Vývoj jde kupředu a STAR CITIZEN chce být hrou nové generace a takové budou i nároky.
Tvůrci STAR CITIZEN připravují hru, která má využít maximum technologických možností, které jsou v aktuální době vůbec možné. Z toho důvodu hra nevyjde na konzole a v maximálních detailech si ji nepustíte na žádné běžné sestavě. Hra využije maximálních možností CryEngine a bude už v základu udělána pro 4K včetně podpory 12K rozlišení. Už jen pro to nutná grafická výbava bude zabírat obrovské množství paměti a dat obecně, pak je tady ještě samotný herní obsah.
STAR CITIZEN bude obrovskou hrou, nabízející v podstatě několik her v jednom. V základu je to ale obří vesmírná hra s obrovskou rozlohou, kde na rozdíl od jiných her není obsah generován automaticky, ale každý detail je "ručně" vytvářen. Nejen poletování vesmírem, ale i pěšmo na stanicích i planetách a další věci bude ve hře, která bude simulátor života vyvinuté vesmírné civilizace, se budeme pohybovat. To bude vyžadovat další data. Už v tuto chvíli tvůrci odhadují, ke zděšení některých hráčů, že finální hra bude mít kolem 100GB instalace a další patche a update mohou mít i desítky GB.
Je to hodně nebo málo? Upřímně řečeno myslím, že ve finále bude mít hra ještě více. Už stávající testovací verze rychle bobtná a já si nemyslím, že 100GB instalace je něco nepředstavitelného. Pokud má hra využívat skutečných možností současného PC HW a má mít obsah, který slibuje, je podle mě 100GB ještě dost málo. Kromě toho když si vezmu takový SKYRIM, který je vizuálně zaostalý a obsahově je sice velký, ale s porovnáním s vesmírným prostředím STAR CITIZEN je to rozlohou zrnko v písku, tak když si do něj nainstalujete opravy a hlavně módy vylepšující podstatně grafiku, fyziku i obsah, 100GB instalace není žádný problém. A pak je tady ta věc, že je rok 2015.
Dnes máme na trhu 6-8TB HDD, brzy budou uvedeny i 10TB disky. SSD má dnes běžně 1TB a kapacita rychle roste. Před lety by možná 100GB na hru bylo nepředstavitelně mnoho, ale v té době byli mnozí vyplašeni i z instalací kolem 4GB. Dnes má běžná hra kolem 30GB a až na výjimky (když na to hra nevypadá) z toho nejsme nijak šokováni.
Takže 100GB na STAR CITIZEN? Klidně přidejte, když budou textury a obsah vypadat jak se sluší a patří, kdy 4K kvalita rozlišení bude výchozí nastavení low detailů a 12K bude standard pro vyšší detaily a z obsahu, možností planet, stanic a nekonečných možností úprav lodí nám spadne brada na zem, tak ať má ta hra klidně 1TB. Pro někoho neuvěřitelných 100GB bych osobně považoval skoro za neuspokojivě málo.
STAR CITIZEN už se vybarvuje!
Jinak když už mluvíme o téhle hře, bylo by škoda se nezmínit o jejím současném stavu. Jak víte, tahle hra je nejzářivějším případem komunitního financování, kdy se na vývoji a hlavně financování hry podílí sami hráči a tvůrci jim poskytují detailní informace o pokroku. 1.9.2012 byla zahájena kampaň a na konci října 2012 už se podařilo vybrat cílené 2 miliony dolarů na vývoj hry.
Je 16.3.2015, tedy o zhruba 2 a půl roku později a hráči už tvůrcům poslali neuvěřitelných 75,3 milionu dolarů! To je rozpočet, který už je srovnatelný se špičkovým TOP AAA tituly a ty většinu utratí ne za vývoj, ale za marketing. Spolu s výší vybranou částkou rostly tak sliby i ambice tvůrců hry, ale také nepředstavitelně narostla reálná možnost je opravdu uskutečnit. První veřejná verze hry, která vyjde někdy příští rok, tak bude mnohem větší, propracovanější a bohatší, než se tvůrcům při zahájení kampaně na výběr 2 milionů dolarů kdy zdálo. Nicméně i očekávání komunity jsou velká a za 75 milionů dolarů, přičemž lze předpokládat, že hra pokoří 100 milionovou hranici, se dá udělat opravdu veledílo, které vytře zrak všem a ukáže, co se skutečně dá udělat a co nám mnohé AAA hry na kvalitě grafiky i obsahu odpírají a to mají podobný rozpočet. A tady je pěkné video, které ukazuje, co nabízí/nabídne Star Citizen:
Každopádně chystejte se na upgrade vašich PC, joysticků, monitorů, bude to stát za to ... a upřímně mnozí si bez toho tu hru možná ani hratelně nepustíte. A tak by to mělo vypadat. Každá nová hra by měla posouvat hranice, dříve to tak bylo, a každých pár měsíců jsme museli upgradovat část sestavy, aby nám nové hry, které vznikaly na koleni, vůbec šly spustit. Pak to nějak umřelo, vývoj ustrnul a začala éra herního průmyslu. Kvalita her, technologií a všeho šla do ****. Snad nám STAR CITIZEN a jeho tvůrci připomenou, jak vypadá, když se hra vyvíjí pro maximální technologický a herní potenciál, ne pro dosažení maximální prodejního potenciálu ...