Vychází očekávaný Star Wars Battlefront, krásná optimalizovaná hra, kterou táhne dolů politika.
Nejdříve dobré zprávy. Star Wars Battlefront 2 je úžasná podívaná, naprostá nirvána pro každého fandu Hvězdných Válek. Další dobrou zprávou je, že hra je mnohem, ale mnohem obsahově bohatší, než loňský „promo“ díl, který byl skoro urážkou všech, co za něj zaplatili plnou cenu. Třetí dobrou zprávou je, že obsahuje překvapivě povedenou příběhovou kampaň.
No a poslední dobrou zprávou je pak i fakt, že hra přes všechnu tu nádheru naštěstí nenásleduje příkladu některých „nových her“ z poslední doby a vývojáři koukali i na technické optimalizace. Přesto DirectX12 režim má mouchy. Hra ale běhá dobře už při vydání:
ComputerBase.de udělal rychlé úvodní testy a celkem bez překvapení se v nich daří AMD, kterým se obvykle v modernějších enginech podobně daří. I RX VEGA 56 překonává GTX 1080 (a také 1070Ti). Ve vyšších rozlišeních i poměrně výrazně.
V pro většinu uživatelů v asi zajímavějším mainstreamu, dostává NVIDIA GTX 1060 poměrně výrazný výprask od RX 580, která má dokonce spíše blíže GTX 1070. 20-25% je už rozdíl třídy. Vůbec v posledních hrách zaostává GTX 1060 stále více za RX 580, což jsme ale předpovídali, že se stane. Pokud už se ale začnou objevovat 20% rozdíly v nových hrách (a SWBF2 bohužel není první takovou hrou), začne to být problém pro uživatele i z hlediska hratelnosti, zejména pokud využívají rozlišení kolem 2560x1440. Hra se ale dočká ještě optimalizací a také úvodní test proběhl bez optimalizovaných ovladačů AMD i NVIDIA. Tak doufejme, že se rozdíly trochu srovnají a výkon u všech karet ještě navýší.
Bohužel je tu ale ještě jedná věc …
Nekupujte tuhle hru … za žádnou cenu!
Ačkoliv hra vypadá skvěle, kampaň je solidní a multiplayer chvíli zabaví, nejen já důrazně doporučuji zvážit, zda tuto hru koupit. Zaplatit za ní totiž znamená podpořit čiré zlo v podobě EA a jeho chování a hlavně jeho politiky a celého toho svinstva jménem mikrotransakce v hrách za plnou cenu.
Pokud se o hry jen trochu zajímáte, téměř jistě vám neunikl obrovský „shit-storm“ kolem této hry, který EA svou politikou a svým vyjadřováním, vyvolala. Není to bohužel první klasická hra za plnou cenu, do které tvůrci nacpali celý systém mikrotransakcí v poslední době. Najdeme je i v novém AC, CoD, Middle Earth atd. Zatím však ve všech těchto hrách byly „neškodné“, mohli jste za ně utratit jen spoustu peněz, velký vliv na hru neměly. EA však, jak se dalo čekat, posouvá věci agresivně dál.
Celý systém nového BattleFrontu 2 totiž nastavila tak, že vyloženě tlačí hráče do nákupů. A to velmi drahých (snadno se dostanete přes plnou cenu samotné hry). Například abyste si mohli zahrát za známé postavy ze světa Hvězdných válek, tak si je sice můžete postupně odemknout, ale odemčení jen jedné z nich mohlo zabrat běžně 40 hodin hraní. Anebo stačilo vytáhnout peněženku …. EA po obrovské vlně kritiky (která začala už u Beta testů, kdy mnohem více věcí je navržena tak, aby donutila hráče utratit další peníze), „zlevnila“ postavy o 75%. Zároveň však potají snížila odměny, takže stále tlačí hráče do nakupování za reálné peníze. Stejně tak celý systém odemykání zbraní, vylepšování schopností smrdí „pay-2-win“ už z velké dálky. Připomínáme, že celá hra přitom vychází za plnou cenu 1200+ korun pro PC a ještě více + poplatky na konzolích.
Nákupem této hry, která získává rekordně negativní hodnocení (a zcela zaslouženě vzhledem k systému, který obsahuje), podporujete mikrotransakce a pokud ji koupíte, ukazujete EA ale i dalším, že vám nevadí. A tak se nedivte, pokud se objeví v ještě agresivnějších podobách v dalších klasicky singlplayerových hrách. Vůbec, styl EA, která do každé nové hry v poslední době cpe systém „herních karet“ a náhodného výběru, je naprosto otřesný. Toho, kdo tohle vymyslel by měli mlátit kartami od rána do večera. Protože přesně tohle dělá EA hráčům … v novém NFS máme místo detailních upgradů aut, … herní karty, v Battlefront máme místo upgradů zbraní a postav, zase herní karty … jeden by řekl, že u EA dělá nějaké vášnivý gambler a nějaký blbec ve vedení ho kryje. EA se pak ještě velmi vybarvila, když se snažila maximálně předplatitelům (to jsou ti ****, kteří kupují hry dříve než vůbec vyjdou a zjistíte se, jaké jsou), znemožnit hru vracet a předobjednávky rušit.
Mám rád Battlefront, Star Wars mám také hodně rád, ale podporovat tuhle politiku a celé to chování EA, které ničí zbytky toho dobrého, co v herním průmyslu ještě zůstalo, to podporovat nemohu. Mé doporučení je, v žádném případě tuhle hru nekupovat, a dávat najevo všude v herních hodnoceních, komentářích a na fórech EA, že přístup této společnosti a mikrotransakce v této podobě jsou odporné svinstvo, jdoucí proti slušnosti, hrám i hráčům. Každý, kdo tuhle hru koupí a podpoří, ničí tuhle i další hry. Jediný způsob, jak EA a další vydavatele donutit od jejich politiky mikrotransakcí odradit, je hry s nimi nekupovat a mikrotransakce nikdy nepoužívat. Začít tedy můžete třeba u této …
Tak to je hodně lol.. k nákupu hry má přece nalákat to, že budu hrát za ty známé postavy (které třeba unlocknu postupem ve hře) a né to, že si koupím hru, teda pardon koupím si engine hry bez obsahu, a pak za obsah budu utrácet peníze ... s tím ať jdou do prdele
myslím že nestojí ani za upirátenie ako niektoré predchádzajúce hry od tejto spoločnosti ktoré nemali ešte mikrotranzakcie ale ani obsah. Bohužiaľ blbci čo to kúpia na svete sú a sú aj taký čo si zaplatia za kraviny. Proti tomuto môžu bojovať len vlády ktoré už kedysi zakázali hazardné hry a tieto novinky od EA myslím už k hazardu platia. Zaplatiť prachy aby som si mohol vyžrebovať kartičky?
Jako, že někdo utratí majlant za nějaké skinny či kosmetické blbosti to je jeho věc, ale tyhle systémy pay 2 win jsou fakt sux. Tyhle hry odmítám z principu hrát.
VEGA 56 prekonáva 1080 výrazne? 49,8/46,8 = 1,064, tzn o celých 6,4%! Ale no taaak....
Ale tá RX580 vs GTX1060, to je slušná kávička, to sa musí nechať.... kto ju kúpil v dobe kedy bola na cenovom minime, neoľutoval...
Přátelé já vám nechci kazit radost, ale za to, že se ta hra ještě dočká oprav, ačkoli tohle opravovat..... Takový poměr GTX1060 vs R9 390 je minimálně zarážející. Není ta hra psaná pro AMD (otázka, vážně to nevím)?
AMD nemá žádné proprietární technologie (no možná něco kolem srsti), není jak psát pro AMD. Je možné psát pro nVidii, kdy to znevýhodňuhe ostatní, u AMD ale nikoli. Prostě jen využití moderních prostředků, na jejichž nedostatek se u Nvidiie poukazuje roky.
jako i herne je to nesmysl .. kdyby to fakt trvalo 40h vyexpit si treba Yodu tak byste vedeli ze kdyz potkate Yodu tak to bude hrac co alrespon neco nahral, hru umi a nebude delat mistru jedi ostudu .. zaplacenej bude k smichu
/budovani detsky zavislosti ktery pak corujou prachy rodicum je kapitola sama pro sebe, paralela s drogama je vice nez zrejma, hry s mikrotransakcema od 18 nejmin
To máš to samé jako truhličky za prachy. Jejich obsah může, ale také nemusí mít stejnou hodnotu jako částka kterou za ně zaplatíš. Tohle prosím pěkně podle nějakého ouřady není hazard.
Přitom je to v podstatě to samé jako stírací los, buď vyhraješ x tisíc, nebo máš kousek papíru do kamen na podpal.
Nejhorší je, že to stejně strašně moc lidí koupí a bude používat i ty mikrotrasakce, takže jim to zase projde a příště si EA dovolí zase něco horšího a tak pořád dokola...
Kde sou ty doby, kdy jste koupili hru a bylo tam vše rovnou od začátku.
ehm ... článek je o SWBF2 ne o Destiny 2, navíc je to hra postavená na starém DX11, tam bude vždy NV lepší .... DX12 a VULKAN jsou úplně jiná generace technologií, na kterou je postavená zatím pouze VEGA ...
Opět Fury X poráží GTX 1070. Zase se ukazuje ze 4GB stačí. Jak RX 580 , tak 1070 jsou vzadu. A co je zajímavější - s rostoucím rozlišením je naopak Fiji ve vedení ještě více. Podle teorií chytrolínů ty 4GB prý nemohou na 4K stačit.
Nic z toho co jste napsal v této hře očividně neplatí, proto jsem psal, že teorie zde neplatí a Vy ji jen zopakujete, ehm, jste tomu dal korunu. V grafech vidíte praktické výsledky a stejně si budete povídat tu svou.
Já bych to viděl spíš tak, že jsou hry, kterým nejvíc sedí hrubý aritmetický výkon, možná i propustnost pamětí a zde Fiji dosud nepřekonala ani GF1070, ani Polaris. V propustnosti pamětí pak zaostává i Vega (pouze 2048bit).
V řadě hrách tak dokáže Fiji překvapit např.v Doomu i hloupá Nano poráží GTX 1080.
Proto stále čekám na skutečný hiend od AMD. VEGA v mnoha parametrech nedosahuje velikosti Fiji čipu a proto ji považuji za mainstream kam patří i budgetové GTX 1080. Když už jednou dali na čip 4096bit sběrnici a vyrobili jej tak velký, skutečný nástupce bude až ten, který bude ještě větší, s ještě více SP a stejnými/širšími sběrnicemi. Mezitím nás oba výrobci čipů krmí jen mrzáčky, aby si ušetřili náklady, viz menší Vega než Fiji, nebo nám cpou zastaralé GDDR paměti (Nvidia), přestože čip s HBM očividně vyrobit umí. Proto aktuální generaci přeskakuji. Můj AMD hiend předchozí generace nedokázal dohnat ani mainstream té současné z toho plyne, že hiend předchozí generace je stále lepší než současný mainstream a tedy i použitelný do příchodu hiendu příští generace, který snad konečně dokáže ospravedlnit svou pořizovací cenu
Já tomu Tvému pohledu nějak nerozumím. Pochopil bych, že pro tuhle hru a určitě i spoustě dalších her stačí 4GB. Jenže na druhou stranu je plno her, kde 4GB jsou málo. Takže o co jde?
Řekl bych, že jde o použitý engine a o hru ne moc náročnou na velikost paměti. Opravdu nechápu pointu. Karty jsou víceméně seřazeny dle výkonu tak jak jsou. Fury si dobře vede, ale to se vede dobře i Vega kartám. Hra víceméně dobře škáluje s AMD grafikami.
Nějaké velké konspirace bych v tom nehledal. Jo a reagoval jsem hlavně na první Tvuj koment, kde nazýváš chytrolínky ty, kteří tvrdí, že 4GB na 4K nestačí. Tady v této hře to opravdu neplatí, ale pokud to myslíš se 4K opravdu vážně a chceš hrát hry a nebýt limitován pamětí, tak vemeš přeci grafiku s větší pamětí. Nebo mi něco uniká??
A nástupce high endu se přeci neposuzuje podle stejné, nebo větší šířky sběrnice. Pokud dojde k zeefektivnění architektury, tak používat naddimenzovanou sběrnici je plýtvání. V první řadě je u high endu důležitý výkon a zase jen výkon.
No možná by nebylo na škodu s takovým článkem počkat, když teď koukám na aktuální výsledky s ovladači o den mladšími než je tento článek tak je většina co se píše už neplatí :-/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!