než 60FPS poskytovaly.

Problémy jsou i s Eyefinity, kdy si musíte trochu upravit FOV. Celkově je RAGE po grafické stránce velké zklamání a v některých ohledech vypadá i hůře, než Doom3! Třeba ty textury a některé modely se skutečně nepovedly a pověst Johna Carmacka zdá se utrpí velké šrámy. RAGE opravdu nevypadá, že by bylo děláno pro PC, o které Carmack vždy prohlašoval, že je prioritní. Zjevně není.

U AMD mohu doporučit nové beta ovladače, které vylepšují výkon a jsou optimalizované právě pro RAGE. Najdete je zde a vylepšují výkon HD 4000/5000/6000 grafik. Upozorňuji ale, že se jedná o betaverzi ovladačů, která nemá optimalizace pro B3, jež měl jiný beta balíček vydaný minulý týden. Dále doporučuji, pokud skrze ovladače zapnout Vsync, pokud se vám obraz trhá, protože zjevně to hra nemá zapnuté – to platí pro majitele AMD i GF grafik. Dále jsou problémy s vyhlazováním. Rozostřuje obraz, prý ale pomáhá skrze ovladače změnit režim AA. Je ještě dalších pár způsobů a nastavení některých hodnot přes konzoli, které vylepšují grafiku a pohled na trhu, ale ty ještě nemám odzkoušené. Každopádně je to opravdu velká škoda, že hra trpí takovými problémy a engine iD tech5 vypadá, jak vypadá.

Škoda, protože hra samotná vypadá hodně dobře a hratelnost je velmi dobrá. Je ale opravdu na pováženou, že v mnoha ohledech nová hra na novém enginu vypadá graficky hůře, než 6 let starý DOOM3 :(. Ve srovnání s hrami jako Crysis 2 či Battlefield 3 pak musíme říci, že RAGE mělo vyjít asi o pár let dříve. Asi tak někdy kolem roku 2005-2006, kdy vyšel Doom3. Vedle současných stříleček s mocnými DX11 enginy vypadá poněkud nepatřičně a to hodně u FPS hry ubírá na kvalitě. Tím spíše, že hry od iD Software FPS byly na technologickém poli vždy průkopníky a naprostá špička. RAGE není zdaleka ani jedno. Možná proto nám RAGE tak dlouho nechtěli ukázat. Vážně je čeho litovat, herně má dost co nabídnout.  

PS: Objektivně narovinu řečeno, kdyby nebyly Xbox360/PS3 konzole, tak podobné „optimalizace“ a zpátečnický vývoj nemusíme podstupovat. Jak dlouho ten stupidní starý šrot bude likvidovat herní a technologický vývoj a ještě jej budou mnozí obhajovat? Kvůli Microsoftu a SONY a jejich stupidní, zbytečné, neužitečné a uměle vytvořené herní platformě, trpí desítky a stovky milionů PC hráčů po celém světě. Pěkně děkujeme.   

 Zdroj: pcper.com a DDworld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 22:43:35
avatar
Mě na ní blbne zvuk Mám X-Fi Champion Series a když někdo mluví, tak to jenom šumí / praská AMD beta ovladače mám
Morfable [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 23:03:18
avatar
nesmíš použít Language Pack bez něj to šlape
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 12:04:38
avatar
prestan pouzivat piratske verze jako sry stahnes si hru kdo vi odkud a stezovat si na problemy to je fakt moc...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 22:51:57
avatar
Ta hra rozproudi tak akorat rage
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 23:03:14

Mne behaju po obrazovke rozne velke cierne artefakty a ani nove beta ovladace to nespravili a to nacitavanie textur, no hroza. Na druhej strane v exterieri hra vyzera fakt nadherne, tie skaly, nasvietenie a tak. S tymto s DDm absolutne nesuhlasim. Akurat ta fotorealisticka obloha ktora vyzera jak obrazok z Photoshopu je dost gycova.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 23:21:04
avatar
jestli ovšem pod tlakem vydavatele navydali betu která na konzolích už nebude nijak měněná a PC se dodělá až za pár týdnů patchem....
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 23:22:43

John Carmack přislíbil opravný patch co přidá ,,pravé,, megatextury tak s recenzí počkej.
jugularis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 08:23:45

můžeš dát odkaz? říkal to před vydáním nebo až teď? chtěl bych koupit, ale po tomhle debaklu se mi moc nechce..
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 23:59:35
avatar
Můžou za to konzole ano a ne vývojáři, za co ještě můžou konzole? Za hladomor v Africe?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 00:13:04
avatar
Taky sem to chtěl napsat, ty konzole musej bejt super věc, když samy od sebe dělaj hry : D
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Škoda 2011-10-06 01:17:22
avatar
Ach jo :-( A já se tak těšil na nový počin ID softu.. Počkám si na opravný patch a až pak si hru koupím..
Mimochodem - nevyšel Doom3 už v roce 2004?
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Textury 2011-10-06 02:38:55

Textury hlavne v interierech sou naprosto priserny a sou na urovni roku 1998.Doom3, kterej vysel v roce 2004 ma lepsi textury.
Jinak carmak myslim nerikal, ze pro rage je priorita PC.
Ta hra je primarne vyvyjena na konzole a na pc se proste vykaslali.
Par ukazek tech prisernych textur:
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Co se hratelnosti tyce je to celkem fajn.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 07:31:39
avatar
No to je příšerný, chjo ID co se ti stalo?. Nicméně textury se dají vždycky opravit nějakým patchem nebo ultra packem, co hra jako taková, má cenu pro ní zítra letět do krámu?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 10:31:21
avatar
Počkat počkat, co to jako je? Tohle je i na konzoli hodně slabý. Třeba takovej New Vegas, kterej je považovanej za hnusnou, hru vypadá mnohem líp. Sakra já si proto zejtra mám jít a nevim teda. Beru to na zlou konzoli, ale takovejhle shit nechci, navíc nemyslim si, že by hra měla nějakej groundbraking příběh/hratelnost, abych nad timhle moh přimhouřit oči...
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 10:50:35

tak toto je vážne do plaču
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 03:35:44

nebejt tech konzoli, tak si 90% her na PC vubec nezahrajem, proste by se je nevyplatilo delat
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 07:24:57
avatar
Asi tak nějak... nejvíce prachů mají studia beztak z prodeje her na konzole
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 07:56:05

Citace:
Jak dlouho ten stupidní starý šrot bude likvidovat herní a technologický vývoj a ještě jej budou mnozí obhajovat? Kvůli Microsoftu a SONY a jejich stupidní, zbytečné, neužitečné a uměle vytvořené herní platformě, trpí desítky a stovky milionů PC hráčů po celém světě.

Jéééj ale sme sa zase dočkali pár "teplých" slov, že DD

To, že to dopadlo takto, zato nemôžu konzoly ako také /tým ich nejdem obhajovať /. Za to môže sám veľký CARMACK, ktorý sa rozhodol, že to takto urobí
To, že sa sám veľký a kedysi doslova zbožňovaý PC guru, ktorý bol vždy lídrom v dobrých enginoch rozhodol pre tento ktrok nemôžu konzoly, ale jeho vlastné rozhodnutie.

A keď už sa aj rozhodol, že hra vyjde aj na konzolách aj na PC, nič mu nebránilo ju vydať na PC tak ako sa na PC patrí, so všetkým čo k tomu treba a netrepať toľké roky somariny aká to bude grafická pecka

Tvorcovia Crysis 2 aspoň mali tie gule vydať hru nie až v takom katastrofálnom stave na PC v porovnaní s jednotkou a potom dodať DX11 patch.

Carmack is dead
Woteklina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 08:28:37

Je fakt, že nadávat pořád na to co se "kvůli konzolím" furt dělá špatně už je trochu klišé. To by se stejně mohlo nadávat na starší PC sestavy, že se kvuli nim dělají hry, které dnes nevyužijí 100% highendového HW...trochu tolerance a hlavně klid a mír v duši!

To, v jakým stavu hra vyjde, je záležitost lidí, kteří na ní pracují a ne existence rozličných herních platforem na trhu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 09:26:33

Ale na něco se nadávat musí.
BTW nevím proč by se mělo nadávat na starší sestavy, když nastavení detailů ve hrách je i pro slabé sestavy !?
Je to spíš o zaměření vývojářů na buďto platformu konzole nebo pc.
Konzole a pc je oddělené odvětví (když to tak nazvu).

Na konzoli si detaily neubereš, ta "jede" naplno.
U pC je variabilita nastavení, proto nelze nadávat na slabé PC.

Druhá otázka je, jestli konzole přinášejí bohatší výběr PC her. Troufám si říct že ano, proto bych konzole neodepisoval a hledal spíše zábavné hry, které neoslní grafikou, ale zábavností. A tam má konzole své místo a své jisté možnosti svého uplatnění. Grafika není všechno.

PS: ta druhá otázka/odpověd směřuje spíš ale k synu najvyššímu
Woteklina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 15:15:43

Správná připomínka, ale nešlo mi ani tak o doslovný význam, jako spíš o princip...a už vůbec na starší PC nenadávám. Většinu svého život takovou nějakou starší PC sestavu mám

btw. je sice jen jediná hra tohodle ražení a stupně vývoje, ale v BF3 už nejde jen o nastavení "video options"...tam už prostě na to musíš mít i železo.

Je to diskuse o hovně, takže bych to stopnul. Tohle se dá probírat leda tak někde u píva
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 09:29:54
avatar
lenze aj tie dnesne PC low end zostavy su niekolkokrat vykonnejsie ako konzoly
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 11:16:19

Citace:
Je fakt, že nadávat pořád na to co se "kvůli konzolím" furt dělá špatně už je trochu klišé.

A presne o tom to je. Stále sa tu nadáva na konzoly, potom ako je niekto chudák utláčaný niekym iným (AMD vs Intel) a podobne

Každý normálny človek, ktorý sem chodí pravidelne tak číta toto stále dokola. Asi som už neni v puberte aby som musel stále čítať takéto narážky a pri tom burácal od entuziazmu - DD na hrad To už nie je o publikovaní noviniek, písaní neustálej "pravdy" - to je neustále dokola omielanie toho istého.

Jednoducho to treba brať ako fakty a netreba to stále opakovať dokola. To je aj výzva smerom k DD, aby zmenil ten štýl na produktívnejšie písanie

Pokiaľ sa Carmack rozhodol vydať takto hru, tak netreba hľadať vinu v tých konzolách, ale v samotnom tvorcovi
Ak niekto, kto je v branži 20 rokov, bol vždy lídrom v danej oblasi a teraz urobí to čo urobil, tak treba hľadať vinu v tom danom človeku a nie inde. Chudáčik veľký Carmack musel vydať teraz taký paskvil, za ktorý samozrejme môžu konzoly, že?

Keď už po toľkých rokoch nemá na to gule, aby vydal poriadnu hru, špeciálne vypiplanú na PC aby ľuďom padla sánka dole, ako keď vyšiel DOOM, Quake, alebo ako keď vyššiel prvý Crysis, tak nech to radšej nerobí a nechá to schopnejším
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 19:22:44
avatar
Jako myslíš že by DD z toho naivního telecího věku vyrostl, pochopil jak to vlastně funguje, a přestal v každém článku házet vinu JEN na konzole? To nehrozíííííííí
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 09:28:25
avatar
+1 DDmu za ten PS dodatok. Proste je to tak, konzoly neskutocne brzdia vyvoj, to je jedno kolko hier by tu bolo bez konzoli, ale vyzerali by trosku inak, aj hardver od amd a nvidia by inac vyzeral. Toto je tak neskutocne dementna doba az sa mi rozum zastava. Mam doma PS2. 90 hier zo 100 nikdy nevysli na PC a tie hry su prisposobene ovladaniu danej konzoly a nikdy neovplyvnili hry na PC. A teraz? Vsetky FPS hry aj na konzolach, preboha ved FPS nie je typ hry pre konzoly, na gamepade aimovat, to je riadny bullshit a teraz vdaka takemuto bullshitu trpia tie typicke PC hry na grafike.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to sanjuro 2011-10-06 21:28:12
avatar
Na 100 percent s tebou v tomto suhlasim !
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 10:43:17
avatar
mě se hra uplně neskutečně trhá každé 2s mám zásek obrazu i zvuku na 3 s ... fakt děs, to sem zažil kdysi na Duronu 600 když sem se pokoušel rozchodit nějakou hodně naročnou hru (bo ještě víc kdysi, když sem měl S3 Virge a zkousel sem zapinat ve hrach ktery to podporovali akceleraci pres DirX)
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 18:34:47
avatar
mě dělá úplně to samé...na 6750@3GHz, 4GB RAM, HD6850.. je to divné, a při zapnutí Rage mám pořád 100% vytížení obou jader procesoru
Kdyby jsi to nějak opravil, dej vědět...
DallasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2011-10-06 11:19:44

zkoušel někdo totok?Podle gifu to vypadá o dost líp:
Odkaz
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 11:23:04
avatar
Problem s texturami je zpusoben spatnym automatickym nastavovanim detailu. Kdo si chce zapnout detailnejsi textury, lze to udelat pres tweak conf. souboru:

Odkaz

Jsou tam i tweaky jak na nVidia kartach zapnout CUDA GPU transcoding, ktere vam pomuzou s vykonem nebo s kvalitou.
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 11:24:07
avatar
DallasCZ byl rychlejsi...
Dadakk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2011-10-06 11:56:03
avatar
no chtel jsem si jit zitra pro Anarhcy edition, ale jak se zda, tak asi rusim objednavku.. btw: neni moc tezke si vysvetlit proc je to primarne na konzole (ktere samozrejme nesnasim).. jde proste o prachy... bohuzel, ale je to tak.
nicmene ty odporne textury jsou vazne na vrh blitkou o stenu..
kam se podel "starej dobrej" ID soft... co je to za modu vydavat potom graficky patche atd.. stejne tak, jako dementni Crysis 2.. tu hru jsem musel po par desitkach minut vypnout. konzoloidni sracka, ktera me bavila asi tak, jak ranni vstavani..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 14:02:01
avatar
Bohuzel pro hrace na pc .... asi jsme v mensine
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 15:37:38
avatar
Já myslí že to nějakým dodatkem dotáhnou. Hned se vše na poprvé nepovede vemte v potaz jenom vládu ta se snad od revoluce nepovedla ani jednou.
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 16:33:23

Mozno to primarne pre PC malo byt podla vyvojara, ale na trh to dostane vydavatel a to je niekto iny a tym padom ina priorita. Tym sa myslim vsetko vysvetluje.

Inak je to cista demencia mat rozdielnu platformu, ak by xbox bol nieco ako win tak mohli zmenit len nastavenia a mensiu upravu pre ovladanie. Primarne by bolo PC. Vyvoj by stal menej a nemuselo sa nadavat na konzole. Holt seru si do vlastneho hniezda ...
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 16:55:42
avatar
Jak sem už kdysi psal, konzole zabíjejí vývoj pc her, k tomu jsou zastaralé a vůbec je to jen kus starého šrotu, který jen kazí PC scénu. s tím praskáním, komu to praská, ať hru odinstaluje a znova nainstaluje bez language packu, a na aktivaci cz postačí jen stáhnout launcher, a změnit nastavení ve složce se hrou v jednom ini souboru přepsat english na czech...
Pan_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 17:12:45

"PS: Objektivně narovinu řečeno, kdyby nebyly Xbox360/PS3 konzole, tak podobné „optimalizace“ a zpátečnický vývoj nemusíme podstupovat. Jak dlouho ten stupidní starý šrot bude likvidovat herní a technologický vývoj a ještě jej budou mnozí obhajovat? Kvůli Microsoftu a SONY a jejich stupidní, zbytečné, neužitečné a uměle vytvořené herní platformě, trpí desítky a stovky milionů PC hráčů po celém světě. Pěkně děkujeme."

Souhlasím všemi deseti!! Je to tak!!!
Hry na konzole by mely byt az jako "druhotna surovina"
tak jak se ripuji Bluray,DVD do avi Tak by se mely delat i hry na konzole.
Primarne by se hry meli delat pro PC! a pak je nejak ocesat aby je prezvikaly i konzole.
SMRT KONZOLÍM !!!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 17:24:50
avatar
to chce klid, upřímně dost pochybuju že 100 milionů hráčů má nejnovější HW aby mohli chrochtat blahem nad ultra nastavením
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 19:23:48
avatar
To ne, pro ně by bylo třeba medium nebo low nastavení...nedá mi to a musím vzpomenout Crysis, který vybadal skvěle i v nizkém nastavení a zas tak náročný v něm nebyl...
slipknotz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 21:45:35

Kdyby si ty desitky az stovky pc hracu koupili aspon nejakou hru tak konzole vymrou. Pokud si 100 milionu pc hracu koupi hrubym odhadem pul milionu (a o tom pochybuji) kopii rage tak asi na tom id moc nevydela. Premyslejte trosku chlapci. Az poznate hodnotu prace a penez prestanete souhlasit s tim nesmyslem co je v p.s.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 17:22:54
avatar
Konzole jsou zastaralé, ale nikdo přece vývojáře nenutí aby na ně dělali hry. Proč je tedy na konzole dělají? Protože z toho mají prachy, víc než kdyby udělali PC only hru náročnou na HW. A dokud nepřijdou nové konzole nic se na tom nezmění, vždyť ani ten úžasný Battlefield 3 se neobejde bez konzolové verze...
Pan_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 17:27:58

jo beru to,ale jen chci rict ze hry na konzole by se mely delat - vyvijet zvlast,addelene od her na PC- tak aby je nebrzdily
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 19:22:26
avatar
No jo, ale kdo vytvoří tři odlišné verze jedné hry místo jednoho hybrida?
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 18:45:32

Ty veris tomu, ze to nie je z nutenia ? ochh ... EA a pod. to robia pre max. zisk (extremna jednoduchost hier). Takze vyvojarom sa povie robte to na konzole a pc dodatocne inak nic nedostanete.

Inak ohladom BF3 si vlastne oponujes, DICE po uspechu predosleho dielu ma take zazemie, ze si uz dokaze diktovat podmienky a je vidiet, ze to prinasa ovocie ... a ten port uz ich nezabije, nech je EA spokojne
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 18:05:56

můžou za to konzole sami od sebe , třeba když si tu hru koupíte 5 krát tak výdělky budou větší z PC než na konzolích a dočkáte se tý úžasný grafiky
slipknotz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 21:48:26

Trefa! To jsou zas placky ale kazdej koupi to jeden z deseti a pak tu maj jeste plnou hubu kecu ze to stoji za houby
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 19:21:08
avatar
Tak po Aliens vs Predator a Crysis 2 tu máme další hru, kde se ukazuje, že nelze udělat vážně dobrou PC hru jako multiplatformní...nicméně snad jako u Crysis 2 bude alespoň patch, který grafiku trochu pozvedne...
Každopádně greafika je jen jeden kousek hry, dalším je hratelnost, kdy je vše dnes samý checkpoint, autoheal a dvě, maximálně tři zbraně...nemluvě o nastaveních ve hře, kdy hra je zase "inteligentní" a nenechá člověka se v ničem šťourat:-/

No nic nebudu zbytečně soudit, dokud si hru nezahraji, ale zkušenost mi říká, že hry pro PC mohou být lepší než multiplatformní...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 19:32:54

Problem nevidim iba v konzolach ale aj v tom ze uz dnes su naklady na vyrobu nezriedka 50 a viac mil. dolarov. A to mame grafiku na ktoru stale nadavame. Kolko by asi taka hra stala keby mala ultra mega neskutocnu grafiku uplne inde ako je dnes. No neviem ci takato grafika nebude standardom na dlhe roky, este aj po vydani novych konzol. Pribudnu hd textury ale necakam zazraky ako z Ps2 na Ps3. Vtedy bol rozdiel v nakladoch este unosny, ale teraz kolko by take hry stali 200 mega? Kto by tolko investoval?
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 21:18:59
avatar
Este stale som to nehral, ale suhlasim s ps. od 'DD'. Mam dost kamosov a dokonca aj kamosky co hraju len na konzolach hry typu Tomb Raider, God Of War a pod. Beriem to. Ale skutocne som este nevidel poriadnu FPS strielacku na konzolach. Preco my uzivatelia-nadsenci a hraci na PC mame znasat nekonecne prizposobovanie hier konzolam, ktore su na trhu 5 a viac rokov ? Kazdy z nas PC nadsencov investujeme do hardware nemale financne prostriedky na rozdiel od konzolistov. Tu ide o celkovu deformaciu PC hier koli prizposobovaniu sa konzolam, ktore su uz davno zastarale. Preco vysiel novy Mortal Kombat len na PS3 a Xbox360 a nie aj na PC ? Hlavne ze uz pomaly kazda PC FPS hra musi byt zaroven aj na konzolach. Chapem ze trh je neuprosny, a konzoly su skoro v kazdej obyvacke, na skodu nas PC hracov. Ale PC si podla mna zasluzi urcitu exkluzivitu ohladom FPS hier !
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 23:35:47
avatar
vem si prvni crysis. exkluzivni pc hra s vybornou grafikou a sotva se zaplatil jeji vyvoj a nejakym slusnym vydelku se vubec nedalo mluvit. takze crysis 2 sel i na konzole a jak dopadl? po par prvnich tydnech 57% lidi si ho koupilo na x360, 29% na ps3 a 18% na pc. na konzolych slusny vysledek (v dubnu byl myslim nejprodavanejsi hrou pro x360) a vydelek samozrejme zaruceny. kdyby lidi ty hry na pc kupovali misto pirateni a tvurcum by se takove exkluzivni tituly vyplatili, tak by samozrejme na pc byli. sak i tady si nakej chuj stezuje ze mu ve hre blbne zvuk. samozrejme je to nejakej problem nejake piratske hry, ale to samozrejme nerekne. takze nejen ze upirati hru, ale navic ji tim udela i negativni reklamu, ktera muze jine lidi odradit od koupe. takovyhle lidi kopat do prdele malo a byt vyvojarem tak se asi z fleku na takovouhle zhnilou pc scenu vykaslu. jeste ze sem s tim po kratkym dobrodruzstvi pri vysoky skoncil, protoze i jen jeden takovej clovek ti dokaze tu praci, ktera sama o sobe je dost narocna, hodne pekne otravit.
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 00:06:46

Tych 18% predpokladam myslis aj dig. distribuciu. Treba pocitat u PC akcie a pod. aka steam. Financne to PC prevalcuje urcite z odstupom casu (ak platia tvoje cisla), viz vianoce na steame a pod.

Inak si pamatam statistiku steam storage serverov (bola aj 120Gbps) pri vydani nejakeho znameho titulu a s trochou matematiky, statistiky mi tie tvoje cisla prestavaju sediet ...

Osobne mam skusenosti z mojho okolia co xbox to pirat u PC co poznam ludi ktory nieco zarabaju, maju steam a kupuju min. aspon na akcie, takze asi tak.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 02:28:29
avatar
psalo se o tom na internetu par tydnu po vydani. dneska muzou byt pomery nekde jinde, ale stejne je prvnich par tydnu prodeju z hlediska zisku nejdulezitejsich. ze se o rok dva pozdeji proda nekolik tisicovek kusu za pakatel v akcich uz je docela nepodstatne, respektive uz ty budouci kroky studia nijak neovlivnuje.

z digitalnich distribuci cisla vetsinou nebyvaji, nevim co myslim ani tou statistikou steam serveru, ale obecne se digitalni distribuce strasne precenuji. treba tenhle rage ted jak vysel hraje za den na steamu ve spicce kolem 8000 lidi. a to je proste nic. jinak porad na steamu vedou hry od valve a multiplayerovky. a hry si pravidelne na steamu kupuje jen velka mensina uzivatelu. ta digitalni distribuce ktera tvori velkou cast prijmu na pc a o ktere dd tak casto mluvi neni steam. tu digitalni distribuci tvori facebook, radoby free2play hry a herni mikrotransakce obecne.

z tveho okoli kazdej na xbox pirati. jo tomu verim, v cesku i slovensku je v tomhle mentalita lidi bohuzel uplne nekde jinde nez na zapade, tam sou vic zvykly ze za zabavu se ma platit. kdyz si u nas nekdo kupuje originalni hry tak 90% lidi mu k tomu rekne neco ve smyslu "si blbej?proc za to platis kdyz si to muzes zadarmo stahnout?"...
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 06:50:29
avatar
Statistiky predaja hier, negativny dopad piratenia. To vsetko beriem. Mna len neskutocne vytocilo to, ze ja a mnoho dalsich PC fanusikov nevahame a tlacime peniaze do neustalych upgradov PC. Na to sa ziadny ohlad samozrejme neberie. Konzolista si kupi masinu a ma na 5-7r. pokoj. Vsak vyvojari tie hry nejako doladia na jeho konzolu. PC hrac nevaha a neustale kupuje nove komponenty ( GPU, CPU, RAM ) do svojho kompu. Potom pochopitelne PC hrac aj ocakava hlavne kvalitnejsie hry na PC a nie len nejake konzolove klony.
PS. Ja sam planujem vymenit grafiku na jar-leto 2012. A to som ju kupoval 25.2.2011.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 17:45:15
avatar
tak si kupuj novej hardware az kdyz ho budou nove hry vyzadovat. vyvojari her z toho ze si kupujes furt zbytecne novej hw nemaj ani korunu. kdyby lidi misto do hw davali penize do her tak to take na hernim trhu vypada trochu jinak. vyvoj technicke stranky hry je to nejdrazsi na ni. kdyz se to na pc nevyplati tak to proste moc lidi delat nebude.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 20:30:44
avatar
Ja mam taku uchylku, ze ak mi nieco nejde na full detail, tak som z toho chory. A hned ako je to mozne vylepsujem PC. A s tvojim nazorom, ze treba podporovat vyvojarov kupou hier suhlasim. Len nesuhlasim s prizposobovanim kvality PC hier koli zastaralym konzolam.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 20:39:11
avatar
Hehe, to poznám, 8xAA, k tomu nejaké HD textúry a poupravované ini-čka a taktiež som chorý...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 17:37:18

No oni su zvyknuti platit za zabavu, lebo maju z coho, kedze priemerny plat je 3-4x vyssi...keby mali nase platy, tak by piratili rovnako, o tom som presvedceny.

Je to nielen o mentalite a moralke, ale aj o moznostiach.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 17:51:12
avatar
maj vyssi platy tak si muzou dovolit vic. ale kde je napsano, ze si musis kupovat a hrat hned kazdou novou hru? kdyz na to nemam, tak proc si chvilu nepockat na nejakou akci na steamu nebo az hra bude ve sleve? bohuzel na co cekat, kdyz je tu ta moznost si to stahnout nelegalne a zdarma...ale pak ten kdo tohle dela nema zadny pravo si stezovat na cokoli kolem herniho trhu na pc, protoze on sam ho primo nici.
War [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 21:25:15
avatar
Krasna recenzia a to PS zato Dakujem, moje rec konzoly su ako voda vo flasi zbytocnost
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 06:56:21
avatar
Zapájam sa do diskusie málokedy,ale teraz mi to už nedalo! S Honzovým DD-ho PS: plne súhlasím.Takto zmršiť PC verziu to si mohli odpustiť.Ono je pravda že majoritnú časť zisku tvoria Plejstejšne,XY-boxy a podobná spotrebná elektonika pre BFU a pretučnelé USA kids No na druhej strane urobiť z PC (momentálne najvyspelejšej a bez debaty najrozšírenejšej hernej platformy ako takej)Chudobného príbuzného je velká hanba.Najmä od ludí ktorý sa ohromnou mierou pričinili o rozmach pc hier a na ktorých okem iného aj najviac zarobili!!! A teraz trochu od témy ak téme zároven.Ja jednoducho nedokážem pochopiť ako toľký ľudia dokážu hrať FPS-ky,race-games a iné na gamepade.Mám osobne známeho ktorý vymenil celkom slušné PC s Logitech MOMO za PS3.Na otázku "Čo sa ti na tom najviac páči?"mi odpovedal..."Nič mi neseká a ani sekať nebude ležím v gauči v pohodlí a že mi to skoro samo mieri a vyberá zákruty,to je skvelé však o starosť menej nie? NO FUJ!!! No a o tomto je tento Busines,o Ľudskej lenivosti.Len aby ľudstvo nedopadlo ako vo filne WALL-e
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 00:19:09
avatar
Pred chvíľou som mal hovor a kamoš mi vraví: Vieš, odkedy mám iPhone, strašne som zlenivel, už ani adresa do prehliadača sa mi nechce vyťukávať...
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-08 15:55:34

Tak situacia u RAGE sa nemeni ani po vydaní dalsieho AMD Catalyst 11.10 Version 2 Preview Driveru. Problemy s NPC flickeringom, nacitavanim textur, mrznutim, kolisanim FPS a padmy hry nadalej pretrvavaju. Pekny FAIL Par ludi uvadza zlepsenie spolocne s pouzitim upraveneho Rageconfig.cfg a steam start suboru s roznymi nastaveniami v CCC spravidla Catalyst A.I.: Off a V-Sync: Always On pri rozdielnych PC konfiguraciach. Inak vcelku zabavna gamesa v zaujimavom prostredi, ktoru vsak degraduje jej PC optimalizacia. Nechapem ako take studio ako je iD Software moze vobec vypustit takuto hru. Je tam co-op tak preco nepustili nejaku BETU, demo,testovali to vobec na sucastnom HW a driveroch? FAIL, FAIL, FAIL...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 09:34:53
avatar
Radeon 5870, PII X6 v kombinaci s kompletni reinstalaci driveru na Rage performance driver u mě znamenal skok z 20-25 na plných 60FPS v každé situaci.... když jsem k tomu přidal ten V-sync a tripple buffering v catalystech a ten config jak jsi psal zbavil jsem se i pruhů přes monitor každých pár sekund takže jediné co mě teď trápí jsou špatně problikávající zbraně a postavy a to ještě jen v tmavších oblastech....

Takže o optimalizaci bych nemluvil. Optimalizované to je dobře, bohužel někdo asi čekal že všichni budou mít správně funkční a poslední verze OpenGL driveru....

Co mě spíš nasralo byl ten autodetect který v základu funguje a.... a víc prd.... žádné nastavení ve hře, VŮBEC nic.... to jsem fakt nečekal.... ještě mě sklamaly textury, i přes 8k nastavené v configu to opravdu vypadá nic moc extra.... škoda toho ;-)

Ale jinak souhlas, beta testování mělo proběhnout, bohužel je dnes levnější hru vydat jak je a zabugovanou a je o betatest ze strany hráčů postaráno.... pak už jen stačí opravit co najdou a na co si stěžují a je klid..... v poslední době častý postup, ne?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 07:47:11
avatar
kdyby někdo chtěl mohu poradit ohledně zasekavani hry každých pár sekund..tak mi napište..mělo by to fungovat u všech podobných sestav... mám Phenom X II 550 BE a HD 6850 ... takže sem to konečně rozchodil... ale btw. ID Sfot a takhle nekvalitni textury? teda nejsou takovy všude ale stejně...
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-06 15:33:11
avatar
mne to tiez seka a neviem co s tym, mam update 1 aj 2, pohral som sa aj s nastaveniami v catalystoch aj v hre a nic
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 108x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 101x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 805x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1457x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6