Jak dopadne srovnání technické kvality her na jednotlivých herních platformách? Herní konzole zaostávají – vývoj her vázne.
Herní konzole vs PC. Oblíbené téma diskusí. Oblíbeným argumentem pro konzole je, že si koupíte jeden přístroj, za slušnou cenou, se kterým si vydržíte léta. Stihnou stránkou tohoto argumentu je, že je to uděláno na úkor vizuální kvality her. Proti počítači, který jde neustále s dobou, herní konzole si po hardwarové stránce neupgradujete a tak zaostávají. Jak moc? Srovnání proběhlo v HD rozlišeních ...
Call of Duty World at War vyšlo na všechny platformy. Jak dopadne srovnání vizuální kvality? Rozdíly jsou obrovské, dokonce u v rámci konzolí je zde evidentní rozdíl. Obraz poskytovaný herními konzolemi je pro majitele slušného PC natolik odpudivý, že si nedokáži představit, že takhle to někdo hraje.

Fallout3 je dalším příkladem zaostávání herních konzolí za PC. Vizuální kvalita obrazu ve hře Fallout3 na konzolích, se s tím na PC nedá ani srovnat.

Nejkřiklavějším příkladem současnosti je hra GTA4. Herní pecka na konzolích vypadá na domovské platformě přímo úděsně.

Herní konzole je opravdu špatná cesta a slepá ulička. Výhoda nízké ceny a dlouhé trvanlivosti přestává být výhodou, pokud hry vypadají ve srovnání s tím, co zvládne dnes i mainstreamový PC tak, jak to vidíme výše. Narovinu říkám, že herní konzole je pro technický vývoj her skutečný zabiják. Herní konzole mají svůj potenciál ohraničení už v den svého vydání. A jak vidíme, poslední generace včetně PS3 už notně vizuální kvalitou zaostává. Výpočetní výkon je jedna věc, ovšem zastaralé grafické čipy s minimem grafické paměti, pomalé operační paměti a vůbec málo operačních pamětí atd. to vše se projevuje. Bohužel díky orientaci herního průmyslu zejména na konzole, se nemůžeme divit, že technický vývoj her nikam moc nepokročil. Zatímco na počítačích už máme téměř všichni DX10 někteří i DX10.1 a už mluvíme o DX11, v počítačích máme běžně 4GB paměti a podobně, konzole jsou stále stejné. Navíc už dnes všichni vědí, že herní konzole ve stávající podobě stejně zaniknou. Dokonce ani PS3 nedokáže kvalitativně obhájit svou vyšší cenu proti XboX360. Herní konzole, tak jak známe Xbox360 a PS3 dnes, se neměly nikdy dostat na trh, celý koncept je zcela zbytečný a technickému vývoji a hernímu pokroku škodlivý. Nemluvě o tom, že i hry pro konzole se programují na PC - proč je tedy nedělat jen na a pro PC a zbytečně se zaobírat nějakou vedlejší platformou? Důvod proč se herní průmysl orientuje na konzole je "údajně" vysoká míra pirátství na PC, kterou místo aby smysluplně řešili, tak hledají, jak problém obejít. Ale to se opět dostáváme do bludného kruhu. Co se týká oné vizuální kvality her, fakt že se hodně hráčů spokojí s mizernou vizuální kvalitou, kterou poskytují herní konzole, je důvodem, proč technický vývoj her v poslední době stagnuje ...
PS: samozřejmě jedna věc je technická kvalita a druhá hratelnost a zábavnost.
Zdroj: test PCGH.de
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|