Skutečný český počítačový pirát dopaden – je mu jen 16, ale už od 14 způsobil škodu za 138 milionů! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 06 January 2011
altVyčíslování škod je stále problém, pronásledování domácích stahovačů sporné, ale tohle pirát je.

 

 

 

Je mu 16, ale žádná naivní chudinka, která spadla do rukou protipirástké unie a trestního stíhání za stažení několika písniček, to opravdu není. Skončilo vyšetřování v případu dnes 16letého mladíka, kterému byla loni uzavřena jedna z největších stránek, umožňující online sledování filmů a seriálů. Tu provozoval už nějaký čas a v hledáčku české protipirástké unie se ocitl už dříve. Na výzvy ale nereagoval, a když ano, zařídil si po ukončení jednoho projektu hned obdobný projekt vedle. Celá věc se tedy dostala k policii, která jej začala stíhat za porušení autorského práva.

Návštěvnost stránky se počítá ve statisících měsíčně, a shlédnutí jednotlivých filmů a seriálů v řádech desítek tisíc. A proč je skutečným pirátem? Protože na těchto dílech se nelegálně obohacoval. Obviněný totiž vydělával značné částky na reklamě a také prémiových účtech, což je nejen nelegální, ale i nemorální. Jinými slovy, žádný malý domácí stahovač několika písniček, ale skutečný počítačový pirát a přesně ten, proti komu má být boj zaměřen.  Provozoval přesně ten typ činnosti, který hatí boj za práva uživatelů s vydavateli, kteří právě podobné případy používají jako argumenty ve své snaze potlačit uživatelská i občanská práva, jako například dohoda ACTA apod. Opravdu těžko se bojuje za práva uživatelů, když se jeden uživatel chová jako vydavatel, i když k tomu nemá žádná práva a obohacuje se na úkor jiných.

 Škoda, kterou měl svým počínáním způsobit, se pohybuje v řádu 138 milionů korun. Za jedno shlédnutí filmu mu byla vyměřena částka 15 – 30 korun, u seriálu pak 5-10 korun za shlédnutí epizody. To si myslím, že je poměrně rozumné, na rozdíl třeba od starších případů, kde za pár vypálených DVD byla škoda podobného rozsahu, nebo když v USA vyčíslili 20 písniček na 1 miliardu. Dotyčný jel ale ve velkém a online tak sdílel až 3300 filmů/epizod seriálů. Samozřejmě o vyčíslování škod lze dále polemizovat, nicméně v tomto konkrétním případě se mi nezdá cena za shlédnutí filmu/seriálu nijak přemrštěná. Kéž by podobné ceny byly na nějakém podobném, ale legálním online zdroji, kterých nutno přiznat, že přeci jen také přibývá. Pokud mu soud všechno prokáže, hrozí mu 2,5 roku vězení a pokuta zhruba 500 000 + náhrada škody. Slušný na 16 let, kdy ještě může být rád, protože kdyby mu bylo 18, hrozilo by mu i více. Jako klukovina se tento případ skutečně brát nedá, dotyčný musel vědět, co dělá, upozorňován na své počínání byl a peníze z toho inkasoval. Nemůžu si pomoci, ale podobný způsob sdílení to je více než drzost s hloupostí na entou. Kromě toho, že mnoho z těch filmů a seriálů nestojí ani za ta stažená data, natož za ten ztracený čas …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 15:39:34
avatar
Ty co napočítali těch 138 melounů škody bych hnal k soudu za šíření poplašné zrávy jak k té sumě dospěli ? 100% lidí co si od něj něco stáhlo by si to i koupilo v krámu že ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 15:41:18
avatar
máš to tam napsané ...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 15:53:42
avatar
Citace:
Za jedno shlédnutí filmu mu byla vyměřena částka 15 – 30 korun, u seriálu pak 5-10 korun za shlédnutí epizody.

Ano, napsané to sice má, ale to není jádro pudla. Kdyby ten hrozný pirát stránky nezřídil, tak těch 138 milionů by zaplatili uživatelé poškozeným vydavatelům? A jak když se u nás ty seriály či filmy legálně koupit přes net nedají a když ano, určitě ne za tyhle částky
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:09:44
avatar
a nezapočítaval se do toho počtu shlédnutí třeba i ten samý člověk, který už to jednou viděl? ...čili u něho se počítá jen ta jedna částka.. ale oni počítali jakoby musel za (třeba kdyby si koupil DVD a díval by se na to 5x) > 5x zaplatit... fakt si ty společnosti (OSA apod) delají co chtej a když se nekdo proti nim ohrne..tak je hned pirát..
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:23:55
avatar
a vůbec,..jak dokážou že to vůbec náký člověk videl? když nemaj přímo svšdky, kteří řeknou že se na to doma dívali ... :/:/ a takto je to všude na internetu, .. IP adresa není osobní, nemám ji na občance...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 17:57:17
avatar
Nějaká "ztráta" vznikla, protože se za to platilo jemu. To beru, nicméně to je veškerá ztráta která je nějak reálná.

Zbylá je v podstatě výcuc z prstu, z prostého důvodu, že člověk, který si film stáhne nebo zkoukne na internetu, tak pokud nebude mít možnost jednoho serveru, sežene si ho jinak. A to je prašť jako uhoď, vydavatel stejně nedostane nic.

Myslim, že lidi co si filmy stahují, či takhle zkouknou přes internet, ani neuvažují, že by na to šli do kina, nebo si to koupili. Jsou neexistující ztráty, protože ty peníze by vydavatel stejně nikdy nedostal. Filmy ani seriály nejsou chleba, nebo voda.. nejsou nezbytné pro život.

Nechal bych ho zaplatit to, co na tom "vydělal". Protože souhlasim s tim, že obohacování se tímto způsobem neni "ok". Samozřejmě potom co by se z toho strhnuly náklady na provoz serveru, kterej asi sotva s tou návštěvností byl zadarmo..
Paxan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 14:39:25

Souhlasím, jenom bych ho nechal zaplatit ještě všechny spojené výlohy + pokutu jako u jiných trestných činů, dělal to přece jenom úmyslně. Ale pochybuju že vůbec někdy by mohlo splatit 138 miliónů , při čistém platu 20K měsíčně (240K ročně) to vychází na pouhých 575 let :-D, takže to mnozí ani nevidíme za celý život dohromady.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 02:47:26

Ten on-line systém je skvělej(škoda jen že není jeho oficiální verze), dokonce začínám pokukovat po novém mobilu s wifi a podporou internetového flashe(nezkoušel do už někdo s windows mobile 6.5?), byl by luxus mít všechny filmy a seriály kdykoliv po ruce.
Problém je jak píšeš, že třeba na nejpoužívanějším megavideo existují otravné časové limity(průměrně se vygenerují dva přístupy). Další věc je že ten pirátek vyvěšoval odkazy, které si různá "fóra" mezi sebou běžně vzájemně kradou(většina schlédnutí pravděpodobně ani nebyla odkázana z jeho stránky, osobně vím asi o existenci asi 15. česko-slovenských stránek).
Ty odhadnuté částky jsou protipirátskou schválně nadzasovány, hlavně kvůli exeplárnímu zastrašování. Většina puberťáků by za ty všechny filmy a seriály stejně němohla zaplatit.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:45:09
avatar
U nás byl "seminář či beseda" od krajského ředitele podobného orgánu. Rozebral nám tam jak se škoda takto nabaluje. Pokud umožní stažení filmu, který není ještě na dvd (tudíž je to z camcordingu a má to být v kině) je to několik 10 000 až 100 000,- kč, za škodu způsobenou kinům. Pak se to zmenšuje. Ale nikdy se prý nebere cena, za kterou se v té době ta daná věc dá pořídit . Jelikož se naní nabalí soudní náklady, práce techniku a IT specialistů, samotná práce policie. Když nám tam počítal kolik bychom asi udělali škodu, kdybychom dali na net film 4 dny po premieře, dostal se k ceně cca 4,5 mil kč. Nevím zda to není přehnané ale opravdu nám to tak napočítal. Ale je to i logické.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 15:55:25

Mel s tim zacit driv a den pred patnactinama to smazat
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:16:28
avatar
SirIndy - tak on s tim uz drive zacal nez mu bylo 15. Ale nepoucil se, ikdyz byl varovan.

Sice vycislena cena za jeden film/epizodu docela primerena, ale celkove urcite vetsina stahovacu by si to nekoupila nebo nesla do kina Ale to je hold ten jejich system pocitani.
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 23:57:35
avatar
se vsadim že čekali až mu bude 15 ... a když mu bylo 15,0 let ..tak ho dali k soudu
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:27:28
avatar
Co se týká pirátství,tak pokud jsem to pochopil správně,tak si můžete cokoli stáhnout a využívat pro sebe,ale nesmíte to dále sdílet nebo šířit.Víte o tom někdo něco víc?
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:33:57
avatar
nesmíš se na tom obohacovat.. (obohacovat se na úkor někoho jiného > držitele aut. prav)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:38:22
avatar
no jak se to vezme, u nás není nezákoné stažení, nezákonné už je užívání díla v rozporu s licencí nebo jeho šíření ... vydělávání na něm, bez licence, to už je trestné i nemorální ze všech úhlů pohledu ...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:53:57
avatar
filmy, seriály a hudbu můžeš beztrestně sosat, ale nesmíš to šířit dál a to už jakkoli, tedy třeba sosnutí bittorrentem už je nezákonné, přinést to kámošovi taktéž.
soft je u nás nelegální se vším všudy i kdyby jsi sosal pro sebe.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 21:50:06
avatar
s tim softem to taky neni tak zhavy, data muzu sosat vesele jak chci, protoze platim za licenci, pokud zakoupim jednu licenci(pro sebe) pak to pro sebe muzu sosnout odkudkoliv, samozrejme. Tim ze pri stahovani zaroven sdilim ale uz neni muj problem, pokud ovsem to co sdilim neni nijak upraveny(cracknuty)
tomi2k9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 01:07:41
avatar
Sosat přes torrenty můžeš taky, stačí mít vypnutej upload - sice kdyby to tak dělali všichni, tak žádný torrnty nejsou, ale je tu ta možnost...
ScreamCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:55:34

cokoli ne. pouze audiovizuální díla (filmy, seriály, hudba atd.) stahování programů je nelegální i stahovat (ale i kdyby ne tak je to jedno, bo je stejně musíš cracknout a to je nelegální)
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 00:10:49

Jak jsi na to přišel?
Není to nelegální, ty jejich podmínky nejsou platné.
Auto si taky můžešrozbít, přečipovat apod., ale holt ztratíš třeba záruku.
Když si ten software koupíš, tak pro své vlastní účely s tím vlastně můžeš dělat co chceš, crackem nepoškodíš vydavatele, poškodíš ho jen tím, když to šíříš dál...
A jak chceš provozovat software, který vyžaduje CD a Tvůj notebook nemá CD mechaniku? Ten pak musíš cracknout...
tomi2k9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 01:09:50
avatar
Ty podmínky neplatí, dokud neklikneš na to, že s nima souhlasíš...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:49:00

Pozor, rozdíl je, že když si člověk koupí auto, tak je jeho, ale když si člověk "koupí" soft, tak jeho není, jeho je maximálně např. CDčko, ale software mu nepatří, jelikož si jen zakoupil právo jej používat dle pravidel výrobce. A to je velmi velký rozdíl.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:47:37
avatar
Pokud onen film, seriál vyšel už běžně na DVD, BD .... Tak ano, nesmíš se obohacovat, dále sdílet. Ale! Platí jen na tento druh dat. Nepatří tam třeba software. A jakmile to nebylo vydáno na DVD atd, probíhá premiéra (na té časové ose to je rozpětí cca 3-7 měsíců po premieře v kině) tak je to trestné i pro svou vlastní potřebu.
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 23:18:11
avatar
Ale ne, tak to se musim jit udat! Ja na to koukal a myslim ze i vickrat!! Snad mi nedaj provaz
Pokud nas tady ovsem malinko nekrmis co?!

To ze na tom chlapec i vydelaval, je uz hnus. Zaslouzil by ale poradnej vyprask a hodne dlouhej splatkovej kalendar. Chtit ale po 16ti letem decku zaplatit miliony, nebo to pozadovat po jeho rodicich, kteri dost mozna nemeli ani poneti, co synacek na tom kompjutru dela, je hnus jeste vetsi.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 06:10:50
avatar
To určitě neřeknu, kdyby to odložili, až na dobu co sám bude vydělávat, aby měl čas si udělat nějakou tu školu a sehnat práci.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:37:57
avatar
OSA já opravdu nesnáším, ale v tomto případě se toho nedá moc co namítnout proti výpočtu škod. Filmy a seriály byly online, takže mu započítali každé shlédnutí a nemohli si cucat z prstu teoreticky vzniklé škody typu, že si to jeden stáhl a od něj si to stáhlo 10 dalších a od každého z nich zase dalších 10, jak to holt mají ve zvyku počítat, to je holt blbost. Ale tady mají přesné čísla a i ten výpočet je podle mě v rozumných mezích, jen holt finální škoda je opravdu obrovská. No a taky se na tom jasně obohacoval, takže v tomto případě je označení pirát na místě. Prostě kradl a pak to prodával. Ne jak někdo něco stáhne a zadarmo to nasdílí. Tento to prostě dělal primárně pro zisk.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:38:04
avatar
EDIT: A co kdyz na to koukala cela rodina i s pribuznymi? To se to pak asi vycislovalo jinak
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 23:24:48
avatar
Samozrejme dospeli 30,- deti 15,- domaci mazlicci 10,- Kc/ks.
A pokud u toho pojidali, tak se musi ke konzumovanym potravinam pripocitavat marze prumerneho biografu, cili 400%.
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 16:48:08

Teď jsem se tedy tady silně zklamal. Podstatně lepší informace jsou tady.

http://www.cnews.cz/cesky-pirat-obvinen-kvuli-skode-138-milionu-kc

vytrhl bych
- videa byla na stránce uložena jako embedded objekt, takže obsah se na jeho webu nevyskytoval přímo.
- pokud se mu neprokáže, že filmy a seriálu ukládal na cizí servery on sám, nemůže mu nic hrozit.

Velký kopanec si také zaslouží česká média, jmenovitě Aktuálně a iDnes. O případu vyloženě dezinformují. Jestli vycházejí z informací ČPU, kde vzali „mladík vyvěsil odkazy na internetu“.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 17:58:51
avatar
Není už odsouzenej? Jinak pointa je spíš v tom, že na tom "vydělával".
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 00:49:37
avatar
A co ty spousty warez fór? Tam je to reklama vedle reklamy a je za to někdo stíhán? princip je úplně stejný, a ani bych se nedivil kdyby provozovatelé těhle fór sami uploadovali soubory na file servery...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 01:24:08
avatar
neni to stejny princip. na warez fora totiz davaji odkazy uzivatele a je jedno at uz na soubory co samy nahrali nebo je sebrali nekde jinde a jenom oni jsou teda postizitelni. vsadim se klidne o basu piv, ze vetsina warez for ma v podminkach pouzivani zakazano linkovani na nelegalni soubory. takze na provozovatele techto for za soucasnych podminek nikdo nemuze, pokud jim tedy nedokaze ze samy osobne sdileli nejaky nelegalni data.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 17:39:35

šikovnej chlapec.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 17:50:52

A ze se autor nepohorsuje treba nad servery typu ulozto a czshare, nebo desitkami dalsich, ktere zcela beztrestne nabizi statisice linku ke stazeni chranenych del.Tento chudak jen tyto linky zverejnil na svem webu, pokud se ovsem nejedna jen o dalsi provokaci jak byva zvykem.Takze je to chudak, pokracuje jen hon na carodejnice.Bud je autor pokrytec a nebo neco horsiho.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:06:12
avatar
kde jsem napsal, že zveřejňování linků je v poho? Pohoršuji se nad tím, že někdo najde tu drzost udělat si stránku se STREAmovanými filmy a seriály napřímo a vydělávat na tom ....
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:41:29

Je ale zarazejici, ze z jednoho kluka ktery udajne na tom vydelal desitky tisic - ke zpravam CPU, OSA.. bych pristupoval velmi skepticky, se dela exemplarni pripad a velkych molochu vydelavajicim miliony mesicne si nikdo nevsima.A vlastne to zarazejici neni, pro OSA, CPU a dalsi zajmove spolky ze stolu tech co kradou ve velkem, nejaka ta ohlodana kost obcas odpadne, tak proc je nenechat na pokoji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 19:17:26
avatar
tak ano, jistě by se i na ty velké mělo dostat, ale on ten jeho server nebyl zase tak malý a hlavně je to donebe volající drzost tohle provozovat takže ?

navíc když to nalinkuješ tak, že ten obsah zobrazuješ, což on zobrazoval a vyděláváš na tom, tak je to piráství jak sviň a nelze to nijak omluvit ...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 00:53:19
avatar
ale no tak DD, ty ke všemu co dáváš na DDworld máš autorská práva? Ke každému použitému obrázku máš souhlas majitele? Jak se píše v tý tlustý knížce - hoď kamenem, ty kdo jsi bez viny
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 19:13:09
avatar
tak s temito servery se neda nic delat, minimalne dokud se nejak nezmeni zakon. oni za obsah, kterej maji uzivatele u nich ulozenej nezodpovidaji, v podminkach maji napsano, ze je zakazano nahravani obsahu na kterej nema uzivatel prava, a kdyz je nekdo na nelegalni obsah upozorni, tak ho smazaj. to stejne by potom melo platit i pro warezova fora, primo ale jen pro jejich majitele.

trestne cinnosti se pak jednoznacne dopousti ten uzivatel, ktery nahrava a sdili tak audiovizualni dila a software ke kterym nema autorska prava. a podle me by se toho mel dopoustet i uzivatel, ktery sice ten obsah nikde nenahral, ale tim ze zverejni nekde linky nebo embedded videa na nelegalni obsah, tak tim ten obsah take sdili. jinak jestli je podle tebe chudak ten, kdo si takovouhle cinnosti vydelaval urcite slusny prachy, tak pokrytec nebo neco horsiho ses spis ty...
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:21:09
avatar
Aby dom to tu upresnil tak stahovani je podla zakona legalne,ak je to pre vlastnu potrebu,dokonca je legalne mat stiahnuty cracknuty windows!cracknute hry VSETKO JE PODLA ZAKONA LEGALNENelegalne je tento obsach dalej sirit,predavat,davat na nosiče a dat to niekomu.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:48:15

Tak to se dost pletes, pokud pouzivas jakykoliv SW v rozporu se zakonem - nemas ho legalne zakoupeny, s vyjimkou FREE SW, je to trestne.Lhostejno jestli jsi k nemu prisel stazenim nebo jsi ho koupil od vietnamca na trhu.
Co se tyka stahovani, je legalni stazeni multimedialniho dila, pokud jiz bylo zverejneno, tady je vyklad zakona pravda ponekud vagni, zrejme je mysleno zverejneni na trhu v CR.Takze pokud si stahnes kopii filmu ktera unikla jeste pred uvedenim na trh, je to rovnez porusovani zakona.
Nevim jestli to ovsem plati presne tak i v SR, ale pochybuju ze by si slovensky parlament dovolil schvalit zakon, ktery by legalizoval uzivani piratskych kopii produktu MS, to by MS lobby sotva dopustila.-))
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 19:11:14

I programy si muzes stahnout, trestne je to ve chvili kdy je zacnes pouzivat, coz ti musej dokazat.
tomi2k9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 01:13:08
avatar
jenže používat znamená už i jejich instalaci, ve který odklikneš smluvní podmínky...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 05:07:38
avatar
nj, ale smluvní podminky musej bejt srozumitelný, takže pokud jsou jen anglicky a já anglicky neumim, tak se taky vubec nic nedeje
Woteklina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 07:53:07

tak to co si tu napsal je pěkná blbost...dej si facku
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 10:23:54
avatar
Zas takova blbost to neni viz §37 Obcanskeho zakoniku
(1) Právní úkon musí být učiněn svobodně a vážně, určitě a srozumitelně; jinak je neplatný.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:50:45

To je pravda, ale v tom případě stejně nesmí ten soft používat, jediné co jke, že má právo na vrácení peněz bez řečí, kdyby to chtěl vracet.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:51:26
avatar
Přesně tak, pleteš se. To co jsi napsal se vztahuje jen k jedné množině dat. Filmů atd. SW krom krom volných licencí je ale v rozporu se zákonem autorským. Ten používat nesmíš To by byla pěkná konina...
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 18:55:08
avatar
Ten týpek je od nás z Liberce !
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 20:45:41
avatar
udal si ho?
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 21:34:15
avatar
jo Papuch od nej chtel neco stahnou a nemoch nebo mu dal za neco BAN a tak ho udal
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 15:22:31
avatar
pobavili jste, za bodík, oba
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 20:31:19
avatar
Tak tahle blbost mu nejspíš zničí život. Snad bude pro ostatní příkladem, samožřejmě to co se dělat nemá.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 08:12:18
avatar
Tak jestli vydělával denně desetitisíce a dělal to několik let, tak bych se nedivil, kdyby jim při nějakém převozu "záhadně" utekl
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 20:42:46
avatar
o jé nápad na byzniznys, najdeš si nějakýho ňoumu, registruješ to na něj dáš mu podíl a před jeho 15 rokem to hodíš na jinýho to je debil proč na tohle nepřišel? to nemá kamoše? nebo se nechtěl dělit?
jo a znali jste tu stranku? ja vubec nevim o jaky je řeč
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 05:15:28
avatar
co třeba kinotip.cz ? ... ale ja bych se na to v ty kvalite nekoukal
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 15:22:09
avatar
ajo, no já o existenci ničeho takovýho dosud nevěděl, všechno tahám zcela legalně z uložta a podobných skoda že na strahově nemáme povolený torrenty to si pak ani ten linux nemužu stáhnout
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 21:25:07

Dopoustel by se trestneho cinu kdyby jeho stranka byla na domene nejake zeme kde to neni trestne? Taky by jel furt pres proxy a penize si domu shipoval pres zahranicni paypal na svuj?
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 21:38:43
avatar
proc se ptas?taky si chces rozjet takovy job jako mel on,ale chces to met podchiceny
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 08:16:46
avatar
Taky se divím, že to neměl trochu lépe podchycené, když o těch jeho stránkách v TV říkali, že byly profesionálně udělané. Bych spíše řekl, že spoléhal na to, že prostě na něj v ČR nemůžou.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 21:46:19
avatar
kolik asi tech penez dostanou ti autori tech filmu a serialu kolem techto "likvidacnich"kauz litaj miliardy,to se potom nataci filmy kdyz ho zaplati par dopadenych piratu na svete

PS:samozdrejme v tomto pripade byl varovan a stejne neuposlech,tak-kdo chce tak,pomozou mu tam
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 21:52:26
avatar
Co jeto za piráta když se nechá chytit.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 21:56:02
avatar
nice
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 22:06:24

Pro mě je to morální vítěz, ať mi vytýká kdo chce, co chce.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 06:17:01
avatar
Proč prosímtě? Že se naučil tahat, když bu někdo zaťukal na kebulku a řekl ať toho nechá, tak si myslel, že se naněj pak nepříjde a rozjel to znova. Tak proč si na něm nesmlsnout.
Když tu byl někdo malej, tak mu taky rodiče říkali, nesahej na (oheň, zaplou žehličku, kamna, kaktus, atd..) mno a někteří borci nevěřili, tak si šáhli A co, spálil sis ruku, měl si bodlinky. Měl na výběr, sice tolik peněz tady většina z nás celej život najednou neuvidí, je to hodně ale kdyby mu dali výhružnou "částku" myslím, že by to bylo lepší, nějakých 50 000,- a i kdyby po tom stále tahal, "sejmul" bych ho v plné "váze". Toť můj názor, každý má na výběr.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:18:26
avatar
Súhlasím s Imranom. Za prvé, chlapec nekradol, len sa obohacoval na cudzom - a tí "cudzí" v tomto prípade majú bezodné vačky. Keby okrádal staré babičky, sám by som mu na výstrahu polámal paprče. Ale toto? Vôbec mi to nevadí a dal by som mu metál.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-06 22:24:58
avatar
No ja nevim, ale na druhou stranu proc by lidi netahali?
Vsak si to vse predplacime s kazdym zakoupenim vyrobkem od cd po tiskarnu, prez HDD.
Tak kdo je potom zlodej, kdy ja jim platim a nic nedostavam?
Kde je vtomhle zkurvenem bananovem state nejaka spravedlnost, kduz me spolecnost jako OSA okrada a platim ji predem za to, ze sjem potencialni zlodej.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 05:06:48
avatar
Dle mýho se dají všechny servery kde se dá stahnout napr. film (uloz.to, czshare.com, dataport.cz) ... posledni jmenovany ma i online shlednuti primo, povazovat za to same ... vzdyt se film da jen stahovat a ihned pri stahovani pustit ve VLC playeru, tudiz to beru jako online sledovani
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 08:10:03
avatar
to stejny by to bylo, kdyby na tu stranku davali odkazy na filmy jeji uzivatele a on by mel v podminkach v registraci napsany neco ve smyslu, ze sdileni nelegalniho obsahu je zakazano...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 09:53:31
avatar
výše škody je hovadina... fakt lol

bych chtěl videt jak určili hodnotu shlednutí ... na to je nejaky znalec?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 11:42:28

Tomuhle trest přeju. Tenhle na tom totiž opravdu vydělával reklamou na stránkách. Navíc byl blbej, ve 14ti ho varovali. Kdyby skončil v den kdy mu bylo 15, tak měl vyděláno nikdo by po něm nešel. On ale nereagoval a pokračoval 2 roky, kdzž věděl, že se o něm ví. Teď z něj bude ukázkový případ. Nemam nic proti tahání filmů pro vlastní potřebu, ale nelíbi se mi, pokud na tom vydělává.

Jinak výši škody zase odhadli paušálně, paušál na film nebo díl seriálu a násobili počtem shlédnutí. Blbost jako vždy, ale s tím hoch nic nenadělá. Naopak má štěstí, že nezkoušeli násobit prodejní cenu filmů nebo seriálů počtem shlédnutí, jinak by se dostal do miliard .
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 12:16:31
avatar
To je zase kec... ve vsech programech kdyz nastavis seed na 0 tak to znamena unlimited, takze vypnout to uplne nejde, leda by ses hrabal v configu onoho torrent klienta
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 15:30:50

Já myslím, že klučina bude koukat až ho dají na oddělení s těma nejtěžšíma vrahama (za prachobyčejné kopírování cdček je u nás trest stejný jako za zabití člověka autem v opilosti)... Už by to chtělo s tímhle něco udělat. Ikdyž možná jsem sám kdo považuje kopírovače/piráta za méně nebezpečného než vraha
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 16:29:34

Richmond: Naprostá pravda

Co se týče filmů seriálů a hudby a dobře i softu tak nevim jak vy ostatní, ale já si nedokážu představit že bych za to měl platit....
Neřikám si zajít do kina nebo na koncert to za to samozřejmě stojí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 16:49:27
avatar
to je jenom nenazranost. musis mit videt hrat vsechno a hned. ja si na dobrej film zajdu do kina a driv nez za dva roky na hbo ho vetsinou videt nepotrebuju. kdyz je film hodne dobrej a prodava se nejaka rozsirena verze tak si i to dvd koupim, treba jako u lotra. u hudby mam par oblibenejch kapel a od nich si to cd koupim s radosti a koncerty jsou pak pro me samozrejmost. na co bych si stahoval tuny muziky, kdyz ji stejne poslouchat nebudu. to samy u her. proc bych mel ztracet cas kazdou srackou?za ty leta co na pc hraju uz vim moc dobre co me bavit bude a to si rad koupim. nemusim to mit hned, treba ted sem si koupil po roce od vydani divinity II ve verzi s novym datadiskem. hraju ji cca 30 hodin, jeste nemam dohrano a kdyz si to prepocitam tak hodina hrani me zatim stala mizernejch 30 korun. za to si dnes nekoupim ani plzen v hospode...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:32:25
avatar
unas si za 30KC tocenou Plzen koupis,pravidelne o vykendech chodim na jedno petipivo

PS:pro informaci jsem ze Zlinskeho kraje a tady je ve vecine normalnich hospodach(ne v Restauracich adt.)Plzen do 30Kc(pokud ji maj!!!protoze ta se tu moc netoci,vecina lidi pije 10°ci 11°
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:41:11
avatar
to si akože robíš srandu alebo si naozaj taký hlúpy?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 18:19:13
avatar
v brne je standard 35, u mamuta kde si tocis sam mas litr za 75, u svejka treba 37...ja kdyz do hospody tak jedine na 12°
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:42:23
avatar
nie je to nenažranosť - raz som tu písal, že by som si búchal hlavu o stenu, keby som zaplatil za volovinu ako bol far cry2 a ste ma kameňovali. Far Cry 1 bol absolútne geniálny, dvojka zhrabla na tiscali hodnotenie 9. Čiže by to malo stáť za tie peniaze, však? Hovno s prepáčením, tej hre by som nedal ani 5 bodov, totálny herný odpad. Soft? To akože keď som chcel frajerke v 3DSMaxe vyrenderovať srdiečko, tak som mal kúpiť soft za xyz eur???

Citace:
kdyz je film hodne dobrej a prodava se nejaka rozsirena verze tak si i to dvd koupim, treba jako u lotra.
ano? no tak ja som si chcel kúpiť origošku fight clubu - dvd - aby bola s dabingom a aj angličtinou. Našiel som buď br disky alebo bolo "momentálne" nedostupné alebo len v angličtine. Keď mi ju niekde nájdeš, tak si nalepím tvoju fotku nad postel.

Všetci sa tvárite ako platiči a neviniatka a pritom každý z vás je registrovaný na warforach a čo ja viem kde ešte. Si pripadám ako posledný pirát. Len kto sú potom tí ostatní..

Navyše ruku na srdce, kto kedy čítal eulu a všetky tie 100 stranové kecy a pravidlá..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 18:41:58
avatar
tak kdyz delalo far cry 2 jiny studio nez predchozi dil, tak si to nebudu kupovat hned, ale pockam az na to bude na internetu vice nazoru a nebudu se taky rozhodovat podle jedne recenze. kdyz uz do neceho davam penize tak to nedelam bezmyslenkovite (tolik penez teda nemam), ale sezenu si o tom aspon nejaky informace od vicero zdroju a vybiram si do ceho ty penize vrazim. kdyz mi nejaka hra nestoji za ty penize, tak si ji nebudu jak blbec tahat z netu, ale proste ji nebudu hrat a vubec me to netrapi. zas tak moc se nenudim abych musel hrat vsechno a nejlip hned v den vydani. renderovat nejaky srdicko v 3ds maxu je pak stejna zhovadilost jako si zmensovat obrazek ve photoshopu. 3ds max je profi nastroj na takovyhle hrani tu mas i free alternativy. ze fight club neni zaroven s dabingem i originalnim zneni na dvd za to nemuzu, ja sem spokojen s anglictinou. kdyz ti to vadi tak si to stahni, u nas je stahovani audiovizualnich del pro vlastni potrebu legalni. jestli me na nejaky warforu najdes, tak si nalepim nad postel tvou fotku. pro me proste co mi nestoji za ty penize, nestoji mi ani za ten cas venovanej tomu.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 21:49:55
avatar
ty si so všetkým spokojný, nič ti nevadí, nikto ťa neoklame ani neoblafne, nikdy neporušuješ zákony, za nič nemôžeš, na všetko si počkáš a našetríš. majster zenu, nemám čo dodať..
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:41:48
avatar
dneska som čítal, že harry potter - teda ten herec - má na konte 45 mil. libier. Keď si porovnám zásluhy toho človeka a hodnotu tých peňazí (môže si kúpiť ostrov, 30x veyron, 60 ferrari 1000000000 chlebov a podobne), tak mi vôbec nevadí, že sa nejaký chlapec priživí ilegálne aj nemorálne na jeho činnosti. Lebo podla mňa je nemorálne, aby zábavný (filmový) priemysel zarábal také prachy. A okradnúť zlodeja nie je zločin Navyše keď sme pri tom, on nikoho neokradol, len sa obohatil a podla mňa je v tom velký morálny rozdiel. Nevšimol som si, že by sa George Lucas sťažoval, že mu zmizlo z konta ;)
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 17:57:19

Opravdu je to nemorální, všichni herci z Harryho makali na tom filmu 10 let, každý den, několik let denně. Prakticky si zničili dětství. Ale to je jedno, oni nikoho nenutí jít do kina, kupovat si DVD atd, není to povinné, ale lidi jim dobrovolně platí za to, že je baví. TO opravdu není zlodějna. A těch 45 mega je jen malá část, co byli lidi za to ochotni utratit. Je to podobné jako ve sportu, když Beckham přestoupil do Madridu, nebo kam, tak za něj vyplázli nekřesťanský prachy, ale z prodeje triček apod, to měli za pár dní!! zase zpátky, prostě lidi vždy a všude a ve všech dobách platili nejvíc za zábavu.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 18:07:44
avatar
Hmmmm, a človek čo maká celý život nemá nárok ani na 0,01% z toho čo majú oni? Počkaj minútku, porozmýšlam.. Hej, stále sa mi to zdá nemorálne, nepresvedčil si ma teda ani trošku. A toho Beckhama si dal tiež ako dobrý príklad. Aby pán Lionel Messi zarábal ročne cca 33 miliónov dolárov (+- 10 melónov nehrá rolu) je podla mňa nemorálne. Pritom on sám tú hodnotu nemá, nikdy tolko peňazí pre ten klub nevyprodukuje (jeho výkonmi, reklamu vynechajme).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 18:42:47
avatar
tak ses mel stat taky hercem nebo fotbalistou
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 21:42:01
avatar
to by sme boli všetci herci, speváci, politici a manažéri.. ale tak by to asi nefungovalo
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-07 18:03:49
avatar
tak mu treba tomu piratovi. Ja som za to aby takych ludi trestali, lebo na tom zarabali. Ale nech nechaju na pokoji tych, co uploaduju nezistne.
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Piratsvi zabiji serialy.... 2011-01-08 13:26:21

Obcas je fakt k zasmani (nebo placi?) jakou maji "celosvetove" oblibene serialy oficialni sledovanost.... extrem je to treba u scifi serialu, takove serialy jako stargate nebo battlestar galactica maji oficialni sledovanost (hlavne USA - to je zakladni ukazatel uspesnosti serialu a jeho dalsiho financovani) mensi nez blba superstar v CR, pritom ty serialy maji miliony fanousku a neoficialni sledovanost je obrovska ..... online distribuce nema moc sanci, kdy by platil za online shlednuti filmu, kdyz se muze se stajnou namahou podivat zadarmo?
Celkem se divim ze neni nejaka online televize, kde by se dalo divat na ruzne filmy/serialy zadarmo ale treba s reklamou (kdyz to zaplati provoz normalni TV proc ne internetove?), pokud by vysilali ve slusne kvalite, tak tomu daji lidi urco prednost pred malem nekoukatelnymi free servery, a kdyby treba lidem i vysvetlili, ze kdyz se na to mrknou s reklamou, tak tim prispejou tvurcum a ti pak natoci dalsi serie, tak by to mohlo fungovat..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 586x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 392x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 899x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1173x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1499x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6