Revoluce nebo konečně náprava situace s porušováním práv zákazníků při nákupu her?
Že je současný herní průmysl ve velké krizi je vidět na každém rohu. Za hry se utrácejí ohromné peníze, a nejen, že v mnoha případech to na hrách není technicky ani graficky vidět, ale jsou často herně i obsahem mnohem chudší, než jejich starší verze, či předlohy. Může za to do značné míry i současný stav, kdy vychází a vzniká neuvěřitelný počet her, nicméně jen velmi málo jich skutečně stojí za zahrání. Bohužel tak ty kvalitní hry musí dotovat ty nekvalitní. Vydavatelé a vývojáři takových her to vědí, takže na mnoho her raději nevznikají ani žádné demoverze, neb by si po vyzkoušení většinu současných her samozřejmě nikdo nekoupil, protože za to prostě nestojí. Stav věcí, že zatímco jiné zboží můžeme bez udání důvodů nebo v případě nespokojenosti vracet, ale u her to neplatí, je dlouhodobě zcela jasné porušování práv zákazníků. EA možná jako první z velkých hráčů, tento stav věcí, byť částečně ale v herním průmyslu revolučně, napraví ...
- EA bude vracet peníze, když se vám hra nebude líbit!
Ano, je to přesně tak, jak čtete. Konečně, v případě že se vám nebude hra a tedy produkt líbit, můžete jej vrátit a dostanete zpět své peníze! Vydavatelství EA prostřednictvím svého digitálního distribučního systému ORIGIN, zavádí tuto službu.
Pokud si prostřednictvím tohoto systému pořídíte hru a nebude se vám líbit, můžete ji bez udání důvodu vrátit. Musíte tak ale učinit do 24 hodin od prvního spuštění hry (nebo do 7 dní od jejího pořízení, podle toho, co nastane dříve). Samozřejmě tento program se vztahuje pouze na hry od EA, což lze samozřejmě pochopit, těžko můžeme po EA žádat, aby neslo odpovědnost za kvalitu u her od jiného vydavatele.
Názor DDWorld.cz - Tleskáme a doufáme, že tento krok EA dokope i nejlépe všechny ostatní vydavatele her ke stejnému kroku! Tohle tu totiž mělo být už dávno. Jedná se o "Win - Win" situaci, kdy vyhrává jak vydavatel, tak zákazník.
Řekněme si na rovinu, vydavatelům touto akcí nevznikají žádné velké náklady, takže nic netratí. Naopak může získat větší počet zákazníků a větší počet prodaných legálních kopií, což může opět o něco snížit pirátství. Každopádně bylo by na místě dostat pod tlak služby jako STEAM, a vydavatele jako Ubisoft, Blizzard a další velké hráče, aby urychleně poskytly stejnou službu a stejný servis. V konečném důsledku to také může výrazně pomoci hernímu průmyslu jako takovému a dostat pod tlak tvůrce a vydavatele, aby se vykašlali na tvorbu 100 ročně, ale vydali jich třeba jen 10, ale 10x kvalitnějších. Takže EA si výrazně zvedá reputaci, i když nutno dodat, že má hodně co napravovat.
EA ani ORIGIN se dlouhodobě netěší velké přízni hráčů a EA je často v posledních letech vyhlašována jako nejhorší herní společnost na světě. Nelze se tomu ani divit, přehmaty a přešlapy této firmy jsou téměř legendární a uplynulé dva-tři roky byly doslova katastrofální. Za připomenutí stojí nezvládnutí původního zpracování konce Mass Effect 3, totální podělávka jménem Dragon Age 2, výsměch všemu jménem Crysis 2 včetně způsobu vydání, způsobu vytváření a ignorace všeho, na čem Crysis stálo, a nekončící zoufalství a mízérie série Need For Speed, po ukončení série SHIFT. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál a dál. Doufejme, že programem "vracení her a peněz" hodlá EA sama na sebe vyvinout patřičný tlak, aby se opět přesunula od kvantity ke kvalitě her.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|