Další důkaz, že ne vše v online světě je skvělé a dokonalé. Velký problém řeší největší digitální služba
STEAM si za poslední roky vybudoval neotřesitelnou pozici jedničky ve světě digitálních distribuce her. V době, kdy vydavatelé nechtěli o stahování (legálním) her z internetu ani slyšet, STEAM to rozjel. Postupně vydavatelé zjistili, že stahování her skutečně může fungovat a za poslední 2 roky STEAM vyrostl tak moc, že sám o sobě tvoří platformu a největší distribuci her vůbec. Dnes je ale i trnem v oku mnoha vydavatelům, kteří chtějí mít své hry a distribuci pod svou kontrolou a vznikají tak nové služby. Voda na mlýn těmto snahám je i velký problém, který v minulých dnech musí STEAM řešit.
STEAM rozesílá omluvu, že 6.11. řešili vážný pokus o průnik do své sítě. Hackeři vyřadili diskusní fóra a získali přístup do databáze obsahující přístupové údaje mnoha uživatelů. V ohrožení se tak ocitli i čísla kreditních karet. Není ale jasné, o jak velký průnik se jednalo a STEAM tvrdí, že nemá důkazy o tom, že by se hackeři skutečně dostaly k těm citlivým datům, natož aby jich stačili nějak zneužít. Neplánují hromadnou změnu přístupových dat, ale doporučují je udělat každému uživateli samostatně. Jen pro jistotu. STEAM se prostřednictvím ředitele VALVE (Gabe Newell) omlouvá všem.
Není to první případ, kdy se do STEAMu pokusil někdo nabourat a bohužel na 100% také rozhodně ne poslední. S tím, jak vše přechází online, samozřejmě online jde i kriminalita a zloději. Online data zkrátka nikdy nemohou být na 100% v bezpečí, ale nebezpečí lze omezit na minimum. Naštěstí to nevypadá, že by STEAM musel řešit problém s velkými dopady, jako letos musela řešit SONY se svou sítí pro konzole. Každopádně radši to sledujte a pro jistotu změňte přístupové údaje.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|