A jde se do finále. Největší herní projekt BETHESDA brzy odstartuje a první dojmy už jsou venku.
Na další SKYRIM nebo dokonce FALLOUT si budeme muset počkat mnoho let. TES6 rozhodně nejvyde dříve jak kolem roku 26/27 a Falout 4 je záležitost tak roku 32/333. Aktuálně má BETHESDA plné ruce práce se svou největší hrou, kterou kdy udělalo. Stále jde o sandbox s otevřeným světem, kde můžete dělat prakticky co chcete a vším se jen vinou příběhy. Tentokrát se ale vydáme do vesmíru. Budeme prozkoumávat planety, létat vesmírem a dělat prostě všechno, co v jiných BETSHESDA RPG hrách, jen prostě ve vesmírném sci-fi. Firma slibuje obří hru, s hratelností na stovky hodin a mnohem více, když dorazí módy.
Nicméně pár věcí bude přeci jen jinak, než jsme od Bethesda zvyklí, a to v dobrém smyslu. Jak víte, tak studio dnes patří společnosti Microsoft. Ten tak donutil už před delším časem tvůrce, aby vydání hry výrazně odložili. Původně měla hra vyjít loni v listopadu, ale MS to zarazil. Bethesda by jinak totiž hru vydala ve svém obvyklé stylu, tedy viditelně nedodělanou, neodladěnou a plnou chyb a problémů. MS však chce kvalitou, protože STARFIELD je vlajkovou lodí jeho platformy a míří jen a pouze na Windows PC a Xbox. Neobjeví se na PlayStation. Odklad byl nakonec 10 měsíců, což je hodně, ale podle všech, kteří již hru mají možnost hrát (kvůli recenzím), je STARFIELD nejméně Bethesda hra v historii studia. Funguje a chyb a problémů je naprosté minimum.
Pokud jde o herní náplň a příběh, jsou tací, kteří bohužel pouští informace ven, já radím se jim vyhnout, protože hra je velmi dobrá a velmi zajímavá. Tvůrci se záměrně v ukázka vyhýbali mnoha věcem, aby neprozradili, co nás všechno čeká. Nicméně mohu říci, že je to přesně to, co se čekalo, tedy klasika Bethesda RPG jen ve vesmíru a můžete dělat hodně, včetně budování vlastní lodě, základy a prozkoumávání obřích planet. Módeři se zde také později vyřádí, a tvůrci také slibují obsahové a příběhové aktualizace a datadisky. Zkrátka tohle je další velmi trvanlivá herní pecka, kterou budou mnozí hrát dalších mnoho a mnoho let.
Pokud bych měl něco vytknout, tak je to grafika. Ač jde o masivní vylepšení ve srovnání s Fallout 4/Fallout 76, tedy posledními hrami Bethesda využívající známý Creation engine, je příbuznost s novou generací jasně patrná. Creation Engine 2, který jako první používá STARFIELD, je evolucí, neřekl bych revolucí původního herního technického základu. Všechno je výrazně hezčí a detailnější, ale rozhodně to nedokáže konkurovat Unreal Engine 5. Optimalizace hry je díky spolupráci s AMD solidní, hra má už v základu FSR 2, které funguje na AMD i NVIDIA i Intel grafikách pro ty, kteří se bez upscalování dnes neobejdou. A časem hra dostane i FSR 3, i kterém vám ale budu moci říci více až později. Obecně však musím říci, že grafika hry je slabší stránkou. Rozhodně to není ošklivé, ale určitě se dalo udělat více.
Každopádně naše recenze bude až později, kvůli testování finální verze a také proto, že je to velká hra a hlavně stále ještě doděláváme o BG3 ;). Jinak v rámci Gamescom se STARFIELD dostává hodně pozornosti, prezentaci prováděl přímo Tod Howard a kromě nových herních záběrů tu máme také opravdu parádní hraný trailer, kdy bych se hodně divil, kdyby se později někdo nesnažil udělat STARFIELD jako seriál (třeba Netflix nebo AMAZON). Jinak hra oficiálně bude přístupná od 1.9. ale většina si bude moci zahrát až 6.9.2023, kdy oficiálně vychází. AMD ve stejném období uvede i cenově zajímavé nové mainstreamové grafiky Radeon RX 7700 XT 12GB a RX 7800 XT 16GB, které tak budou zajímavou volbou pro mnohé, speciálně v kombinaci s RYZEN 7000X/7000X3D procesory a AM5 platformou. Každopádně fandové velkých a kvalitních RPG si letos přijdou na své, dvě potenciálně nejlepší hry vůbec krátce po sobě, byť samozřejmě StarField je výrazně přístupnější a akčnější než klasické RPG v podobě BG3. A na konci září chce navíc CD Projekt vydat svůj reparát v podobě CyberPunk 2077 verze 2.0:
Ahoj, myslíte, že bude reference RX 7800XT fyzicky stejně velká jako 7900 GRE která má taky 260W TDP?
Já jen že jsem omezen místem.
Btw nereference jsou vždycky větší, tím si pomoci nejde.
7800 XT bude v referenci menší než reference 7900 série. nereference hádám že budou v TOP verzích podobé jako 7900 XT ... některé by mohly být menší ...
Takže pokud chce člověk nějakou výkonnější kartu a je dosti omezen místem, tak zbývá jedině předražená ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX AQUA 24GB OC?
Mám sice poměrně velkou Phanteks ENTHOO PRIMO SE, ale díky expě se mi nevleze delší grafika, než 270mm.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!