API MANTLE se dodatečně dostalo do letní akční pecky SNIPER ELITE III a funguje.
Samozřejmě dodatečné rozšíření této hry je proto, že to dříve tvůrci nestihli. Je jasné, že tento malý technicky update hry nepoužívá MANTLE v jeho nejnovější verzi, která teprve přijde a jež by měla mít výhody i pro grafiky Radeon. Zatím je API MANTLE hlavně o snížení zátěže pro CPU, lepšímu využití vícejader a lepšímu rozdělení úloh.
To všechno směřuje k lepšímu využití CPU, zvýšení výkonu a dokonce snížení spotřeby. A AMD demonstruje, že to funguje nejen na jeho CPU, ale i Intel procesorech. Samozřejmě čím slabší CPU máte, tím je přínos MANTLE větší.
Samozřejmě API MANTLE v současnosti můžete na svém PC zapnout jen pokud máte nějakou z podporovaných grafik AMD RADEON GCN+. Díky zlepšení výkonu CPU nastává samozřejmě i zlepšení výkonu v rámci celé sestavy, takže díky MANTLE pak nejen Radeon R9 290X, ale i Radeon R9 290 bez X, porážejí všechny GTX grafiky včetně GTX 980 za 15 tisíc.
Sniper Ellite jsme testovali a jedná se o opravdu zdařilou velmi originální střílečku, i když ten technologický základ zase není žádná extratřída. MANTLE patch byl slibovaný. Samozřejmě tento styl implementace se zatím neliší od dosud předvedených, je dodatečný. Hry, které by měly využívat MANTLE podstatně více a už v základu, se ale již blíží. API MANTLE bude využívat nový Dragon Age3, hlavně nová Civilization a řada dalších her. Samotné API MANTLE by se pak ještě tento rok mělo dočkat verze 1.0 a AMD jej pak pravděpodobně poskytne i Intelu a jako takové jej nabídla už i coby nástupce OpenGL.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|