Dočkali jsme se! Po mnoha letech vývoje, čekání a testování Beta verze, StarCraft II přichází …
Bezesporu nejočekávanější strategická hra posledních let je tady. Pokračování legendárního a dodnes hraného StarCraftu, je zde. Blizzard dobře ví, že se do velkých experimentů nemůže pouštět. StarCraft je páteří velkých mezinárodních herních turnajů a druhý díl prostě musí být stejně přístupný.
Druhý díl je tak evolucí toho prvního a to zejména z technických důvodů. První díl je zkrátka velmi starý a neodpovídá již současných grafickým standardům, ani dalším dnes existujícím technologiím. Lze tedy ve zkratce říci, že StarCraft2 je moderní verzí StarCraft1, ale na samotné hratelnosti se nic moc nemění. Na to si dával Blizzard hodně pozor, aby si nenaštval početné fandy a aby přechod ze StarCraft1 na druhý technicky aktuální díl, byl co nejhladší. Proto ono dlouhé betatestování.
StarCraft2 je samozřejmě postaveno na starším standardu DX9c, což znamená, že moderní efekty a technologie z vyšších verzích DX v něm nenajdeme. Ale to se dalo předpokládat. Ostatně Blizzard si prostě nemohl vzhledem k fandům a pozici hry, dovolit dělat druhý díl nějak hardwarově výrazně náročný. Takže hra je sice o dost modernější a hezčí než první díl, zároveň ale nevyužívá nic z potenciálu současných technologií, což si Blizzard pravděpodobně schovává pro následující rozšíření a nové verze hry, kterými nás bude v následujících letech zásobit a novinky tak nasadí postupně. Díky tomu, že StarCraft2 staví na přeci jen starších technologiích, je samozřejmě HW méně náročný, než bychom od nového hry takového formátu a jména dnes čekali. Zkrátka a dobře, i několik let starý PC nebude mít s hrou sebemenší problémy a tak investovat do nového herního HW kvůli StarCraft2 rozhodně nemusíte.
Podle testů, které byly provedeny, hra bohužel nevyužívá více, jak dvou jader CPU, takže se nemusíte strachovat, že by váš procesor byl příliš slabý. Ostatně oficiální HW požadavky jsou na současné možnosti a výkon HW velmi příznivé směrem k majitelům slabších a starších PC.
Minimální požadavky:
Operační systém: Windows XP/Windows Vista/Windows 7
Procesor: 2.6 GHz Pentium IV nebo podobný AMD Athlon procesor
Grafická karta: NVIDIA GeForce 6600 GT nebo ATI Radeon 9800 PRO 128MB
Místo na disku: 12 GB místa na HDD
RAM: 1 GB RAM (1.5 GB ve Windows Vista/Windows 7)
+ vysokorychlostní připojení k internetu kvůli DRM ochraně potřebné pro připojení na Battle.net
Doporučené požadavky:
Operační systém: Windows Vista/Windows 7
Procesor: Dual Core 2.4GHz procesor Intel/AMD
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8800 GTX nebo ATI Radeon HD 3870 s 512MB RAM
RAM: 2 GB RAM
Jak vidíte, v doporučených požadavcích jsou grafické karty z roku 2006-2007 a v minimálních dokonce grafiky o pár let starší, takže zjevně si na současných grafikách zahrajete na plno na čemkoli slušnějším, klidně i na grafice typu HD 5500/5600 za 2000 korun. StarCraft II je dokonce zajímavý tím, že herní engine vůbec neumí AA vyhlazování! Blizzard prostě chtěl mít StarCraft2 tak HW nenáročný, že AA do hry vůbec nenasadil. To ale sebou nese i špatné věci …
Vzhledem k tomu, že je to RTS a ne FPS, není hranice hratelných FPS nijak vysoká a úplně stačí 30-35FPS v průměru. Samozřejmě tedy, že současný HW poskytuje o dost vyšší výkon, než je pro plynulé hraní třeba. I se staršími grafikami si tak v rozlišeních 1920 dokonce i 2560 zahrajete naprosto plynule.
Zde se však opět vyskytla mezera, které pohotově využila společnost NVIDIA a ačkoliv jde o malou věc, je některými výrazně zveličována. S předstihem před konkurencí, vydala grafické ovladače, které AA položku zpřístupňují a samozřejmě také ladí výkon jejich grafik. Protože k dispozici byla zatím jen beta verze hry, čekalo, se že ATI vydá nové ovladače. To se sice stalo, Catalyst 10.7 vyšly včera večer, tedy pár hodin před oficiálním zahájením možnosti hrát plnou verzi SC2, ale ty nijak vlastnosti ani výkon ATI grafik neupravují. Ne že by to bylo nutně třeba. Výkon ATI grafik je v pořádku a to, že neumí AA v SC2, není jejich chyba, ale chyba Blizzardu, který AA do hry neudělal. A výrobce grafických čipů, který dělá jen základní SF podporu, tu není od toho, aby za herní vývojáře dělal jejich práci.
To si ovšem nemyslí NVIDIA, která se ale za softwarovou společnost již několikrát označila a jak už jsem napsal výše, AA si do hry prostě svými ovladači dodělala. NVIDIA tedy má v této hře kvalitou obrazu při aktivním AA, momentálně navrch nad ATI. Na druhou stranu se bohužel ukazuje, že dodělání AA do hry ze strany „výrobce grafické karty“ není rozhodně nejefektivnější způsob fungování této jinak běžné technologie.
Jak vidíte z měření, i v dnešních DX10/11 hrách poměrně nenáročné 4AA, má na výkon grafik zdrcující výkonový dopad. A to NVIDIA nezprovoznila ani dnes běžné, kvalitativně lepší, ale ještě o hlup náročnější 8AA, které by už poslalo výkon grafik do kolen úplně. Samozřejmě pokud chcete hrát s AA, tak už si nevystačíte s nějakou starší slabší grafickou kartou a na 1920x1200 potřebujete alespoň GTX 260. Ve vyšším rozlišení je to pak už z GTX 460 1GB na hraně, 768MB verze už by nestačila a tak musíte mít GTX 470-480. To už pak samozřejmě nemůžeme mluvit o tom, že by StarCraft2 byl nenáročnou hrou – s AA nenía to vzhledem k tomu, jak stará technologicky ta hra je, rozhodně náročnosti s AA neodpovídá.
AMD-ATI v tomto směru tak vydala své oficiální vyjádření k absenci AA v této hře na jejích grafikách, ve kterém lituje toho, že Blizzard AA normálně do hry nenasadil, což přiznejme, není standardní věc. AMD-ATI potvrzuje, že dodání AA do hry je tak možné jen nuceně ze strany ovladačů grafiky (jako to udělala NVIDIA), což samozřejmě má výrazně negativní vliv na výkon (testy to dokazují). AMD-ATI se rozhodlo nenabízet tak ani možnost nuceného AA jen skrze Catalyst ovladače (stejné negativní výkonové dopady jako u NV), a pokud jde o možnost aktivace AA přímo ve hře hry, pokračuje ve spolupráci s Blizzardem a doufá, že AA do hry doplní.
Samozřejmě celá věc s podporou a nepodporou AA, je opět další flame téma, mezi příznivci zelených (NV) a červeno-zelených (ATI-AMD) a hlavně je celý problém s absencí AA přenesen v podstatě na uživatele hry – tedy i výrobce grafik i hráče. Hlavně ale kazí dojem z očekávané hry. Nevím, jestli v tom byl záměr některé ze zúčastněných firem, každopádně pochybení není na straně AMD-ATI. To, že si udělala NVIDIA práci navíc a dodala jinak standardní technologii, je její věc a jistě kladné body za snaživost, ale rozhodně to není to, co by výrobce grafických čipů měl dělat. Navíc když je zřejmé, že tento způsob dodělávání AA rozhodně není z nejefektivnějších, funkčně ani jinak. Tím kdo pochybil, je jednoznačně Blizzard, který z naprosto nepochopitelných důvodů úplně běžnou a léta používanou technologii AA vyhlazování, do hry a svého herního engine nedal. Proč? To, že neměl při tolika letech vývoje, nebo to neumí, asi nebude ten důvod. Je to opět naprosto nestandardní situace, nepřehledná situace, které někteří rádi využijí. Blizzard je ovšem ten, kdo je za to zodpovědný a kdo si neudělal svou práci. Výrobci grafik (čipů a ti kteří jim dávají základní SW podporu), si svou práci odvedli tak, jak měli, a hra funguje podle specifikací výrobce hry. To, že jeden z výrobců má čas se místo vývoje grafik věnovat práci, kterou měl udělat herní tvůrce, je věc jistě zajímavé, ale z pohledu toho, co má dělat každá část řetězce, to není a nemá být jeho práce.
Hru tedy bereme tak, jak je od Blizzardu vytvořena a v ní AA prostě není. Pak je ze strany ATI i NVIDIA podpora taková, jaká má být, hra bez problémů funguje, výkon grafik je standardní a žádné problémy s funkčností vám u této hry nehrozí ani s ATI Radeon, ani s NVIDIA GF grafikou. AA je možné u obou aktivovat, u NVIDIA je to jednodušší, díky tomu, že to lze díky ovladačům aktivovat ve hře a podpora je tedy u NVIDIA nadstandardní, u ATI přes ovladače, ale výkon ani v jednom případě není dobrý a na 4AA v 1920 a vyšším rozlišení musíte mít skutečně výkonnou grafickou kartu a pak vám ty z doporučených HW požadavků zdaleka stačit nebudou.
Samotná hra je ještě zajímavá použitím aktivního DRM. Bez Internetu si nezahrajete (MP) a musíte mít tak jako tak aktivaci. Hra se ani před 27.7. nedala nainstalovat a hrát. K hraní hry musíte mi aktivní Battle.net účet a tedy mít internet. Bez toho si MP nezahrajete. Hra navíc v některých částech světa vychází s jinými podmínkami. Každopádně od dnešního dne už je SC2 plně v provozu, tedy minimálně jeho první část ze tří plánovaných, která dnes vychází. Technicky to není úplně aktuální hra a absence AA je nepochopitelná, na druhou stranu si tak, jak je hra od Blizzardu udělána, zahraje úplně každý i na mnoho let starých PC. Kupovat si kvůli StarCraft2 novou grafickou kartu ani PC rozhodně nemusíte a rozhodně nevyužijete podpory DX11 a dalších současných technologií včetně čtyřjádrových CPU. Bohužel StarCraft2 je technologicky hodně stará škola, ale to je schválně. Pokud jde o hratelnost, už z BETA verzí dávno víme, o co půjde. O skvěle vyladěné RTS, které si s prvním dílem v ničem nezadá. Pokud se tedy někdo rozčiluje, že hry už nejsou, co bývaly, pak StarCraft2 je nová hra, která je vlastně z té staré školy v modernějším kabátku nahrazující kostičky prvního dílu :).
To mě malinko na Blizzardu mrzí že určité věci tak nějak nedotahuje do konce.Rozhodně ho nechci kritizovat za samotnou hru věřím že pokračování StarCraftu bude rozhodně bombou v tom to roce a spousta lidí na ni čeká s obrovský nadšením,já po pravdě jedničku nehrál ale rozhodně 2 zkusím a i když mám gráfu od ATI tak věřím že třeba novou verzí ovladačů se podpora této hry rozhodně zlepší.
sice je půl článku o ničem (absenci AA), protože si myslim, že nikoho kdo má rozum, takováhle pí... neodradí od toho, aby si tu hru koupil... O smyslu vyhlazování na fullHD (případně vyšším) rozlišení, se dá docela polemizovat... Možná jen nejsem takovej člověk, kterej hledá rozdíly v detailech lupou...
Jinak mi přijde, že Blizzard jako je snad jediná firma, která vydává ty tzv. AAA tituly, která se primárně soustředí na hratelnost a ne na grafiku...
presne tak aj ja som si to vsimol, vsetci chcu mat megasuper grafiku, ale hratelnost je na bode mrazu. v tomto je blizzard presne opacny, trebars take WOWko, grafika onicom, ale hraju to miliony ludi
Prostě Blizzard umí dělat hry, a to i bez toho, aby z nich dělal graficky načančané kousky.
Vezměte si původní StarCraft nebo obě Diabla. Hry s rozlišením 640x480 (či 800x600), s velice omezenou barevnou paletou, prakticky bez jakýchkoli efektů a z nějakého důvodu se hrají i 8 let po vydání!
Grafika zkrátka hru nedělá. Dokonce bych řekl, že některým titulům dodává "grafická střídmost" atmosféru, stylovost, originalitu a nezaměnitelnost. Nehledě k tomu, že člověk pak nemusí řešit HW požadavky.
Blizzard umí ale Bioware ještě lépe co se týče grafiky a celkové technické vypiplanosti. Diablo 2 je super ale rozlišení 800x600 a žádná snaha vydat patch aby to běhalo na vyšší rozlišení nebo dokonce na širokoúhlém LCD, to už přehání . Kdo dneska v takových otřesných rozlišeních hraje? Tohle může vyhovovat těm co mají deset let starý PC s 15 CRT ale ne pro soudobé počítače. Zato teď jsem hrál první Kotor od Biowaru a ten mě potěšil - když jsem dal vše na max a zprovoznil HD rozlišení tak to vypadá pořád solidně zvlášť s 8AA a 16AF a má to slušné stínování. Zato dvojka od Obsidianu je viditelně odflákla i technicky. Pokud je hra ošklivá a kostičkovaná tak to ani sebelepší hratelnost a příběh nezachrání a grafika hru dělá protože je její součást a pokud součásti hry nejsou vyvážené tak za moc nestojí a Blizzard se umí trefit do toho průsečíku kdy na svou dobu hra vypadá dobře a nemá obrovské nároky ale patchování a pozdější úpravy jim moc neříkají
Tohle by bylo téma na delší diskusi, viz debaty okolo FarCry či Crysis že mají kýčovitou grafiku - přitom ono v tropech jsou takové jasné barvy to jednak a za druhé jde o to že hry dělají a recenzují z valné většiny muži a ti mají oproti ženám snížené vnímaní barevné palety a též jsou náchylnější k barvosleposti a proto často nalezneme hlášky o kýčovité grafice a nereal barvách :-)))
Mě také vadí, že nelze hrát Diablo II ve vyšším rozlišení.
Na druhou stranu stejná situace je u Baldurs Gate a dalších her na infinity enginu. Některé sice vyšší rozlišení neoficiálně podporují, ovšem výsledek není rozhodně ideální. Ovšem dají se sehnat uživatelské mody, které umožňí prakticky jakékoli rozlišení (v současné době hraji BG1 v rozlišení 1280x1024).
Spíše je k zamyšlení, proč hra, která je 10 let stará, podporuje jen nízká rozlišení a nedisponuje žádnými moderními grafickými efekty, stále drží obrovské množství hráčů.
Mě jde o to že taková firma jako Blizzard nechce nebo je neschopná vydat patch pro stále hranou hru a cca před 4 lety se hrála mnohem víc, je sice pěkný že dali patche na balanc hratelnosti ale aby to nějak vypadalo na lepším monitoru o to se nestarají, zrovna tak jako s Warcraftem 3
taky to je tím, že filozofií Blizzardu je zpřístupnit svoje hry co největšímu počtu hráčů. Proto optimalizujou a optimalizujou a konečný nároky na HW jsou v daný době podprůměrný... Jiní se na optimalizace uplně vykašlou a na hru která nevypadá o moc líp než třeba ten SC2, potřebuješ HW z úplně jiný cenový kategorie...
DRM už je v pasti. Singleplayer se dá hrát již nějakých pár hodin. Není to sice zatím uplně ťip ťop, ale finální pirátské řešení se očekává velmi brzy.
Tohle není propagace ani návod, je to prostě informativní sdělení jak se aktuálně věci mají. Koho to zajíma víc určitě ví kde a co jak hledat.
A tak to mě zas tak netrápí, já sem na tohle od malička uplný mimoň (série: Age of Empires, Red Alert, atd). A zas jestli dostávat naprdel v MP a nebo pošetřit 1500,- (vlastně výhledově 3x1500,-)a přesto nepřijít o dějovou linku. Neváhám ani vteřinku.
dokazu pochopit piratstvi u cloveka kterej je momentalne bez penez a chce si to zahrat, protoze na to ceka dlouuuuho, a pak az mu dorazi vejplata, tak si stejne koupi originalku, ale clovek kterej to proste jen ukradne s tim ze ho pri tom ani nepali svedomi, to mi dovede nasrat, tuplem u takovejch pecek jako je SC2(vem to cert pokud by se jednalo treba o posledniho POP, kde lituju svejch penez)
suhlasim, kupil som napr. aj lord of the rings 2 (inak super hra, aj ked sa o nej malo hovori) a skutocne si MP moc nezahram, pretoze protivnici su na mna prisilny. Neviem najst niekoho, kto by si to somnou zahral na mojej urovni... nemam tolko casu, aby som sa vypracoval, takze ostavam pri skirmish mode... tym je pre mna MP onicom...
edit: s piratstvom nesuhlasim, ale ak ma clovek pri tom stravit iba 3 hodiny (pozriet si, analyzovat), nie som si isty ci to stoji za tie peniaze (chapte to ako nazor)
tak hral jsem battle for middlearth, kazdopadne tam neni vubec system statistik - Starcraft te necha projet prvnich 10 kol v takzvanym treningovim a zkouskovym modu, pokud prohrajes vsech deset zapasu, hodi te to podle tvy urovne do skupiny lidi ktery jsou na tom obdobne, takze kdyz pak budes chtit zacit hrat, automaticky to najde nekoho kdo to hraje stejne jako ty, takze budes mit sanci i vyhrat a zacit se zlepsovat
tak mozny to samozrejme je, ale pokud teda tech prvnich 10 testovacich matchu pojede jak lama, a pak se dostane do nejnizsi ligy(myslim ze to ma bejt bronzova nebo tak) tak pokud bude opravdu dobrej a bude podle toho pak hrat, tak ho to hodne rychle vystreli nahoru
Hoj...taky sem o hre uvazoval a kamos ji ma objednanou a snad mu brzi prijde...omrknu a vyzkousim a treba i koupim.....a jinak !!!!...co je autorovi clanku po tom,ze si nejaka firma prida do hry AA vyhlazovani...a jeste prej kdyz ma cas misto vyvoje grafik a jeste zvyrazneno...hmmm.....no nevim..pokud na to nekdo ma stroj at si to zapne..a pokud ne tak to zapinat nebude...no jo..celej DD
Anonymní
2010-07-27 16:17:41
No tak neviem ci je moja znalost anglictiny az tak zla, ale oficialne prehlasenie AMD/ATI predsa hovori, ze ani nove Catalyst 10.7 neumoznuju vynutenie AA cez ovladace - "After evaluating our options, our engineering team opted not to provide AA support for StarCraft II within the Catalyst Control Center, even though the competition has included AA support in their driver at launch."
Jo máš pravdu (opraveno), já to tak podrobně nepročítal, ale zjevně píší, že se rozhodli to neposkytovat kvůli těm výkonovým propadům. Upřímně řečeno, na věci to nic nemění, absence AA ve hře je chyba Blizzardu a vlastnost hry. Jinak StarCraft2 běží na ATI grafikách jak pomásle a přesně dle specifikací ...
no pokiaľ Nvidia spravila iba to, že vynútené AA sa dá v jej prípade nastavovať iba z hry, tak je to si myslím tak či tak jedno, pretože sa tým nič nemení, keďže to AA nie je originálne v engine a teda nie také efektné a taktiež na výkone to extrémne poznať, ako v prípade bežného vynucovania AA. Takže pokiaľ to sám Blizzard nedá naozaj originálne do hry cez nejaký patch, tak je to myslím úplne jedno a riešiť Nvidiu, či AMD je totálna kravina.
Hra vůbec nemá tak galakticky nízké nároky - mám e7200@3,6Ghz a ATI 5850 a fps se zapnutou synchronizací sakra klesá - je to pravděpodobně cpu protože grafiku mám vytíženou na 40% - chce to na to hold už to čtyřjádro
A to vynucení AA už měla ATI zabudovat dávno - nejdřív bioshock, pak batman a teď SC - sakra to je tak složité to naprogramovat? Nvidia rozhodně do SC nepracovala, prostě měla fungujicí technologii, kterou už měla mít ATI taky! A když ji uživatelé trochu zatlačí, tak to naprogramují - takže je zbytečně neomlouvej!
BTW DD hrál jsi nebo viděl jsi tu hru vůbec? Technicky je to skvost - hra používá stejný engine na cutscény a RTS část, přitom rendering obličejů a mimiky vypadá skvostně! Stíny a světla jsou brilantní a až na Crysis warhead jsem lepší obličeje neviděl (ani ME či Metro 2033).- kdyby šlo zapnout nějakých 16-24 AA, tak úplně zapomenu, že je to rendering a myslel bych si, že koukám na animaci.
p.s. Jsem jedinej koho chytlo koukat na komentované replaye? Dřív jsem si myslel, že je to pro idioty co neumí nebo nechtěj hrát, ale u SC2 je to hodně zajímavé a zábavné (pomalu lepší než sporty) - doporučuju kanál HDstarcraft na youtube.
doplnění// Jinak potvrdily se moje odhady o vysokém nároku CPU: Mezi "ultra" a "high" nemám žádné propady, ale oba se drží na 45fps - dále pak grafika je vytížena maximálně na 50%, ale cpu je okolo 85% oba jádra a to konstantně (žádné velké fluktuace), takže odhaduju, že čtyřjádro by se tu opravdu hodilo.
já jen žasnu co jste někteří schopni vymyslet za hlouposti odporující zdravému rozumu ...
herní vývojáři dělají hry a mají všechny potřebné i standardizované technologie a nástroje a AA je jednou z nich. A jsou to tedy oni, kteří se mají starat o to aby ve hře byly!
výrobce grafických čipů, který se stará o to, aby standardizované tehcnologie, které herní tvůrci používají na jeho čipech byly a dává funkčnost novým na svých čipech.
V žádném případě není výrobce grafické karty povinen a dokonce to ani nemá v popisu práce, dělat práci za tvůrce hry. To, že AA ve hře nefunguje, protože tam vůbec není, je dílo Blizzardu. ATI tak jak hra od Blizzardu vyšla, tak ji plně a bez problémů podporuje - udělala 100% svou práci dobře. Uživatelé nemají, co tlačit na ATI, ale na Blizzard a ptát se, proč tak základní a standardní věc do hry nedal! NVIDIA a ATI nejsou tvůrci hry ani engine, a nemají se co starat o dodělávání nějakých podobných věcí a nucení nějakých technologií - ti se starají o to aby hra fungovala tak, jak ji tvůrce udělal a to funguje. Takže neházej tady špínu na ATI či NV, vina je jednoznačně za nestandardní situaci na straně Blizzardu, jako tvrůce hry a herního engine, který z nepochopitelného důvodu naprosto běžnou věc do své hry nedal a jen on může tento stav napravit ke spokojensoti všech a k nejlepší funkčnosti ...
To, že by výrobce grafiky tuto technologii měl do hry následně nutit je už z pohledu funkčnosti hovadina, vždyť se podívej, co to dělá s výkonem.
Ano hru jsem hrál i viděl, jako asi každý herní fanda proti renderingu obličejů jsem křivé slovo neřekl ale engine samoté hry je starší, to jistě uznáš, ale jasně jsme řekl, že to má své pochopitelné důvody a mě to v žádném případě nevadí! ...
A já ani neříkám, že je povinen - ale mohl by! Já neviním ATI, že nemá AA pro SC 2, ale z toho že tu funkci nemá celkově! A ty se tady projevuješ jako fanboy jen protože ATi nemusí přidat tuhle funkci.
Vem si to takhle - je to jenom featura! Featura jako třeba...ehm...ATI eyefinity! Některé hry tohle uměly i předtím, většina ne, tak ji ATI přidala a ty jsi sem psal že je to slušná funkce navíc oproti nvidia kartám.
Tak čím se sakra tahle situace liší?! AA sice používá drtivá většina výrobců ale vůbec nemusí! To je proboha takový hřích požadovat po výrobci kterému jsem dal tisíce korun, nějakou přiblblou funkci navíc? Podívej se kolik jich přidal Apple původnímu iPhonu.
A jsem si jistý že Nvidia funkci eyefinity bude mít, protože uživatelé na EVGA foru si to vyprosí, ale my nemůžeme chtít tuhle přiblblou funkci, kterou má konkurence léta? A měl by ses kouknout znovu do Catalystů, věcí co jde vynutit přes grafiku je tam dost...A laskavě neoznačuj své čtenáře za idioty
Já se neprojevuji jako žádný fanboy, ale logicky uvažující člověk, který ví, co je úkolem výrobce čipu grafické karty a výrobce hry!
mě osobně vyložene sere, když výrobce hry špatně odvede souv práci a pak se tu honí k zodpovědnosti ATI nebo NVIDIA, které za to nemůžou, a vznikají podobné třenice.
Nepředložil jsi jediný argument, proč by ATI bylo povinna nebo vůbec měla v popisu práce opravovovat konstrukční chyby hry a absenci normální technologie, kterou je AA. ATI tu povinost nemá a hru podporuje přesně tak, jak má. A je hamba, že Blizzard dovolil, aby podobná situace vznikla.
Eyefinity je normální funkce zobrazení více monitorů (akorát že si to ATI nově nazvala po svém) podporovaná už v základu společností Microsoft a Windows. Zobrazení na více monitorů je věc běžná už roky, kterou dávno měla třeba Matrox spoelčnost ;) ATI neudělal nic jiného, než že ji zprovoznila i na běžných grafikách a jen rozšířila běžné dvoumonitorové zobrazení na více ... nicméně to, jestli Eyefinity bude v dané hře fungovat nebo ne, záleží na tom jestli to udělá vývojář hry. A vzhledem k tomu, že starší hry bezproblémů Eyefinity podporují, přitom v jejich době o této technologii nikdo nevěděl, je jasné, že Eyefinitiy není nic nového a nestadnardního. prostě zobrazení na více monitorů větší části hry.
Já nic přes Catalysty nikdy nevynucuji a jsem si jist, že drtivá většina uživatelů také ne, takže mě nezajímá, co se dá přes Catlysty nutit. Mě zajímá jediná věc - zda všechno běží jak má, tedy software tak jak je udělán, má bezprobléovou funkční podporu a to v případě SC2 má u ATI i NVIDIA. problém je, že tvůrce softwaru z nepochopitelného důvodu nedal do hry normální běžnou standardizovanou funkci a dost možná za tím vidím úmysl.
Úmysl získat pozornost, protože se jako vždy najde pár idiotů, co se tohot chytne a budou se dohadovat, jestli ATI neudělala svou práci a kdo za to může. A pravý viník celé situace má pozornost zdarma a tiše se směje těm iditoům, kteří honí k vyřešení "problémů" úplně někoho jiného ...
promin, ale ctu to tady dost dlouho, chodim sem hodne dlouho, a musim uznat, ze ackoliv nejsi vylozene fanboy, tak je z tebe dost cejtit zamereni na stranu cerveno-zelenou a davas to dost razne najevo - dokonce si dovedu predstavit, ze kdyby AA chodil na ATI a na nVidia kartach ne, tak ze bys to tu vychvaloval jak si dali praci to tam dodelat, kdezto momentalne to zminujes jen z nutnosti a omlouvas to ze ATI to nema tim ze to neni jejich prace ale praci Blizzardu(v comz mas naprostou pravdu a souhlasim, jen by to chtelo trosku pozmenit uhel pohledu, tot vse, a obcas i tu nVidii pochvalit aby jsi se pak zbavil zbytecnejch neprijemnosti, viz celej tenhle strom)
představuj si co chceš, důkaz na to nemáš ani mít nemůžeš, protože to není pravda ....
NVIDII i ATI chválim když je za to .... NVIDIA chálim za GTX 460, zároveń ale nebudu pomíjet věci okolo a nepsat o nich. Co se týká aféry kolem AA v SC2 ... ATI ani NVIDAI s tím nemají v podstatě co dělat, vinna je na straně Blizardu a mě štve, že tuto chybu v podstatě Blizzard přehazuje na nás. pak musíme lidem vysvětlovat, že ATI dodávat AA do hry, kde jej tvůrci neudělali, nemusí a to že jej dodla NVIDIA je jaski navíc a neměla by to dělat, protože to není její práce. Hlavně prostě není jediný rozumný důvod, proč Blizzard AA neudělal ...
jak vidíš, nemá to nic společného se zaměřením, já nijak zaměřený na konkrétní firmu nejsem. Jsem zaměřený jen na špičkové tehchnologie a výrazně preferuji skvělý poměr cena-výkon ...
to je jak to vidis ty, ostatni to vidi jinak, a uz jen to jak se vehementne branis o necem hovori. Normalni clovek totiz za konstruktivni kritiku(chapej jako kdyz ti vytknu neco co se mi nelibi a zaroven nasmeruju kudy jit aby se mi to libilo) podekuje, zaujatej clovek bude branit svoje nazory zuby nehty, i kdyz si vetsina jeho stalejch ctenaru(vcetne ortodoxnich fanATIku viz superdrooper) mysli opak.
Jinak ano, tvou recenzi na 460 jsem cetl, a pravdou je, ze jsi ji pochvalil, ovsem jsi nezapomel na kazdou pochvalu nekolikrat zminit ze uz to tu od ATI mame pul roku - coz opet naprosto souhlasim, ale staci to napsat jednou a nemusis to omilat porad dokola v jednom clanku.
To ze je chyba na strane blizzardu opakovat taky nemusis, sam jsm v predchozim prispevku napsal ze s tim souhlasim a ze chyba je jednoznacne na strane blizzardu...
Jde o to z jakyho uhlu se na to divas a z jakyho uhlu pises - a co si budeme povidat, kdyby to byl jeden jedinej clovek kterej si to mysli a vsichni ostatni tvrdili ze mas pravdu, pak bych chapal tvou tvrdohlavost, jenze se ti tu uz docela dlouho snazej verny ctenari otevrit oci trochu vic a divat se na vec trochu jinak, a pokud jsi rozumnej clovek a pises jak ty rikas PRO NAS PRO CTENARE, pak by jsi se mel podridit vetsinovymu prani - ano psat veci tak jak jsou, nenechat se ovlivnit reklamou atd, ale zaroven hrat na obe strany stejne a nenadrzovat jedny nebo druhy...
preber si to jak chces, kazdopadne pokud pises pro lidi, mel bys jim obcas taky naslouchat a pokusit se plnit to oc zadaji
DDworld je podla tvojich slov uzivatelsky magazin ... A mne, ako uzivatelovi, je uplne jedno, akym sposobom sa do hry AA dostalo ... Pre mna je hlavne,aby tam to AA bolo a fungovalo ako ma (nevravim ze na sc2 funguje ako ma,to neviem,ale z principu)... A pokial NV do hry AA prida na vlastne naklady ,tak to vidim ako ustretovy krok pre zakaznikov (tj. pre mna) ... Ziadne herne studio nema zakonom stanovene,ze do hry musi dat AA V tomto pripade sa nato Blizz vykaslal a NV to na svoje grafiky dorobila=vyhoda pre majitelov NV grafik ... Je uplne zbytocne sa bavit o tom,kto by co mal urobit a ako sa niektore firmy vydavajuce hry spravaju,lebo je to tak a nic s tym nikto nespravi ... NV pridala podporu AA a ja ,ako uzivatel a stastny majitel gtx460 som rad a NV ma umna male + ...
Jojo, nějak podobně jsem si vymýšlel, že to napíšu taky, když jsem ten thread pročítal. Nakonec jsem narazil na "Trefný" názor a není třeba to už dál komentovat
A to jak DD zvýrazňoval ty věty, kde třeba mluví o tom, že má nVidia v tom vyhlazování v SC2 navrch, pravděpodobně aby se vyhnul řečem o nestrannosti, no to už je vyloženě nevkusné
DD každý rozumný technologický nadšenec ví jaká je situace na trhu, že má ATI momentální technologický náskok je zřejmé, ale tímhle článkem jsi, bohužel jako už poněkolikáté, trochu přestřelil a tvé snahy vštípit nám, jak nikomu nestraníš, přihřály jen polívčičku těm, co ti to nebaští. Škoda no...
Jinak SC 2 si asi časem kouím, byť jedničku jsem ve své pařenské minulosti nějak úplně minul.
mam tu samou otazku, jsi hloupy nebo si na to jen hrajes, pokud sis nevsim, tak za kazdym slovem kde jsi napsal ze to na nvidii slape, jsi taky doplnil ze je to blbost aby to dodelavala firma delajici grafiky, takze z toho nakonec po docteni tvyho clanku vyzniva ze nVidia udelala neco navic jen proto aby skodila ATI. Schvalne ti dam priklad sem jak zni tvoje veta, a jak by mohla znit aby lidi nenadavali:
'To, že si udělala NVIDIA práci navíc a dodala jinak standardní technologii, je její věc a jistě kladné body za snaživost, ale rozhodně to není to, co by výrobce grafických čipů měl dělat.'
Pokud bys z ty vety vynechal 'ale rozhodně to není to, co by výrobce grafických čipů měl dělat.' vypadalo by to mnohem lip, dalsi:
'Výkon ATI grafik je v pořádku a to, že neumí AA v SC2, není jejich chyba, ale chyba Blizzardu'
Je sice pravda, OVSEM kdyz to ctes v celym clanku 6krat za sebou, zni to prinejmensim PODIVNE
a mohl bych pokracovat, pokud to stale nepochopis, a budes stat o ukazani NEZAUJATYHO CLANKU vuci jedny ci druhy, jsem ochoten si ten clanek celej vzit a prepsat ho a poslu ti ho treba mailem,abys videl jak by to melo vypadat aby to neznelo zaujate
objektivni to sice bylo, ale s nadechem primlouvani se a omlouvani ATI - ale hele, me je to uplne jedno, delej si co chces, je to tvuj web, ale pak se tady nesmis vztekat kdyz ti lidi pisou ze ses cervenej
Opravdu to AA ke hraní tolik potřebujete? Nemluvě o tom, že hrát s 16-24AA je nesmysl a k ničemu to neni (krom toho, že to docela efektivně žere výkon GK)
no já se nedivim, mě osobně to také šštve, hlavně neznám logický důvod, proč Blizzard AA do hry a herního engine vůbec nedal! To je to o co jde .... nějaká ATI-NVIDIA s tém vůbec nesouvisí, protože problém je, proč v nové hře není něco, co považujeme za normální, běžné a standardní ...
já myslim, že sis na tohle sám odpověděl v tom článku. Prostě chtěli udělat engine takovej, aby hru zpřístupnili všem hráčům, bez ohledu na to, jak výkonnej mají stroj... přeci jen HW z min. požadavků (i když netuším jak moc to na tom bude hratelný) je tak trochu PC pravěk a výkonější GK než ty v min. požadavcích jsou i int. grafiky od ATI...
dobre, ale lidi se slabejma masinama to nechaj vyply, lidi se silnejma si to pozapinaj... a je po problemu - vymluva typu 'chceme udelat hru pristupnou vsem i s kalkulackama' do toho nepatri, od toho muzu udelat odladenej engine, do kteryho ovsem pridam i maximalni nastaveni grafiky...
Nejsi, taky me to chytlo kdyz jsem hledal nejaky filmecky ze SC2 a tak jsem narazil na HDstarcraft a pres nej na Huskystarcraft, ty kluci to proste umeji. Nikdy jsem v tv nekoukal na sporty, ze to je nuda, ale tohle me proste bavi :-)
Ahoj no ja som videl snad vsetky replay-e co su na SC2 pred vydanim. Teraz vlastnim originalku a uz som par nemcov porazil :-). Inak este ma vyborne(ak nie lepsie) replaye HuskyStarcraft .
Btw.. Som rad, ze som neni sam, kto sa nemoze divat na to dd-ho (hanenie) SCII. Plne s tebou suhlasim.
trochu si přeju aby měl stII stejný nebo lepší editor map než warcraft III. Icefrog (tvůrce doty) řekl, že by bylo možné dotu přesunout pod nový starcraft. nyní je dota velice omezena starým enige warcraftuIII.
mne sa na tom nepaci multiplayer kamarat mal kupenu takze spristupnena beta bola a pred tymy 2 ma tyzdnami to vyzeralo tak ze .. ak hrate 1vs1 tak za 5-10 min je koniec ... 4vs4 je to niekedy je to dokonca rychlejsie .
Starcraft nieje strategia ta sa ma hrat dlhsie toto je proste o tom kto vie rychlejsie klikat ... ine ako zakladne jednotky sa skoro nepouziju lebo sa tam nedostanete ...
Kámarád mi dal 7mi hodinovej trial hry, tak uvidim. JEdničku sem hrál singl a nějak moc mě to nebralo tak uvidíme tady. Mám tablet, tak si to zahraju tak jak se maj strategie hrát : D
Až dohrajete single player a dáte si po netu nejaké matche potom tady něco pište a nepište tady hnoje o grafikách a o AA to nikoho kdo to chce hrát a užít si to nezajímá.Do kravína sváma hnojaři...
Tady se řeší AA a podobné kraviny a to nikomu nepřijde divné co Blizzard vypustil po 10 letech od Starcraftu 1? Mohli bychom si zahrát hru najdi 10 rozdílů...
S výjimkou animací, ty mají jako vždy vypiplané.
No musím uznat že hra vypadá aji dost pěkně bez AA na plný detaily a to je to jen DX9 hra
Zkoušel jsem na me Atině vynutit AA přes ovladače, grafika podstatně hezčí ale nároky drastický..
Jinak je to jedna z mála her co stojí za koupi, ten dnešní balast co pořád vychází konzolovky samý a hry který dělaj hernimu prumyslu akorát ostudu takovej starcraft zakope do země
jezsimarja to je fakt prdel cist nektere komentare ze to nema ci ono tak nema AA a co jako zbori se svet? takovy argumenty mohl by a bla bla znam jedinou spravnou logickou odpoved lopatu do ruky a jit neco delat nez premyslet a zabyvat se kravovinama
Možno by bolo dobré prečítať si viac: @CatalystMaker -Will future Catalyst drivers allow users to force AA in StarCraft 2? @PackFanJason -Possibly. Looking into it. Have no idea why thats needed though, but ya will try and get it out. @CatalystMaker -Agreed RTS doesn't need AA. Wanted to know in order to answer that same question on forums when people ask. Thanks.