Tohle nebude typická Bethesda hra. Tedy stylově a herně ano. Ale vyjde bez velkých bugů.
Jedna z nejočekávanějších nových her posledních let, první velká hra od Bethesda, která není Fallout nebo The Elder Scroll. STARFIELD však má všechny aspekty známých velkých RPG od tohoto studia. Včetně stále graficky a stylově podobného, leč inovovaného herního engine. Nicméně údajně prý vyjde v lepším stavu, než legendárně zabugované ale extrémně populární hry od Bethesda vycházely. Za vším je Microsoft, který nyní studio a všechny herní značky vlastní. Microsoft ví, co má v ruce a že STARFIELD je největší šancí, kterou se svou platformou má v tom, pořádně zatopit SONY. Hra totiž na PlayStation nevyjde! Takže MS řekl tvůrcům, že rozhodně nepřipustí, aby hra vyšla v obvyklém stylu Bethesda. Pokud by MS nevlastnil studio, tak by prý už hra dávno vyšla a měla by samozřejmě tunu problémů. Původní vedení mělo v úmyslu dodržet listopad loňského roku. Ale Microsoft řekl jasné ne. A hru donutil výrazně odložit a dodělat. Výsledek je poměrně jasně viditelný:
Aktuální nová dlouhá ukázka v mnoha směrech přináší viditelné a výrazně zlepšení proti starší ukázce z minulého roku. Hra byla zjevně podstatně dopracovaná a doladěná, takže prostě bychom se měli dočkat rozumně funkční hry od začátku. A to je dobře, protože vypadá jednoduše skvěle a mnoha hráčům se trefí naprosto přesně do vkusu.
Ukázka je dlouhá a pěkně prezentuje prakticky každý aspekt hry. Včetně detailních RPG voleb a tvorby postavy i příběhových aspektů a vlivu. Ukazuje také světy, lokace a všechny planety a měsíce se dají navštívit a je jich prý přes 1000. Ukazuje charaktery, mise, frakce, ale také možnosti budování lodi, základny a posádky. A lehce nahlodává také hlavní příběh. Zkrátka tahle hra má všechno, co od Bethesda čekáme, jen ve vesmíru :).
Nutno říci, že mnoho věcí opravdu působí výrazně lépe než ve starších demonstracích, zejména zbraně, souboje a vůbec pohyb. Grafika hry je stále otázkou, nevypadá to nějaké masivní grafické orgie, přeci jen stále jde o stejný engine, jako u dosavadních her, jen naštěstí už opravdu výrazně modernizovaný. Určitě se ale nemůže vizuálem a technologiemi srovnávat s UE5 apod. Ale zase tvorba módů by měla být jednoduchá ;). Dočkali jsme se mimochodem i odhalení HW nároků. A ty rozhodně nejsou krvavé. Snad jen prý SSD je vyžadováno. Že hra zabere 125GB prostoru na SSD, asi nepřekvapí, je opravdu velká :). Majitelé konzolí si ovšem budou muset vystačit s neplynulými 30FPS, takže hraní na výkonných PC bude mnohem plynulejší a lepším zážitkem.
Jinak už se chystá také velké herní rozšíření. Datadisk s názvem Shattered Space přinese velké rozšíření příběhu a další změny. Nepůjde tedy o žádné malé DLC. A nezůstane u jediného. Tvůrci prý chystají i další vylepšení a UPDATE, takže několik let bude STARFIELD vyvíjen a rozvíjen. S ohledem na fakt, že TES 6 natož FALLOUT 5 jsou roky daleko, to samozřejmě bude zásadní. Hry se tedy dočkáme 6.9.2023, o téměř rok později, než bylo původně v plánu. Ale jak říkám, je to dobře, že to odložili, protože stará Bethesda by nám to zase naservírovala neodvařené. Takhle to vypadá mnohem lépe. Takže do září máte čas pořídit si nový PC a pořádný monitor, abyste si to mohli náležitě užít.
Jak jsem řekl už dříve, nevypadá to, že by Bethesda vymýšlela herně nějaké nové věci. Prostě to vypadá na mix jejich známých prvků jen ve vesmírných kulisách (Fallout 4 ve vesmíru), kdy se zjevně hodně inspirovala v No Man Sky apod. Ale celé to vypadá velmi funkční a do sebe zapadající s těmi propracovanými příběhovými a RPG prvky Bethesda. Tohle se tak tak opravdu trefí do vkusu mnoha hráčů :). Pro mě rozhodně nejočekávanější hra posledních let, kdy CyberPunk 2077 mě dost zklamal, byť i tady nás čeká velké vylepšení, ale nikdy to nebude to, co to být mělo. STARFIELD vypadá naopak lépe, než jsem si představoval. A pokud skutečně vyjde v mnohem lepším stavu bez zásadních chyb a problémů, tedy netypicky pro Bethesda funkční, tak to bude velký ale příjemný šok :). Tak co tomu říkáte?
Vzhledem k historii her od Bethesdy je dost velká pravděpodobnost že to bude mít strašné lagy na sebelepším PC a polovina mechanik bude brutálně zabugovaná.
Už teď prosákly informace že na Xbox series X hra běží maximálně na 30fps a ještě s propady k 20ti.
trochu ma sklamalo že neukázali manuálne pristátie na planéte alebo lietanie loďou nad povrchom. Všetko to bolo nasadnúť do loďe zmáčknuť tlačidlo a počkať kým neskončí cutscéna.
tým pádom to ale obmedzuje možnosť pristátia kdekoľvek na planéte
snáď to neskonči horším prúserom ako no man sky pri vydaní
tam sa aspoň dalo lieteť nad povrchom a vybrať si miesto pristátia aj keď to bola tiež len cut scéna
ale snažím sa byť pozitývny no predobjednávku si určite necham újsť a počkám na finálny produkt
Moje teorie proč nechtějí povolit manuální přistání je to, že planety jsou řešené jako několik jednotlivých map - každá mapa pro jednu oblast kterou si můžeš vybrat k přistání.
Btw, předobjednávky u digitálních her úplně postrádají smysl.
1/ že by přistáli kdekoliv na planetě jako v NMS.
2/ cestování vesmírem alespoň jako v Elite Dangerous, kdy lítám nadsvětelnou rychlostí v jednom systému a potom skáču mezi hvězdami.
Né jako bylo v ukázce, že si vyberu na mapě kam chci a pokud to loď umožňuje, trocha animace a jsem tam.
Oni tam prostě musí narvat LGBT všude. Prostě musí. Jako kdyby nestačilo, že chtějí schválit zákon v kalifornii, že pokud dítě prohlásí že je gay vy jako rodič s tím nesouhlasíte, tak vám jej vezmou. Tohle podporovat nebudu. Pro nechápavé, mluvím o těch sluchátkách a xbox controleru. Jsou tam LGBT duhy (náhoda to nebude). A pokud někdo neví, tady je ten Bill, který chtějí schválit Odkaz
ty vole napsal jsem do gůglu lgbt rainbow a začala mi jezdit .... duha přes celou obrazovku ... nicméně v tom Starfieldu chybí dvě barvy a je v opačném pořadí ... Osobně bych si toho nevšiml.
Nemyslím si, že to bylo úmyslně cílené a ty barvy úplně nesedí. Jsou velké trhy, které jsou na to citlivé a určitě nebudou na téhle vlně nic riskovat, protože by si tím mohli dost zavařit nebo se úplně odpálit jako Bud Light.
Zatial nic moc. Graficky to vyzera uhladene, ale cakal by som od bethesdy viac. Ked vychadzal fallout3 tak boli hry s otvorenym svetom dost vynimocne. Dnes ked tu mame vesmirne simulatory kde sa da tazit na planetach, asteroidoch, kde aj ostane po vas diera, kdes si poskladate z blokov akukolvek lod aka vas napadne, tak minimalne by sa mala bethesda snazit dorovnat tuto ponuku moznosti.
zatim co sem od bethesdy hral (od daggerfallu vse mimo F4 a toho online falloutu a tes) sem mel max level a nejlepsi gear po objeveni sotva petiny mapy a uz nebyla zadna motivace neco prozkoumavat dal. zvrhlo se to jen v tupe plneni zbyvajicich questu. tady to vidim na nejakych max 30 planet a konec
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!